Route app

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
Liamvp

Route app

Bericht door Liamvp » za 26 jun 2021 17:19

Hallo iedereen,

Ik ben opzoek naar een handige route planner app die makelijk in gebruik is het liefst voor op de telefoon. Ik ben van plan om dit jaar in augustus voor het eerst op vakantie te gaan met de caravan en een beetje te gaan touren en op verschillende campings te gaan staan heeft iemand wat handige tips. voor een handige en niet al te dure route planner app die ook rekening houd met de wegen als je met de caravan gaat

gr liam

Gebruikersavatar
Cheese
Berichten: 363
Lid geworden op: za 6 feb 2016 23:12

Re: Route app

Bericht door Cheese » za 26 jun 2021 17:32

Amigo van tomtom. Wel gratis maar niet instelbaar op caravan. Google maps is ook goed.
knaus blueline 450TF (bj 2000, 1300 kg beladen), met Ford
s-max 2.0 tdci. S edition diesel 163 pk (bj2013) automaat
Fantastische caravantrekker.
En vrouw, kind en hond.

Gebruikersavatar
willem
Berichten: 524
Lid geworden op: ma 4 apr 2011 14:39
Locatie: Veluwe

Re: Route app

Bericht door willem » zo 27 jun 2021 11:07

TomTom heeft nu de TomTom Go app. Ikzelf gebruik de fysieke TomTom Go Camper die instelbaar is voor meerdere soorten voertuigen. Bevalt goed. Zelfgemaakte routes in GPX files up te laden. Ik neem aan dat het met de app hetzelfde gaat...geen ervaring mee whistle.gif
Volvo XC60 T5 Inscription MY2018, Fendt Bianco 515 SG selection (bj.2017)+Mover Enduro EM305+Reich PeakPowerPack.
You can't always get, what you want!

Afbeelding

Gebruikersavatar
hoboken
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 7 feb 2016 14:12
Locatie: Ergens tussen Antwerpen en Brussel

Re: Route app

Bericht door hoboken » zo 27 jun 2021 11:20

Hier ook de TomTom go camper, nog een pluspunt er zijn heel veel camping als poi beschikbaar op de tt.
Mercedes Cla 220d 4matic automaat, Coachman Hylander 450, E-go mover, Ducati Hyperstrada

BasB

Re: Route app

Bericht door BasB » za 3 jul 2021 22:10

ViaMichelin is gratis, en houdt rekening met de caravan als je dat aanvinkt. Is gratis, maar heeft wel internet verbinding nodig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kipvriend
Berichten: 157
Lid geworden op: di 26 nov 2019 16:03
Locatie: Utrecht

Re: Route app

Bericht door Kipvriend » zo 4 jul 2021 09:35

Gebruik de TomTom Go app, kost 13 euro per jaar.
Samen met TomTom MyDrive is het heel gemakkelijk om de routes op voorhand voor te bereiden.
In vele gevallen is het een kwestie van logisch nadenken en goed controleren om verrassingen te voorkomen.

Wanneer je vlak voor je gaat rijden je route nog eens naloopt kan je ook controleren of je nergens weg opbrekingen tegen komt.
Let wel, er zijn ook opbrekingen die je pas tegenkomt tijdens het rijden van je rit

Even nog wat over de app
Vrijwel wekelijks krijg je updates, zelf heb ik standaard de BeNeLux gedownload.
Dit is naar behoefte aan te passen. Let er wel op wat je download voor je geheugenruimte in je telefoon.
De gemaakte in My Drive gemaakt routes kan je verzenden naar je apparaat waardoor je een op een de route kan gebruiken.

Gebruik deze TomTom Go app samen met Apple CarPlay, hiermee heb je een werkelijk erg mooie weergave op je scherm.
Hé geen idee of het werkt middels Android.
Er is een ding waar je rekening mee moet houden en dat is de koeling van je telefoon en dat je deze constant onder lading houd.
De Go app gebruikt nauwelijks data.

Ben in ieder geval een blije gebruiker.
Groet Antoon

Blij dat ik “besmet” ben met het Subaru virus

Subaru Outback 2.5 AWD 2019 175, PK 235 NM
Knaus Sudwind 500 EU 2005

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Route app

Bericht door PMT » zo 4 jul 2021 21:03

BasB schreef:
za 3 jul 2021 22:10
ViaMichelin is gratis, en houdt rekening met de caravan als je dat aanvinkt. Is gratis, maar heeft wel internet verbinding nodig
Door het aanvinken van de caravan houdt de viamichelin alleen rekening met gemiddelde snelheid waarmee je mag rijden met een caravan en berekent de tol voor de categorie met caravan.
Het systeem berekent geen routes die verboden zijn of moeilijk te rijden zijn met een caravan.
Verder wel een fijne site.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Route app

Bericht door deusjevo » zo 4 jul 2021 21:36

Via Michelin is nog steeds alleen het Engels?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Route app

Bericht door Nimma » ma 5 jul 2021 11:30

Gebruik al jaren Sygic, gratis of betalen voor meer mogelijkheden. Kaarten zijn van TomTom.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Route app

Bericht door doubleyou » wo 7 jul 2021 22:49

Ik gebruik Google Maps. Ik ben er wel achter dat het klakkeloos de navigatie volgen niet fijn is. Ik ben blij met de routekaart van de ANWB waardoor ik kan checken welke route er wordt gekozen. Ik ben in Frankrijk en rij zoveel mogelijk binnendoor. Ik heb alle tijd en de Autoroute vind ik uiterst saai. Ik heb veel meer het gevoel op reis te zijn en geniet meer van het land en de omgeving als ik binnendoor ga. Ik ben 2 keer over allerlei kleine weggetjes geleid waar je met je caravan niet harder dan 40 kan vanwege het enorm slechte wegdek. Niet te doen! Vaak bleek de route over de doorgaande wegen niet veel langer. Ik volg nu zoveel mogelijk de wegen van de routekaart (gewoon de borden naar grotere plaatsen volgen en even de wegnummers noteren) en pas als ik eraf moet naar een kleiner plaatsje om naar een camping te gaan volg ik Google maps. Sowieso is blind je navi volgen niet handig. Weten waar je bent en op de kaart kijken waar je heen moet helpt.

Ik overweeg nu alsnog CoPilot GPS omdat je die wel op de caravan kan instellen. Kost wel 30 euro, mijn gratis versie is helaas verlopen.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: Route app

Bericht door DV_t » wo 7 jul 2021 23:33

Ik heb afgelopen weekend een extra tomtom pro 6200 gekocht voor trucks. Hier kunnen de lengte en breedte worden ingevoerd. Via de tomtom app kun je routes/locaties naar het apparaat sturen.

Over drie weken eens testen of we niet weer voor een smalle brug komen te staan waar we niet door passen. De bedoeling is een rondreis waarbij we toch 7-8 campings aan gaan doen en voor ons onbekende dorpen door moeten om op de campings te komen. De auto kiest vaak een route die voor de 2,5 meter caravan niet heel handig zijn.

Gebruikersavatar
MIFR
Berichten: 205
Lid geworden op: di 2 jun 2020 17:25

Re: Route app

Bericht door MIFR » do 9 jun 2022 12:39

DV_t schreef:
wo 7 jul 2021 23:33
Ik heb afgelopen weekend een extra tomtom pro 6200 gekocht voor trucks. Hier kunnen de lengte en breedte worden ingevoerd. Via de tomtom app kun je routes/locaties naar het apparaat sturen.

Over drie weken eens testen of we niet weer voor een smalle brug komen te staan waar we niet door passen. De bedoeling is een rondreis waarbij we toch 7-8 campings aan gaan doen en voor ons onbekende dorpen door moeten om op de campings te komen. De auto kiest vaak een route die voor de 2,5 meter caravan niet heel handig zijn.
Het is inmiddels een jaar later maar ik was benieuwd naar je ervaringen met de TomTom pro 6200.

Ik zit zelf te twijfelen tussen een TomTom Pro en een TomTom Camper. Ik weet dat je bij beide de afmetingen van je voertuig kunt invoeren, echter meen ik dat er speciale vrachtwagen routes bestaan. Als de TomTom pro deze routes zou aanhouden is het misschien fijner om voor een Pro te gaan ipv voor een Camper.
Knaus Sudwind 580 QS / BMW X5 M-sport (310PK / 650NM)

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: Route app

Bericht door DV_t » do 9 jun 2022 13:36

[re.gif] Eigenlijk perfect. Ik heb niet meer meegemaakt dat we ergens terecht kwamen waar we niet door konden/mochten. We hebben hiermee 3 weken door Denemarken gereden en een paar weken geleden naar Toscane en de westkust van Italië.

Slechts 1 rare route gehad waarbij we binnendoor gestuurd werden (paste prima overigens) met veel klimmen en bochten in plaats van over de autostrada waarbij de afslag zo'n beetje naast de camping bleek te liggen.

Handig vind ik ook dat ik voortijdig al een route kan maken via Tom Tom Mydrive en bijvoorbeeld een route klaar kan zetten die ik met een druk op de mobiel kan "pushen" naar de navigatie of vanuit het menu van de TomTom kan ophalen. Ik heb hem standaard verbonden aan de Hotspot van mijn telefoon waardoor de Tomtom een internetverbinding kan krijgen.

Ik sluit voor vertrek voor 1 maand dan TomTom live services aan voor een paar euro en dan werkt het fantastisch.

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Route app

Bericht door Leentje » do 9 jun 2022 21:45

Een combi hier. Via Michelin mede omdat deze de landsgrenzen negeert. Google zal me vanuit Brabant via Breda naar Zeeland sturen, terwijl ViaMichelin de optie over Antwerpen ook geeft.
De navi in de auto gebruiken we puur om het verloop van de wegen te zien, zonder een bestemming in te voeren.
Eigenlijk rij ik het liefst met het gele Michelin boek op schoot.
Maar dat was de vraag niet: ViaMichelin app dus, en het boek laat me wel zien of het N of D wegen zijn. Daar rijdt vrachtverkeer ook over, dus kan het met de caravan ook. (rode routes (niet aanbevolen met caravan) bekijk ik op de ANWB kaart.)
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2820
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Route app

Bericht door AadB » vr 10 jun 2022 20:51

Paar jaar geleden de Garmin 660 camper gekocht. Met de auto navi een paar keer op een plek terecht gekomen waar je niet wilt zijn en dus moeten omkeren.
De Garmin heeft me nooit in de steek gelaten, ik ben daar dan ook zeer tevreden over.
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

Gebruikersavatar
Mstuniek
Berichten: 693
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 20:42
Locatie: In het westen des lands

Re: Route app

Bericht door Mstuniek » vr 10 jun 2022 21:32

Ook ik rijdt al enige jaren met de Garmin 660 tot volle tevredenheid.
Zet mijn Basecamp route erop en heb de autonavigatie er als extra bij middels de route wel via de tolwegen.
@AadB bekende achtergrond, aflower.gif
Adria Altea 492 PU, mover EGO400 - Titanium, Enduro autosteady, Al-ko ATC Trailer Control + ATC-display
Ford Kuga Titanium X PHEV

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Route app

Bericht door PD » vr 10 jun 2022 21:42

[re.gif] en [re.gif] [re.gif]
Ook wij zijn al jaren zeer tevreden over de Garmin 660 Camper thumbup.gif Ik geef deze 1x per jaar aan het begin vh seizoen een (gratis) update.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

rdoorn
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 3 mar 2019 21:08

Re: Route app

Bericht door rdoorn » di 6 sep 2022 19:20

Gebruik vaak Waze. Deze heeft veel online info maar geen aanpassingen mogelijk voor caravan of camper

Plaats reactie

Terug naar “Routes”