Na de weegbrug, het combineren van diverse andere gegevens en het handmatig wegen van vrijwel alles aan boord van de caravan, ben ik er vrij zeker van: de Eriba weegt totaal rond 1260-1270 kg. Dat is exclusief het reservewiel van 22 kg. Dit neem ik voortaan mee in de auto.
Ik heb gisteren de bandenspanning verlaagd naar 3,5 bar, op grond van jullie adviezen en ook naar aanleiding van de tabel van de fabrikant, die bij een asgewicht van 1300 kg een bandendruk van 3,5 bar aangeeft. Dat doet ook de Britse Tyre Pressure Calculator. Ik had nog het gevoel dat het ook 3,6 bar zou kunnen zijn.
Stuiteren doet de Nova Delight 465 niet meer. De vering vanuit de banden is duidelijk te merken, en voelt aangenaam. Na resp. 40 km en 130 km de temperatuur gecontroleerd. De caravanbanden zijn slechts een fractie (hand)warmer dan de autobanden.
De Eriba volgt wel een tikje 'directer' dan ik gewend was met andere caravans, maar die hadden allemaal een langere dissel. Het zal ook een kwestie van wennen zijn. Ik zie er in ieder geval niet tegenop om naar het zonnige zuiden te reizen.
Alle constructieve adviezen en suggesties hebben me enorm geholpen. Heel hartelijk dank daarvoor!
Nieuwe Eriba schokt en stoot
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: wo 12 mei 2021 01:11
- dieseltijger
- Berichten: 10954
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Nieuwe Eriba schokt en stoot
Goed dat je ook het resultaat terugkoppelt. Ongelooflijk - dat zou betekenen dat er een wereld van verschil kan zitten in het weggedrag bij het toepassen van stugge- of soepele banden. Ik heb dan altijd geluk gehad, of toevallig een auto hebben die niet zo gevoeldig is op dat vlak, of ik merk gewoon niets. Dankjewel!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Nieuwe Eriba schokt en stoot
Dank voor het delen van jouw bevindingen. Goed om te lezen dat de problemen oplosbaar zijnrandonneur schreef: ↑di 27 jul 2021 23:27De Eriba volgt wel een tikje 'directer' dan ik gewend was met andere caravans, maar die hadden allemaal een langere dissel. Het zal ook een kwestie van wennen zijn. Ik zie er in ieder geval niet tegenop om naar het zonnige zuiden te reizen.
Alle constructieve adviezen en suggesties hebben me enorm geholpen. Heel hartelijk dank daarvoor!
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Nieuwe Eriba schokt en stoot
Dat verschil met de Reich weger verbaasd me niks.
Het is maar zelden dat daar een betrouwbare weging uit komt.
Ik heb het met verschillende wegers en een halve dag testen op allerlei verschillende manieren ook nooit voor elkaar gekregen.
Het is maar zelden dat daar een betrouwbare weging uit komt.
Ik heb het met verschillende wegers en een halve dag testen op allerlei verschillende manieren ook nooit voor elkaar gekregen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.