Verhuizen naar de Fendt 560SF Diamant 2021

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Verhuizen naar de Fendt 560SF Diamant 2021

Bericht door Aviva » zo 12 sep 2021 21:53

Phoe wat superstrak de luifel van Fortex. Top combi zo voor jullie Fendt!
Alvast een goede reis en fijne vakantie gewenst!
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Verhuizen naar de Fendt 560SF Diamant 2021

Bericht door willianv » zo 12 sep 2021 21:57

Ja, echt mooi die Fortex. Weet iemand of ze die ook maken voor omloop 1120? Zou voor mij een optie kunnen zijn ter overbrugging tot de 9200 casette geplaatst kan worden.
Momenteel weer caravan- en camperloos….

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23435
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Verhuizen naar de Fendt 560SF Diamant 2021

Bericht door PD » zo 12 sep 2021 22:04

[re.gif]
Nee Fortex maakt die niet in die omloopmaat, dat heb ik nog met ze overlegd toen wij de Brillant kochten. Net zoals BAX ook de Torino niet op die maat wil maken (tenzij je zéér aandringt terwijl ze er zelf niet achter staan)...

Inmiddels weet ik zeker dat ik met de 9200 de betere keuze (voor ons gebruik) heb.

De Fortex heeft overigens ook al snel een levertijd van 3 a 4 maanden (zoals bij Adventure).

Op de 560 Diamant van Adventure vind ik deze Fortex echt de betere keuze, ook beter dan de Torino thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Avontuur
Berichten: 1192
Lid geworden op: di 5 mei 2020 19:47
Locatie: Amsterdam

Re: Verhuizen naar de Fendt 560SF Diamant 2021

Bericht door Avontuur » ma 13 sep 2021 09:32

Daphne schreef:
Dat ziet er strak uit thumbup.gif Fijn dat de luifel op tijd is voor jullie vakantie.
Ja zeker fijn, nu weer even een snelle OpfriscursusExplorerOpzettten volgen, de eerste keer was niet de snelste zeg maar Afbeelding.

Heel veel vakantie plezier straks met DD, dat schiet al heel erg op!
A travel adventure has no substitute.

Gebruikersavatar
Avontuur
Berichten: 1192
Lid geworden op: di 5 mei 2020 19:47
Locatie: Amsterdam

Verhuizen naar de Fendt 560SF Diamant 2021

Bericht door Avontuur » ma 13 sep 2021 09:37

Pakkie schreef:De Fortex staat er prachtig bij Rick thumbup.gif

Mooie route trouwens. Wij zijn vandaag vanuit huis naar één van jouw bestemmingen (Zillertal) gekacheld. Waar de reis ons verder naartoe brengt de komende drie weken weten we nog niet aangezien we dat van het weer af laten hangen.
Thanks Paskal, ja de luifel is best mooi.

Leuk jullie zijn al onderweg, heel veel plezier, groetjes aan Marloes. Oh ja en af en toe vakantiefoto’s delen is leuk ( lees zeer gewenst) komen we alvast in de stemming Afbeelding en doen we ideeën op.
A travel adventure has no substitute.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36127
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Verhuizen naar de Fendt 560SF Diamant 2021

Bericht door Chris » ma 13 sep 2021 09:46

Micky schreef:
zo 12 sep 2021 13:09
[re.gif]

Prachtig, wederom gewoon een superstrak resultaat, je ziet toch dat ze het beter kunnen dan de concurrentie die ik nog maar zelden strak heb zien staan op foto's
mrgreen.gif dan was ik de uitzondering zeker..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36127
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Verhuizen naar de Fendt 560SF Diamant 2021

Bericht door Chris » ma 13 sep 2021 09:52

Prachtig plaatje Adventure..

Zeker staat de luifel er superstrak voor...geweldig.
Het is ook een beetje een kunst om iets goed en strak neer te zetten.
Soms zie je mooie dingen als zoutzakken staan.
Zonde..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Avontuur
Berichten: 1192
Lid geworden op: di 5 mei 2020 19:47
Locatie: Amsterdam

Re: Verhuizen naar de Fendt 560SF Diamant 2021

Bericht door Avontuur » ma 13 sep 2021 11:27

Ja de luifel staat prachtig, maar ik worstel weer met de zijwanden Chris.. Ik ga daar volgende week eens mee klooien of dat beter te spannen is. Voor nu krijg ik een dikke onvoldoende voor de zijwanden en deel daar dan ook geen foto van
A travel adventure has no substitute.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 1530
Lid geworden op: ma 27 apr 2020 09:25

Re: Verhuizen naar de Fendt 560SF Diamant 2021

Bericht door Ferdi » ma 13 sep 2021 12:00

Pakkie schreef:
@Ferdi: geloof niet dat er sprake is van het erbij horen. De ervaring van de mensen op dit forum die veel gebruik maken van hun spullen levert gewoon goede ideeën op voor anderen in mijn ogen.
Het erbij horen is maar een mogelijke oorzaak en zeker niet voor iedereen van toepassing.

Het valt mij gewoon op dat er bepaalde trends zijn van merken en artikelen die ineens heel populair zijn geworden en waarbij je later ziet dat ze toch erop terug komen omdat het toch niet zo prettig als dat het overkwam in de diverse bijdrage op het forum.
Ik denk dat er dan toch te snel blind vertrouwen is en ervoor gaan, waarvan ze achteraf spijt hebben.
Ik ben meer van je eigen weg gaan en uitvinden wat het beste bij je past en natuurlijk hoort daar ook de gebruikerservaring van dit forum bij, maar is zeker niet alleen zaligmakend.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Groetjes Ferdi

Kia Niro EV executive 2023 Kip Shelter plus 2023

ArnoM
Berichten: 2021
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Verhuizen naar de Fendt 560SF Diamant 2021

Bericht door ArnoM » ma 13 sep 2021 12:16

[re.gif]
Ook als je je eigen weg wandelt en uit vind wat goed voor je werkt kun je een miskoop doen.
Wat dat betreft is het niet anders dan een aankoop doen naar aanleiding van veel goede berichten van anderen.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 1530
Lid geworden op: ma 27 apr 2020 09:25

Re: Verhuizen naar de Fendt 560SF Diamant 2021

Bericht door Ferdi » ma 13 sep 2021 12:28

Uiteraard is dat geen garantie als je je eigen weg volgt, maar geeft wel meer karakter aan wat je aan spullen om je heen verzamelt wat bij je past en geeft een grotere diversiteit op het forum.
Maar ik weet wel dat ik een onbegonnen offensief gestart ben, maar ik wilde mijn waarneming toch even kwijt, meer niet.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Groetjes Ferdi

Kia Niro EV executive 2023 Kip Shelter plus 2023

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36127
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Verhuizen naar de Fendt 560SF Diamant 2021

Bericht door Chris » ma 13 sep 2021 12:29

Adventure schreef:
ma 13 sep 2021 11:27
Ja de luifel staat prachtig, maar ik worstel weer met de zijwanden Chris.. Ik ga daar volgende week eens mee klooien of dat beter te spannen is. Voor nu krijg ik een dikke onvoldoende voor de zijwanden en deel daar dan ook geen foto van Afbeelding
Te eerlijk... knipoog.gif

Alles moet je leren.
Dit ook...het juiste kneepje voor die zijkanten.
Komt vast goed..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Volvodriver

Re: Verhuizen naar de Fendt 560SF Diamant 2021

Bericht door Volvodriver » ma 13 sep 2021 13:24

Adventure is blij met zijn spul. Dat is het belangrijkste. Ik vind het ook een mooi spul bij elkaar. En wens hem daar ook veel kampeerplezier mee.
En navolgen of na-apen. Ja dat krijg je bijna altijd als er naar verhouding veel geld te besteden is.

En ja ook ik heb een Unico voortent, Unico TorinoLuifel en een Reda Jubilee. Ohw ja en zelfs Peggy Pegs. Die laatste echter omdat de Wurmi's op dat moment niet of slecht verkrijgbaar waren. 😎
Maar wel allemaal bewust gekocht omdat IK (en mijn echtgenote natuurlijk ook) het mooi vind. Niet om "er bij te horen". En dat mooi vinden was al ruim voordat hier over Unico geesproken werd. Het pastte toen echter niet in ons "plan".
En bij een eventueel volgende caravan (en dat wordt dus geen Fendt😎) komt weer wat wij mooi vinden en op dat moment geschikt is.

Maar nu nogmaals: Adventure mooie set zo bij elkaar. Geniet ervan.

mark m
Berichten: 498
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 19:57

Re: Verhuizen naar de Fendt 560SF Diamant 2021

Bericht door mark m » ma 13 sep 2021 14:14

Prachtig Adventure!!
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17

Met daarachter

Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino

Gebruikersavatar
Avontuur
Berichten: 1192
Lid geworden op: di 5 mei 2020 19:47
Locatie: Amsterdam

Verhuizen naar de Fendt 560SF Diamant 2021

Bericht door Avontuur » wo 10 nov 2021 20:59

Na een fijne reis door een deel van Europa kunnen we wat zinnigs zeggen over de caravan en de nieuwe wagen ervoor. Kort door de bocht… de Fendt Diamant 560SF is een top caravan, alles voelt solide, staat als een huis. De Lexus RX450h is een fijne trekker gebleken, in Slovenië trok de Lexus onze Diamant met groot gemak over de vrsic pass. De 2.5m breedte is prettig , wat betreft het rijden: met de juiste spiegel afstelling was het zeer goed te doen. Top combinatie. Volgend jaar juni weet via Oostenrijk Slovenië naar Kroatië en weer terug. Nieuwe meren, nieuwe plekken behalve het eiland Krk, daar gaan we weer naar toe, alleen nu een andere Valamar camping wel naast het plaatsje Krk maar aan de andere kant van het stadje.

Hier wat foto’s van de combinatie tijdens de reis.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We zijn dus zeer tevreden met de combinatie, waanzinnige caravan en waanzinnige wagen wat ons betreft. Smaken kunnen verschillen, maar dit is zoals wij het ervaren en zien !
A travel adventure has no substitute.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23435
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Verhuizen naar de Fendt 560SF Diamant 2021

Bericht door PD » wo 10 nov 2021 21:05

Adventure schreef:
wo 10 nov 2021 20:59
We zijn dus zeer tevreden met de combinatie, waanzinnige caravan en waanzinnige wagen wat ons betreft. Smaken kunnen verschillen, maar dit is zoals wij het ervaren en zien !
Smaken kunnen inderdaad verschillen, maar dat jullie een waanzinnige combinatie hebben is vast voor iedereen duidelijk thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif
Wij hebben ook genoten van jullie eerste reis met deze combi !
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1947
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Verhuizen naar de Fendt 560SF Diamant 2021

Bericht door mrbullmastiff » wo 10 nov 2021 21:50

Echt een prachtige combinatie en ook zo mooi in beeld gebracht.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Gebruikersavatar
Avontuur
Berichten: 1192
Lid geworden op: di 5 mei 2020 19:47
Locatie: Amsterdam

Re: Verhuizen naar de Fendt 560SF Diamant 2021

Bericht door Avontuur » do 11 nov 2021 10:41

mrbullmastiff schreef:Echt een prachtige combinatie en ook zo mooi in beeld gebracht.
Dankjewel, de omgeving waar de foto’s gemaakt zijn helpt natuurlijk ook mee.

PD schreef: Smaken kunnen inderdaad verschillen, maar dat jullie een waanzinnige combinatie hebben is vast voor iedereen duidelijk thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif
Wij hebben ook genoten van jullie eerste reis met deze combi !
Thanks Hans, we zijn er ook super blij mee!
Volgend jaar juni weer Oostenrijk, Slovenië en Kroatië , nog leuker is dat we ongeveer dezelfde tijd in Bled aankomen als jullie . Hoe geinig is dat dan!
A travel adventure has no substitute.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23435
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Verhuizen naar de Fendt 560SF Diamant 2021

Bericht door PD » do 11 nov 2021 12:05

Adventure schreef:
do 11 nov 2021 10:41
Volgend jaar juni weer Oostenrijk, Slovenië en Kroatië , nog leuker is dat we ongeveer dezelfde tijd in Bled aankomen als jullie . Hoe geinig is dat dan!
Ja toeval bestaat, echt leuk dat we elkaar ook in Slovenië zullen treffen thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Verhuizen naar de Fendt 560SF Diamant 2021

Bericht door VIP » do 11 nov 2021 13:32

Mooi combi thumbup.gif

En de omgeving is net zo mooi.

Hoe maak je zo'n foto scratch.gif ben je daar minuten mee bezig om in te stellen, of druk je gewoon in 1x op de knop scratch.gif vraagt een leek op foto gebied zich af.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: Verhuizen naar de Fendt 560SF Diamant 2021

Bericht door Aviva » do 11 nov 2021 16:00

Harstikke mooi dat jullie combi zo goed bevalt thumbup.gif
Met zo'n lange reis kom je pas echt erachter hoe alles werkt en bevalt dat is even wat anders dan alleen in de showroom kijken.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
Avontuur
Berichten: 1192
Lid geworden op: di 5 mei 2020 19:47
Locatie: Amsterdam

Re: Verhuizen naar de Fendt 560SF Diamant 2021

Bericht door Avontuur » do 11 nov 2021 19:24

VIP schreef:
do 11 nov 2021 13:32
Hoe maak je zo'n foto scratch.gif ben je daar minuten mee bezig om in te stellen, of druk je gewoon in 1x op de knop scratch.gif vraagt een leek op foto gebied zich af.
Hoi Vip, veel doen denk ik.
Ben er niet lang mee bezig, hoewel het wel een hobby van me is, ben ik ook maar een amateur!
Meestal wel klik en klaar.

Aviva schreef:
do 11 nov 2021 16:00
Harstikke mooi dat jullie combi zo goed bevalt thumbup.gif
Met zo'n lange reis kom je pas echt erachter hoe alles werkt en bevalt dat is even wat anders dan alleen in de showroom kijken.
Dat is ook zo, na een wat langere trip komen er ook wat dingetjes naar voren.
De Fendt is echt een fijne aanschaf gebleken, we hebben ook rond het vriespunt gestaan, dan is de Truma 6E en thermostaat echt een fijne verwarming gebleken. Ik moest even wennen aan de Truma XT mover, komende van een Alko mover, maar kan nu ook goed omgaan met de Truma XT.

Wat waren dan de dingetjes ?
Twee plissegordijnen bij de rondzit rollen niet goed op, deze worden vervangen.
De badkamerdeur was niet helemaal mooi, wordt vervangen.
De caravan staat nu bij de dealer daar wordt het netjes opgelost.

Het disselslot was niet top, deze heb ik door mijn buurman (sloten winkel in Amsterdam) uit elkaar laten halen en deze heeft die gepolijst en het slot loopt al twee maanden top. Dat is het eigenlijk, meer dingetjes hebben we niet, de kastjes. de laden, alles voelt degelijk aan.

Dus verhuizen van de Eriba naar de Fendt is goed gegaan.
A travel adventure has no substitute.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Verhuizen naar de Fendt 560SF Diamant 2021

Bericht door VIP » do 11 nov 2021 20:44

[re.gif]

Dankje, dan ga ik nog meer love.gif foto's van de combi maken.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
hendrik38
Berichten: 1299
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 17:25

Re: Verhuizen naar de Fendt 560SF Diamant 2021

Bericht door hendrik38 » vr 12 nov 2021 06:48

Prachtige setje met dito foto's. Die foto vanaf het water met het kiezelstrandje kan zo de brochure van Fendt in.
Skoda Kodiaq sportline 1.5 TSI DSG met een Fendt 515 skm 2014

Gebruikersavatar
Avontuur
Berichten: 1192
Lid geworden op: di 5 mei 2020 19:47
Locatie: Amsterdam

Re: Verhuizen naar de Fendt 560SF Diamant 2021

Bericht door Avontuur » vr 12 nov 2021 08:20

VIP schreef:
do 11 nov 2021 20:44
[re.gif]
Dankje, dan ga ik nog meer love.gif foto's van de combi maken.
Hoi VIP, zo werkt het ook niet mrgreen.gif, bedenk voor je een foto maakt: wat wil je laten zien.
Het liefst verteld de foto precies wat jij wil laten zien, dus niet iets diffuus maar duidelijk waar het omgaat.
Dat kan zijn je auto, je combi, een mooie vlinder...
Ik had het er met Hans nog over van het weekend, hij heeft macro foto's van 'dino's' uit een ei, zo mooi!
De hoek, verlichting, compositie zo gaaf, wellicht heb je die wel eens gezien. Zo kan je een vlinder fotograferen, dan is het natuurlijk duidelijk wat je wil laten, maar dan komt de compositie nog. Dat is gewoon veel doen en ervaring krijgen, kijken naar het resultaat en brengt het over wat jij in gedachten had.

Roads were made for journeys, not destinations.jpg
Deze foto maakte ik afgelopen vakantie, een weg in een mooie omgeving. Een foto is opgedeeld in vlakken, nu is één derde de weg, twee derde de rest, dat maakt het leuk om de foto te lezen. En er is een derde regel met snij punten, het liefst lezen we een foto van rechts naar links net als een boek. Maar .... "rules can be bent, others can be broken", want het is jou foto!

hendrik38 schreef:
vr 12 nov 2021 06:48
Prachtige setje met dito foto's. Die foto vanaf het water met het kiezelstrandje kan zo de brochure van Fendt in.
Dankjewel, ja wij vinden de combi ook heel mooi!
A travel adventure has no substitute.

Plaats reactie

Terug naar “Fendt”