Fendt 2022

Twiks
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 9 jan 2022 15:34

Re: Fendt 2022

Bericht door Twiks » vr 28 jan 2022 17:12

Zo! De neverending zoektocht naar een nieuwe caravan gaat door. Genoeg twijfels scratch.gif .

Het eerste plan was de Bianco Select 515 SKM, erg mooi zo'n Fendt en breedtebed van 140x210 is ideaal! Nadeel eraan was dat ik net niet rechtop kan staan en de entree naast de kinderbedden is, wat zorgt voor iets minder 'rust' bij de bedden als de kleintjes liggen te slapen.

Toen was daar opeens de Dethleffs 500 QSK, met de voordeur aan de voorkant en achterin het stapelbed. Ik kon ook nog eens rechtop staan. Echter, ook wat nadelen, het ziet er toch allemaal wat 'minder' degelijk uit i.v.m. De Fendt. Ook is het prijsverschil niet heel groot met de 515SKM.

Gisteren eigenlijk bedacht om de Dethleffs maar te laten vervallen. De vraag is of het grootste voordeel (dat ik net rechtop kan staan) nou zo belangrijk is. Uiteindelijk sta je niet heel vaak lang rechtop in de caravan. Echter, we hadden ook een Dethleffs 500 op het oog met een 'winter' pakket met een Truma combi 6 en verbeterde isolatie en vloerverwarming met Autark pakket (alles voor een scherpe prijs). Dat leek ons ook wel wat.

Maar nu zag ik opeens de Opal 515 SKF. Eigenlijk dezelfde indeling als de 500 QSK, met een hoog 2 persoons bed met enorm veel opruim mogelijkheden erbij (laadjes, maar ook een soort parkeerplaats voor fietsen bij vervoer). Standaard de Truma combi 4 en de stapelbedden achterin. Ook zitten er bv. planken in de hangkast en zit er net wat meer opbergmogelijkheden in.

Eigenlijk is die laatste nu ook wel erg gaaf, maar het interieur is wel net wat meer bling bling en donkerder dan de Bianco.

Oftewel, heeft iemand hier ervaring met de Opal vs Bianco of zijn er nog andere argumentne te bedenken om voor de Opal te kiezen of juist voor de Bianco? De Bianco Activ zou ook ideaal zijn (uitrusting van Opal, maar looks van Bianco), maar die is er helaas niet in breedte slaper.

Volvo-Fendt
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 29 okt 2017 00:09
Locatie: Noordwijk

Re: Fendt 2022

Bericht door Volvo-Fendt » vr 28 jan 2022 22:16

Heb je de Bianco Activ 550 KMG nog overwogen? Vergelijkbaar met de 515 SKM, maar dan met twee enkele bedden voorin, die je kan omtoveren in een mega groot bed…
Volvo V70 D4 Polestar Nordic+ met Inscription/Luxery/Security Line 2015.
Fendt Saphir 540 TK 2012 ATC/Truma SE/E&P leveler/Isabella Commodore Concept.

AlexvK
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 2 jan 2022 23:32

Re: Fendt 2022

Bericht door AlexvK » za 29 jan 2022 10:33

Hallo Twisks,

Het is maar net welke sfeer en indeling je aanspreekt. Wij zijn voor een Bianco selection skm 550 gegaan.

De reden: de trein zit is ruimer omdat je niet bij een wielkast zit.

Wel een Frans bed. Maar het voordeel is dat de badkamer los van de toilet zit, naast het Franse bed.
Stapelbed is ook ruim.

Bij ons was de indeling belangrijker dan of het een Bianco of sapphire of opal is.

Kampeerliefhebber
Berichten: 497
Lid geworden op: di 14 jul 2020 23:02

Re: Fendt 2022

Bericht door Kampeerliefhebber » ma 25 apr 2022 01:06

workel schreef:
do 27 jan 2022 20:17
AlexvK schreef:
do 27 jan 2022 19:53
Het is misschien al honderd keer gevraagd, maar met zoekfunctie kom ik er niet uit!

Heeft Fendt 2022 een hagelbestendig dak of niet? Er is geen optie om ervoor te kiezen.
Bij een advertentie van een andere Fendt caravan staat dat er een gfk dak op zit?

Eigenlijk wil ik het alleen weten wat ik kan aangeven bij de verzekering.
@AlexvK, standaard heeft de Fendt dat niet, kun je apart als optie bestellen, check de duitse folder maar eens, Alufiber Dach staat als optie vermeld.

Fendt Diamant heeft het wel standaard, rest niet.
Ik kijk nu ook naar een Fendt en had hier nog niet bij stil gestaan. Bijna elk merk heeft standaard een hagelbestendig(er) dak. Wat is de reden dat dit merk (wat de gouden standaard zou moeten zijn) dit niet ook heeft?

Jekihero

Re: Fendt 2022

Bericht door Jekihero » ma 25 apr 2022 10:08

[re.gif]

Prijs?
De optielijst wordt korter en de standaardprijs wordt hoger.

ArnoM
Berichten: 2021
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Fendt 2022

Bericht door ArnoM » ma 25 apr 2022 11:06

Barth1234 schreef:
ma 25 apr 2022 01:06
Bijna elk merk heeft standaard een hagelbestendig(er) dak. Wat is de reden dat dit merk (wat de gouden standaard zou moeten zijn) dit niet ook heeft?
Vind je dat nu niet wat overdreven?
"gouden standaard"?
Ja de kwaliteit vind ik duidelijk beter dan van voorgaande caravans, dat gezegd hebbende is de algehele kwaliteit over de hele linie gewoon best omhoog gegaan.
Er zijn niet echt slechte caravans meer.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Plaats reactie

Terug naar “Fendt”