Lange tijd (over)leven in een tourcaravan

sammyB
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 16 apr 2021 10:42

Re: Lange tijd (over)leven in een tourcaravan

Bericht door sammyB » di 1 jun 2021 15:37

mikage schreef:
za 17 apr 2021 22:58
sammyB schreef:Internet wil ik graag zelf de mogelijkheden van mobiel internet bekijken, omdat ik nog werk van huis uit (of van de caravan uit) en ik graag gegarandeerd internet heb. En dat is op een camping altijd de vraag.
TV boeit mij persoonlijk niet, maar mijn echtgenoot waarschijnlijk wel, maar volgens mij kun je ook via internet tv kijken?
Wij hebben beiden een onbeperkt internet/data abonnement (KPN). Onze ervaring is dat camping wifi soms ernstig kan gaan haperen. Met name omstreeks 6 en 8 uur 's avonds (Journaal), bij regen en/of storm en in de weekeinden. Heel vaak schakelen we al bij de eerste haperingen over op onze mobiel en kijken dan op de laptop het nieuws/of "wie is de mol bijvoorbeeld''. Verder wordt er gewoon ge-internet op de laptop (via tethering op de mobiel). Mits je 4G op de camping kunt ontvangen en de mast niet al te ver weg staat (denk aan regen, storm) vertrouwen wij meer op het 4G netwerk dan op het camping netwerk. Ik kan geen oordeel uitspreken hoe een provider omgaat als je vanwege het werk de mobiel 8-10 uur actief op het mobiele netwerk hebt staan. Dat weet ik gewoon niet. Voor het overige geldt dat alles prima werkt, inclusief televisie kijken.
(NB: wij maken geen gebruik van extra signaalversterkers oid. De mobiel ligt gewoon op tafel in de caravan of soms in de vensterbank. Alles blijft naar behoren werken)
Ja die abonnementen heb ik ook gezien. Weet ook niet hoe dat functioneert met intensief gebruik. Dat zal ik moeten navragen

sammyB
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 16 apr 2021 10:42

Re: Lange tijd (over)leven in een tourcaravan

Bericht door sammyB » di 1 jun 2021 15:41

Excuses voor de late reacties. Erg druk en het was mij erdoor geschoten. Iedereen bedankt voor het meedenken.
In eerste instantie gaan we bij de dochter staan, maar slechts tijdelijk en met het briefadres elders, want ik heb begrepen dat zij gekort kunnen worden op toeslagen/extra belasting moeten betalen als wij als 'inwonend' worden gezien?
Geloof ook dat het niet mag ; in de caravan in een tuin wonen? Ik probeer daar nog steeds meer info over te krijgen

Verder is het allemaal vaag. Briefadres regelen we sowieso, maar als we op een camping staan wil de gemeente dat adres als 'woonadres' maar je mag er niet wonen. Beetje lastig allemaal. Campinghouders van de wat vriendelijkere kleinere campings staan trouwens bepaald niet te springen om hun adres als woonadres van een campinggast te zien.
Ik ben er nog niet uit hoe we het nu precies moeten regelen, maar ik verdiep mij er dapper verder in

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 22 mar 2021 10:26
Locatie: Maasgouw
Contacteer:

Re: Lange tijd (over)leven in een tourcaravan

Bericht door Bob Diesel » di 1 jun 2021 15:52

Als je geen briefadres weet te regelen
Moet de gemeente dat voor je doen

https://www.valente.nl/nieuws/gemeente- ... vwb3coPxbE
Today ,is Yesterday’s Tomorrow

Hyundai-IX35 , Avento-GT430-TCB

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Lange tijd (over)leven in een tourcaravan

Bericht door Ab » di 1 jun 2021 16:00

In een caravan in de tuin wonen zal officieel wel niet mogen.
Maar als de caravan uit het zicht staat, en je vraagt niks, en ook de buren zijn niet moeilijk, kraait er geen haan naar vlgs mij.
Een beetje low profile kamperen helpt daar ook bij.
In een kartonnen doos onder een brug slapen zal officieel ook wel niet mogen.
Toch gebeurt het.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Lange tijd (over)leven in een tourcaravan

Bericht door Ron » di 1 jun 2021 18:04

Inwonende ouders hebben geen invloed op belasting.
Over toeslagen weet ik niet.
Mijn ouders staan al 20 jaar bij mij ingeschreven.
Alleen toen onze jongste zoon (18+) tijdelijk weer thuis kwam wonen toen zijn huis verkocht was.
Begon de aow te miepen , mijn vader (moeder is inmiddels overleden) krijgt nu een allen staande aow.
En doordat onze zoon weer in kwam wonen zou hij maar recht hebben op een samenwonende aow.
Dat scheelt €400 pm.
Mijn vader woont zelf op een chaletpark.
En omdat hij dat kon aantonen en de situatie met onze zoon tijdelijk was bleef alles bij het oude.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5737
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Lange tijd (over)leven in een tourcaravan

Bericht door Morgoth » wo 2 jun 2021 09:24

[re.gif]
Dit is een andere situatie. Als je een woonadres opgeeft maar je woont er niet, dan zien alle instanties dat toch als een extra persoon die er is ingeschreven. Dan kan het dus gevolgen hebben voor uitkeringen en dergelijke.
Je vader zal op jouw adres zijn ingeschreven omdat ie eigenlijk op dat chaletpark niet permanent mag wonen. Vandaar dat hij een WOONadres moet opgeven. Wanneer je tijdelijk op een camping woont heb je een BRIEFadres nodig. Dat is alleen maar een officieel geregeld postadres voor de overheid. Dat heeft geen enkel gevolg voor de mensen die dat adres wel als woonadres hebben.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

sammyB
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 16 apr 2021 10:42

Re: Lange tijd (over)leven in een tourcaravan

Bericht door sammyB » vr 4 jun 2021 11:17

Bob Diesel schreef:
di 1 jun 2021 15:52
Als je geen briefadres weet te regelen
Moet de gemeente dat voor je doen

https://www.valente.nl/nieuws/gemeente- ... vwb3coPxbE
Briefadres regelen is geen probleem :)

sammyB
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 16 apr 2021 10:42

Re: Lange tijd (over)leven in een tourcaravan

Bericht door sammyB » vr 4 jun 2021 11:18

Ab schreef:
di 1 jun 2021 16:00
In een caravan in de tuin wonen zal officieel wel niet mogen.
Maar als de caravan uit het zicht staat, en je vraagt niks, en ook de buren zijn niet moeilijk, kraait er geen haan naar vlgs mij.
Een beetje low profile kamperen helpt daar ook bij.
In een kartonnen doos onder een brug slapen zal officieel ook wel niet mogen.
Toch gebeurt het.
Je noemt iets belangrijks... de buren die niet moeilijk zijn. Helaas is een van de buren dat wel. Om de eeen of andere reden valt hij over van alles. Heeft zelfs een klacht tegen hen ingediend vanwege de grens, maar bleek dat hij ongelijk had. Dat maakt hem niet 'gemakkelijker'

sammyB
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 16 apr 2021 10:42

Re: Lange tijd (over)leven in een tourcaravan

Bericht door sammyB » vr 4 jun 2021 11:19

ronk schreef:
di 1 jun 2021 18:04
Inwonende ouders hebben geen invloed op belasting.
Over toeslagen weet ik niet.
Mijn ouders staan al 20 jaar bij mij ingeschreven.
Alleen toen onze jongste zoon (18+) tijdelijk weer thuis kwam wonen toen zijn huis verkocht was.
Begon de aow te miepen , mijn vader (moeder is inmiddels overleden) krijgt nu een allen staande aow.
En doordat onze zoon weer in kwam wonen zou hij maar recht hebben op een samenwonende aow.
Dat scheelt €400 pm.
Mijn vader woont zelf op een chaletpark.
En omdat hij dat kon aantonen en de situatie met onze zoon tijdelijk was bleef alles bij het oude.
Oke mooi... Moet alleen dat van die toeslagen nagaan.

sammyB
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 16 apr 2021 10:42

Re: Lange tijd (over)leven in een tourcaravan

Bericht door sammyB » vr 4 jun 2021 11:23

Morgoth schreef:
wo 2 jun 2021 09:24
[re.gif]
Dit is een andere situatie. Als je een woonadres opgeeft maar je woont er niet, dan zien alle instanties dat toch als een extra persoon die er is ingeschreven. Dan kan het dus gevolgen hebben voor uitkeringen en dergelijke.
Je vader zal op jouw adres zijn ingeschreven omdat ie eigenlijk op dat chaletpark niet permanent mag wonen. Vandaar dat hij een WOONadres moet opgeven. Wanneer je tijdelijk op een camping woont heb je een BRIEFadres nodig. Dat is alleen maar een officieel geregeld postadres voor de overheid. Dat heeft geen enkel gevolg voor de mensen die dat adres wel als woonadres hebben.
Dat verschil tussen woonadres en briefafdres is volledig correct. Wij krijgen een briefadres bij mijn broer. De gemeente wil echter dat we het adres van de camping opgeven ,zodra we daar wonen. Dat je er officieel niet mag wonen, speelt geen rol,omdat we kunnen aantonen dat het slechts een tijdelijke regeling is. Overigens heeft nl een paar jaar geleden besloten dat inwonen bij je kinderen geen gevolgen heeft voor de aow. Dat dan weer wel. Ik dacht meer aan de gevolgen voor de belastingen en gemeentelijke belastingen/kosten en toeslag kinderopvang. Maar goed... echt wonen bij onze dochter is eigenlijk geen optie, omdat de buurman ongetwijfeld de kans zal aangrijpen om zijn voet dwars te zetten (je mag immers niet in de caravan in een tuin wonen) Wordt dus toch camping. (al staan we de eerste paar weken dan wel weer bij de dochter)

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Lange tijd (over)leven in een tourcaravan

Bericht door Jan van Vijven » vr 4 jun 2021 14:56

Ik weet niet of er nog extra meters bebouwd mogen worden... indien wel registreer daar dan een mantelzorg woning of B&B, kunnen je buren ook niet zeuren dat daar niemand mag logeren/wonen. Een extra adres is dan ook makkelijk te verkrijgen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Plaats reactie

Terug naar “Kamperen en Winterkamperen”