Fietsendrager op disselkogel

Plaats reactie
Kippenhok
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 31 jul 2020 09:06

Fietsendrager op disselkogel

Bericht door Kippenhok » zo 20 jun 2021 21:46

Ik heb vandaag een vouwfietsje gekocht omdat ik dacht makkelijk opvouwen en in de auto, maar dit past allemaal net wel net niet. In mijn kleine Kip kompakt is het ook lastig op te bergen. Nu heb ik een trekhaak kogel op mijn dissel. Wat raden jullie aan? Ik zou het liefst de fietsendrager er op laten zitten maar wel dat ik nog de disselbakken fatsoenlijk kan openen. Het fietsje haal ik er elke keer af. Bij de kringloop zijn er genoeg van die fietsendragers maar weet niet of dit geschikt is. De thule xpress ziet er ook wel handig uit, maar ik heb hier echt geen ervaring mee dus hoop dat iemand me op weg kan helpen.

O ja en wat extra kogeldruk zou niet verkeerd zijn, kom amper aan de 50kg.
Bijlagen
269589-269589-images_main-thule_xpress_970-ecommerce.jpg

Philmar
Berichten: 835
Lid geworden op: zo 11 dec 2016 16:12

Re: Fietsendrager op disselkogel

Bericht door Philmar » zo 20 jun 2021 22:02

Ik heb met dat bedoelde fietsenrek van Thule 4 jaar mijn racefiets en mountainbike meegenomen op de dissel van onze Eriba. Geen enkel probleem.

Philmar

Kippenhok
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 31 jul 2020 09:06

Re: Fietsendrager op disselkogel

Bericht door Kippenhok » zo 20 jun 2021 22:13

Oké wel degelijk dus. Ja tweedehands zijn ze er niet zoveel en nieuw zijn ze me te duur, althans heb het er niet voor over. Ook zit er geen stang op het vouwfietsje zoals bij een racefiets, mountainbike of herenfiets, is deze dan wel te bevestigen?
Nogmaals heb liever iets wat ik er gewoon op kan laten zitten maar goed het moet ook allemaal maar kunnen.

Gebruikersavatar
SjefGS
Berichten: 259
Lid geworden op: vr 11 okt 2019 10:57
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Fietsendrager op disselkogel

Bericht door SjefGS » zo 20 jun 2021 22:56

Je kunt voor deze fietsendragers van die tussenstangen kopen die van zadelpen naar balhoofd lopen.
Speciaal voor damesframes.
Let wel op als je dit type fietsendragers op de trekhaak monteert moet er ook min een nummerbord op. Ze bekeuren erop ondervond ik.
MAZDA CX-5 2021 met KNAUS 460EU sport silver selection model 2020

Kippenhok
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 31 jul 2020 09:06

Re: Fietsendrager op disselkogel

Bericht door Kippenhok » zo 20 jun 2021 23:28

Dat begrijp ik. Was niet van plan deze op de auto te monteren, maar bedankt voor de tip.

Gebruikersavatar
Cheke
Berichten: 436
Lid geworden op: di 11 nov 2008 20:28

Re: Fietsendrager op disselkogel

Bericht door Cheke » ma 29 jan 2024 20:21

[re.gif] hoe heb je het intussen opgelost? Ik heb zelf een vouwfiets en die gaat op de auto trekhaak met de Thule Xpress.. ik heb er geen adapter voor nodig.. het zadel gedeelte hangt op de ene stang ..er is ruimte tussen het frame en ik kan het zelfs op 2 rubbersteunen plaatsen de voorkant hangt de voorvork ook in de rubbersteun.. we borgen nog extra met een extra riempje.. op de dissel kunnen we een aluminium fietsdrager plaatsen.. of een kogel plaatsen op de dissel... Dus ben benieuwd wat je deed...
.bij ons kan de vouwfiets ook in de caravan..

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Fietsendrager op disselkogel

Bericht door Nimma » di 30 jan 2024 16:27

Screenshot_20240130-163106.png
Ik heb ook gereden met een Troll en een dergelijk V-rek. Dat ging perfect. Maar wél eentje van echt degelijke kwaliteit. Die voordelige zwarte kwam ik teveel tegen op het wegdek🤭
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Cheke
Berichten: 436
Lid geworden op: di 11 nov 2008 20:28

Re: Fietsendrager op disselkogel

Bericht door Cheke » do 1 feb 2024 16:01

De Thule Xpress bevalt goed voor mijn elektrische vouwfiets .. nu nog even overdenken of ons oude fietsrek voor op de A-dissel de voorkeur gaat hebben ... of een nieuwe Pro plus disselsteun met kogel .. 43€ En daar knijp je dan de Thule xpress weer op ..

Plaats reactie

Terug naar “Fietsendragers”