Zo eindelijk weer een goede update!
Donderdag en vrijdag op mijn gemak de mover onder de caravan gesleuteld.
Het mooie aan de Purpleline mover is de zogenaamde Shark Clamp. Scheelt een hoop gedoe met het bevestigen en afstellen!
Hoewel ik heb getracht er steeds aan te denken, heb ik niet overal foto's van gemaakt.
Alle foto's in het originele formaat van dit project staan hier:
https://imgur.com/a/hTw9cCo
Het slachtoffer:
De implantaten en shark clamps:
Eerst heb ik onder de caravan de motoren met de wielen uitgelijnd aan de dwarsbalk bevestigd.
Vervolgens dankzij de shark clamps deze heel makkelijk aan het chassis kunnen hangen, afstellen en bevestigen.
Na het ophangen en bevestigen moest ik nog wel aan beide zijden de kunststof strip een beetje aanpassen.
De grootste rotklus vond ik zelf het leggen van de elektra.
Dit heb ik in 16mm flexibele leiding gelegd, en in verdeeldozen door de vloer laten gaan.
1 verdeeldoos onder de accu en stuur eenheid, de andere komt onder de hoge kast uit, achter de kachel, waar de hoofdschakelaar komt te zitten.
Hiervoor heb ik een aparte 16mm leiding gelegd waar een 2x0,75mm kabel en een 3,5mm hoofdtelefoon verlengkabel voor de bedieningsknop lopen.
Alhoewel ik nog heel erg twijfel of ik die wel zal gebruiken en niet enkel de bedieningsknop van de accu zelf.
Voor de stuureenheid had ik de layout alvast op een multiplex plaatje gemaakt, welke ik zo in de caravan kon schroeven.
Klein puntje van aandacht: bij gebrek aan rode 16mm2 kabel bij de lokale automaterialen zaak, heb ik zwart gebruik, en zoveel mogelijk rood gemarkeerd.
Staat op de klusjes lijst om aan te passen, is echter makkelijk omdat ik het hele spul er zo weer uit kan schroeven.
Volgende project voor vandaag: Buitenaansluitingen vervangen, Schaudt CSV300 plaatsen en elektra in kaart brengen voor ombouw naar 12V.
Ik heb al gezien dat ik sommige 230V kavels voor 12V zal moeten gaan gebruiken (plafondlamp en een tweetal spots in de kop van de caravan)