Aero 470 FR nieuw

daniel1975
Berichten: 530
Lid geworden op: za 11 jan 2020 14:08

Re: Aero 470 FR nieuw

Bericht door daniel1975 » za 10 apr 2021 11:31

De Aero viel af op de algehele uitstraling binnen. Voor ons (let op, dit is persoonlijke smaak!) oogde het goedkoop, kaal, straalde geen warmte en luxe uit.
Kort gezegd, hij voelde en oogde goedkoper dan dat de caravan eigenlijk is.
Verder qua indeling enzo een prima caravan die aan al onze wensen voldoet, maar ik heb al lang geleerd dat als er geen directe klik is, ik het gewoon niet moet doen.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Aero 470 FR nieuw

Bericht door Ron » za 10 apr 2021 12:04

Wij gingen ook voor een Dethleffs (C'go.)
Want we hebben 21 jaar met onze oude Dethleffs gedaan. En die was prima bevallen.
Maar ook ons viel het interieur tegen.
Dat is een kwestie van smaak.
Zodoende kwamen we uiteindelijk op de Knaus sport zilver selection uit.
Die is ook wel weer een stuk duurder.
Dus je mag niet helemaal een vergelijking maken.
Maar aan de andere kant . Als we hier weer 21 jaar mee doen.
Is de meerprijs te verwaarlozen.

De andere types van Dethleffs waren weer te zwaar voor de auto.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Aero 470 FR nieuw

Bericht door RDDR » za 10 apr 2021 15:32

Heel herkenbaar allemaal. Wij gingen voor een Eriba, ook vanwege het hebben van positieve ervaringen met Eriba. En kwamen thuis met een Sport 460EU. Interieur heeft een zeer mooie mix van modern, warm en niet overal glimmertjes.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Aero 470 FR nieuw

Bericht door doubleyou » za 10 apr 2021 15:39

Als het hoge gehalte nieuwe Knauzen hier een indicatie is voor de markt zou je bijna denken dat Hobby zich zorgen moet maken om plek nummer 2 :).

Ik ging voor een Solifer of Polar en kwam thuis met een Avento.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Whatsnew
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 31 aug 2020 20:14

Adria Adora 502 UL

Bericht door Whatsnew » zo 25 apr 2021 20:45

Zijn er inmiddels mensen die een Adria Adora 502 UL in bezit hebben (nieuwe 2021 versie)?

Ik wil graag even een beeld krijgen hoe bepaalde zaken bij de nieuwe eigenaren zijn afgewerkt en of dit vergelijkbaar is met die van ons.

1. De WC en douche ruimte is rondom wit gekit, maar dat geeft natuurlijk op termijn veel vuile voegen...
2. de rubbers rondom de wc zijn zo slecht geplaatst dat er grote kieren zitten (geen gezicht).
3. De buitendeur kan je van buitenaf goed aandrukken en dan op slot doen, maar vanaf de binnenkant krijg je dat goed sluiten NIET voor elkaar
4. Het schoenenkastje (gelijk links onder de bank bij binnenkomst) heeft een erg fragiel sluit-mechanisme en is al na 1 dag kapot.
Wat mij hierbij ook gelijk opviel dat het kastje eigenlijk niet goed open kan als de buitendeur dicht is... (omdat de prullenbak op de deur dan in de weg zit)
Gewoon scheef gemonteerd maar ook NET op de verkeerde plek.

Kortom ik vraag mij af of dit maandag ochtend zaken zijn en/of gewoon slechte kwaliteitscontroles van ADRIA

ardj
Berichten: 92
Lid geworden op: zo 27 jun 2021 11:47

Re: Aero 470 FR nieuw

Bericht door ardj » vr 1 okt 2021 12:03

Wij hebben dus de Aero 470 fr wel gekocht. En 4.5 weken mee weg geweest.
Rij impressie: hij rijd zeer strak achter de auto. Strakker als mijn Knaus sudwind 420Qd uit 2007. En laat zich makkelijk achteruit rijden.
De binnen ruimte is lekker groot. Wij hebben 2 zeer grote honden die binnen moeten slapen. Wel doe ik om snachts de ruimte te vergroten het midden kussen eruit en de tafel op de bank bij het achterraam. Maar ook overdag met een regendag was het goed te doen.
Nadeel vonden wij dat de aanrecht wel groot is maar het gasstel ook, waardoor er weinig werkruimte is. De Knaus had nog een extra ruimte op het aanrecht, welke eigenlijk ook bedoeld was voor een televisie. De wc is ruim met veel bergruimte,
De kastjes overal zijn zeer ruim en de deuren met 3 scharnieren en extra sluiting. De lades hebben softsluiting en extra slot. De koelkast is vol automaat (even wennen.) en heeft veel bergruimte.
Ook de verlichting is top, Alles LED en dimbaar. Zelfs de buitenlamp.
De caravan is geleverd met 1700kg op het kenteken. Dus er kunnen veel aardappelen mee.
Volgend jaar een mover er onder en een zakluifel er aan.
Peugeot Expert 2.0 150pk Dethleffs Aero 470 FR 90 years, Reich Pro 2.0.

Arjan2002
Berichten: 4
Lid geworden op: di 6 jul 2021 21:54

Re: Aero 470 FR nieuw

Bericht door Arjan2002 » zo 24 okt 2021 16:21

Wij hebben de Aero 470FR recent aangeschaft maar nog niet mee weg geweest.
De stukken die ik er nu mee heb gereden is mij uitstekend bevallen en het is een fijne combinatie met onze auto.

We hadden een Knaus sport uit 2004 en die was ook stabiel maar wel iets onrustiger dan de Aero.

Volgend jaar willen we een week of zes weg met de caravan en wij kijken er erg naar uit.
Wij hebben de Aero genomen vanwege de lichte uitstraling en niet te veel hoogglans.
De opties van het 90 years pakket was een leuke bijkomstigheid.
Volvo V60 170pk & 400nm & Dethleffs Aero 470FR 90 Years (2021)

ardj
Berichten: 92
Lid geworden op: zo 27 jun 2021 11:47

Re: Aero 470 FR nieuw

Bericht door ardj » di 26 okt 2021 18:48

Arjan2002 schreef:
zo 24 okt 2021 16:21
Wij hebben de Aero 470FR recent aangeschaft maar nog niet mee weg geweest.
De stukken die ik er nu mee heb gereden is mij uitstekend bevallen en het is een fijne combinatie met onze auto.

We hadden een Knaus sport uit 2004 en die was ook stabiel maar wel iets onrustiger dan de Aero.

Volgend jaar willen we een week of zes weg met de caravan en wij kijken er erg naar uit.
Wij hebben de Aero genomen vanwege de lichte uitstraling en niet te veel hoogglans.
De opties van het 90 years pakket was een leuke bijkomstigheid.
heb je nog gezien wat ik geschreven heb over de zakluifel?
Peugeot Expert 2.0 150pk Dethleffs Aero 470 FR 90 years, Reich Pro 2.0.

Fre911
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 5 mei 2021 21:13

Re: Aero 470 FR nieuw

Bericht door Fre911 » do 28 okt 2021 22:19

Heel raar idd dat je zo weinig over de Aero (90 year) leest. Wij zijn ook al een tijdje op zoek naar een geschikte caravan voor twee volwassen. Eerst kwamen we bij de Knaus 420QD uit maar we vinden het interieur echt heel oubollig. Die gordijnen, dat donkere hout, ... Momenteel gaat onze voorkeur uit naar de Aero 410QS.

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Aero 470 FR nieuw

Bericht door doubleyou » vr 29 okt 2021 01:16

Ik ben even een Aero binnengestapt toen ik bij de Dethleffs dealer naar de Beduin Scandinavia ging kijken. Ik vind de Aero erg geslaagd. Leuke frisse en moderne caravan.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Aero 470 FR nieuw

Bericht door doubleyou » vr 29 okt 2021 01:53

- dubbelpost -
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

NielsC
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 30 jul 2021 14:04

Re: Aero 470 FR nieuw

Bericht door NielsC » wo 5 jan 2022 18:29

Fre911 schreef:
do 28 okt 2021 22:19
Heel raar idd dat je zo weinig over de Aero (90 year) leest. Wij zijn ook al een tijdje op zoek naar een geschikte caravan voor twee volwassen. Eerst kwamen we bij de Knaus 420QD uit maar we vinden het interieur echt heel oubollig. Die gordijnen, dat donkere hout, ... Momenteel gaat onze voorkeur uit naar de Aero 410QS.
De tijd dat bovenstaande reactie geplaatst werd, hadden wij onze Aero 500QSK 2022 besteld, deze wordt het einde van februari geleverd.

Waarom de keuze op deze caravan is gevallen is als volgt:

Wij als beginnende kampeerders, in onze huidige gezinssamenstelling dan zijn met zijn 3e. Zoontje is 1,5 en wellicht dat er in de toekomst nog eentje bij komt. We waren opzoek naar een jong gebruikte caravan (max 5 jaar oud) met een vast bed en een stapelbed, kind(eren) liggen voorlopig nog wel in de caravan. Keuzes zat natuurlijk maar op dat moment waren de occasions schaars. Ook lag de aanschafprijs van deze caravans nog vrij hoog. Na wat zaken bezocht te hebben en ook de merken Fendt, Knaus en Hobby te hebben bezichtigd waren we ook bij de Dethleff dealer geweest. Toen we gingen kijken wat eventueel een nieuwe caravan zou gaan kosten kwam de Dethleff ook positief naar voren. In eerste instantie een prijs laten maken voor een C'go, maar ook laten doen voor de Aero90 years. Qua afwerking misschien wat minder als een Knaus en helemaal een Fendt maar dat merk je natuurlijk ook aanzienlijk in de prijs. En goed is natuurlijk goed, vooral voor een eerste caravan zijn we ook erg blij met onze Aero90 years. Althans, dat denken we want we moeten hem nog krijgen ;) Helaas dat de prijsverhoging van het nieuwe model iets forser was dan gedacht, maar daar zullen de andere merken ook wel last van hebben gehad. Dus al bij al oog het misschien niet zo chique als andere merken maar prijs kwaliteit is naar wat ik hoor en lees toch erg positief.

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Aero 470 FR nieuw

Bericht door doubleyou » wo 5 jan 2022 18:56

Wat is sjiek scratch.gif ? En wil je dat? Ik vind caravaninterieurs vaak een pretentie van sjiek of luxe hebben :). De Aero springt er voor mij uit vanwege de andere sfeer en de frisse uitstraling en kleuren. Leuk en duidelijk onderscheidend! Maar blijkbaar niet voor iedereen. Een beetje anders vind ik sowieso wel positief, ook al is het mijn smaak niet. Er mag van mij wel wat meer diversiteit en lef in caravaninterieurs. Je kan bij de volumemerken qua bekleding alleen maar veel variaties op de kleuren grijs en bruin krijgen. Ik ben op zoek naar een Kabe en helaas is de kleurkeuze daar niet veel beter. Dus dat moet met kussens/plaids en mooie dekbedhoezen straks wel opgeleukt worden :).
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Twiks
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 9 jan 2022 15:34

Re: Aero 470 FR nieuw

Bericht door Twiks » ma 24 jan 2022 17:17

NielsC schreef:
wo 5 jan 2022 18:29
Fre911 schreef:
do 28 okt 2021 22:19
Heel raar idd dat je zo weinig over de Aero (90 year) leest. Wij zijn ook al een tijdje op zoek naar een geschikte caravan voor twee volwassen. Eerst kwamen we bij de Knaus 420QD uit maar we vinden het interieur echt heel oubollig. Die gordijnen, dat donkere hout, ... Momenteel gaat onze voorkeur uit naar de Aero 410QS.
De tijd dat bovenstaande reactie geplaatst werd, hadden wij onze Aero 500QSK 2022 besteld, deze wordt het einde van februari geleverd.

Waarom de keuze op deze caravan is gevallen is als volgt:

Wij als beginnende kampeerders, in onze huidige gezinssamenstelling dan zijn met zijn 3e. Zoontje is 1,5 en wellicht dat er in de toekomst nog eentje bij komt. We waren opzoek naar een jong gebruikte caravan (max 5 jaar oud) met een vast bed en een stapelbed, kind(eren) liggen voorlopig nog wel in de caravan. Keuzes zat natuurlijk maar op dat moment waren de occasions schaars. Ook lag de aanschafprijs van deze caravans nog vrij hoog. Na wat zaken bezocht te hebben en ook de merken Fendt, Knaus en Hobby te hebben bezichtigd waren we ook bij de Dethleff dealer geweest. Toen we gingen kijken wat eventueel een nieuwe caravan zou gaan kosten kwam de Dethleff ook positief naar voren. In eerste instantie een prijs laten maken voor een C'go, maar ook laten doen voor de Aero90 years. Qua afwerking misschien wat minder als een Knaus en helemaal een Fendt maar dat merk je natuurlijk ook aanzienlijk in de prijs. En goed is natuurlijk goed, vooral voor een eerste caravan zijn we ook erg blij met onze Aero90 years. Althans, dat denken we want we moeten hem nog krijgen ;) Helaas dat de prijsverhoging van het nieuwe model iets forser was dan gedacht, maar daar zullen de andere merken ook wel last van hebben gehad. Dus al bij al oog het misschien niet zo chique als andere merken maar prijs kwaliteit is naar wat ik hoor en lees toch erg positief.
Leuk om te lezen! Wij zitten heel erg in soortgelijke situatie, alleen 1 jaartje verder! Oudste is 2.5 jaar en er is al een tweede van 9 weken. Wij zijn geen nieuwe kampeerders, maar wel voor het eerst aan het kijken naar een caravan. Dus vooral opzoek naar een stapelbed en een ruim 2e bed, vooral omdat ik met 197cm aan de lange kant ben.

We waren er wel haast van overtuigd dat we voor de Fendt Bianco Selection 515 SKM zouden gaan, erg mooi en goed gemaakt en past binnen ons budget (met een beetje passen en meten). Ook naar de Knausen gekeken, maar ik ben iets minder fan van het Sport interieur en de Sudwind is er net niet in een fijne indeling voor ons (breedte bed heeft de voorkeur i.v.m. >2.05 bed lengtes. De Sudwind 500 QDK heeft dan een erg smal matras (max 135, min 110).

Ik had al bijna akkoord gegeven op de Fendt toen ik bij een Dethleffs dealer toch nog even naar binnen liep. De 500QSK is net wat hoger dan standaard en kon ik opeens rechtop staan. De kleuren vind ik erg leuk en fris en ook de indeling waarbij de deur aan de voorkant zit en het stapelbed daardoor iets meer afgesloten kan worden lijkt ons ideaal met kids die nog een middagslaapje hebben of optijd op bed liggen. Dan kan je zelf nog in en uit lopen en in de zithoek zitten.

Waar ik nog over twijfel is de treinzit die beperkt is kwa ruimte (dan toch naar 2.5m brede wagen (?) en ook kijk ik met een schuin oog soms naar de Camper 500 QSK. Iets andere kleurstelling, maar deze versie heeft net iets kortere cabine dan de Aero, wat net weer 10cm bed breedte scheelt (135 vs 145cm). Ook is de indeling van de kookplaat m.i. wat minder fijn dan de Aero.

Oftewel, denk dat het een Aero gaat worden. Nu nog hopen dat er ergens 1 te krijgen is met de opties die we op het oog hebben!

NielsC
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 30 jul 2021 14:04

Re: Aero 470 FR nieuw

Bericht door NielsC » za 29 jan 2022 22:38

Er is inderdaad genoeg keuze maar elke caravan heeft wel weer iets wat een andere niet heeft en je toch gaat twijfelen. Maar je geeft er ook genoeg geld aan uit met de bedoeling om er veel van te genieten, de keuze moet dan wel juist zijn. Ons sprak de deur aan de voorzijde ook erg aan met het stapelbed aan de achterzijde geplaatst.

Succes met de zoektocht. Wij waren vorige week bij onze dealer, caravan centrum Boekel, die was al bijna door zijn voorraad heen… wel stond er nog een 500qsk te koop. Ook nog wel enkele andere zo op internet te zien.

Plaats reactie

Terug naar “Dethleffs”