Ervaring Fietdrager achterop KIP 53 TEB

Plaats reactie
annemia
Berichten: 69
Lid geworden op: za 18 jun 2011 13:42
Locatie: Groningen

Ervaring Fietdrager achterop KIP 53 TEB

Bericht door annemia » di 11 mei 2021 17:53

Is er iemand op dit forum die ervaring heeft met een fietsdrager achterop een KIP 53 TEB?
Mijn bedoeling is om electrische fietsen mee te nemen en wel één voorop en één achterop. Ik zou graag willen weten wat voor drager en hoe gemonteerd. eventueelook graag foto's.
Kip Greyline 53 TEB met Volvo XC40 T5 AWD

Gebruikersavatar
hoboken
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 7 feb 2016 14:12
Locatie: Ergens tussen Antwerpen en Brussel

Re: Ervaring Fietdrager achterop KIP 53 TEB

Bericht door hoboken » di 11 mei 2021 19:59

Geen goed idee, de slechtste plaats om een fiets te vervoeren.
Mercedes Cla 220d 4matic automaat, Coachman Hylander 450, E-go mover, Ducati Hyperstrada

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaring Fietdrager achterop KIP 53 TEB

Bericht door Micky » di 11 mei 2021 20:37

Ik raad het ook niet aan, die fietsen zijn zwaar en 1 voor 1 achter maakt een wipwap van je caravan, ik zou een andere oplossing zoeken.

Maar goed het kan natuurlijk wel als je het wilt.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: Ervaring Fietdrager achterop KIP 53 TEB

Bericht door EricS » di 11 mei 2021 20:57

Op onze vorige caravan, Kip 44, zat achterop een Fiamma fietsendrager voor 3 (!!) fietsen...

Het enige wat ik er mee deed was max 2 gewone fietsen erop en alleen Drenthe-Twente. Niet beste oplossing maar dat stukje durfde ik wel aan...Ieder jaar naar Frankrijk of andere langere ritten nam ik geen fietsen mee...

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

highanddry
Berichten: 5
Lid geworden op: za 27 feb 2021 22:13

Re: Ervaring Fietdrager achterop KIP 53 TEB

Bericht door highanddry » di 11 mei 2021 20:59

Op onze KIP Greyline special 47TDB hadden wij twee e-bikes (zonder accu's en om en om geplaatst) op de dissel
op een kantelbare Thule superb fietsendrager. Ging zonder problemen en caravan lag voortreffelijk
achter de auto.

annemia
Berichten: 69
Lid geworden op: za 18 jun 2011 13:42
Locatie: Groningen

Re: Ervaring Fietdrager achterop KIP 53 TEB

Bericht door annemia » di 11 mei 2021 21:09

In de loop der jaren heb ik op allerlei manieren fietsen meegenomen. De discussie over de fietsen achterop zijn me bekend en heb ik gelezen. Zelf heb ik de ervaring gehad met een Kip 44 en een Kip 50. Je zou verwachten dat de kortste opbouw het beste zou gaan, maar niets is minder waar. Met de Kip 44 heb ik hem er gauw weer afgehaald, want als je boven de 80 kwam ging het niet echt lekker meer. Met de Kip 50 ben ik met twee fietsen achterop nar Spanje geweest. Geen enkel probleem met de wegligging, ook niet bij hogere snelheden.
Het probleem met mijn huidige caravan is, dat deze ook onbeladen al een hoge kogeldruk heeft. ?Daarom heb ik in de bankkasten achter al stoeptegels gelegd om dat enigszins te compenseren. Als ik die eruit haal en één electrische fiets, zonder accu, gewicht ongeveer 22 kg achterop hang, zou dat volgens mij geen probleem moeten opleveren.
Waar het me om gaat, hoe kan ik deze het beste monteren. Heeft iemand daar ervaring mee?
Waar zit de versteviging in de achterwand? Welk type drager kan ik het beste gebruiken?
Die dingen wil ik graag weten.
Kip Greyline 53 TEB met Volvo XC40 T5 AWD

Plaats reactie

Terug naar “Fietsendragers”