Keyless transponder

Gebruikersavatar
Cheese
Berichten: 363
Lid geworden op: za 6 feb 2016 23:12

Re: Keyless transponder

Bericht door Cheese » wo 24 mar 2021 22:17

Micky schreef:[re.gif]

motorslot met meerpunts sluitingen idd, ik weet dat het veilig is en dat we allemaal geen sleutel meer hebben, lukt het niet is er de pincode, lukt dat niet, dan de telefoon, werkt de hele voordeur niet, dan kunnen we met een pincode de elektrische garage openen, we komen al jaren altijd binnen, zelfs de poets dame gebruikt de scan mrgreen.gif
Zal eens googlen op "bearlock" want dat zegt me momenteel niets .

Verstuurd vanaf mijn LM-X525 met Tapatalk

knaus blueline 450TF (bj 2000, 1300 kg beladen), met Ford
s-max 2.0 tdci. S edition diesel 163 pk (bj2013) automaat
Fantastische caravantrekker.
En vrouw, kind en hond.

Gebruikersavatar
Cheese
Berichten: 363
Lid geworden op: za 6 feb 2016 23:12

Re: Keyless transponder

Bericht door Cheese » wo 24 mar 2021 22:21

Cheese schreef:
Micky schreef:[re.gif]

motorslot met meerpunts sluitingen idd, ik weet dat het veilig is en dat we allemaal geen sleutel meer hebben, lukt het niet is er de pincode, lukt dat niet, dan de telefoon, werkt de hele voordeur niet, dan kunnen we met een pincode de elektrische garage openen, we komen al jaren altijd binnen, zelfs de poets dame gebruikt de scan mrgreen.gif
Zal eens googlen op "bearlock" want dat zegt me momenteel niets .

Verstuurd vanaf mijn LM-X525 met Tapatalk
Ok
Een Bearlock slot is een stalen behuizing om de versnellingsbak heen met een stalen pin die de schakelbak blokkeert.  Het inbouwen van een Bearlock heeft verder geen invloed op het functioneren van de auto en/of mechaniek. Het blokkeert de schakelbak, zodat de auto niet verplaatst kan worden.

Verstuurd vanaf mijn LM-X525 met Tapatalk

knaus blueline 450TF (bj 2000, 1300 kg beladen), met Ford
s-max 2.0 tdci. S edition diesel 163 pk (bj2013) automaat
Fantastische caravantrekker.
En vrouw, kind en hond.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Keyless transponder

Bericht door Micky » wo 24 mar 2021 22:31

[re.gif]

Ja en bij de huidige generatie auto's werkt het helemaal niet, want de versnellingshendel is een elektronische schakelaar met een pookje thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
MIFR
Berichten: 205
Lid geworden op: di 2 jun 2020 17:25

Re: Keyless transponder

Bericht door MIFR » wo 24 mar 2021 22:56

Ik heb zelf het keyless entry systeem uit laten programmeren/zetten op mijn auto. Ja, het systeem is zeker handig, ik vind het echter een kleine moeite om even op een knopje te drukken om de deuren te openen.

Het was voor mij een afweging tussen een stukje luxe en een gemoedsrust.
Knaus Sudwind 580 QS / BMW X5 M-sport (310PK / 650NM)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Keyless transponder

Bericht door Micky » wo 24 mar 2021 23:35

[re.gif]

Het is niet alleen drukken op een knopje knipoog.gif

Het is de sleutel uit je jas, laptoptas, broekzak nemen, dan op de knop drukken, sleutel wegstoppen, instappen en gaan zitten.
Bij uitstappen is het sleutel uit je zak pakken auto afsluiten (dus niet de knop op de kofferklep indrukken die in 1 keer alles afsluit) en sleutel weer terug stoppen.

kortom 10 jaar terug in de tijd en voor wat?? mrgreen.gif

overigens zijn de knoppen tegenwoordig ook al bijna niet meer toegankelijk, er zit meer leer op mijn sleutel dan knoppen awhoea.gif

Afbeelding

Verder is het als je zoals wij toch geen sleutels gebruiken nog veel fijner om gewoon de chip te gebruiken, doe ik niet als ik de hele dag weg ben, maar voor in ritje in de omgeving helemaal ideaal, waterdicht ook nog...

Afbeelding
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Reizigers

Re: Keyless transponder

Bericht door Reizigers » do 25 mar 2021 06:49

Cheese schreef:
wo 24 mar 2021 22:21
Cheese schreef:
Micky schreef:[re.gif]

motorslot met meerpunts sluitingen idd, ik weet dat het veilig is en dat we allemaal geen sleutel meer hebben, lukt het niet is er de pincode, lukt dat niet, dan de telefoon, werkt de hele voordeur niet, dan kunnen we met een pincode de elektrische garage openen, we komen al jaren altijd binnen, zelfs de poets dame gebruikt de scan mrgreen.gif
Zal eens googlen op "bearlock" want dat zegt me momenteel niets .

Verstuurd vanaf mijn LM-X525 met Tapatalk
Ok
Een Bearlock slot is een stalen behuizing om de versnellingsbak heen met een stalen pin die de schakelbak blokkeert.  Het inbouwen van een Bearlock heeft verder geen invloed op het functioneren van de auto en/of mechaniek. Het blokkeert de schakelbak, zodat de auto niet verplaatst kan worden.

Verstuurd vanaf mijn LM-X525 met Tapatalk
Bij de Rav4 blokkeert een stalen pen de versnellingspook, zodat deze niet uit de P-stand kan.
Bij de Camper blokkeert een stalen pen het stuurhuis, zodat op een veel zwaarder stuurslot staat.
Van beide zie niet meer dan een cilinder ter grootte van een Euromunt.
Voor de Rav4 heb ik hem voor mezelf laten plaatsen.
Voor de Camper was het een vereiste van de verzekering, net als voor een caravanverzekering waar 1 of 2 SCM goedgekeurde sloten worden vereist.

Gebruikersavatar
MIFR
Berichten: 205
Lid geworden op: di 2 jun 2020 17:25

Re: Keyless transponder

Bericht door MIFR » do 25 mar 2021 07:20

Micky schreef:
wo 24 mar 2021 23:35
[re.gif]

Het is niet alleen drukken op een knopje knipoog.gif

Het is de sleutel uit je jas, laptoptas, broekzak nemen, dan op de knop drukken, sleutel wegstoppen, instappen en gaan zitten.
Bij uitstappen is het sleutel uit je zak pakken auto afsluiten (dus niet de knop op de kofferklep indrukken die in 1 keer alles afsluit) en sleutel weer terug stoppen.

kortom 10 jaar terug in de tijd en voor wat?? mrgreen.gif

overigens zijn de knoppen tegenwoordig ook al bijna niet meer toegankelijk, er zit meer leer op mijn sleutel dan knoppen awhoea.gif

Afbeelding

Verder is het als je zoals wij toch geen sleutels gebruiken nog veel fijner om gewoon de chip te gebruiken, doe ik niet als ik de hele dag weg ben, maar voor in ritje in de omgeving helemaal ideaal, waterdicht ook nog...

Afbeelding
Nou met de laatste 2 stappen (instappen en gaan zitten) ben ik het helemaal eens. Maar denk dat jij die ook hebt, zoniet, dan ga ik meteen een afspraak maken bij de Volvo Dealer awhoea.gif

Ik heb de sleutel altijd in mijn broekzak zitten. Om de auto te ontgrendelen stop ik mijn hand in mijn broekzak en druk ik op het knopje. Ik heb een a-symetrische sleutel dus knopje is zo gevonden. Net even geprobeerd, duurt iets tussen de 2 a 3 seconden, het kost me echter 0 seconden omdat ik de handeling uitgevoer terwijl ik naar mijn auto loop. Vergendelen van mijn auto gebeurt overigens wel automatisch.

Is dat voor jou 10 jaar terug in de tijd? Beetje lichtelijk overdreven denk ik...

Een paar maanden geleden zijn de boefjes hier op de oprit met mijn auto bezig geweest. Ze hebben een ruitje ingetikt, mijn Carly uit de ODB2 poort getrokken en waarschijnlijk een eigen computer aan de auto gehangen. Of ze hem hiermee hebben willen starten of een sleutel hebben proberen bij te maken is onbekend. De dealer heeft alles nagekeken maar kon hier ook geen duidelijkheid over gegeven. De verzekering heeft uit voorzorg de sleutels laten vervangen.

Ik had op dat moment nog geen camera's hangen dus ik kan niet met zekerheid zeggen of ze eerst een relay-attack hebben proberen uit te voeren. De verzekering was in iedergeval erg blij dat keyless-entry was uitgeschakeld, die waren er redelijk van overtuigd dat ze wel eerst een relay-attack hebben geprobeerd.

Dus voor wat? Lijkt me duidelijk... thumbup.gif
IMG_4551.jpg
Knaus Sudwind 580 QS / BMW X5 M-sport (310PK / 650NM)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Keyless transponder

Bericht door dieseltijger » do 25 mar 2021 07:49

Vermakelijk, en leerzaam dit soort discussies op dit forum: verbeteringen die - op de keper beschouwd - geen verbeteringen zijn: het gemak van keyless entry dat gepaard gaat met (wat een vooruitgang) het klassieke sleutel-slot werk van een bear-lock.

Ik weet het: je hebt vaak geen keuze als je jouw zinnen gezet hebt op een bepaalde auto. Maar eigenlijk een volkomen getikte situatie.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Citrorob

Re: Keyless transponder

Bericht door Citrorob » do 25 mar 2021 08:51

Ik heb het zo ingesteld dat Keyless entry uit staat.
Op het knopje drukke geeft mij gelijk een veilige gevoel dat ik "al" mijn sleutels bij me heb.

Als ik de auto verlaat en een paar meter weg loop registreert hij geen sleutel meer en gaat automatisch op slot als ik dat een keer zou vergeten.

Ik kan ook nog een pincode aan zetten maar dat gaat mij weer iets te ver.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Keyless transponder

Bericht door Micky » do 25 mar 2021 08:58

RE.gif

Ach is maar hoe je het bekijkt, ik vind het allemaal maar overtrokken , er worden minder auto’s gestolen tegenwoordig dan jaren geleden als je de cijfers mag en het risico is best te overzien, top 10 afgelopen jaar

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone 11 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Rene_13
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo 21 mei 2017 15:48

Re: Keyless transponder

Bericht door Rene_13 » do 25 mar 2021 09:08

Conclusie:

Koop een Opel, die willen ze niet. Die hebben geen status haphop.gif
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
thumbup.gif

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Keyless transponder

Bericht door Ab » do 25 mar 2021 09:17

Micky schreef:
wo 24 mar 2021 20:48
[re.gif]

Ja met de sleutel openen en weer sluiten, dat bedoel ik met verwijderen, ik gebruik niet eens een sleutel om in huis te komen, de kinderen ook niet alles automatisch en vingerscan, dan zeker met een sleutel aan de slag voor een slot op een auto waarvan de kans nihil is dat hij bij jouw gestolen wordt mrgreen.gif
Nee, daar doet Bassie niet aan, ook niet met de privé Audi S-line die buiten staat en hoog op de gewilde lijst.
Ik ben het geheel met je eens.
Alleen..bij montage van een Bearlock in een camper, ( wat bij sommige verzekeringsmaatschappijen een eis is ) kan je tot 10 % premiekorting krijgen..
Aangevuld met een goed track and trace systeem nog meer..
En soms is ook dat een eis.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Cheese
Berichten: 363
Lid geworden op: za 6 feb 2016 23:12

Re: Keyless transponder

Bericht door Cheese » vr 26 mar 2021 11:13

Citrorob schreef:Ik heb het zo ingesteld dat Keyless entry uit staat.
Op het knopje drukke geeft mij gelijk een veilige gevoel dat ik "al" mijn sleutels bij me heb.

Als ik de auto verlaat en een paar meter weg loop registreert hij geen sleutel meer en gaat automatisch op slot als ik dat een keer zou vergeten.

Ik kan ook nog een pincode aan zetten maar dat gaat mij weer iets te ver.
Hoe kun je keyless entry "uit" zetten?

Verstuurd vanaf mijn LM-X525 met Tapatalk

knaus blueline 450TF (bj 2000, 1300 kg beladen), met Ford
s-max 2.0 tdci. S edition diesel 163 pk (bj2013) automaat
Fantastische caravantrekker.
En vrouw, kind en hond.

Citrorob

Re: Keyless transponder

Bericht door Citrorob » vr 26 mar 2021 11:33

In systeem instellingen van de auto.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5S) Plus met Tapatalk


Techn
Berichten: 1117
Lid geworden op: di 9 jan 2018 21:26

Re: Keyless transponder

Bericht door Techn » vr 26 mar 2021 12:02

Wat zegt de brand( weer) verzekering eigenlijk als je een bearlock hebt?

Ze moeten immers de voertuigen kunnen verplaatsen bij brand dacht ik altijd?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Keyless transponder

Bericht door Nimma » vr 26 mar 2021 12:10

@Cheese ik heb de "sleutels" in een klein vrolijk blikken busje met dekseltje. Onlangs nog uitgetest met en zonder dekseltje: zonder gaan de deuren nog prima open. Mèt echt niet meer. Mijn auto van 11 jaar zal niet zo gauw gezocht worden om gratis mee te nemen.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Keyless transponder

Bericht door Ab » vr 26 mar 2021 20:40

Techn schreef:
vr 26 mar 2021 12:02
Wat zegt de brand( weer) verzekering eigenlijk als je een bearlock hebt?

Ze moeten immers de voertuigen kunnen verplaatsen bij brand dacht ik altijd ?
Die zegt niks.. mrgreen.gif
Behalve dan dat ze het als eis stellen in veel gevallen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Keyless transponder

Bericht door Micky » vr 26 mar 2021 21:05

Techn schreef:
vr 26 mar 2021 12:02
Wat zegt de brand( weer) verzekering eigenlijk als je een bearlock hebt?

Ze moeten immers de voertuigen kunnen verplaatsen bij brand dacht ik altijd?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
lijkt me een vreemd verhaal, wat als je een zee container voor de deur hebt staat, of een houten schuurtje scratch.gif als hij weg moet tillen ze hem op mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Beveiliging, Disselslot, Wielklem”