Sonnenberg Vorarlberg of ander gebied

Plaats reactie
Winterbloem
Berichten: 4
Lid geworden op: do 10 dec 2020 12:38

Sonnenberg Vorarlberg of ander gebied

Bericht door Winterbloem » zo 11 jul 2021 12:37

Hallo allemaal.
Wij willen volgend jaar graag naar Oostenrijk en ik kom steeds weer uit op camping Sonnenberg in Voralberg (Nuziders). De omgeving lijkt ons fantastisch om te wandelen en te fietsen en van de natuur te genieten. Maarrrr........ik lees op Zoover dat de caravans allemaal in rijen opgesteld staan, hoe zit het dan met de privacy?? en er is tegen mij gezegd dat het daar (bijna) altijd slecht weer is. We snappen: het is en blijft Oostenrijk en een regenjasje is standaard ingepakt maar ja twee en halve week regen is ook niet echt fijn.
Kortom veel twijfel en toch laat het mij niet los. Wie kan me er iets over vertellen en wie heeft eventueel een alternatief voor me? Camping met ruime plekken, mooie wandel fietsomgeving en mooie natuur met eventueel bergen.

Alvast bedankt en groeten.

psd

Re: Sonnenberg Vorarlberg of ander gebied

Bericht door psd » zo 11 jul 2021 14:52

Al eens aan Karinthië gedacht ook kwa weer beter dan Vorarlberg. Meerdere keren in Braz bij Traube gestaan nu gaan we naar de millstatter See. Staan daar bij Brunner am See in dobriach heerlijk daar mooie beleg goed weer en je kan er heel veel fietsen.

Ed62
Berichten: 204
Lid geworden op: di 25 apr 2017 17:06

Re: Sonnenberg Vorarlberg of ander gebied

Bericht door Ed62 » zo 11 jul 2021 15:08

Reactie sonnenberg.
Het klopt inderdaad dat je er in rijen staat. Je kijkt altijd zeg maar tegen de achterkant van je buurman aan. Behalve als je beneden staat daar is dat volgens mij niet altijd het geval.
Wat het weer betreft kan ik zeggen dat het niet helemaal klopt..
Wij hebben 24 jaar op Nenzing gestaan en weliswaar ook wel eens slecht weer gehad. Wij gingen altijd in juni. Als dit net in jou vakantie valt is het uiteraard jammer. Maar de meest jaren hebben we prachtig weer gehad zodat we steeds de hoogte in moesten voor wat afkoeling.

Mocht je gaan kijken naar Nenzing is deze camping niet te vergelijken met Sonnenberg.
Nenzing is duurder maar ook luxer. Het is dus net wat je zoekt.

Je schrijft over fietsen. Houd rekening dat het niet allemaal vlak is. Weet niet met wat voor fiets je dit van plan bent.

Je kan naar de Bodensee wel vlak fietsen en dan bv terug met de trein. Ook Zwitserland kun je ook vrij vlak bereiken Ook kan dat bv naar schruns.

Volgens mij krijg je op sonnenberg een gratis kaart voor de lift van bludenz.

Succes verder
Gr. Ed

De omgeving is inderdaad geweldig qua natuur. En als je van wandelen houd kun je hier je dagen wel slijten.

Succes met je keuze.

Gerrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Sonnenberg Vorarlberg of ander gebied

Bericht door Gerrie » zo 11 jul 2021 15:31

Wij zijn twee keer in die regio op vakantie geweest . De eerste keer op camping Sonnenberg. Prima camping met erg mooi en schoon sanitair. Geen restaurant of zwembad op de camping.
De tweede keer op camping gross walserthal. Deze ligt in de bergen en fietsen zal moeilijk worden. Wel geweldig om te wandelen (vanaf de camping). Camping is schitterend gelegen op een plateau. Op de camping een klein zwembad waar je heerlijk in kunt afkoelen.
Het weer, beide keren prachtig weer gehad. De eerste keer waren we er eind september (het was warm en soms was er wel dreiging van een onweersbui maar zover kwam het niet). Camping Sonnenberg.
De tweede keer eind juni en weer was het warm en droog.
Erg mooie regio.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Winterbloem
Berichten: 4
Lid geworden op: do 10 dec 2020 12:38

Re: Sonnenberg Vorarlberg of ander gebied

Bericht door Winterbloem » zo 11 jul 2021 16:51

Super bedankt voor jullie reacties!

we gaan de genoemde campings bekijken. Fijn dat jullie zo snel reageerden.

groeten,

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Sonnenberg Vorarlberg of ander gebied

Bericht door JanPunne » zo 11 jul 2021 18:04

Sonnenberg is een prima locatie. Als je veel gaat wandelen, en dat doen veel gasten, dan is het in rijtjes staan geen probleem.
Je gaat op tijd op pad in de ochtend, en komt laat in de middag terug.
Gaat dan douchen en daarna eten om in de avond en nacht uit te rusten.
Verder erg aardige beheerdersfamilie.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Sonnenberg Vorarlberg of ander gebied

Bericht door VIP » zo 11 jul 2021 18:44

Ed62 schreef:
zo 11 jul 2021 15:08
Reactie sonnenberg.
Het klopt inderdaad dat je er in rijen staat. Je kijkt altijd zeg maar tegen de achterkant van je buurman aan. Behalve als je beneden staat daar is dat volgens mij niet altijd het geval.
Wat het weer betreft kan ik zeggen dat het niet helemaal klopt..
Wij hebben 24 jaar op Nenzing gestaan en weliswaar ook wel eens slecht weer gehad. Wij gingen altijd in juni. Als dit net in jou vakantie valt is het uiteraard jammer. Maar de meest jaren hebben we prachtig weer gehad zodat we steeds de hoogte in moesten voor wat afkoeling.

Mocht je gaan kijken naar Nenzing is deze camping niet te vergelijken met Sonnenberg.
Nenzing is duurder maar ook luxer. Het is dus net wat je zoekt.

Je schrijft over fietsen. Houd rekening dat het niet allemaal vlak is. Weet niet met wat voor fiets je dit van plan bent.

Je kan naar de Bodensee wel vlak fietsen en dan bv terug met de trein. Ook Zwitserland kun je ook vrij vlak bereiken Ook kan dat bv naar schruns.

Volgens mij krijg je op sonnenberg een gratis kaart voor de lift van bludenz.

Succes verder
Gr. Ed

De omgeving is inderdaad geweldig qua natuur. En als je van wandelen houd kun je hier je dagen wel slijten.

Succes met je keuze.

Ik denk dat je bedoelt dat je altijd naar de zijkant van je buurman kijkt scratch.gif
Porsche + Tabbert

Ed62
Berichten: 204
Lid geworden op: di 25 apr 2017 17:06

Re: Sonnenberg Vorarlberg of ander gebied

Bericht door Ed62 » zo 11 jul 2021 18:57

Ja, dit is inderdaad de zijkant.

Je moet zo staan ivm me5 de wind.

Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1335
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: Sonnenberg Vorarlberg of ander gebied

Bericht door Pakkie » zo 11 jul 2021 20:05

Wij hebben in 2019 op Sonnenberg gestaan en in 2018 op Steiner. Sonnenberg bestaat uit een lager en een hoger gelegen gedeelte. Het hoger gelegen deel met zijn mooie uitzichten (in tegenstelling tot het lagere deel) is voorzien van enkele terrassen waar de caravans inderdaad op een rij staan. Privacy is op dat deel in mijn ogen juist geen enkel punt. Je kijkt op ruime afstand tegen de zijkant van de caravan van je buurman aan. Dat heb ik persoonlijk liever dan op een rijtje staan zoals we in 2018 stonden op de plaatsen met mooi uitzicht bij Nenzing waarbij je bijna bij de buurman onder de luifel zit :wink:. Als ik mocht kiezen tussen beiden zou ik nu naar Sonnenberg gaan die ook nog eens gerunt word door uitermate vriendelijke eigenaren (waar je bij Nenzing meer het gevoel hebt een nummer te zijn).

Weet niet wie je dat verhaal mbt slecht weer op de mouw heeft gespeld, maar dat raakt kant noch wal. Natuurlijk is het in Karinthië veelal mooier weer, maar Voralberg staat zeker niet bekend om zijn slechte weer.

Sonnenberg, bovenste deel in 2019:
Sberg.jpg
Nogmaals Sonnenberg, bovenste deel in 2019:
sberg2.JPG


In een rijtje naast elkaar bij Nenzing in 2018:
nenzing.JPG
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

Ed62
Berichten: 204
Lid geworden op: di 25 apr 2017 17:06

Re: Sonnenberg Vorarlberg of ander gebied

Bericht door Ed62 » zo 11 jul 2021 20:31

[re.gif]

Even terzijde. Jij stond dan op de oude zgn A plaatsen.
Wij stonden altijd aan de andere kant waar je een houten hek voor je had. Dus geen last van voor langs rijdende auto’s.

Maar ik moet je wel gelijk geven dat er veel veranderd is sinds de oude Joseph er niet meer is.
En het uitzicht op het dal vind ik mooier dan tegen die muur van sonnenberg.en dat dwars staan op sonnenberg vind ik vervelender omdat je vanaf je plekje zo op evt. De tafel van je beneden buren kijkt.
Zo heeft iedereen wat wils toch

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Sonnenberg Vorarlberg of ander gebied

Bericht door PD » zo 11 jul 2021 20:41

Sonnenberg is een heel leuke camping en de omgeving is Top; wij zijn er inmiddels 2x geweest. De 1e keer met de enkelasser Premium (2015):
Bijlagen
188-Collage Meivakantie-01 iPad.jpg
189-Collage Meivakantie-02 iPad.jpg
190-Collage Meivakantie-03 iPad.jpg
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Sonnenberg Vorarlberg of ander gebied

Bericht door PD » zo 11 jul 2021 20:42

aflower.gif
Bijlagen
191-Collage Meivakantie-04 iPad.jpg
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Sonnenberg Vorarlberg of ander gebied

Bericht door PD » zo 11 jul 2021 20:43

En in 2018 met de Premium tandemasser; beide vakanties uitstekende plekken met voldoende ruimte, uitzicht en privacy thumbup.gif
Bijlagen
303-Collage Nuziders iPad.jpg
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Winterbloem
Berichten: 4
Lid geworden op: do 10 dec 2020 12:38

Re: Sonnenberg Vorarlberg of ander gebied

Bericht door Winterbloem » za 24 jul 2021 12:34

Super bedankt allemaal, heel blij met alle informatie en foto's! We hebben besloten volgend jaar naar dit gebied te gaan en de camping kijken we nog even naar maar lijkt super.
Thank you all

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Sonnenberg Vorarlberg of ander gebied

Bericht door RDDR » za 24 jul 2021 12:50

Gebied is een aanrader en wij zijn daar 2 keer naar camping Nenzing geweest. Helemaal top! Ook een nacht gestaan op Sonnenberg.... Overal bordjes wat niet mag, zeer aanwezige vaste gasten. Na 1 nacht ingepakt en door getrokken. Niet onze camping. Nenzing stond toen helaas vol, dus Duitsland in gereden.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Sonnenberg Vorarlberg of ander gebied

Bericht door PD » za 24 jul 2021 14:34

[re.gif]
Daar herken ik me helemaal niet in, prima camping Sonnenberg en enthousiast eigenaarspaar 👍

Matthias is gewoon te lief 🤗
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Sonnenberg Vorarlberg of ander gebied

Bericht door JanPunne » za 24 jul 2021 14:47

[re.gif] En wij ons ook niet.
Aardige beheerders en evenzo de vaste gasten.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

INV

Re: Sonnenberg Vorarlberg of ander gebied

Bericht door INV » wo 6 okt 2021 21:33

Wij zijn net terug van camping Grosswalsertal Raggal. Een fantastische camping met subliem uitzicht. Nu was het er natuurlijk rustig, maar je kunt aan de rand staan. Bv op plek 15, waar je aan de rand van de camping staat en grenzend aan het weiland. Wij gaan er zeker nog vaker naar toe.
Veel succes met het voorbereiden van je reis.

Gerrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Sonnenberg Vorarlberg of ander gebied

Bericht door Gerrie » do 7 okt 2021 18:47

Inderdaad een heel mooie camping en prachtig om te wandelen.Slaapwandelasrs moeten geen plekje aan de rand van het plateau nemen 😜
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Winterbloem
Berichten: 4
Lid geworden op: do 10 dec 2020 12:38

Re: Sonnenberg Vorarlberg of ander gebied

Bericht door Winterbloem » wo 13 jul 2022 16:30

Hallo allemaal,

We zijn terug van drie weken camping Sonnenberg in Vorarlberg; wat hebben we genoten!!!! Het was fantastisch en ik heb eerlijk gezegd gewoon heimwee.
Nogmaals dank voor jullie tips en antwoorden. We gaan zeker nog eens terug!

Gerrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Sonnenberg Vorarlberg of ander gebied

Bericht door Gerrie » wo 13 jul 2022 17:58

[re.gif] thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1335
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: Sonnenberg Vorarlberg of ander gebied

Bericht door Pakkie » wo 13 jul 2022 20:06

[re.gif] [re.gif]
Leuk dat je nog even laat weten hoe het bevallen is thumbup.gif
Had ook niet anders verwacht dan dat Sonnenberg je prima zou bevallen.
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

Plaats reactie

Terug naar “Oostenrijk”