Weinsberg CaraTwo 390QD, fietsdrager

Plaats reactie
Bowisys
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 4 jul 2021 10:06

Weinsberg CaraTwo 390QD, fietsdrager

Bericht door Bowisys » zo 4 jul 2021 11:17

Heeft iemand ervaring met een fietsdrager op de dissel van een Weinsberg CaraTwo 390QD? Ander type van dezelfde maat 390 is om het even denk ik.
Ik zoek een goed passende fietsdrager voor 2 E-bikes, samen net geen 50 kg, beiden met middenmoot.
De disselklep is groot en gaat horizontaal open en de dissel zelf is niet erg ruim bemeten.
Ik wil bij tussenstops de fietsen erop kunnen laten terwijl ik wel bij de disselbak kan om er spullen uit te halen.de klep hoeft dan eventueel niet geheel open maar ver genoeg om 'kop en armen' in de bak te steken voor b.v. het dicht draaien van de gaskraan.
Reserve band is al onder de caravan geplaatst.
Ik twijfel zelf tussen de Thule Superb SV en de Enduro 260BC maar wellicht is de keuzemogelijkheid groter
Ik zie reacties en adviezen graag tegemoet.
Groet
Bob

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Weinsberg CaraTwo 390QD, fietsdrager

Bericht door iemand » zo 4 jul 2021 13:36

Is altijd een puzzel zo ook bij mijn caravan scratch.gif

Het dichtdraaien van de gaskraan kan ik nu van binnenuit.
Kijk maar eens op https://avento.weebly.com/knutselpagina.html 'Van binnenuit de kraan v/d gasfles bereikbaar in disselbak'
Misschien voor jou ook een idee. Kan evt ook van bovenaf door de plank onder het voorraam.
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Bowisys
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 4 jul 2021 10:06

Re: Weinsberg CaraTwo 390QD, fietsdrager

Bericht door Bowisys » za 31 jul 2021 09:07

Ik heb de best mogelijke oplossing voor de Weinsberg 390 QD gevonden.
De disselplaat moet er wel af. Het is de Enduro 260 BC geworden. Deze schuif je naar voren waarna je de klep ver genoeg kunt openen om bij de hoognodige zaken te komen. De disselklep is echter zo grot dat deze nog niet geheel open kan zwaaien. Daarom leg ik een lat in de disselbak om hem in de maximale stand voor dat moment te kunnen openen.
In oktober komt echter een kantelsysteem voor de Enduro 260 BC op de markt voor een kleine €60 en die ga ik nog monteren.
Dan schuift het geheel met de fietsen erop naar Vooren en hoef ik nog maar licht te kantelen om de klep geheel te kunnen openen.
Mijn keuze voor deze fietsdrager 't.o.v. Een Thule is gemaakt omdat de redelijk grote elektrische fietsen meer ruimte hebben op de Enduro en omdat het schuiven super licht gaat bij kleinere stops.

Plaats reactie

Terug naar “Fietsendragers”