Navigatie app?

Systemen en aanverwante zaken.
Plaats reactie
Kampeerliefhebber
Berichten: 491
Lid geworden op: di 14 jul 2020 23:02

Navigatie app?

Bericht door Kampeerliefhebber » vr 9 jul 2021 23:19

Hallo allemaal,

We hopen volgende week zaterdag naar Frankrijk te kunnen.

Normaal navigeer ik met Google maps. Dit is de eerste keer een grotere afstand met de caravan.

Gebruiken jullie een andere / betere app, die rekening houdt met de caravan?

Grt.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Navigatie app?

Bericht door Nimma » za 10 jul 2021 00:02

Rij al 10 jaar met eerst 2m en 2,10m caravan en nu met 2,30m. Kriskras door vooral Frankrijk, vooral platte land naar kleine campings. Met Sygic, niks speciaal caravans. Is daar ook te koop maar ik denk dat ze me dan teveel over grote wegen sturen. Ik kom overal, zonder problemen. Volg nooit blind de navi. Kijk ook altijd op de kaart. Voor de ANWB op zo'n 600 campings geweest. Soms handig ook in de gids te kijken. Sommige campings kun je beter juist niet vanuit zuidelijke richting benaderen maar dus noordelijk. Zulke info geeft je navi niet 👍
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

LekensMark
Berichten: 1030
Lid geworden op: za 5 feb 2005 19:38
Locatie: Ekeren-Antwerpen

Re: Navigatie app?

Bericht door LekensMark » za 10 jul 2021 01:45

Ik gebruik Google maps of de TomTom, deze geven railtime verkeersinformatie ook. Mijn wagen heeft ook een ingebouwde navigatie maar deze word op vakantie eigenlijk nooit gebruikt.
Volkswagen Caddy+ Dethleffs Family

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Navigatie app?

Bericht door Niels83 » za 10 jul 2021 10:05

Ik gebruik altijd googlemaps en doe nog maar weinig met de kaart.
De navigatie in de auto is al 10 jaar niet geüpdatet. Die gebruik ik alleen als ik eens geen internet heb. Het kan natuurlijk gebeuren dat je over een weg wordt gestuurd die niet echt geschikt is voor een caravan maar nog niet neegemaakt

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Navigatie app?

Bericht door Daphne » za 10 jul 2021 10:47

Wij gebruiken de autonavigatie in combinatie met een papieren ANWB routekaart en ons gezonde verstand. Overigens voeren wij de laatste jaren al geen bestemming meer in en is de navigatie meer een check waar we ons ergens op de kaart bevinden. De meeste routes kennen we wel en als je weet welke in richting je moet rijden, hoef je alleen maar de borden langs de weg te volgen. Alleen het laatste stukje naar de camping voeren we wel in.

Toen de autonavigatie niet meer up to date was, een enkele keer even Google maps geraadpleegd als we er niet uitkwamen maar voor het grootste deel van de route is dat echt niet nodig.


En dit wat Nimma schrijft ook. Zodra we onderweg een camping hebben geselecteerd, kijk ik in de ACSI app naar de route die de camping aanbeveelt. Alleen dat is het moment dat speciale caravannavigatie nuttig kan zijn, maar via de aanwijzigingen van de camping gaat het ook prima.

Nimma schreef:Soms handig ook in de gids te kijken. Sommige campings kun je beter juist niet vanuit zuidelijke richting benaderen maar dus noordelijk. Zulke info geeft je navi niet Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone 12 met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: Navigatie app?

Bericht door DV_t » za 10 jul 2021 14:01

Ik heb vorige week een extra tomtom pro truck navigatie gekocht. Hier kun je de maten invoeren en vermijd hij wegen waar je met 2,50 niet mag of kunt komen. Ook kun je een max snelheid invoeren zodat de voorspelling accurater is.

Bijkomend voordeel is dat je met mobiel of website vast routes kunt aanmaken en die naar het toestel kunt sturen.

Ik ben heel benieuwd over drie weken knipoog.gif

koning

Re: Navigatie app?

Bericht door koning » zo 11 jul 2021 11:52

@Niels: Googlemaps werkt toch met GPS en heeft dan geen internet nodig? Of lees ik het verkeerd?

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Navigatie app?

Bericht door Niels83 » zo 11 jul 2021 12:04

Ja om te bepalen waar je bent heb je geen internet nodig. Maar de kaart staat online, je kunt hem overigens thuis wel downloaden.

2 weken terug zaten we op de Veluwe daar was geen internet, dan is het handig om de eerste km's wel de goede kant op te gaan en daarna maps in te stellen.

Gebruikersavatar
base575
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 2 aug 2019 08:36

Re: Navigatie app?

Bericht door base575 » ma 12 jul 2021 12:28

De Via Michelin app kan rekening houden met een caravan. Deze heeft wel internet nodig onderweg.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Skoda Kodiaq DSG 1.5 Business ED Plus, Fendt Bianco 445.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Navigatie app?

Bericht door PMT » ma 12 jul 2021 13:31

[re.gif]
Houdt geen rekening met wegen die voor caravans slecht te rijden zijn, alleen gemiddelde snelheden en berekend de tol anders rekening houdend met andere klasse.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
base575
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 2 aug 2019 08:36

Re: Navigatie app?

Bericht door base575 » ma 12 jul 2021 15:06

Hoi Paul,

dank je dat wist ik ook nog niet! Ik ging er van uit dat hij dat wel deed, :( jammer zeg.

Gr. Bas
Skoda Kodiaq DSG 1.5 Business ED Plus, Fendt Bianco 445.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Navigatie app?

Bericht door Nimma » ma 12 jul 2021 16:18

Als je twijfelt op het platte land, even iemand vragen ter plekke. Op de meeste plekken aldaar komen ze ook met een truck de melk ophalen🌝
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Navigatie app?

Bericht door Daphne » do 15 jul 2021 22:14

Vandaag met Google maps naar Terneuzen genavigeerd. De “ingang” van Terneuzen is een grote bouwput en had verwacht dat Google maps daar goed mee om zou gaan. Nou niet dus. Het was dan wel 3 jaar geleden dat ik daar was geweest maar wist nog dat ik met de autonavigatie via een brug die niet in gebruik was werd gestuurd. Vandaag deed Google maps precies hetzelfde.

Terugweg gewoon weer de autonavigatie aangezet en uiteraard zelf goed naar de bewegwijzering langs de weg gekeken.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Navigatie app?

Bericht door mrbullmastiff » vr 16 jul 2021 01:14

Even rondgekeken bij de bouw van de nieuwe zeesluis of had je daar geen tijd voor? De wegwijzers zijn duidelijk genoeg maar dagelijks zie ik daar mensen wachten voor een brug terwijl ze gewoon via de andere brug kunnen rijden.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Navigatie app?

Bericht door moyzo » vr 16 jul 2021 05:34

We hebben navigatie van bmw zelf. Daarnaast zelf grote fan van WAZE duidelijk en gratis. Geeft naar mijn idee betere info en aangepaste routes bij file geeft ook waarschuwing bij vaste en mobiele controles en meldt gevaarlijke situaties beter dan de vaste Navi.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Navigatie app?

Bericht door Daphne » vr 16 jul 2021 07:41

mrbullmastiff schreef:
vr 16 jul 2021 01:14
Even rondgekeken bij de bouw van de nieuwe zeesluis of had je daar geen tijd voor? De wegwijzers zijn duidelijk genoeg maar dagelijks zie ik daar mensen wachten voor een brug terwijl ze gewoon via de andere brug kunnen rijden.
Daar had ik geen gelegenheid voor. Was daar zakelijk en om een beetje op tijd thuis te kunnen zijn direct na afspraak terug gereden. Overigens stond er gisteren zo veel wind, dat uit de auto stappen al een uitdaging was awhoea.gif

Ook gisteren stonden weer auto’s te wachten bij de brug. Het is niet duidelijk aangegeven dat die niet in gebruik is. Vooral als je Terneuzen in wil, en je een aanwijzing mist, zie je bij de brug zelf geen enkele aanwijzing. Na zoveel jaar en zoveel argeloze wachtenden zou je zeggen dat het een keer duidelijk aangegeven zou worden en ook dat met navigeren via Google maps daar rekening mee wordt gehouden. Voor mij een reden om de alom geprezen Google maps navigatie niet te gebruiken en de autonavigatie te gebruiken.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
base575
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 2 aug 2019 08:36

Re: Navigatie app?

Bericht door base575 » vr 16 jul 2021 08:43

WAZE is ook mijn nummer 1 navi voor in de auto! Files, flitsers, afsluitingen alles erop en eraan. In een woord: geweldig. Maar… kan helaas geen rekening houden met de caravan. Allen keuze uit auto, taxi of motor. In ieder geval niet kunnen vinden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Skoda Kodiaq DSG 1.5 Business ED Plus, Fendt Bianco 445.

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Navigatie app?

Bericht door janoniem » vr 16 jul 2021 08:59

Ik gebruik geen speciale caravan navigatie.
Onze hulpmiddelen bestaan uit ANWB routekaart, ingebouwde navigatie (Mazda CX-5 2016) en routebeschrijving uit de ACSI gids.
De vorige CX-5 had een ingebouwde navigatie van TomTom die elk kwartaal werd ge-update. Helaas heeft Mazda nu een eigen navigatie systeem waarover ik minder tevreden ben. Recent stuurde deze me in Frankrijk nog met caravan over een “Route Dangereux”. Een Fransman zag mij keren en reed me voor over begaanbare wegen richting camping. Dat is eigenlijk de beste navigatie.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Plaats reactie

Terug naar “Navigatie”