Via Zwitserland naar Aosta
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: di 7 mei 2019 22:48
Via Zwitserland naar Aosta
Hi! Wij willen deze zomer vanuit Zwitserland (eerst familiebezoek in Thun) naar Aosta. Wat is de fijnste route? Via de Mont Blanc tunnel? Andere suggesties? We zijn een gezien met 2 kleine kids dus efficiëntie gaat bij ons wel boven mooie vergezichten onderweg
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Via Zwitserland naar Aosta
Googlemaps geeft de volgende route .
https://www.google.com/maps/dir/Utrecht ... 349551!3e0
Hou er wel rekening mee dat je met de auto en caravan 2 vignetten nodig hebt a € 41,45 dus totaal € 82,90 totaal
https://www.google.com/maps/dir/Utrecht ... 349551!3e0
Hou er wel rekening mee dat je met de auto en caravan 2 vignetten nodig hebt a € 41,45 dus totaal € 82,90 totaal
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Via Zwitserland naar Aosta
Je zou ook kunnen overwegen om vanaf Thun de N 11 naar Aigle te nemen,en vanaf daar de A 9 naar Martigny.
IK ken die N 11 niet ,maar je zou je ter plaatse kunnen informeren.
Naar Aosta ga je vanaf Martigny over de grote sint Bernardtunnel ,die met de caravan prima te doen is,maar die je wel extra moet betalen.
Maar dat moet je de Mont blanc tunnel ook.
IK ken die N 11 niet ,maar je zou je ter plaatse kunnen informeren.
Naar Aosta ga je vanaf Martigny over de grote sint Bernardtunnel ,die met de caravan prima te doen is,maar die je wel extra moet betalen.
Maar dat moet je de Mont blanc tunnel ook.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: Via Zwitserland naar Aosta
Ik kijk altijd op de Michelin route plannner. Je kunt dan auto met caravan invoeren en je krijgt meerdere opties.
Je ziet dan ook hoeveel km en tijd je kwijt bent. Ook de kosten worden aangegeven.
Via de Mont Blanc tunnel zou ik persoonlijk niet gaan.Het is omrijden en extra kosten voor de tol.
https://www.viamichelin.nl/web/Routes?d ... nsumption=
Je ziet dan ook hoeveel km en tijd je kwijt bent. Ook de kosten worden aangegeven.
Via de Mont Blanc tunnel zou ik persoonlijk niet gaan.Het is omrijden en extra kosten voor de tol.
https://www.viamichelin.nl/web/Routes?d ... nsumption=
kea
----------------------------
you can't have it all
----------------------------
you can't have it all
Re: Via Zwitserland naar Aosta
Ook een mooie route is met de trein van Kandersteg naar Goppenstein en dan via Sion naar Martigny, over de St. Bernhard, of de tunnel nemen.
Deze route heb ik eens gereden, prachtig!
Deze route heb ik eens gereden, prachtig!
Re: Via Zwitserland naar Aosta
De N 11 is goed te doen ik heb hem zelfs met een vrachtwagen gereden.eurotrotter schreef: ↑zo 7 mar 2021 22:05Je zou ook kunnen overwegen om vanaf Thun de N 11 naar Aigle te nemen,en vanaf daar de A 9 naar Martigny.
IK ken die N 11 niet ,maar je zou je ter plaatse kunnen informeren.
Naar Aosta ga je vanaf Martigny over de grote sint Bernardtunnel ,die met de caravan prima te doen is,maar die je wel extra moet betalen.
Maar dat moet je de Mont blanc tunnel ook.
Kia-Sportage + HOBBY 460 UFE De Luxe
Re: Via Zwitserland naar Aosta
Leuk stukje met de trein, heb ik wel een filmpje van
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Via Zwitserland naar Aosta
Wat is het voordeel van de trein ten opzichte van de A12 of N11 ?
Waarbij de N11 de beste route is als ik het zo bekijk.
Waarbij de N11 de beste route is als ik het zo bekijk.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750
Re: Via Zwitserland naar Aosta
mooie streek.
Mijn pa-zaliger reed 50 jaar geleden over de col du Grand Saint Bernard met de auto+caravan. Of dat nu nog mag. Alternatief is natuurlijk de tunnel.
En even off-topic, te voet...
Indien je van mooie bergwandelingen houdt kan je een extra tijd uittrekken op die col om naar de col des cheveaux te stappen.
Je hebt er een mooi uitzicht. Zie https://nl.wikiloc.com/routes-wandelen/ ... x-27487982
Of vanuit Bourg-Saint-Pierre een overnachting in de refuge/cabane de Valsorey (heel stevige klim) of c.Velan maar een mooi zicht op de Combins en aan de andere kant de Mont-Blanc. Natuurlijk enkel indien je heel graag bergwandelt en met (kleine) kinderen zeker niet aan te raden.
Mijn pa-zaliger reed 50 jaar geleden over de col du Grand Saint Bernard met de auto+caravan. Of dat nu nog mag. Alternatief is natuurlijk de tunnel.
En even off-topic, te voet...
Indien je van mooie bergwandelingen houdt kan je een extra tijd uittrekken op die col om naar de col des cheveaux te stappen.
Je hebt er een mooi uitzicht. Zie https://nl.wikiloc.com/routes-wandelen/ ... x-27487982
Of vanuit Bourg-Saint-Pierre een overnachting in de refuge/cabane de Valsorey (heel stevige klim) of c.Velan maar een mooi zicht op de Combins en aan de andere kant de Mont-Blanc. Natuurlijk enkel indien je heel graag bergwandelt en met (kleine) kinderen zeker niet aan te raden.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)
Re: Via Zwitserland naar Aosta
Omdat het een keer wat anders is en ook best een leuke ervaring, maar iedereen mag het zelf bepalen! Ik hou ervan om zoveel mogelijk een andere route te nemen, verandering is ook leuk!
Re: Via Zwitserland naar Aosta
Dat is een andere insteek als wat TS wil.
Die schrijft in de vraag het volgende
We zijn een gezien met 2 kleine kids dus efficiëntie gaat bij ons wel boven mooie vergezichten onderweg
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750
Re: Via Zwitserland naar Aosta
Het is vakantie en dan vind ik "efficiëntie" niet zo belangrijk. Ik geef alleen maar een optie voor een leuke route! Of mag dat niet?
Re: Via Zwitserland naar Aosta
Natuurlijk mag dat.
Alleen was dat de vraag van TS niet.
Die geeft expliciet aan dat ze een efficiënte route wil.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750
-
- Berichten: 2360
- Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31
Re: Via Zwitserland naar Aosta
Stukje met de trein kan efficiënt zijn, je hoeft niets te doen behalve van de omgeving genieten en komt toch vooruit..
Moet je in de auto blijven zitten op de trein of kun je ook eenvoudig in de caravan gaan zitten onder het genot van een koffie en bammetje ? Hoelang duurt een dergelijke rit
Moet je in de auto blijven zitten op de trein of kun je ook eenvoudig in de caravan gaan zitten onder het genot van een koffie en bammetje ? Hoelang duurt een dergelijke rit
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Re: Via Zwitserland naar Aosta
Er zit nauwelijks verschil in de routes qua reistijd de N11 duurt zelfs net zo lang, als je dan toch op vakantie bent is het gewoon een grote meerwaarde en voor de kids een nog veel grotere meerwaarde, de rustpauze op de trein is juist heel efficiënt
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Via Zwitserland naar Aosta
@Paul, je blijft in de auto zitten en ik dacht dat het ongeveer een half uur duurde. Het was een leuke ervaring.
Re: Via Zwitserland naar Aosta
Zowel TS als ik zijn niet zo bekend in die hoek.
En als je op google maps kijkt is het niet echt korter en de N11 ook niet echt een bergpas is.
dan verwacht je dat zo'n treinreis juist langer duurt.
En als je op google maps kijkt is het niet echt korter en de N11 ook niet echt een bergpas is.
dan verwacht je dat zo'n treinreis juist langer duurt.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750
Re: Via Zwitserland naar Aosta
Waarom denk je dat er een autotrein is bedacht voor die route
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Via Zwitserland naar Aosta
Toen de trein gebouwd werd was dat waarschijnlijk de snelste route.
Ondertussen kan de weg ook verbeterd zijn.
En is de trein puur voor het toerisme.
Als je daar niet bekend bent, zal je niet zo snel aan de trein denken.
Ik tenminste niet, en zou waarschijnlijk de route van google maps gevolgd hebben.
Daarom vroeg ik ook , wat is het voordeel van de trein.
Krijg ik als antwoord : Omdat het een keer wat anders is en ook best een leuke ervaring
Dat is nou niet een voordeel als je efficiënt wilt reizen.
Ondertussen kan de weg ook verbeterd zijn.
En is de trein puur voor het toerisme.
Als je daar niet bekend bent, zal je niet zo snel aan de trein denken.
Ik tenminste niet, en zou waarschijnlijk de route van google maps gevolgd hebben.
Daarom vroeg ik ook , wat is het voordeel van de trein.
Krijg ik als antwoord : Omdat het een keer wat anders is en ook best een leuke ervaring
Dat is nou niet een voordeel als je efficiënt wilt reizen.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750
Re: Via Zwitserland naar Aosta
Ik was daar niet bekent en voor werk onderweg, ik heb de trein genomen zie filmpje, nog geen 5 jaar geleden, er waren gewoon lokale mensen onderweg op de trein, niets met toerisme te maken, je bent er zelf nooit geweest geef je aan, wat is in hemelsnaam je probleem met die trein?
hier nog even de uitleg:
De tunnel vormt een belangrijke verbinding van de regio Bern naar het kanton Wallis en naar Italië, onder andere naar Milaan en Turijn. Naast passagierstreinen wordt de lijn veelvuldig gebruikt voor goederentransport.
Tevens vormt de tunnel een alternatieve verkeersas voor wegverkeer wat in noordelijke of zuidelijke richting door de Zwitserse Alpen moet. In de Autoverlad in Kandersteg kunnen personenwagens op een speciale autotrein gezet worden en via de tunnel naar Goppenstein reizen om aldaar hun rit te vervolgen.
Door de aanleg van de Lötschberg-Basistunnel neemt het belang van de oude tunnel wel af. Eind jaren negentig begon de BLS met de bouw van die volledig nieuwe tunnel tussen Frutigen en Raron in het Rhônedal, en in juni 2007 is deze nieuwe verbinding in dienst gesteld.
de nieuwe tunnel is ook voor treinen:
De Lötschberg-basistunnel is een 34,6 km lange tunnel door de Zwitserse Alpen. Hij werd officieel geopend op 15 juni 2007 en is op 9 december 2007 in gebruik genomen. De tunnel is onderdeel van de Lötschbergspoorlijn en sluit in het Rhônedal aan op de Simplonspoorlijn. Bij de bouw van de tunnel is rekening gehouden met een capaciteit van 70 goederentreinen en 30 reizigerstreinen per dag. De tunnel is zo gebouwd dat deze laatste met een snelheid van 250 km/uur kunnen rijden; sinds december 2008 is dat toegestaan.[1] Dit vermindert de reistijd tussen Noord- en Zuid-Zwitserland met ongeveer een uur.
al die miljarden zijn uiteraard uitgegeven voor niets
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Via Zwitserland naar Aosta
Ik heb helemaal geen probleem met die trein. (dat maak jij ervan )
En er voor TS geen duidelijk antwoord wordt gegeven waarom deze route beter zou zijn.
Ben ik gewoon benieuwd naar.
Ik geloof best dat het een hele mooie en leuke trip is.
En in je eigen bericht staat al dat het een alternatieve verkeersas is.
Waarschijnlijk ook om de andere routes te ontlasten(vooral voor het treinverkeer).
Met de trein is wel sneller als via de N11 die iemand ander aangedragen had.
Via de A12 en E27 waarmee ik kwam is 38 km langer en 28 minuten korter als je direct de trein op zou kunnen.
Hij rijd 7 keer per uur (dat is best vaak) en geen idee hoe lang het inladen en ontladen duurt.
De rit zal zo'n uurtje langer zijn, en het is aan TS om te kijken of ze dat waard vind.
Voor mijn inmiddels volwassen kinderen zou het wel een leuke afwisseling geweest zijn.
En ondertussen is TS hier helemaal niet meer op dit topic geweest .
Via de E27 is dus met de trein.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750
Re: Via Zwitserland naar Aosta
Het alternatief wat ik aanhaal is ook een trein.
Je vergeet dat de gewone weg erg druk is en voor veel oponthoud kan zorgen, er is niet voor niets een treinverbinding
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Via Zwitserland naar Aosta
Klopt.
TS moet altijd op dat moment de afweging maken wat het beste is.
Voor hetzelfde geld is er een meter sneeuw gevallen ( ze gaan in de zomer )
Dan is de weg helemaal onbegaanbaar.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750
Re: Via Zwitserland naar Aosta
Ivm de trein, er is ook een deel opvoeding, ja, dat klinkt misschien ouwbollig maar toch...
Mijn ouders hebben er steeds op gelet om reizen, plezier en kennis te koppelen.
Zo was de vakantie dus niet louter voor ons, kinderen, maar ook voor hen en gingen we deels op 'echte' vakantie naar de zee maar ook steden en zelfs musea kwamen aan bod. Al was het tweede wat saaier, ik heb het me nooit beklaagd dat ze me die cultuur meegaven. Het moet immers niet steeds amusement zijn.
De trein kan voor kinderen ook plezant zijn, eens iets anders dan saai achterin de wagen te zitten wachten tot ze op eindbstemming zijn. Net als over cols rijden, leer ze het landschap appreciëren en speel eventueel ondertussen wat bv woordspelletjes die iets met de steden, rivieren of natuur te maken hebben.
Kortom, maak de reis afwisselend en boeiend voor hen en jezelf.
Mijn ouders hebben er steeds op gelet om reizen, plezier en kennis te koppelen.
Zo was de vakantie dus niet louter voor ons, kinderen, maar ook voor hen en gingen we deels op 'echte' vakantie naar de zee maar ook steden en zelfs musea kwamen aan bod. Al was het tweede wat saaier, ik heb het me nooit beklaagd dat ze me die cultuur meegaven. Het moet immers niet steeds amusement zijn.
De trein kan voor kinderen ook plezant zijn, eens iets anders dan saai achterin de wagen te zitten wachten tot ze op eindbstemming zijn. Net als over cols rijden, leer ze het landschap appreciëren en speel eventueel ondertussen wat bv woordspelletjes die iets met de steden, rivieren of natuur te maken hebben.
Kortom, maak de reis afwisselend en boeiend voor hen en jezelf.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)