Op papier te hoge MTM in Frankrijk l

Wanneer E achter B?
daniel1975
Berichten: 530
Lid geworden op: za 11 jan 2020 14:08

Re: Op papier te hoge MTM in Frankrijk l

Bericht door daniel1975 » za 3 jul 2021 17:40

[re.gif]
Ambtelijke regeltjes en acties voor de buhne ben ik nooit vriendjes mee geworden mrgreen.gif


Nu maar hopen dat ze die 1260 accepteren bij de RDW.
Rijklaar gewicht is nu 1120kg op kentekenbewijs.
Dus zou moeten kunnen.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Op papier te hoge MTM in Frankrijk l

Bericht door Niels83 » za 3 jul 2021 18:31

Franse boetes zijn altijd meegerekend in het vakantie budget. Die zijn niet zo hoog en krijg er met de caravan geen meer. Mag dus 130 rij rond de 100, zonder caravan werd de vakantie wel eens een paar tientjes duurder.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Op papier te hoge MTM in Frankrijk l

Bericht door WillyL » za 3 jul 2021 19:19

[re.gif] 135km/h????? Het is eerder 130 km/u dacht ik.
Ik kan er niet genoeg over 'zagen' maar is je caravan gehomologeerd om zo snel te spurten? De mijne in alle geval NIET! 100 Km/u is het maximum dat op het Europese document staat en daar moet ik me dus als wet-volgende Belg aan houden - maar ook Nederlanders trouwens!
(Veel) Sneller en het zou wel eens kunnen dat ook hier de verzekeraar moeilijk zou kunnen doen in geval van ongeval.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

daniel1975
Berichten: 530
Lid geworden op: za 11 jan 2020 14:08

Re: Op papier te hoge MTM in Frankrijk l

Bericht door daniel1975 » za 3 jul 2021 19:43

Vroeger kon je met de losse auto “laagvliegen” over de Autoroute. Tegenwoordig zie je ze helaas regelmatig staan en beperk ik het tot 150 op de teller.
Met de caravan rond de 100, wat nog comfortabel voelt. 10km harder kan al heel inspannend zijn soms.

RikB
Berichten: 157
Lid geworden op: ma 12 jun 2017 13:31

Re: Op papier te hoge MTM in Frankrijk l

Bericht door RikB » za 3 jul 2021 20:18

dieseltijger schreef:
za 3 jul 2021 09:07
Beer(je) op het pad: zo'n BE examen - wordt je daar niet afgerekend op de talloze ingesleten fouten en achtergebleven kennis qua verkeersregels? Oftewel: is het een volledig examen?
Ik heb het 2 jaar geleden gedaan. Best leerzaam. Een aantal zaken moet je weer opfrissen of afleren. Ik had sterk het idee dat de examinator het prima vond om een ervaren chauffeur te examineren op het +E deel zonder te pietlutten op het rijden an sich.

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Op papier te hoge MTM in Frankrijk l

Bericht door meeder » za 3 jul 2021 21:30

Ik ben van plan om geen snelcursus te doen maar gewoon een aantal lessen voor E te nemen.

daniel1975
Berichten: 530
Lid geworden op: za 11 jan 2020 14:08

Re: Op papier te hoge MTM in Frankrijk l

Bericht door daniel1975 » za 3 jul 2021 21:44

Ga het wel meemaken met het E verhaal. Gewoon goed opletten en geconcentreerd zijn. Een goede instructeur geeft je wel aan waar ze goed op letten tijdens het examen.

Tav het terugzetten van gewicht: kan dat ook geweigerd worden (1120kg rijklaar op KBW, max van 1500 (=ophoging van 1300 standaard) terug naar 1260kg.
Of wordt dit verschil tussen rijklaar en max belading zonder probleem geaccepteerd?
Zie dat origineel er ook maar 130kg laadvermogen is: https://www.knaus.com/nl-nl/caravans/sp ... itrusting/
Zou nu dus 140kg zijn.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Op papier te hoge MTM in Frankrijk l

Bericht door Chris » za 3 jul 2021 22:23

[re.gif]
Ga nou maar niet uit van de fabrikant gegevens.... maar laat later de caravan eens op een weegbrug wegen.
Die fabrieksopgaves is nog steeds een tombola lijkt wel.
Mijn Sudwind is ook duidelijk zwaarder dan de fabriek opgaf, maar hun excuus was dat er een actie pakket opzat..
En bij dat actie pakket hoorde ook de zwaardere as..

Weet je...
Met het caravan gewicht is het alleen maar + en + en + en + en +.....
Ik heb nog nooit een min in de gewichtsgegevens gezien.

Maar..
Nu eerst jou papieren gewicht op orde..
Ik heb onze huidige Knaus ook 200 Kg laten verlagen toen wij hem nog met de vorige auto trokken.
Dat verlagen kan je on-line aanvragen... simpel te doen, en kost 5-6 tientjes...
Je kan het nu doen zelfs....zaterdagavond..

Je krijgt dan een nieuwe kentekencard met het door jou opgegeven en verlaagde gewicht erop.
Duurt een paar dagen, dat wel... hoe lang weet ik niet meer.
En..
Als jij straks BE hebt is dat gewicht weer net zo eenvoudig op het originele terug te zetten.
Die gegevens blijven in hun computer systeem staan gewoon.... ophogen tot wat je nu hebt... no problemo..

Dan rij je wel verzekerd rond.... en kan je gewoon slapen.
Enige wat je hebt dan..
Als je het verlaagde gewicht van de caravan overbelaad ( wat de hut prima kan dus) ben je wel in overtreding.
En als je +10 overbelading hebt en een controle tegenkomt... ga je dokken..
Ondanks dat de caravan dat eigenlijk gewoon kan hebben.

Toen ons gewicht van 1700 naar 1500 verlaagd was deed ik dat niet vanwege mijn rijbewijs, maar de auto mocht niet meer trekken..
Nooit gecontroleerd... dus eigenlijk 2x die gewichtsaanpassing voor niks betaald.
MAar wel legaal de weg op.
Echter... 1500 Kg max met mijn hut was wel effe lastig... teveel leuke hebbedingetjes aan boord..
Nu mag ik meer dan de MTM van de caravan trekken... geen probleem meer...


Ook even een schouderklopje uitdelen... thumbup.gif
Je denkt er tenminste goed over na en neemt een beslissing wat te doen.
Hoeveel zullen er met een hut rondtuffen die helemaal van de prins geen kwaad weten en buiten alle regeltjes vallen...
Ik heb het meegemaakt met een dagje meekijken bij een politie controle...
Tot het zeer extreme aan toe gezien...en ze gingen gewoon op stap...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

daniel1975
Berichten: 530
Lid geworden op: za 11 jan 2020 14:08

Re: Op papier te hoge MTM in Frankrijk l

Bericht door daniel1975 » za 3 jul 2021 22:46

Thnx!

Naar de eigenlijke vraag was of de RDW alles uit die aanvraag zomaar overneemt. Oftewel, kunnen ze die aanvraag ook cancellen?
Begrijp uit jouw betoog een beetje dat verlagen eigenlijk gewoon altijd gaat. En ja, die link op de rdw site had ik al gevonden en voor een deel ingevuld om te zien welke info ze nodig hebben ;-)
Als het goed is 5 werkdagen voor een KTB.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Op papier te hoge MTM in Frankrijk l

Bericht door Chris » za 3 jul 2021 22:53

[re.gif]
Volgens mij kan je het niet snel te bond maken.
Alleen onder het leeggewicht zal misschien de wenkbrouwen doen fronsen..

Maar als ik alles correct lees ga je daar niet komen toch??
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gerrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Op papier te hoge MTM in Frankrijk l

Bericht door Gerrie » zo 4 jul 2021 07:57

Op het nieuwe kenteken staat onder toegestane max massa het nieuwe gewicht en onder technische Max massa het oude gewicht.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Op papier te hoge MTM in Frankrijk l

Bericht door RDDR » zo 4 jul 2021 08:10

Chris schreef:[re.gif]
Volgens mij kan je het niet snel te bond maken.
Alleen onder het leeggewicht zal misschien de wenkbrouwen doen fronsen..

Maar als ik alles correct lees ga je daar niet komen toch??
Zolang je gewenste gewicht hoger is dan het rijklaar gewicht en lager dan de technisch toegestane massa passen ze het gewoon aan.
Dus je mag elk getal van 1121 tot 1500kg kiezen in jouw geval.

Kost inderdaad een paar tientjes per keer, mag je zo vaak doen als je wil en in 3 tot 5 dagen heb je je nieuwe kenteken card.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Op papier te hoge MTM in Frankrijk l

Bericht door Niels83 » zo 4 jul 2021 08:18

Altijd vervelend wanneer je zo iets op vrijdag constateert, waardoor je tot maandag moet wachten.

Ik neem aan dat je eerst de lease maatschappij vraagt of verlagen mogelijk is? Is dan de procedure het zelfde bij de rdw?

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Op papier te hoge MTM in Frankrijk l

Bericht door eurotrotter » zo 4 jul 2021 09:43

Gerrie schreef:
zo 4 jul 2021 07:57
Op het nieuwe kenteken staat onder toegestane max massa het nieuwe gewicht en onder technische Max massa het oude gewicht.
De toegestane max massa staat onder F.2
De technische max massa staat onder F.1,dit is het gewicht voorde typegoedkeuring en dit veranderd nooit
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Op papier te hoge MTM in Frankrijk l

Bericht door eurotrotter » zo 4 jul 2021 09:47

Hans1954 schreef:
vr 2 jul 2021 21:52
Waar heeft de TS het over zijn rijbewijs? Het kan hier ook over het maximum treingewicht gaan. Wat een bekend probleem is bij Franse auto's
Voor het constateren van het B of B-E rijbewijs word ,óók in Frankrijk, uitgegaan van de gewichten onder F.1 en F.2 op de kentekencard.
Het max treingewicht komt hier niet bij kijken.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

daniel1975
Berichten: 530
Lid geworden op: za 11 jan 2020 14:08

Re: Op papier te hoge MTM in Frankrijk l

Bericht door daniel1975 » zo 4 jul 2021 10:29

Niels83 schreef:
zo 4 jul 2021 08:18
Altijd vervelend wanneer je zo iets op vrijdag constateert, waardoor je tot maandag moet wachten.

Ik neem aan dat je eerst de lease maatschappij vraagt of verlagen mogelijk is? Is dan de procedure het zelfde bij de rdw?
Ach, ik heb nu wel alles tot in detail uitgezocht. Elk nadeel heb s’n foordeel ;-)

LM heeft al een mail en ik heb zelfs al bevestiging dat ze het maandag oppakken. Als ik 100kg van de auto af mag halen regel ik de rest met de caravan en zit ik helemaal safe. Zou mooiste optie zijn.

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Op papier te hoge MTM in Frankrijk l

Bericht door RDDR » zo 4 jul 2021 10:38

Niels83 schreef:
zo 4 jul 2021 08:18
Ik neem aan dat je eerst de lease maatschappij vraagt of verlagen mogelijk is? Is dan de procedure het zelfde bij de rdw?
Correct, auto of caravan maakt niet uit. Even duur en dezelfde restricties.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

daniel1975
Berichten: 530
Lid geworden op: za 11 jan 2020 14:08

Re: Op papier te hoge MTM in Frankrijk l

Bericht door daniel1975 » zo 4 jul 2021 14:42

Enige uitdaging is dat het bij de Leasemaatschappij wel in 1x goed moet gaan met het doorsturen. KTB wordt naar hun opgestuurd, dus moet direct door naar mij. We hebben maar 10 werkdagen meer.
Dus maandagmiddag aanvraag eruit, dan hoop ik uiterlijke verzending op vrijdag, maandag/dinsdag door LM doorsturen naar mijn huis. Zou moeten passen met 2-3 dagen speling. Mag er niks tussen zitten.
In slechtste geval KTB “vergeten” van de auto en bij controle moet het dan online worden opgezocht. Loop ik hooguit risico van bon voor geen papieren denk ik. Ik ga er tenminste vanuit dat de RDW-site wel real time de status weergeeft. En waarschijnlijk toch niet gecontroleerd, maar dan ben ik wel verzekerd.

Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Op papier te hoge MTM in Frankrijk l

Bericht door Wie-niets » zo 4 jul 2021 16:16

Als alles mee zit moet het lukken. En inderdaad ben je dan verzekerd.
Zomaar een link om eens te lezen
Link
htpss://www.welkrijbewijs.nl/boete.php#.YOHAk_pNfkw

Tsja, een boete is wel zonde van je centen. :(

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Op papier te hoge MTM in Frankrijk l

Bericht door deusjevo » zo 4 jul 2021 16:47

[re.gif]

Die link is wel erg zwart wit hoor. whistle.gif
Stelt u zich eens voor als u iemand aanrijdt en deze persoon blijkt een jonge professor te zijn en kan nooit meer werken. U wordt dan aansprakelijk gesteld voor zijn schade omdat hij geen inkomen meer heeft. Dit moet u dan betalen.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
cortrans
Berichten: 1265
Lid geworden op: ma 24 mei 2021 11:27
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Op papier te hoge MTM in Frankrijk l

Bericht door cortrans » zo 4 jul 2021 16:55

daniel1975 schreef:Poeh, slecht van geslapen. weenie.gif

Weging was gisteren op de assen, dus aangekoppeld met alleen de caravan op de weegbrug.
Het sommetje wat ik hierboven maakte was om te zien of ik bij een terugzetting naar 1260kg een weging zou overleven. Oftewel, of ik ook écht reeel 1260kg zou kunnen halen of alleen op papier. Zou dus moeten kunnen, zolang ze op de as wegen ;-).
Ik had namelijk al wel uitgevonden dat in Frankrijk er niet Hollands 10% gedoogd wordt.

Dus maandag leasemaatschappij contacten en hopen dat de auto ook terug mag en anders zelf caravan terugzetten naar 1260kg en de Omnistor (gebruiken we in zomervakantie toch niet) en fietsendrager eraf schroeven.
Volgens mij zijn dat de enige twee opties en allebei haalbaar. RDW schijnt 5 werkdagen nodig te hebben na de aanvraag.
Alles correct zo?
Een lease bedrijf is niet echt happig om een personenauto terug te (laten) zetten.
Ook de belastingdienst zal er niet blij mee zijn (andersom weer welAfbeelding)
LMC Musica 470e (2010), Thule Omnistor 1200 zakluifel met Obelink voor- en zijwanden, Sinclair dak airco, Reich volautm. mover, Heki dakluik, Thule fietsendrager achter, Milenco spiegels, Nissan Qashqai 1.3 MHEV automaat N-Connecta uit 2022

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Op papier te hoge MTM in Frankrijk l

Bericht door deusjevo » zo 4 jul 2021 16:59

[re.gif]
Voor de belastingdienst veranderd er niets, het leeggewicht blijft toch hetzelfde. knipoog.gif
Terugkeren na de leasetermijn naar het originele gewicht is geen probleem, kosten zullen weer voor rekening daniel1975 komen.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

daniel1975
Berichten: 530
Lid geworden op: za 11 jan 2020 14:08

Re: Op papier te hoge MTM in Frankrijk l

Bericht door daniel1975 » zo 4 jul 2021 18:54

Bij dat boetelijstje staat niet het factuurbedrag voor niet bij je hebben van kentekenpapieren.
Just in case dat ik de boel wel omgezet krijg bij de LM maar pasje niet op tijd binnen heb.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Op papier te hoge MTM in Frankrijk l

Bericht door Niels83 » ma 5 jul 2021 02:06

deusjevo schreef:
zo 4 jul 2021 16:47
[re.gif]

Die link is wel erg zwart wit hoor. whistle.gif
Stelt u zich eens voor als u iemand aanrijdt en deze persoon blijkt een jonge professor te zijn en kan nooit meer werken. U wordt dan aansprakelijk gesteld voor zijn schade omdat hij geen inkomen meer heeft. Dit moet u dan betalen.
Een jonge professor aanrijden is natuurlijk veel erger dan een loodgieter van middelbare leeftijd.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Op papier te hoge MTM in Frankrijk l

Bericht door deusjevo » ma 5 jul 2021 09:39

[re.gif]
Precies
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Plaats reactie

Terug naar “Rijbewijs”