Welke trekauto CX5 of CRV (Japan dilemma)
Re: Welke trekauto CX5 of CRV (Japan dilemma)
@Hendrik S, gefeliceerd met de CX5 - 2022. Slechte auto's zijn er niet meer, dus de keuze is reuze. In dit geval een goede keuze. Heb onlangs mijn 3e CX5 (2.0 ltr Luxury Autom.) (2021) aangeschaft. Persoonlijke noot: Icm. caravanrijden en automaat bleek de CX5 altijd een fijne combinatie te zijn op basis van mijn (ruime) rij-ervaringen met dit model sinds 2012 en duizenden km's in Scandinavie/ Frankrijk/ Spanje / Duitsland. Wel uitdagingen gehad, nooit problemen.
Komende maanden veel leesplezier in afwachting van jouw nieuwe CX5.
Komende maanden veel leesplezier in afwachting van jouw nieuwe CX5.
Re: Welke trekauto CX5 of CRV (Japan dilemma)
Ewel mijn Renault Grand Scenic ben ik nooit tevreden van geweest, een rammelbak (aan deuren, dashboard, hoofdsteun) nu bijkt er ook problemen te zijn met de Tce 130 motoren, gelukkig (nog) niet bij mij
Mazda CX 5 2.0 FWD automaat 165pk
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Re: Welke trekauto CX5 of CRV (Japan dilemma)
Hier enkele foto's van de Enso Black leather
Mazda CX 5 2.0 FWD automaat 165pk
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Re: Welke trekauto CX5 of CRV (Japan dilemma)
Foto's CX5 Enso
Mazda CX 5 2.0 FWD automaat 165pk
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Re: Welke trekauto CX5 of CRV (Japan dilemma)
Gefeliciteerd
Prachtige auto
Prachtige auto
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750
Re: Welke trekauto CX5 of CRV (Japan dilemma)
Nog ééntje in afwachting, de 1ste video's van het nieuw model beginnen op te duiken, wel in het Japans
Mazda CX 5 2.0 FWD automaat 165pk
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Re: Welke trekauto CX5 of CRV (Japan dilemma)
2021 Vs 2022
Mazda CX 5 2.0 FWD automaat 165pk
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Re: Welke trekauto CX5 of CRV (Japan dilemma)
Mazda CX 5 2.0 FWD automaat 165pk
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Re: Welke trekauto CX5 of CRV (Japan dilemma)
De boot met de 1ste levering voor België is aangekomen in Antwerpen, vandaag bij de dealer langs geweest en er staat bijna die van mij, enkel ander kleur en handgeschakeld ipv automaat
Mazda CX 5 2.0 FWD automaat 165pk
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Re: Welke trekauto CX5 of CRV (Japan dilemma)
Mazda CX 5 2.0 FWD automaat 165pk
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Re: Welke trekauto CX5 of CRV (Japan dilemma)
Mazda CX 5 2.0 FWD automaat 165pk
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Re: Welke trekauto CX5 of CRV (Japan dilemma)
Heel fraai... lekker zakelijk strak..
Geen 1000 knoppies die allemaal op de voorgrond willen staan....
Soort maatcostuum maar dan op wielen...heel mooi..
Geen 1000 knoppies die allemaal op de voorgrond willen staan....
Soort maatcostuum maar dan op wielen...heel mooi..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Welke trekauto CX5 of CRV (Japan dilemma)
Wel een mooie kleur trouwens!
Sent from my SM-G991B using Tapatalk
Sent from my SM-G991B using Tapatalk
Eriba Nova L 442 -2022
BMW 320e PHEV Touring - 2023
BMW 320e PHEV Touring - 2023
Re: Welke trekauto CX5 of CRV (Japan dilemma)
Kleur van de foto's is MACHINE GREY (46G)
Ik heb voor DEEP CRYSTAL BLUE (42M) gekozen, heb nog zitten twijfelen tussen die 2 en SOUL RED CRYSTAL (46V) kleur kiezen is moeilijk zeker als ze niet allemaal in de showroom staan naast elkaar
Mazda CX 5 2.0 FWD automaat 165pk
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Re: Welke trekauto CX5 of CRV (Japan dilemma)
Alle 3 zeer fraaie kleuren. Op de CX5 ben ik zelf groot liefhebber van de Soul Red, terwijl ik niets mer rood heb. Maar een fantastische diepe kleur.
Zelf ben ik aan het kijken naar een MX5 RF voor erbij en bij die auto gaat mijn voorkeur uit naar Machine Grey.
En inderdaad, zoals boven gezegd: Mazda heeft erg mooie interieurs met een goede balans tussen makkelijk bedienen en rustig uitzien.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Re: Welke trekauto CX5 of CRV (Japan dilemma)
https://youtu.be/YehaOK1Au-c
De 1ste reviews beginnen te verschijnen
De automaat blijkt heel goed aangepast te zijn in deze review.
De 1ste reviews beginnen te verschijnen
De automaat blijkt heel goed aangepast te zijn in deze review.
Mazda CX 5 2.0 FWD automaat 165pk
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Re: Welke trekauto CX5 of CRV (Japan dilemma)
Na 6 maanden is de CX 5 geleverd mooi zoals afgesproken en in mijn ogen nog redelijk snel als je weet dat hij 3 maand op de boot heeft gestaan van Hiroshima tot Antwerpen,
1ste indruk zeer mooi afgewerkt, degelijk, mooie lederen zetels die goed ondersteunen en zeer stil en soepel. Tevreden van het kleur. De 1ste 50km zitten erop dus ik kan nog niet zoveel zeggen. Wordt vervolgd,...
1ste indruk zeer mooi afgewerkt, degelijk, mooie lederen zetels die goed ondersteunen en zeer stil en soepel. Tevreden van het kleur. De 1ste 50km zitten erop dus ik kan nog niet zoveel zeggen. Wordt vervolgd,...
Mazda CX 5 2.0 FWD automaat 165pk
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Re: Welke trekauto CX5 of CRV (Japan dilemma)
Ik ben net terug van een vakantie door o.a.de Spaanse Pyreneeën en Zuid-Frankrijk met mijn caravan die beladen 1500kg mag wegen.
In de Spaanse Pyreneeën stond ik op een camping met uitzicht op de bergen waar nog sneeuw lag.
Daar stond ik heel hoog in de Bergen wat met zich meebrengt dat je daar naartoe moet (omhoog) maar ook weer omlaag.
Dat was een weg met haarspeld bochten, flink steil en was ongeveer 15 km lang.
De Mazda CX5 2.5 6 traps automaat uit 2020 die ik heb deed dat zonder problemen.(hij mag 2000kg trekken) Wel heb ik de automaat op handbediening gezet, want dan kun je ook op de motor afremmen.
Voor deze Mazda had ik een Ford Mondeo en de dealer waar ik kom is ook dealer van Mazda.
Toen ik vroeg welke keuze ik zou moeten maken tussen de Ford Kuga en de Mazda CX-5 kreeg ik direct van verschillende monteurs daar te horen, uiteraard de Mazda CX-5.
Want deze heeft geen turbo terwijl de Ford Kuga 1500 cc deze wel heeft.
Dus heb ik voor de Mazda CX-5 gekozen zonder ook maar enige spijt.
De Mazda CX-5 is wel wat wind gevoeliger dan de Ford Mondeo maar dat is ook logisch want de Mazda is hoger.
Heeft ook een hogere instap wat ook weer fijn is.
Ik ben benieuwd wat de keuze gaat worden.
Mvrgr.Kees
In de Spaanse Pyreneeën stond ik op een camping met uitzicht op de bergen waar nog sneeuw lag.
Daar stond ik heel hoog in de Bergen wat met zich meebrengt dat je daar naartoe moet (omhoog) maar ook weer omlaag.
Dat was een weg met haarspeld bochten, flink steil en was ongeveer 15 km lang.
De Mazda CX5 2.5 6 traps automaat uit 2020 die ik heb deed dat zonder problemen.(hij mag 2000kg trekken) Wel heb ik de automaat op handbediening gezet, want dan kun je ook op de motor afremmen.
Voor deze Mazda had ik een Ford Mondeo en de dealer waar ik kom is ook dealer van Mazda.
Toen ik vroeg welke keuze ik zou moeten maken tussen de Ford Kuga en de Mazda CX-5 kreeg ik direct van verschillende monteurs daar te horen, uiteraard de Mazda CX-5.
Want deze heeft geen turbo terwijl de Ford Kuga 1500 cc deze wel heeft.
Dus heb ik voor de Mazda CX-5 gekozen zonder ook maar enige spijt.
De Mazda CX-5 is wel wat wind gevoeliger dan de Ford Mondeo maar dat is ook logisch want de Mazda is hoger.
Heeft ook een hogere instap wat ook weer fijn is.
Ik ben benieuwd wat de keuze gaat worden.
Mvrgr.Kees
Re: Welke trekauto CX5 of CRV (Japan dilemma)
Hoi Hendrik S,
Van harte gefeliciteerd en heel veel km rijplezier.
Ik lees dat de keuze is gevallen op de Mazda CX-5.
Als het een 2,5 liter is 6-traps automaat dan mag deze 2000 Kg trekken.
Je krijgt hier absoluut geen spijt van.
Mvrgr.Kees
Van harte gefeliciteerd en heel veel km rijplezier.
Ik lees dat de keuze is gevallen op de Mazda CX-5.
Als het een 2,5 liter is 6-traps automaat dan mag deze 2000 Kg trekken.
Je krijgt hier absoluut geen spijt van.
Mvrgr.Kees
Re: Welke trekauto CX5 of CRV (Japan dilemma)
Het is dus een Mazda CX 5 2.0 163pk FWD automaat geworden sinds vrijdag op de oprit. Het maximale trekgewicht is ook 2000kg. De handgeschakelde 2.0 en 2.5 mogen maar 1800 kg trekken. Waarom deze in België 163pk heeft en in Nederland 165pk heeft is mij een raadsel, ik kan me niet inbeelden dat ze in Japan de motor anders zouden programmeren (toch niet voor 2pk) miss andere manier van omzetten van KW naar Pk
De 2.5 heeft meer pk's en vermogen maar het nadeel dat dit in België meer jaarlijkse tax en inschrijving BIV kost + iets meer verbruik. 95% van de tijd rijden we zonder caravan (rond de kerk) en de caravan weegt ook maar 1300kg
Mazda CX 5 2.0 FWD automaat 165pk
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Adria Aviva 442 PH MTM 1350kg
Château Calista 450 MTM 1300Kg
Belgium
Re: Welke trekauto CX5 of CRV (Japan dilemma)
Mooie wagen. Mazda heeft ook een prachtig rood.
De kwaliteit van Mazda is bewezen, geen voorloper in bling bling maar wel traditionele degelijkheid.
Veel veilige kilometers ermee.
Nissan X Trail 1.6 dig-t met Fendt 515 SGE Bianco Activ.
Re: Welke trekauto CX5 of CRV (Japan dilemma)
@Hendrik S, veel fijne kilometers toegewenst, maar dat gaat zeker lukken weet ik uit ervaring! (zie m'n avatar)
PS @Keesje: misschien om eens uit te proberen met de automaat bergaf? Ik liet hem gewoon in D staan. Wel zette ik de Cruiscontrole aan en op (bijv.) 50 km. Bergafwaarts remde hij daardoor prima op de motor af en schakelde ook mooi terug als nodig was, totdat hij bij de 50 km was.
PS @Keesje: misschien om eens uit te proberen met de automaat bergaf? Ik liet hem gewoon in D staan. Wel zette ik de Cruiscontrole aan en op (bijv.) 50 km. Bergafwaarts remde hij daardoor prima op de motor af en schakelde ook mooi terug als nodig was, totdat hij bij de 50 km was.
Re: Welke trekauto CX5 of CRV (Japan dilemma)
Hallo Hendrik S,
Als je de auto in D zet en op cruise control dan remt deze ook op de motor af, dat ben ik met jou eens.
Alleen de snelheid van 50 km bergafwaarts haalde ik daar niet, want de rit naar beneden bestond uit steile stukken en heel veel haarspeldbochten.
Bovendien wil ik dan zelf bepalen wanneer ik op de motor afrem door terug te schakelen.
Vergeet ook niet de remmen die anders gloeiend heet zouden worden, met het gevaar van verbranden.
Nu heb ik een downhill rembeschermer die ingesteld stond, maar dan nog worden de remmen flink heet.
Mvrgr.Kees
Als je de auto in D zet en op cruise control dan remt deze ook op de motor af, dat ben ik met jou eens.
Alleen de snelheid van 50 km bergafwaarts haalde ik daar niet, want de rit naar beneden bestond uit steile stukken en heel veel haarspeldbochten.
Bovendien wil ik dan zelf bepalen wanneer ik op de motor afrem door terug te schakelen.
Vergeet ook niet de remmen die anders gloeiend heet zouden worden, met het gevaar van verbranden.
Nu heb ik een downhill rembeschermer die ingesteld stond, maar dan nog worden de remmen flink heet.
Mvrgr.Kees
Re: Welke trekauto CX5 of CRV (Japan dilemma)
Mijn excuus,
Mijn vorige bericht moet natuurlijk niet aan Hendrik S. zijn gericht maar aan Ton 37.
Mvrgr.Kees
Mijn vorige bericht moet natuurlijk niet aan Hendrik S. zijn gericht maar aan Ton 37.
Mvrgr.Kees