Toch maar Knaus Südwind 60 years besteld

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8044
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Toch maar Knaus Südwind 60 years besteld

Bericht door Ron » ma 5 jul 2021 16:12

Ik zou nog een foto plaatsen van de gasfles in de 2021 sport.
Ik heb maar 1 6 kg fles.
Er kunnen 2 grote flessen in.
IMG_20210705_160820.jpg
Er is dus niets aangepast.
En kijk bij het reservewiel het zakje met de wielbouten. mrgreen.gif
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
SunMaster
Berichten: 9
Lid geworden op: di 6 apr 2021 16:50

Re: Toch maar Knaus Südwind 60 years besteld

Bericht door SunMaster » di 6 jul 2021 11:55

Chris schreef:
ma 5 jul 2021 15:20
[re.gif]
Als de ene leeg is sluit ik de andere aan en wissel de lege om.

Eerder had ik ook een gas bbq...niet meer.
Duidelijk, het is altijd lastig in te schatten wanneer een fes precies leeg is en dan is 2 flessen wel makkelijker.
BMW X3 30D met Hobby 545 De Luxe Edition 2020

Gebruikersavatar
bertgolf116
Berichten: 145
Lid geworden op: do 26 mar 2015 14:45

Re: Toch maar Knaus Südwind 60 years besteld

Bericht door bertgolf116 » zo 11 jul 2021 10:28

haphop.gif scratch.gif
We zijn terug van eerste tripje in Nederland en wat we als klacht hebben is dat de hordeur constant uit de onderste geleiding klapt ,hoewel we er erg zuinig mee omspringen. dat irriteert mij wel vreselijk. Meer mensen dit probleem gehad??
Mazda CX5 2.5l aut. 4wheel met Knaus Südwind 450 FU 60 years edition 2021

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19811
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Toch maar Knaus Südwind 60 years besteld

Bericht door Daphne » zo 11 jul 2021 10:49

Dat is bij ons wel eens gebeurd wanneer de hordeur niet helemaal open is en de deur wordt dichtgedaan. Er zit aan de binnenkant een verdikking in de deur. Als je de hordeur niet helemaal open, dus in de behuizing terugduwt, dan drukt de deur de hordeur uit de rail. Kijk maar eens goed hoe het zit als de deur dicht is.
Hoogst waarschijnlijk ligt het aan de gebruiker en heeft het niets te maken met de kwaliteit van de hordeur.


Verzonden vanaf mijn iPhone 12 met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36282
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Toch maar Knaus Südwind 60 years besteld

Bericht door Chris » zo 11 jul 2021 16:48

[re.gif]

Precies...heel herkenbaar..

De hordeur moet echt goed dicht...anders drukt de deur hem bij sluiten eruit.

Ik vrees alleen dat de waarschuwing te laat komt, het kwaad is al geschied...de onderste rail zal een dikke tik gehad hebben....of is al stuk.
Bij mij 1keer gebeurd...nu weten we het allemaal..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Jan Kees
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 9 jun 2021 20:21

Re: Toch maar Knaus Südwind 60 years besteld

Bericht door Jan Kees » wo 4 aug 2021 17:13

Bij ons ligt de hordeur ook onderaan uit de rails door het genoemde probleem. Echter: bij ons is het kunststof haakje wat hem in de rail houdt afgebroken en de deur hangt nu dus onder los…
De dealer zegt dat hij dat niet kan repareren en er alleen een nieuwe hordeur in kan! Ik ben van plan er zelf een alu haakje voor te maken wat ik over de staander heen vastmaak. Iemand dit ook meegemaakt en advies hiervoor?
Jan Kees (geen Knaus maar LMC)
LMC Musica 440D (2021) achter Lynk & Co 01 (2022)

frdv
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 7 apr 2021 16:53

Re: Toch maar Knaus Südwind 60 years besteld

Bericht door frdv » do 5 aug 2021 21:53

Bij onze nieuwe Knaus 450 FU gebeurde hetzelfde. De onderkant van de deur zat al snel "los". Na onze eerste trip hadden we nog een aantal punten en zijn daarmee terug naar onze dealer gegaan. Deze heeft de onderkant van de hordeur zodanig "gerepareerd" dat op de tweede trip deze niet meer los kwam uit de houder aan de onderkant. Waar we nu ook goed opletten is dat als de deur van de caravan dicht gaat, wij de hordeur wel helemaal dicht hebben gedaan. Daar ligt namelijk het probleem. Als deze hordeur maar een klein stukje open staat drukt de caravandeur bij het sluiten de hordeur uit zijn bevestiging aan de onderkant.

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 764
Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning

Re: Toch maar Knaus Südwind 60 years besteld

Bericht door HenkR » vr 6 aug 2021 09:15

Als het nog steeds dezelfde hordeur is bestaan er losse haakjes. Met mij hebben al meerdere dit probleem gehad en ik kon bij mijn dealer in Hillegom dit losse onderdeeltje kopen.
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.

Dennis69
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 12 jan 2020 11:33

Re: Toch maar Knaus Südwind 60 years besteld

Bericht door Dennis69 » zo 5 sep 2021 13:07

1DE3AF8E-A748-4110-A4AF-5FA442335493.png
Hierbij de foto’s (op verzoek van Bert) van het verplaatsen van de trafo’s (vloerverwarming) tegen de zijkant van de koelkast-wand onder het bed aan. Beetje laat maar hadden de caravan niet eerder uit de stalling gehaald. Groet Dennis
Bijlagen
29E64DE8-15A5-4F7A-AFF9-3202C6FE804B.png

Gebruikersavatar
bertgolf116
Berichten: 145
Lid geworden op: do 26 mar 2015 14:45

Re: Toch maar Knaus Südwind 60 years besteld

Bericht door bertgolf116 » ma 11 okt 2021 19:51

Hallo Dennis,

Door omstandigheden wat laat maar alsnog bedankt thumbup.gif thumbup.gif
Groet Bert
Mazda CX5 2.5l aut. 4wheel met Knaus Südwind 450 FU 60 years edition 2021

Ron en Jolanda

Re: Toch maar Knaus Südwind 60 years besteld

Bericht door Ron en Jolanda » vr 24 jun 2022 22:14

Goedenavond

Ik ben nieuw op het forum ,hallo allemaal

Wij hebben de knaus sudwind 500 eu 60 years besteld
We verwachten hem in augustus

Op de site van knaus,op filmpjes enz worden diverse afmetingen van het bed genoemd
Ik wil graag nieuwe hoeslakens bestellen
Weet iemand misschien de maat als er een 1 persoons bed van is gemaakt ?

Groetjes

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36282
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Toch maar Knaus Südwind 60 years besteld

Bericht door Chris » vr 24 jun 2022 22:24

Wij hebben ook een sudwind 500EU, maar geen 60 years, een silver selection.
En daar zijn de bedmaten niet hetzelfde van.
Maar in de Knaus prijslijst van 2022 staat het wel... 200x85 cm...
en dat dus 2 keer..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

BertJan
Berichten: 2700
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Toch maar Knaus Südwind 60 years besteld

Bericht door BertJan » za 25 jun 2022 21:57

je kan hem het beste opmeten, 1 bed van de sudwind 500 eu 21/22 is ongeveer 2,15 het is alleen een matras met een opvulkussen.

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1971
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Toch maar Knaus Südwind 60 years besteld

Bericht door moyzo » za 25 jun 2022 22:24

Ron en Jolanda schreef:
vr 24 jun 2022 22:14
Goedenavond

Ik ben nieuw op het forum ,hallo allemaal

Wij hebben de knaus sudwind 500 eu 60 years besteld
We verwachten hem in augustus

Op de site van knaus,op filmpjes enz worden diverse afmetingen van het bed genoemd
Ik wil graag nieuwe hoeslakens bestellen
Weet iemand misschien de maat als er een 1 persoons bed van is gemaakt ?

Groetjes
Voor de 60 Yeats 2021 500 EU hadden we de Ikea eenpersoonslakens ervoor https://www.ikea.com/nl/nl/p/ullvide-ho ... -70342774/
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36282
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Toch maar Knaus Südwind 60 years besteld

Bericht door Chris » zo 26 jun 2022 09:42

Hoi Astrid..

Wij hebben juist alle IKEA beddengoed tot poetslappen verheven.
Ik weet niet wat het is maar slapen in/onder Ikea spul..... we zweten ons het rambam.
Gewoon een Hema'je ... oer degelijk hollands katoen, en er is niks aan de hand.
Ikea heeft teveel synthetische stoffen erin zitten denken wij....niks voor ons dus blijkt.

Voor Kroatie gaan trouwens onze Bamboe dekbedden mee... goed plan. ( kunnen ook lekker in de kast blijven... klein pakkie)
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Peter804
Berichten: 1
Lid geworden op: za 17 sep 2022 11:31

Re: Toch maar Knaus Südwind 60 years besteld

Bericht door Peter804 » di 27 sep 2022 12:14

bertgolf116 schreef:
di 1 jun 2021 15:24
Dank je Chris,
maar moet me toch van het hart dat ik kleine dingen van Knaus niet helemaal begrijp, bv onder het frans bed waar je mega ruimte hebt om allerlei zooi te stouwen staan de trafo voor vloerverwarming zonder enige bescherming scratch.gif scratch.gif . Dat zijn zo van die kleine dingen, lichtschakelaar voor zit in de verste hoek ipv kort aan de instapkant. Is allemaal niet bijzonder maar ik zou het net even anders gedaan hebben, verder een droom hoor thumbup.gif
Mag ik een vraag kwijt aan jullie? Ik heb in augustus 2022 onze nieuwe Sudwind 500 FU 60 years e afgeleverd gekregen met vloerverwarming voor 568 meerprijs in het pakket. Nu hebben wij het aangezet en is alleen een hoek bij wastafel en bed verwarmd en de rest van de vloer niet. Dat is niet wat ik verwacht van vloerverwarming en ook niet voor die prijs. Klopt het dat die verwarming maar een heel klein deel beslaat volgens jullie? Dat zou ik wel raar vinden, veel geld voor 30x30 cm en het is ons ook nietverteld bij de koop en aflevering. Graag jullie mening.
Met dank.

Peter W.

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 764
Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning

Re: Toch maar Knaus Südwind 60 years besteld

Bericht door HenkR » di 27 sep 2022 12:18

Het hoort zeker ook voor aanrecht en onder de tafel van de zithoek warm te zijn. Wij hebben een ronde metalen voet onder de tafel en dat is zo'n lekkere warmte bron.
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8044
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Toch maar Knaus Südwind 60 years besteld

Bericht door Ron » di 27 sep 2022 12:52

De vloerverwarming loopt bij onze 420QD van het bed tot achterste bank en onder de tafel.
Alleen het kleine stukje bij de deur waar de inloop mat ligt en de badkamer ligt niets.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36282
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Toch maar Knaus Südwind 60 years besteld

Bericht door Chris » do 29 sep 2022 20:13

Iets niet goed dus..
Onze vloerverwarming loopt ook van voor tussen de bedden tot achterin tegen de rondzit.
Verwacht alleen niet dat die vloerverwarming de caravan op temperatuur houd, dat is niet zo, maar de vloer is over de totale lengte lekker behaaglijk aan de blote pootjes.

Naar de dealer...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Knaussudwind420qd
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 13 dec 2021 20:37

Re: Toch maar Knaus Südwind 60 years besteld

Bericht door Knaussudwind420qd » vr 30 sep 2022 23:02

Vloerverwarming een hele fijne toevoeging veel gebruik van gemaakt net terug van een trip Italie van 4 weken op de terugweg in oostenrijk s.morgens best fris dan heel fijn verder bevalt de caravan heel goed Meerkerk heeft bijna alles gerepareerd en bijgesteld .Alleen de schotelveren nog niet geleverd .Het slaap nu ook al geweldig
Op het nippertje nog de luifel van Fortex laten wijzigen door geluiden op het forum over ledverlichting in de boog Het kon nog net was niet echt goedkoop maar wat prachtig Fortex had nu de keus om het met klitteband te maken dat besteld geweldig mooi dimbaar licht kosten 240 euro ik heb er geen spijt van.De kogeldruk met 2 e bikes ook prima de buurman op de camping met een Fendt moest de watertank achterin vullen met 50 ltr om de kogeldruk goed te krijgen .
Dit is bij Knaus echt goed later een Duitser had de bikes met de voorwielen er uit achter in de auto ook vanwege de kogeldruk met de Fendt
De caravan ligt geweldig strak achter de auto super tevreden
Audi Q2 Quattro S Line 2.0 TSI 192 pk

Knaussudwind420qd
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 13 dec 2021 20:37

Re: Toch maar Knaus Südwind 60 years besteld

Bericht door Knaussudwind420qd » vr 30 sep 2022 23:42

Hallo Bert golf Prachtige combinatie de fietsdrager heel mooi gemonteerd ,stijf tegen voorklep aan Dat had ik ook gehoopt maar door de tildrempel weg te halen kan het frame niet meer dicht op de klep hij zit wel 15cm er af niet zo mooi als bij jouw Wat bij mij nog een probleem was de slinger van het neuswiel kwam na een aantal keren vast draaien recht naar achteren te staan bijna vast tegen de motor van de e bike ,Dit net voor vertek nog verandert samen met mijn vriend ging behoorlijk slecht de stalen pen ging er niet uit zat moervast uit eindelijk wel gelukt maar is eigenlijk wel een dingetje voor de dealer als hij een fietsdrager monteerd de slinger om zetten richting de auto
Audi Q2 Quattro S Line 2.0 TSI 192 pk

Knaussudwind420qd
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 13 dec 2021 20:37

Re: Toch maar Knaus Südwind 60 years besteld

Bericht door Knaussudwind420qd » za 1 okt 2022 23:49

Over de hordeur bij ons ook dramatisch is er al wel 50 keer uit geweest gelukkig kan ik hem steeds zelf repareren omdat het blokje los is ,De deur schuift bij ons ook slecht een slap plastic frame dat er niet een s recht in gemonteerd is De monteur van Meerkerk zegt er niks aan te kunnen doen .We over wegen om van die slierten
te laten monteren of een andere aluminium Plisse schuifhor als dat mogelijk is Deze plisse hor is beroerd helaas.Ik heb de buitendeur vat met een spanbandje door de wind waait de deur soms spontaan dicht weer er uit.
Audi Q2 Quattro S Line 2.0 TSI 192 pk

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36282
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Toch maar Knaus Südwind 60 years besteld

Bericht door Chris » zo 2 okt 2022 11:44

Als de hordeur er een keer uitgedrukt is door een dichtklappende deur, of wanneer hij niet helemaal ingeschoven is en de deur gesloten wordt, dan is het leed daar.
Dan blijft hij er met het minste of geringste uitdrukken.
Dat genoemde blokje is stuk... en die zijn los te koop voor een habbekrats.
Een goede "Vang" aan de buitendeur is erg belangrijk, en waar ik me vaak over verbaas is dat die "vang" dicht bij de scharnierkant van de deur zit.
Als die "vang" aan de slotkant van de deur zit is de "vasthoud' kracht veel gunstiger.
Mijn "rolhordeur" is van 2017 en nog nooit stuk of eruit geweest.
De gezinsleden weten van de constructie met vraagteken, en houden daar rekening mee ...gelukkig.
Maar een reserve blokje zal ik ook eens aanschaffen, zoiets gebeurt natuurlijk altijd als er geen Knaus dealer in de buurt is.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
HenkR
Berichten: 764
Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning

Re: Toch maar Knaus Südwind 60 years besteld

Bericht door HenkR » zo 2 okt 2022 12:02

Hier nieuw hoekje moeten monteren door een rukwind op de buitendeur met hordeur gesloten.
Hordeur lag er een heel stuk uit en na terugduwen in de klemmetjes kwam ik er ook achter dat hoekje gebroken was. Was al bang dat het een nieuwe deur moest gaan worden. Tijdens zoektocht kwam ik er achter dat hoekje los te koop was bij mijn Knaus dealer.
Je moet even durven, maar is een klein klusje om te vervangen.
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.

Knaussudwind420qd
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 13 dec 2021 20:37

Re: Toch maar Knaus Südwind 60 years besteld

Bericht door Knaussudwind420qd » zo 2 okt 2022 14:17

Klein spanbandje werkt prima dan ben ik de gene die de deur dicht doet ,Mijn vrouw schuift vaak de deur net niet geheel open en dat is al genoeg hij moet echt helemaal in En wat Chris over de wind vang vond ik ook al maar bij ons hebben ze daar ook het stop contact geplaats ook niet erg handig nu ga ik met een snoer met platte stekker (het is krap achter de deur) via het chassis met kabelbinder naar de as daar wil ik stroom voor de koffie zetter .Het zijn kleine dingetjes waar ik mee leven kan maar de reden waarom dat contact achter de deur moest? Aan de binnen kant zit de hangkast met onderin de elektronica dat zal wel de reden zijn makkelijk met de bouw .
Audi Q2 Quattro S Line 2.0 TSI 192 pk

Plaats reactie

Terug naar “Knaus”