Naar Kroatië met de reisbeperkingen per 17 Juni 2021

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Naar Kroatië met de reisbeperkingen per 17 Juni 2021

Bericht door graaf » vr 18 jun 2021 04:15

Het was even puzzelen, maar we zijn inmiddels 14 dagen geleden in Istrië aangekomen met een dubbele vaccinatie en een negatieve pcr-test. Die test bleek eigenlijk overbodig omdat de avond vóór het vertrek was vervallen. Probleem is alleen dat campingbazen dat dan nog niet weten. Ben dus meerdere keren gecontroleerd en alleen op een Duitse camping werd wat moeilijk gedaan over het feit dat de tweede prik in mijn geval 13 dagen oud was. Maar met de negatieve test geen problemen verder.
Ook vooraf gebeld met de reisverzekering (anwb) en ziektekosten verzekering (OHRA) over dekking betreffende de dekking.
Het is hier al redelijk warm trouwens
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Naar Kroatië met de reisbeperkingen per 17 Juni 2021

Bericht door Gerardo » vr 18 jun 2021 05:29

Bedankt dat je je praktijk ervaringen met ons hebt gedeeld. Dat geeft een idee van wat we kunnen verwachten. Vrienden van ons zijn gisteren in Frankrijk gearriveerd en hebben niets van controles gemerkt. Hoe ging het in jouw geval aan de grensovergangen? Hier ook erg broeierig
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

workel

Re: Naar Kroatië met de reisbeperkingen per 17 Juni 2021

Bericht door workel » vr 18 jun 2021 10:34

@Gerardo, klopt via het FB Forum geeft men dat aan. Dat de 14 dagen er niet meer opzit.

Kijk ik in de app die Florisdb aangeeft dan staat voor Kroatie ook: is gevaccineerd tegen COVID-19, 14 dagen lees ik nergens.

Wij vertrekken een paar dagen eerder en zitten op dag 12/13 van de 3de prik, ik ga 3 antigeen testen doen in de ochtend van vertrek, voor die € 100 wil ik geen gezeur hebben bij de overnachting camping in Dld en bij de grens.

Lees veel dat er niet gecontroleerd word bij grens overgangen als je de enter kroatie formulier op het dashboard legt en je pasporten in de hand hebt. Maar de grote meute aan vakantie gangers moeten nog gaan.

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Naar Kroatië met de reisbeperkingen per 17 Juni 2021

Bericht door Gerardo » vr 18 jun 2021 11:18

Het gaat er steeds beter uitzien haphop.gif
Slovenië gaat meer open.

https://nieuwsbrief.anwb.nl/x/?S7Y1tPif ... ine-versie
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Naar Kroatië met de reisbeperkingen per 17 Juni 2021

Bericht door Gerardo » vr 18 jun 2021 11:35

@Workel

Sodeju! 3 prikken? Krijgen jullie er een bonus prik bij?

Wij doen die PCR test met ANWB leden korting a €49,- pp met Certificaat. Ik hoef niet. Ben al Covid en 5G proof.
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Ab
Moderator
Berichten: 26512
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Naar Kroatië met de reisbeperkingen per 17 Juni 2021

Bericht door Ab » vr 18 jun 2021 12:07

Ik heb besloten voorlopig helemaal niks te doen.
We gaan gewoon rijden. Eerst naar Duitsland, via Luxemburg naar Frankrijk, daarna Italië en vervolgens Slovenië en Kroatië en door Oostenrijk en Duitsland weer terug over een paar maanden.
Als ze ons ergens niet willen hebben gaan we gewoon ergens anders heen.
Vrienden van ons zijn al onderweg. Globaal dezelfde route.
Nergens ook maar iets hoeven te laten zien.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

workel

Re: Naar Kroatië met de reisbeperkingen per 17 Juni 2021

Bericht door workel » vr 18 jun 2021 12:30

Gerardo schreef:
vr 18 jun 2021 11:35
@Workel

Sodeju! 3 prikken? Krijgen jullie er een bonus prik bij?

Wij doen die PCR test met ANWB leden korting a €49,- pp met Certificaat. Ik hoef niet. Ben al Covid en 5G proof.
Wil geen gezeur hebben onderweg, test kost € 34 pp doe ik er 3 gelijk achter elkaar € 100,- dat kost mij de kop ook niet. Gelijk verklaring mee, die heb ik nodig voor de overnachtingscampinga en waar nodig bij de Kroatische grens.

workel

Re: Naar Kroatië met de reisbeperkingen per 17 Juni 2021

Bericht door workel » vr 18 jun 2021 12:32

Ab schreef:
vr 18 jun 2021 12:07
Ik heb besloten voorlopig helemaal niks te doen.
We gaan gewoon rijden. Eerst naar Duitsland, via Luxemburg naar Frankrijk, daarna Italië en vervolgens Slovenië en Kroatië en door Oostenrijk en Duitsland weer terug over een paar maanden.
Als ze ons ergens niet willen hebben gaan we gewoon ergens anders heen.
Vrienden van ons zijn al onderweg. Globaal dezelfde route.
Nergens ook maar iets hoeven te laten zien.
Dat hoor ik wel meer. Er word nergens iets gevraagd bij campings in Dld, AT waar ik contact mee heb gehad. Ieder geeft aan bij controle is het uw eigen verantwoordelijkheid.
Wellicht versoepelen de regels de komende weken en is er helemaal niets nodig om te reizen, je weet maar nooit. Wij hebben nog 5 weken tijd zat.

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Naar Kroatië met de reisbeperkingen per 17 Juni 2021

Bericht door Gerardo » vr 18 jun 2021 15:39

Precies! En wij kunnen de test tot 24 uur van te voren kostenloos annuleren. Mochten ze de regels verder versoepelen.
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

workel

Re: Naar Kroatië met de reisbeperkingen per 17 Juni 2021

Bericht door workel » vr 18 jun 2021 20:11

[re.gif]
Hier ook, benieuwd naar de corona reisapp per 1 juli, wellicht kunnen er nog zaken veranderen. nog 5 weken voor ons vertrek van er veel veranderen. Wacht rustig af.

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Naar Kroatië met de reisbeperkingen per 17 Juni 2021

Bericht door Gerardo » za 19 jun 2021 04:05

Juli en Augustus gratis testen voor reizigers. Reeds betaalde tests voor deze periode kunnen worden vergoed.

Vakantiegangers kunnen straks op drie manieren gebruikmaken van de gratis test. Voor een coronatest die via een reisorganisatie wordt afgenomen bij een vakantie in juli of augustus kan de reiziger een vergoeding aanvragen. Dat geldt ook voor testen die al betaald zijn bij het boeken van een reis voor juli of augustus. Daarnaast kunnen reizigers een gratis test krijgen bij een door de overheid gecontracteerde partij.

bron: NOS.NL
https://nos.nl/l/2385691
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

workel

Re: Naar Kroatië met de reisbeperkingen per 17 Juni 2021

Bericht door workel » za 19 jun 2021 11:09

[re.gif]
Mooie ontwikkelingen dat men dergelijke test gratis aanbied, maar ervoor betalen was voor mij ook geen probleem.

Als NL tussen de 50-75 besmettingen heeft op 100.000 dan kleuren wij groen, zitten nu op 127 vorige week 238. Ik verwacht dat als de ontwikkelingen zo doorgaan wij per 1 juli wel op groen zitten kunnen wij als NL-ers vrij reizen binnen de EU.

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Naar Kroatië met de reisbeperkingen per 17 Juni 2021

Bericht door Gerardo » za 19 jun 2021 15:04

Yep mooie vooruitzichten.
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

workel

Re: Naar Kroatië met de reisbeperkingen per 17 Juni 2021

Bericht door workel » zo 27 jun 2021 11:28

Bijna geen reisbeperkingen om naar Kroatie te gaan:

- Dld ziet per 27 juni NL niet als risico gebied, geen test en geen registratie als je 10 dagen in NL bent, wel handig als NL knipoog.gif
- AT vaccinatie 22 dagen wachten, praten al helemaal niet meer over de 14 dagen regeling
- Slo vaccinatie bewijs laten zien is voldoende
- HR vaccinatie bewijs laten zien is voldoende.

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Naar Kroatië met de reisbeperkingen per 17 Juni 2021

Bericht door Gerardo » zo 27 jun 2021 17:59

giphy.gif
giphy.gif (1.82 MiB) 942 keer bekeken
Ik zie het voor AT ook nog wel verder versoepelen naar Duits voorbeeld thumbup.gif
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1946
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Naar Kroatië met de reisbeperkingen per 17 Juni 2021

Bericht door moyzo » ma 28 jun 2021 07:56

We hopen dat we in september nog mogen. Vrees dat er dan weer een beperking op de vakantie naar Kroatië zal zitten na een opleving als de vakantiegangers van juli en augustus weer van alles mee gebracht hebben aan varianten.
Ben overigens wel benieuwd hoe lang de rij zal zijn bij de grensovergangen van Slovenië en Kroatië. Heb me altijd al afgevraagd waarom er toch zo gecontroleerd wordt aan deze grenzen terwijl we allemaal EU landen zijn.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19688
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Naar Kroatië met de reisbeperkingen per 17 Juni 2021

Bericht door Daphne » ma 28 jun 2021 08:29

[re.gif]

Kroatië hoort tot de EU maar is geen Schengenland, vandaar de grenscontrole.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Naar Kroatië met de reisbeperkingen per 17 Juni 2021

Bericht door Gerardo » ma 28 jun 2021 08:56

moyzo schreef:
ma 28 jun 2021 07:56
We hopen dat we in september nog mogen. Vrees dat er dan weer een beperking op de vakantie naar Kroatië zal zitten na een opleving als de vakantiegangers van juli en augustus weer van alles mee gebracht hebben aan varianten.
Ben overigens wel benieuwd hoe lang de rij zal zijn bij de grensovergangen van Slovenië en Kroatië. Heb me altijd al afgevraagd waarom er toch zo gecontroleerd wordt aan deze grenzen terwijl we allemaal EU landen zijn.
Voorlopig hebben zij meer reden om te vrezen wat wij hen komen brengen, de cijfers in ogenschouw nemende. Ik kan mij niet herinneren dat er vorig jaar in de maanden direct na de zomerpiek een coronagolf onstond.
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

workel

Re: Naar Kroatië met de reisbeperkingen per 17 Juni 2021

Bericht door workel » ma 28 jun 2021 10:06

moyzo schreef:
ma 28 jun 2021 07:56
We hopen dat we in september nog mogen. Vrees dat er dan weer een beperking op de vakantie naar Kroatië zal zitten na een opleving als de vakantiegangers van juli en augustus weer van alles mee gebracht hebben aan varianten.
Ben overigens wel benieuwd hoe lang de rij zal zijn bij de grensovergangen van Slovenië en Kroatië. Heb me altijd al afgevraagd waarom er toch zo gecontroleerd wordt aan deze grenzen terwijl we allemaal EU landen zijn.
Snap je bezorgdheid maar de cijfers van Kroatie zijn stukken beter dan voor NL. Met andere woorden het is daar beter dan hier, voor wat het waard is.

Voor zover ik het kan beoordelen van mensen die de grens zijn over gegaan de laatste weken, weinig tot geen controle. Wij rijden door de week verwacht het zeker niet druk.
Zal de ervaringen delen, over 3,5 week.

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Naar Kroatië met de reisbeperkingen per 17 Juni 2021

Bericht door Gerardo » ma 28 jun 2021 10:50

Wij vertrekken de 9e en ik zal hier ook delen wat we op de grensovergangen meemaken.
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3894
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Naar Kroatië met de reisbeperkingen per 17 Juni 2021

Bericht door Gemineye » ma 28 jun 2021 11:33

Ik volg deze even. Wij gaan in augustus naar Slovenië en zijn voornemens om daarna ook nog even een weekje Kroatië mee te pikken. Vooralsnog ziet alles er goed uit.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Rene_13
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 21 mei 2017 15:48

Re: Naar Kroatië met de reisbeperkingen per 17 Juni 2021

Bericht door Rene_13 » ma 28 jun 2021 11:41

Gerardo schreef:
ma 28 jun 2021 10:50
Wij vertrekken de 9e en ik zal hier ook delen wat we op de grensovergangen meemaken.
Wij komen op 11 en 12 juli over die grenzen.
Als onze ervaring anders is zal ik dat hier ook melden
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
thumbup.gif

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1946
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Naar Kroatië met de reisbeperkingen per 17 Juni 2021

Bericht door moyzo » ma 28 jun 2021 14:33

Hoorde net dat er voor een regio helemaal in noorden en Zadar alweer beperkingen zijn via Duitse tv. Dus nog niet overal veilig. Vorig jaar mochten de Duitsers blijven en moesten de Nederlanders terug je weet dus nooit wat er nog veranderen kan.


Vor nicht notwendigen, touristischen Reisen in die Gespanschaften Međimurje und Zadar wird gewarnt.

https://www.auswaertiges-amt.de/de/Reis ... eit/210072
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Naar Kroatië met de reisbeperkingen per 17 Juni 2021

Bericht door Gerardo » ma 28 jun 2021 18:48

Bedankt voor het bericht thumbup.gif

Vorig jaar tijdens de laatste twee dagen van ons verblijf op Pag kwam plots het bericht dat nederland Kroatië oranje had gekleurd. De Duitsers en Oostenrijkers hadden Kroatië juist op groen staan. Wij waren op dat moment in het zwembad op camping Strasko en mijn vrouw vertelde me het nieuws. Een ander Nederlands stel ving ons gesprek op en die arme meid kreeg het even te kwaad. Juist gearriveerd en helemaal gaar van de reis was dit nieuws voor haar even niet te vatten. Terug bij de caravan belde ik met het ministerie van buitenlandse zaken en vroeg ze wat het advies was. Het antwoord was idioot en komisch:

*Hoe bent u daar en hoe lang zou u nog blijven?
#met de auto en caravan en we hebben nog twee dagen.
*U kunt straks naar Slovenië gaan dat is nog steeds geel.
#hoe zit het dan met quarantaine straks bij terugkomst?
*dan komt u uit een geel land meneer.......
# ehh....ok ik geloof dat ik u begrijp.
*precies....fijne voortzetting en een goede reis terug.

Dit gesprek en de wetenschap dat Nederland de enige was met deze oranje stunt, heeft ons toen niet echt aangespoord direct de biezen te pakken.
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Naar Kroatië met de reisbeperkingen per 17 Juni 2021

Bericht door Gerardo » do 1 jul 2021 19:44

Europa is grotendeels groen geworden. We kunnen nu zonder PCR test alle grensovergangen naar Kroatië passeren. We kunnen er nu ook zolang over doen als we willen.

https://www.nu.nl/coronavirus/6142977/o ... kaart.html

PCR testen nu alleen nog verplicht voor vliegreizen binnen Europa.

Check de doorreis landen op:
https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer

blij.gif I'm a happy Camper!
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Plaats reactie

Terug naar “Routes”