Trumatic 3002 vraagje

Over klussen, reparatie en onderhoud van gas en alles wat daar bij hoort
Plaats reactie
Jepen
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 31 jul 2019 22:31

Trumatic 3002 vraagje

Bericht door Jepen » za 1 mei 2021 09:12

Hello mensen, deze week voor het eerst de Trumatic aangehad als verwarming, super!
Wel ben ik aan het kijken of ik iets kan verbeteren aan de ring die rondloopt.

Naast de deur zit een luchtopening (de buis gaat daar kennelijk onder de caravan heen?, daar zit namelijk een piepschuime 'bak') die heerlijk warme lucht blaast. Vanaf die kant gaat ie door naar de rondzit, ook daar bij 1 gat redelijke luchtstroom.
Na de rondzit stopt de ring in een open gat, daar is al geen lucht meer te voelen. Deze opening heb ik even dichtgeknepen, daardoor is merkbaar dat het laatste gat ook meer lucht krijgt.

Tot dusver allemaal prima.

Maar aan de andere kant van de caravan voel ik helemaal niets, ook geen koude stroom (wc papiertje blijft 100% stil voor het gat hangen).

Dat is zowel onder het vaste bed als in de wc.

Nergens zie ik dat de buis wordt afgeknepen, ook voelt ie overal koud.

Iemand een tip om dit te verbeteren?

Ik heb het idee dat de ring achter de wc langs binnenkomt bij het vaste bed, lijkt ook door de boiler (?!) te gaan. In die hoek is hij zelfs ijskoud.

Greetz

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Trumatic 3002 vraagje

Bericht door dieseltijger » za 1 mei 2021 09:30

Heb geen verstand van jouw specifieke situatie, maar haal even de slang los bij de boiler - het kan zo maar zijn dat de afsluitdoppen nog op de boiler zijn aangebracht.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Trumatic 3002 vraagje

Bericht door Daphne » za 1 mei 2021 09:39

Heb je de ventilator in M op de hoogste stand getest?
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Jepen
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 31 jul 2019 22:31

Re: Trumatic 3002 vraagje

Bericht door Jepen » za 1 mei 2021 09:41

Hello, thanks vd reacties.

Zal even kijken, maar de toeleidende buis ri boiler is zelfs ijskoud, bij de verwarming even een uurtje op stand 10 en de fan ook.

Ik denk dat die kant gevoedt wordt door een buis die achter de wastafel ri de douche loopt. Zal eens kijken of ik daar een plank kan loshalen en de buis kan vinden. Als ie daar al koud blijft dan zit het aan de zijde van de Trumatic, want die zit er 30 cm vandaan.

En mbt de fan:
Die heb ik inderdaad op het bediendeel van de Trumatic zelf op stand 5 (hoogste).

Wally
Berichten: 1251
Lid geworden op: ma 29 feb 2016 10:30

Re: Trumatic 3002 vraagje

Bericht door Wally » za 1 mei 2021 10:14

Alles afdichten, behalve die ene.

Blijft het koud of je papiertje beweegt niet, dan is er ergens een onderbreking.

Komt er dan wel wel warmte of beweging dan blijft er bij alle geopende openingen te weinig luchtstroming voor deze opening.

Frans

Jepen
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 31 jul 2019 22:31

Re: Trumatic 3002 vraagje

Bericht door Jepen » za 1 mei 2021 10:35

Ja aan zoiets dacht ik ook, ga er wel even mee rommelen. Helaas na vandaag kan ik pas in de zomervakantie weer verder :-( Maar goed dat ie niet vd deur staat, anders ben ik nooit klaar :-)

Thanks vh meedenken

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Trumatic 3002 vraagje

Bericht door iemand » za 1 mei 2021 11:17

Even de kledingkast in en de bodemplaat verwijderen whistle.gif

Achterop de kachel zit de ventilator en daaronder zijn 2 buizen aangesloten op een verdeler.
Aan de onderkant zit een hendel waarmee je de luchtstroom kunt verdelen over beide buizen. thumbup.gif

Wil je nog meer info over de 3002, kijk dan even op mn site https://avento.weebly.com/verwarming.html

ik maak even een foto ...
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Trumatic 3002 vraagje

Bericht door iemand » za 1 mei 2021 11:29

Hoe staat bij jou die hendel ?
B55D447C-0FDD-4E4E-BCB6-4DBBACDA97BC.jpeg
Verzet hem maar eens
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Jepen
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 31 jul 2019 22:31

Re: Trumatic 3002 vraagje

Bericht door Jepen » za 1 mei 2021 16:10

blij.gif
Dank voor het meedenken, gevonden inderdaad!
Zag dat sowieso 1 van de 2 buizen losgeschoten was, deze weer voorzien van een parker + alu tape. Tevens bleek de bediening van die klep gammel, die klep leek los te zijn geschoten. Heb hem er helemaal tussenuit gehaald. Resultaat: overal prima lucht, op de wc en onder het bed zelfs nu de beste plekken :-)
Heb NA de boiler de buis platgedrukt, zie geen meerwaarde van die laatste 2 meter die eindigd met het blazen van warme lucht in mn keukenkastje.

Thanks!!

Mss werkt het zelfs wel als het erg warm is, blaas lekker door. Deze Hobby kan weer tevreden naar de stalling whistle.gif

Plaats reactie

Terug naar “Gas”