Camera achter op de caravan

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Camera achter op de caravan

Bericht door WillyL » zo 19 sep 2021 22:29

Sorry, even off-topic, deze week nog een camper gezien MET achteruitrijcamera. De hufter reed een boom bijna omver zodat die nadien los in de grond stond (stam van 10 cm diameter). Hij bleef maar 'duwen' met zijn camper en keek verwonderd toen we riepen (als reactie op het gekraak dat we hoorden). Gelukkig voor hem geen schade en de werkman van de camping zag geen probleem dat de boom scheef stond en je hem zo kon bewegen.
Ik wil maar zeggen, zelfs met camera moet je toch nog opletten...
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Camera achter op de caravan

Bericht door Micky » zo 19 sep 2021 22:34

VAM schreef:
vr 17 sep 2021 17:25
Hoe deed mijn grootvader dat allemaal dan zonder schade?
Hoe deed hij zijn raam open, hoe schakelde hij? hoe koelde hij zijn huis en hoe deed hij zijn afwas..... kom aub niet met dit soort reacties, draagt werkelijk niets bij aan het onderwerp :( overigens is er hier ook geen enkel bewijs dat hij dat werkelijk deed zonder schade......
WillyL schreef:
zo 19 sep 2021 22:29
Sorry, even off-topic, deze week nog een camper gezien MET achteruitrijcamera. De hufter reed een boom bijna omver zodat die nadien los in de grond stond (stam van 10 cm diameter). Hij bleef maar 'duwen' met zijn camper en keek verwonderd toen we riepen (als reactie op het gekraak dat we hoorden). Gelukkig voor hem geen schade en de werkman van de camping zag geen probleem dat de boom scheef stond en je hem zo kon bewegen.
Ik wil maar zeggen, zelfs met camera moet je toch nog opletten...
Ja met stront in de ogen vang je alleen vliegen, maar ook hier, iemand wil een camera, niet meer en niet minder knipoog.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Camera achter op de caravan

Bericht door Jan van Vijven » ma 20 sep 2021 03:19

Wij hadden altijd spul van “van Zwitserland” gewoon bedraad, werkt perfect.
Mensen die het nut niet zien moeten hun spiegels ook maar wegsmijten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Reizigers

Re: Camera achter op de caravan

Bericht door Reizigers » ma 20 sep 2021 07:45

Zelfs zonder caravan achter de auto vind ik een camera super makkelijk.
Natuurlijk kan je in de spiegels kijken of over je schouder achterom, maar een camera is toch veel handiger.
In onze Rav4 zitten er wel 7.
Daarmee kan ik een samengesteld beeld oproepen en krijg ik een beeld te zien alsof er een drone boven de auto filmt.
Als je dan nog een paaltje over het hoofd ziet .............
Nee hoor, een fantastisch hulpmiddel die camera’s op auto, caravan of camper.
Ik zou nooit meer zonder willen.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Camera achter op de caravan

Bericht door Morgoth » ma 20 sep 2021 23:18

WillyL schreef:
zo 19 sep 2021 22:29
Sorry, even off-topic, deze week nog een camper gezien MET achteruitrijcamera. De hufter reed een boom bijna omver zodat die nadien los in de grond stond (stam van 10 cm diameter). Hij bleef maar 'duwen' met zijn camper en keek verwonderd toen we riepen (als reactie op het gekraak dat we hoorden). Gelukkig voor hem geen schade en de werkman van de camping zag geen probleem dat de boom scheef stond en je hem zo kon bewegen.
Ik wil maar zeggen, zelfs met camera moet je toch nog opletten...
Vandaag geprobeerd om een stronk van een 10cm dikke lijsterbes uit de grond te trekken met de trekker. Nadat ik een 10 tons hijsband doormidden had getrokken de stronk maar onder het maaiveld afgezaagd. Het loeder.

In topic: een goed werkende camera achterop voor achteruit rijden zie ik wel zitten. Mijn vrouw blijft namelijk naar me blèren, ondanks uitdrukkelijk verbod
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Camera achter op de caravan

Bericht door Nimma » di 21 sep 2021 00:10

[re.gif] elkaar ff bellen, hoeft ze niet te blèren mrgreen.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Philmar
Berichten: 835
Lid geworden op: zo 11 dec 2016 16:12

Re: Camera achter op de caravan

Bericht door Philmar » di 21 sep 2021 07:49

Als het nodig blijkt gebruiken wij ook de camera. Deze is mobiel, met simkaart uitgerust en en geeft mij gesproken instructies. Als ik de gesproken bevelen verkeerd heb geïnterpreteerd komt de camera soms klopjes geven op de ruit van de wagen. Het merk mag ik niet vernoemen maar heb vernomen dat er maar één exemplaar was, prototype?

Philmar

Plaats reactie

Terug naar “Beveiliging, Disselslot, Wielklem”