Hydrolische leveler voor Eriba troll

Plaats reactie
psd

Hydrolische leveler voor Eriba troll

Bericht door psd » za 3 jul 2021 14:26

Ik heb het formu door zocht en kan nergens vinden of er ook een hydrolische leveler voor een Eriba troll is. Weet iemand of er voldoende ruimte is om een EP er onder te schroeven, of vergelijkbaar

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36075
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Hydrolische leveler voor Eriba troll

Bericht door Chris » za 3 jul 2021 16:38

Nou..

Ik heb met de EP Hydraulische leveler staan te spelen op een beurs..
Daar zat ie onder een dikke plexiglas plaat die de bodem van een caravan simuleerde..
En als techneut kijk je dan heel goed naar het gebruikte materiaal...
Ik denk dat je onder een troll wel eens erg krap uitkomt met de hoogte..
Een Troll is nou eenmaal niet een hoog liggende caravan..

Gewoon EP bellen.....uitleggen..... zij weten het exact..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Bartje
Berichten: 230
Lid geworden op: za 2 jun 2007 18:19
Locatie: Roeselare

Re: Hydrolische leveler voor Eriba troll

Bericht door Bartje » zo 4 jul 2021 11:25

Voor zo ver ik weet is er geen E&P systeem voor Eriba Tourings beschikbaar, met uitzondering voor de 820.

De 820 is dan ook een uitzondering binnen het Touring gamma voor wat betreft het chassis, deze caravan heeft een gewoon Alko-chassis.
De andere Tourings hebben een uniek chassis waar de kooi op gelast is, dit chassis leent zich niet echt tot de montage van allerlei accessoires.

Ik denk niet dat merken als E&P gaan investering in de ontwikkeling van een systeem voor de Touring.
Ik denk niet dat er veel Touring eigenaars een levelsysteem wensen en bijgevolg een zeer kleine markt.
Toyota LandCruiser 150 met Hymer/Eriba Nova SL 545 aan de haak

psd

Re: Hydrolische leveler voor Eriba troll

Bericht door psd » ma 5 jul 2021 14:05

Voor een Eriba kan er een level C onder. Er zijn steunen voor de Alko as. Kosten ongeveer €2500 incl btw montage en bediening paneel.

Bartje
Berichten: 230
Lid geworden op: za 2 jun 2007 18:19
Locatie: Roeselare

Re: Hydrolische leveler voor Eriba troll

Bericht door Bartje » ma 5 jul 2021 18:51

psd schreef:
ma 5 jul 2021 14:05
Voor een Eriba kan er een level C onder. Er zijn steunen voor de Alko as. Kosten ongeveer €2500 incl btw montage en bediening paneel.
Ben je daar wel zeker van ?
Elke Touring is een Eriba, maar niet elke Eriba is een Touring.
Er zijn ook Nova's, Nova Lights, Living, ...

LevelC is de nieuwe naam voor het levelsysteem van E&P, de versie met hydraulische assteunen en de hydraulische Alko Big Foots.
Dat je deze zal hebben voor € 2500 montage inclus betwijfel ik toch een beetje.

Er is ook een LevelC Compact, met enkel de assteunen maar volgens mij heeft E&P dit systeem ook niet voor het Touring-gamma.
Er is volgens mij geen beugel voor bevestiging aan de as beschikbaar.
Toyota LandCruiser 150 met Hymer/Eriba Nova SL 545 aan de haak

psd

Re: Hydrolische leveler voor Eriba troll

Bericht door psd » di 6 jul 2021 19:16

Ik heb vandaag contact gehad met de caravan dealer. En de compact pas er onder met een beugel op de Alko as. Helaas is er geen ruimte meer om het systeem volgende week te monteren. Dat wordt na de vakantie of in het voorjaar. Als het er onder zit plaats ik wel een foto.

ducygne
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 21:39

Re: Hydrolische leveler voor Eriba troll

Bericht door ducygne » za 10 jul 2021 16:48

Vorig jaar bij Eriba dealer in Almere een Touring 542 te koop zien staan met het E&P systeem, kompleet op as en uitdraaisteunen. Het kan dus wel.
BMW 3-serie touring met Kip Isa White 47 TEB gedownsized naar BMW 1-serie met Kip Kompakt

Rocky

Re: Hydrolische leveler voor Eriba troll

Bericht door Rocky » vr 17 jun 2022 10:21

Ik heb onlangs een EP levelsysteem op mijn Eriba rockabilly Touring troll 530 laten monteren. Het past dus wel maar ze hebben wel wat aanpassingen moeten doen. voor de achterste poten zat het stalen frame in de weg, dit hebben ze opgelost met opvul hout. En je moet rekening houden dat de voorste steunen buiten de caravan uit gaan steken (dus door de bumper heen). Ik vind het niet echt storen maar dit was mij van te voren niet verteld.
Bijlagen
steunen1.jpg

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”