Toiletperikelen

Ron van den Elskamp
Berichten: 201
Lid geworden op: za 6 mei 2023 22:50
Locatie: Hoorn

Re: Toiletperikelen

Bericht door Ron van den Elskamp » vr 30 jun 2023 19:49

Het campingtoilet.
Even een verhaaltje over het campingtoilet. Dit maakte ik twee jaar geleden mee op een camping in Limburg.
Ik probeer dit zo smakelijk mogelijk te beschrijven, zodat een ieder die dit leest er een beeld bij heeft en misschien ook wel geluid...! 😅

Grappig toch hoe sommige mensen gaan zitten schijten op een (open) campingtoilet. (mannen, in dit geval) Ik probeer altijd zo stil mogelijk te zijn, zodat ik niet gehoord word en dat lukt mij ook altijd aardig. Vervolgens laat ik de boel netjes achter d.m.v. het alcoholspuitje te gebruiken en in het ergste geval de borstel.
Maarrrrrrrrr......... er zijn dus mannen die al grommend en hijgend met veel lawaai en bombarie binnenkomen, gaan zitten en dan gebeurt het ! Ik hoor dan een gekreun en gezucht, dat wil je niet weten. Een soort van ' UHHHHMMM' en 'EEEEHHHH' , om vervolgens de boel al persend te laten ontploffen met een geluid van 'PPPPFFFOOOEEEPPP' en 'PFFFRRRRRRTTTTT' en 'PLOPPLOPPLOP'. Volgens mij moeten die mannen dan nat zijn tot op hun rug. Daarna, wanneer de hele rotzooi naar beneden is gedondert in de pot, slaken zij een diepe, voldane zucht: 'AAAAAAAAAAAAHHHHHHHHH' !
Er hangt geen toiletrol, maar zo'n apparaatje waar je velletje voor velletje uit kan trekken. Vervelend ding, ik heb liever ook gewoon een rol. Dan gaan ze vegen. Pffrt...pfffrt...pfffrt...pfffrt...pfffrt...pfffrt...pfffrt...pfffrt...pfffrt...pfffrt.... een velletje of 10 wordt er uitgetrokken en wederom met veel gekreun wordt de boel schoon geschrobd. Na gedane arbeid volgt er wederom een 'AAAAAAAAAAHHHHH' om vervolgens de broek op te hijsen en te verdwijnen. Handen worden er niet gewassen, want bij sommigen hoor ik geen kraan lopen. Dan kan ik het toch niet laten om achteraf even een blik te werpen in de mishandelde pot. En ja hoor, de spetterpoep zit overal !
Ik was netjes mijn handen en keer weer (met enige walging) richting caravan......
Jumpy Südwind

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36286
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Toiletperikelen

Bericht door Chris » vr 30 jun 2023 19:55

Lekker duidelijk is het zeker. mrgreen.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8045
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Toiletperikelen

Bericht door Ron » vr 30 jun 2023 21:28

Mijn collega's kijken naar mij , waarom ik zo zit te lachen. awhoea.gif awhoea.gif
Maar heel herkenbaar verhaal.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Robertolini
Berichten: 403
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 16:17

Re: Toiletperikelen

Bericht door Robertolini » vr 30 jun 2023 22:13

En juist daarom vind ik m’n caravantoilet zo fijn 😊
Ford Kuga 150pk St-Line
Gechipt naar 190 pk

Hobby 540 FU 2021, lekker compleet 😋

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 8040
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Toiletperikelen

Bericht door VIP » vr 30 jun 2023 22:18

[re.gif]



+ 1 thumbup.gif
Porsche + Tabbert

Ab
Moderator
Berichten: 26764
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Toiletperikelen

Bericht door Ab » vr 30 jun 2023 22:32

+ 2 mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11221
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Toiletperikelen

Bericht door dieseltijger » vr 30 jun 2023 22:40

Ik leg de cracker die onderweg was naar mijn mond, (en die belegd is met tonijn, kappertjes en een snufje peper en zout) weer terug op het bord.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Rf breda
Berichten: 13
Lid geworden op: di 1 aug 2017 22:54

Re: Toiletperikelen

Bericht door Rf breda » vr 30 jun 2023 22:42

awhoea.gif awhoea.gif [re.gif]

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36286
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Toiletperikelen

Bericht door Chris » vr 30 jun 2023 22:42

Maar wat later he..diesel
Visueel ingesteld??
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Arja75
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 10 aug 2018 18:16

Re: Toiletperikelen

Bericht door Arja75 » vr 30 jun 2023 23:29

Wij zagen een paar jaar terug in Normandië een paar Franse kinderen de afwas doen. Niet bij de afwasplekken of desnoods de wasbakken binnen, maar, jullie raden het vast al, bij de stortplaats chemisch toilet. Ze hadden zelf een teiltje en gebruikten het rekje aan de zijkant als afdruiprek en legden de theedoek tussendoor heerlijk op de rand. Hier wilden we maar niet over nadenken 🤮

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4339
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Toiletperikelen

Bericht door WillyL » vr 30 jun 2023 23:52

[re.gif] thumbup.gif haphop.gif blij.gif awhoea.gif
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4339
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Toiletperikelen

Bericht door WillyL » vr 30 jun 2023 23:53

En dat van die remsporen... bah.


Ik vermoed dat jullie dit toch ook al meegemaakt hebben... eerlijk zijn: Waarom zijn die uitgietbakken van de chemische toiletten ten eerste zo hoog en vooral zo hoekig en vlak gemaakt?
Wanneer je niet oplet en het verluchtingsknopje net te diep indrukt spuit de groene, blauwe of okerkleurige smurrie er met zo een rotvaart uit dat het op de schuine vlakke wanden ver terug kan ketsen (al zijn het maar spatten heel vervelend. Dat kan ook wanneer je een poging doet mooi in het ronde gat te mikken. Verder hoeft er geen tekening bij. Ze zouden die hoeken beter wat ronder maken.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4339
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Toiletperikelen

Bericht door WillyL » za 1 jul 2023 00:18

Héél lang geleden ging ik met mijn toekomstige schoonbroer (wat ik toen nog niet besefte dat die ook een knappe en vooral lieve zus had) kamperen in Spanje. Op de eerste morgen in Spanje moest die vriend naar de toilet voor zijn ochtendwas. Daar zag hij teksten naast de 2 sanitairdeuren: Senioras en Caballeros. Spaans onmachtig dacht hij senioras, ah, senior = man. Hij daar binnen. Hij was even snel terug buiten met geschreeuw van Spaanse doñas achter hem knipoog.gif
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Paul Vingerhoets
Berichten: 2440
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: Toiletperikelen

Bericht door Paul Vingerhoets » za 1 jul 2023 08:51

Ja, alsof ze thuis ook aparte toiletten hebben scratch.gif
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

Ab
Moderator
Berichten: 26764
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Toiletperikelen

Bericht door Ab » za 1 jul 2023 09:51

IMG-20230701-WA0001.jpg


Gewoon niet te moeilijk doen. awhoea.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Diny
Berichten: 3883
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Toiletperikelen

Bericht door Diny » za 1 jul 2023 10:33

Echt een draadje voor en door ....... mannen

voorjou.gif

boos.gif

knipoog.gif

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4048
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Toiletperikelen

Bericht door Gemineye » za 1 jul 2023 10:47

Dat gekreun, gehijg, gepuf en gesputter van de plee buurman begrijp ik ook nooit zo goed. Je kan toch gewoon in stilte sputteren? Nou ja, zullen ze thuis ook wel doen denk ik dan.

Ik stoor me overigens niet snel aan toiletten op campings, behalve als voorgangers poep over de wc bril smeren. Maar ja daar kan een camping dan weer niet zoveel aan doen, dat ligt aan de kampeerders.

Mijn zoon zit op scouting, en ik heb laatst toen hij op het NPK in de Marnewaard was even de HUDO (een scouting plee) mogen aanschouwen. Dat is een enorme specie Kuip met een wc-bril constructie erboven. Als je dat eenmaal gewend bent (die geur vooral….) dan voelt iedere plee als super-de-luxe!
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8045
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Toiletperikelen

Bericht door Ron » za 1 jul 2023 10:47

[re.gif] [re.gif]
Mijn vrouw gaat bij drukke evenementen nogal eens naar het mannen toilet.
Vanwege de wachtrijen.
Volgens haar zijn de heren toiletten schoner dan bij de dames.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Ron van den Elskamp
Berichten: 201
Lid geworden op: za 6 mei 2023 22:50
Locatie: Hoorn

Re: Toiletperikelen

Bericht door Ron van den Elskamp » za 1 jul 2023 11:09

[re.gif]
Dat hoor ik ook regelmatig roepen ja, dat herentoiletten schoner zijn dan die van de dames. En dan niet alleen op evenementen, maar ook op de camping, natuurlijk...
Jumpy Südwind

Hobbyrijder
Berichten: 98
Lid geworden op: wo 20 apr 2022 15:00

Re: Toiletperikelen

Bericht door Hobbyrijder » za 1 jul 2023 11:33

Fantastisch topic, dit. Iedereen die lang kampeert, kent dit soort ranzige zaken.

- De eerste keer dat ik mijn cassette leeg goot, had ik de ontluchtingsknop nog niet gevonden (rtfm - read the f****ing manual). Nou doen we alleen de pipi erop en niet de popo, dus het bleef bij wat blauwgroene spetters hier en daar. Want ja, die potten zijn idd niet ideaal van vorm. Net als oude Franse auto's: Mooi maar onpraktisch.
- Ik had wel gelijk een reserve dop gekocht. Dat is zo'n onbeduidend artikel dat plotseling heel belangrijk kan worden voor je vakantie plezier.
- Vorige week nog een oudere Franse meneer bij de uitstort. Het is zo'n beschaafd volk, gericht op historie, cultuur, eten en drinken, maar in sommige dingen is het zo ongelofelijk smerig. Ik kan best wel veel hebben maar toen deze meneer zijn cassette leegde heb ik even een bovenwinds plaatsje opgezocht. Zo duur is een flesje vloeistof toch niet op een vakantie budget?
- Op een camping in Pézenas een Duits stel gewaarschuwd toen ze de drinkwatertank van hun camper wilden vullen. Even daarvoor had ik een Franse meneer de slang diep in zijn cassette zien duwen om die eens lekker uit te spoelen. Onbetaalbaar, de gezichten van het Duitse stel awhoea.gif
- Mijn absolute topper van smerigheid? De laatste parkeerplaats voor de Frans/Luxemburgse grens op de A31, zuid-noord. Een paar dagen geleden nog geweest. Het gebouwtje ziet er van buiten nog redelijk uit maar als je het lef hebt om naar binnen te gaan :shock: :shock: :shock: Weken, zo niet maanden, niet schoongemaakt.
Eén van de twee urinoirs verstopt en overgelopen, een hurktoilet dat niet functioneert. Wat gaat er in je hoofd om als je daar gaat zitten om je bruine bolus op een hoop van 25 centimeter bolussen van anderen te deponeren? :(
Gelukkig had ik geen hoge nood. Maar dan had ik toch voor een sessie in de natuur gekozen. Nou heb ik wat dat betreft misschien een voordeel van de ervaring in militaire dienst. Zelf de latrine graven, 4 gaten naast elkaar in de grond. Gezellig in slagorde bouten. Dan raak je snel je gène kwijt op dat gebied. Mijn hele leven plezier van gehad.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4339
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Toiletperikelen

Bericht door WillyL » za 1 jul 2023 11:57

[re.gif] Toiletten op (Belgische) autosnelwegen... En daarom ben ik blij dat we een toilet in de caravan hebben - wanneer de nood hoog is.

Mijn eega gaat trouwens bijna nooit op vreemde toiletten voor een korte sessie en zo ja dan nog met mijn hulp als kapstop/aangever op een gehandikaptentoilet (die meestal wel netjes zijn). Ze kan beter in de caravan rustig doen wat ze moet doen in nette omstandigheden die ze zelf onder controle heeft. Maar dat dus om medische redenen.

Toen ze nog niet geopereerd was (maar dus wel meer dan vaak moest plassen) kloeg ze wel over het gespetter van mededames boven de toiletbrillen op die toiletten. En in België over de kostprijs (soms moest ze alle 1/2 u even naar het gesloten watertje en dan loopt het snel op). In F en NL was dat geen probleem, voldoende openbare toiletten (in F) of in de lokale winkels was er nooit een probleem, steeds behulpzaam gratis ook al kochten we niets (met een kleine uitleg natuurlijk van het waarom).
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
sjaak109
Berichten: 607
Lid geworden op: wo 15 jul 2015 13:03

Re: Toiletperikelen

Bericht door sjaak109 » za 1 jul 2023 14:23

tja wc,s.

zijn inderdaad wel blij met ons wctje in de caravan.

ik vond vroeger dit altijd het ergst.
vooral omdat mijn kombuisje in de rook stond van die tonnetjes.
Afbeelding
Laro 109 6cil nissan diesel 1973
Renault megane 1.5dc bose
avanto 385
Beyerland 495 t
kip de luxe 390
Elddis 370-2 (huidige)

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Toiletperikelen

Bericht door Gerardo » za 1 jul 2023 18:08

:lol:
Ron van den Elskamp schreef:
vr 30 jun 2023 19:49
Het campingtoilet.
Even een verhaaltje over het campingtoilet. Dit maakte ik twee jaar geleden mee op een camping in Limburg.
Ik probeer dit zo smakelijk mogelijk te beschrijven, zodat een ieder die dit leest er een beeld bij heeft en misschien ook wel geluid...! 😅

Grappig toch hoe sommige mensen gaan zitten schijten op een (open) campingtoilet. (mannen, in dit geval) Ik probeer altijd zo stil mogelijk te zijn, zodat ik niet gehoord word en dat lukt mij ook altijd aardig. Vervolgens laat ik de boel netjes achter d.m.v. het alcoholspuitje te gebruiken en in het ergste geval de borstel.
Maarrrrrrrrr......... er zijn dus mannen die al grommend en hijgend met veel lawaai en bombarie binnenkomen, gaan zitten en dan gebeurt het ! Ik hoor dan een gekreun en gezucht, dat wil je niet weten. Een soort van ' UHHHHMMM' en 'EEEEHHHH' , om vervolgens de boel al persend te laten ontploffen met een geluid van 'PPPPFFFOOOEEEPPP' en 'PFFFRRRRRRTTTTT' en 'PLOPPLOPPLOP'. Volgens mij moeten die mannen dan nat zijn tot op hun rug. Daarna, wanneer de hele rotzooi naar beneden is gedondert in de pot, slaken zij een diepe, voldane zucht: 'AAAAAAAAAAAAHHHHHHHHH' !
Er hangt geen toiletrol, maar zo'n apparaatje waar je velletje voor velletje uit kan trekken. Vervelend ding, ik heb liever ook gewoon een rol. Dan gaan ze vegen. Pffrt...pfffrt...pfffrt...pfffrt...pfffrt...pfffrt...pfffrt...pfffrt...pfffrt...pfffrt.... een velletje of 10 wordt er uitgetrokken en wederom met veel gekreun wordt de boel schoon geschrobd. Na gedane arbeid volgt er wederom een 'AAAAAAAAAAHHHHH' om vervolgens de broek op te hijsen en te verdwijnen. Handen worden er niet gewassen, want bij sommigen hoor ik geen kraan lopen. Dan kan ik het toch niet laten om achteraf even een blik te werpen in de mishandelde pot. En ja hoor, de spetterpoep zit overal !
Ik was netjes mijn handen en keer weer (met enige walging) richting caravan......
Iets minder kak audio van anderen is prettig idd. Maar lezen hoe jij je stilletjes zit te ergeren op de pot aan de toilet geluiden van anderen , even los van de ranzigheid die ze na afloop van hun sessie niet verwijderen, werkt bij mij wel op mijn lachspieren. Ik zie het al voor me, gedoceerd de gassen laten ventileren om toch vooral geen geluid te produceren awhoea.gif
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Ron van den Elskamp
Berichten: 201
Lid geworden op: za 6 mei 2023 22:50
Locatie: Hoorn

Re: Toiletperikelen

Bericht door Ron van den Elskamp » za 1 jul 2023 20:53

[re.gif]
"Ik zie het al voor me, gedoceerd de gassen laten ventileren om toch vooral geen geluid te produceren"

En dat is best heel moeilijk, hè ? awhoea.gif
Jumpy Südwind

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36286
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Toiletperikelen

Bericht door Chris » za 1 jul 2023 22:37

Dat geluid van een uit je vingers glippende hard opgeblazen ballon die door de kamer giert..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Kampeerverhalen”