Simpele eenvoudige camping

Plaats reactie
Pip

Simpele eenvoudige camping

Bericht door Pip » wo 23 jun 2021 07:48

Normaal kamperen we in Frankrijk, maar mogelijk willen we niet zo ver gaan dit jaar. Daarom zoek ik eenvoudige campings in Luxemburg. Vergelijkbaar met bijv Franse aire naturelle, municipal, max 2 sterren en ik liefst onder de 30€ per nacht (2 volw en 1 kind). Ik heb zelf al flink gezocht, maar ik vind ze niet. Maar misschien uit eigen ervaring. Noord Frankrijk of zuiden van België zou ook optie kunnen zijn. Wij zoeken geen animatie, grote zwemparadijzen etc. Klein zwembad, rivier, beek is wel leuk!

Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 09:40
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Re: Simpele eenvoudige camping

Bericht door freekvo » wo 23 jun 2021 08:10

Misschien toch maar iets verde4 doorrijden? Wij staan op camping Ferrand aan het warmste, mooiste en schoonste meer van Frankrijk (Lac d'Aiguebelette). Eenvoudig maar schoon sanitair, verder geen voorzieningen. Wel direct aan het water. Afhankelijk van wel/geen stroom en leeftijd kind betaal je hier 20-24 euro.
Mercedes-Benz GLB 200 automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper Benimar Mileo 263

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11152
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Simpele eenvoudige camping

Bericht door dieseltijger » wo 23 jun 2021 08:54

Je hebt een facebookgroep (sorry) "natuurcampings". Daar worden campings behandeld die jij (denk ik) zoekt.

Verder: het stikt van de campings die voldoen aan jouw criteria. Gebruik bijvoorbeeld de acsi of adac website. En wat ook wel prima bevalt: Google maps. Pik een leuk gebied, geef zoekopdracht: "campings in de buurt van <stad> <streek>". Met satellietview kan je lekker de lokatie bekijken.

Wat me bij onszelf opvalt: we maken vaak de fout dat we te kritisch zijn qua voorzieningen. Vaak zit de lol 'm in de omgeving, de dingen die je onderneemt, de way of life Op de camping. Eigenlijk heb je het zelf volledig in de hand. Nou ja... Behalve het weer dan.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

karotti
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 10 aug 2020 13:57

Re: Simpele eenvoudige camping

Bericht door karotti » wo 23 jun 2021 10:34

wij staan wel eens op deze camping in Luxemburg:

https://www.zoover.nl/luxemburg/grevenm ... rn/camping

sanitair is niet heel bijzonder, wel mooie plaatsen aan het beekje.

Plaats reactie

Terug naar “Luxemburg”