Garantievoorwaarden Hobby

Plaats reactie
Gebruikersavatar
rutgerg
Berichten: 331
Lid geworden op: za 5 jul 2014 14:48
Locatie: Noord-Brabant

Garantievoorwaarden Hobby

Bericht door rutgerg » ma 26 apr 2021 09:35

Wij hebben afgelopen week onze nieuwe caravan opgehaald. Nu is het een showroommodel van modeljaar 2020, maar wel helemaal vers. We zijn de eerste eigenaar, hij heeft een nieuw kenteken, en is pas voor het eerst op kenteken gezet op de dag dat wij hem kregen.
Weten jullie hoe het zit met de garantievoorwaarden van Hobby. Je hebt namelijk 2 jaar volledige garantie en 5 jaar garantie op vochtdichtheid. Nu begreep ik tijdens aankoop en aflevering dat die termijn ingaat op moment van leveren, dus april 2021. Nu lees ik in de kleine lettertjes van het garantieboekje dat de garantie afloopt 60 maanden na aflevering maar uiterlijk 60 maanden na het productiejaar waarin de caravan gebouwd is. Nu is het een 2020 modeljaar maar de productie is dus hoogstwaarschijnlijk al 2019. Zou toch een wezenlijk verschil maken op de garantietermijn. Heb de dealer ook even gemaild maar ben benieuwd of er mensen ervaring mee hebben. Zal vast niet de eerste zijn die een overjarig of showroommodel koopt aangezien het land daarmee vol staat.
Hobby de Luxe 540 KMFe 2020 & Volkswagen ID.4 1st edition, Een BMW X5 3.0 diesel als de caravan mee gaat...

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Garantievoorwaarden Hobby

Bericht door dieseltijger » ma 26 apr 2021 10:25

Vraag je dealer om op de factuur de nieuwe garantie einddata {dus april 2026) voor vochtdichtheid te vermelden. Zal vast wel lukken. Klaar is Clara. Jouw dealer is garantieplichtig aan jou, niet Hobby.

En natuurlijk kan de dealer failliet gaan, enzovoorts.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
rutgerg
Berichten: 331
Lid geworden op: za 5 jul 2014 14:48
Locatie: Noord-Brabant

Re: Garantievoorwaarden Hobby

Bericht door rutgerg » di 4 mei 2021 15:40

[re.gif] dealer heeft inmiddels via de mail laten weten dat datum levering en tenaamstelling gewoon de startdatum vd garantie is.
Hobby de Luxe 540 KMFe 2020 & Volkswagen ID.4 1st edition, Een BMW X5 3.0 diesel als de caravan mee gaat...

Ron-Plomp
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 25 nov 2019 19:26

Re: Garantievoorwaarden Hobby

Bericht door Ron-Plomp » za 27 nov 2021 16:58

Weet iemand of je voor de garantie werkzaamheden naar je eigen dealer moet of zou ook een andere dealer dit kunnen. Mijn HOBBY 650 UMFe heb ik gekocht bij Obelink in Winterswijk maar ik woon in Rotterdam (de led verlichting boven de kastjes zijn stuk en moet vervangen worden)dat is een dag werk ik moet dus 2x heen en weer.
Is er ervaring met het zelf vervangen van de led verlichting zo dat ik het zelf kan doen ?

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Garantievoorwaarden Hobby

Bericht door Chris » za 27 nov 2021 18:01

[re.gif]

Garantie zal door de verkopende dealer uitgevoerd moeten worden..
Die heeft er ook de winst van ontvangen..
Een andere dealer zal echt niet staan te trappelen, tenzij die de factuur naar Obelink kunnen sturen..
Dat zal Obelink wel niet willen... want dan kost het hem veel meer dan dat hij het zelf doet..

En..
Je zegt dat de ledverlichting boven de kastjes stuk is.
Maar weet je zeker dat het de LEDs zelf zijn?
Het zou ook zomaar in de lichtstuurkast kunnen zitten..... of nog iets anders... slechte kabel verbinding.... ik roep maar wat..
De LED's zelf hebben ongeveer het eeuwige leven n.l.
Dus... niet zomaar er uit trekken maar eerst meten...
Moet je wel weten wat je moet meten..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Garantievoorwaarden Hobby

Bericht door VIP » za 27 nov 2021 18:29

rutgerg schreef:
di 4 mei 2021 15:40
[re.gif] dealer heeft inmiddels via de mail laten weten dat datum levering en tenaamstelling gewoon de startdatum vd garantie is.
Is het een Led lichtslang of losse Ledjes......
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Garantievoorwaarden Hobby

Bericht door Niels83 » zo 28 nov 2021 03:06

Ron-Plomp schreef:
za 27 nov 2021 16:58
Weet iemand of je voor de garantie werkzaamheden naar je eigen dealer moet of zou ook een andere dealer dit kunnen. Mijn HOBBY 650 UMFe heb ik gekocht bij Obelink in Winterswijk maar ik woon in Rotterdam (de led verlichting boven de kastjes zijn stuk en moet vervangen worden)dat is een dag werk ik moet dus 2x heen en weer.
Is er ervaring met het zelf vervangen van de led verlichting zo dat ik het zelf kan doen ?
Je zult het aan Obelink moeten vragen zij zijn een grote verkoper waar veel mensen van ver komen, zij zullen wel beleid hebben. Ik denk dat je op en neer moet rijden. Obelink is scherp geprijsd en daar zal een bijbehorende scherpe service bij zitten. In de marge zal het niet passen om en dure reparatie elders te betalen. Ik denk zelfs dat in de marge is meegerekend dat mensen van ver eerder zelf iets zullen vervangen.

Geen idee wat er precies stuk is, maar je zou kunnen overleggen of zij het materiaal op sturen en dat je het zelf maakt. Maar wat Chris zegt LED lampjes gaan niet snel kapot.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Garantievoorwaarden Hobby

Bericht door dieseltijger » zo 28 nov 2021 08:18

Ron-Plomp schreef:
za 27 nov 2021 16:58
Weet iemand of je voor de garantie werkzaamheden naar je eigen dealer moet of zou ook een andere dealer dit kunnen. Mijn HOBBY 650 UMFe heb ik gekocht bij Obelink in Winterswijk maar ik woon in Rotterdam (de led verlichting boven de kastjes zijn stuk en moet vervangen worden)dat is een dag werk ik moet dus 2x heen en weer.
Is er ervaring met het zelf vervangen van de led verlichting zo dat ik het zelf kan doen ?
Waarom stel je de vraag niet (eveneens) aan een dealer bij jou in de buurt? Het antwoord hangt af van de wijze waarop hobby omgaat met haar dealers. Of je spreekt af dat je het arbeidsloon vergoedt als de dealer in Rotterdam aangeeft niet erom te springen. Scheelt jou in totaal een dikke dag heen en weer rijden (tijd), brandstof, enzovoorts. Jij blij - dealer blij, want het materiaal krijgt hij vergoed.

Terzijde/offtopic: dit is ook de reden waarom ik - tenzij het prijsverschil enorm is- liever niet een auto of caravan in het buitenland koop: het is gewoon een rot eind rijden bij garantie issues
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Garantievoorwaarden Hobby

Bericht door Conradi » zo 28 nov 2021 08:22

dieseltijger schreef:Jouw dealer is garantieplichtig aan jou, niet Hobby.
Deze garantie is een recht geen plicht…. :roll:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

WdePundert
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 8 jun 2020 10:39

Re: Garantievoorwaarden Hobby

Bericht door WdePundert » zo 28 nov 2021 09:30

Is het recht van de koper niet de plicht van de verkoper?
Verba volant scripta manent
Hobby Premium 495 UL, Mazda CX 5 automaat.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Garantievoorwaarden Hobby

Bericht door Daphne » zo 28 nov 2021 11:04

Fabrieksgarantie kun je bij een andere dealer krijgen, je moet alleen wel rekening houden met een factuur voor de werkuren. Te vervangen onderdelen kan de dealer bij de fabriek claimen.

Voor ons een van de redenen om auto, caravan, fiets e.d. lokaal te kopen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Plaats reactie

Terug naar “Hobby”