International sim

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1951
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: International sim

Bericht door moyzo » vr 18 feb 2022 15:30

Via deze blogger die een wereldreis maakt vind je volop tips met zijn advies om het beste een lokale simcard te kopen voor onbeperkt internet: https://www.traveltomtom.net/travel-tips
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

aukemuis
Berichten: 254
Lid geworden op: za 16 nov 2013 22:28

Re: International sim

Bericht door aukemuis » vr 18 feb 2022 16:59

heb het niet over een maandbundel

heb het over een bundel enkel internet voor 1 3 of 7 dagen

onderaan:
https://www.vodafone.nl/abonnement/prepaid
Eriba Moving 540B of Adria Adora 563PK getrokken door een link en co 01

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38410
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: International sim

Bericht door Micky » vr 18 feb 2022 20:57

[re.gif]

die moet je dan toch ook direct opgebruiken, wat is de waarde er dan van scratch.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

aukemuis
Berichten: 254
Lid geworden op: za 16 nov 2013 22:28

Re: International sim

Bericht door aukemuis » vr 18 feb 2022 21:45

Als ik die in een router prik heb ik bij een vakantie van drie weken voor 52 euro geen gemekker van de kinderen dat het internet het niet doet. Geen gedoe met inloggen op gammele camping wifi of eerst zoeken naar de beste sim die ik in een Orange winkel moet activeren waar ze me niet verstaan met mijn drie jaar Havo Frans uit een ver ver verleden
Gewoon net als thuis je komt aan pakt welk wifi apparaat dan ook en het werkt.
Eriba Moving 540B of Adria Adora 563PK getrokken door een link en co 01

nano
Berichten: 33
Lid geworden op: do 20 mei 2021 09:23
Locatie: Almere

Re: International sim

Bericht door nano » ma 21 feb 2022 16:56

fabricsman schreef:
vr 20 aug 2021 08:27
Poldervrouwtje schreef:
do 19 aug 2021 21:41
Heeft je eigen provider niets ? Ik zit bij Vodafone heb daar red together en kan in Europa gewoon mijn gang gaan.
Ik zit met 3 abo's bij red together en heb maar 25 GB per abo buiten NL. Misschien heb jij nog oud contract?
dit herken ik niet, ook in het buitenland hebben wij gewoon 100gb tot onze beschikking met 2 red together abo's. De 25 (max) cap in het buitenland die zitten voor zover ik weet alleen op de onbeperkte abo's)
Opel Vivaro Dubbele Cabine 2.0 8speed automaat 2019 | Chateau Cantara 520EU CT 2002

Beukie

Re: International sim

Bericht door Beukie » do 28 apr 2022 22:13

hallo, ik zou graag willen weten welke data simkaart ik zou moeten nemen, wij gaan van de zomer met de caravan naar Denemarken en heb in Nederland als gezeur met mijn provider als ik veel data gebruik tijdens de vakantie, als de kinderen op een tablet zitten en ik kijk nog even tv in de avond dan zit ik zo over het maximale heen, terwijl ik onbeperkt internet heb.

ik heb nu een abonnement van budget-mobile, dit was eerder robin-mobile en als ik kijk wat hun onbeperkt internet vinden kom ik bij de oude voorwaarden van robin-mobile uit en dan is het 50GB per maand, maar ze houden 7GB per dag aan en gaan dan mails sturen met dat er teveel verbruikt wordt, in het buitenland is dit dus nog eerder, ik dacht 4GB.

ik heb daar dus met 3 kinderen niet genoeg aan en ik weet niet of de wifi op de camping in Denemarken goed is, op dit moment sta ik in Nederland op een camping met drama wifi, dus dat weet je eigenlijk nooit.

nu wil ik dus weten wat ik vooraf kan doen, ik zag in een paar berichten eerder iets over vodafone onbeperkt prepaid maar dan moet je al klant zijn denk ik?
of moet ik in Denemarken een prepaid aanschaffen met onbeperkte dat voor een bepaalde tijd?

heeft iemand hier een idee over of ervaring mee?
ik hoor het graag

workel

Re: International sim

Bericht door workel » do 28 apr 2022 22:43

[re.gif]
Zo snel mogelijk weg bij budget mobile en kiezen voor KPN, Vodafone of T-M, die hebben alle drie een veel ruimere data verbruik in het buitenland. Wij hebben 75 GB beschikbaar per mnd, prima te doen icm TV kijken heb wel een EZ wifi router in de caravan hangen, werkt prima voor whats-app en Netflix.

Vaak zit er overlap in de maand en dan heb je zeg maar in juli 75 GB en in augustus 75 GB beschikbaar.

Heb 3 keer KPN onbeperkt en nog nooit te kort gehad.

BasLeeuwerke

Re: International sim

Bericht door BasLeeuwerke » za 28 mei 2022 09:48

Beste lezer, ik was op zoek naar een mogelijkheid om - in Europa - gebruik te kunnen maken van Wifi.
Dit zonder op iedere camping of ieder land - wij trekken rond met de caravan - een apart abonnement of Prepaid kaart te moeten aanschaffen.
Via een forum kwam ik terecht op de site van KeepGo.
En de oplossing die zij aanbieden sluit prima aan bij waar ik naar op zoek was.
Op een eenvoudige manier gebruik kunnen maken van een Prepaid SIM kaart die door heel Europa is te gebruiken. En niet met een contract waar je voor een jaar of zo aan vast zit, maar per maand kunnen opwaarderen.
En - als je in 1 maand voor € 60,- hebt opgewaardeerd is de rest van de maand onbeperkt gebruik van internet van toepassing. En dat vind ik een overzichtelijk en zeer acceptabel aanbod.
Geen gesleep met schotels en duurdere abonnementen of per land SIM kaarten moeten kopen.
Ik heb een Huawei MiFI router gekocht en 2 externe antennes (en die laatste ver hogen de snelheid met een factor 3) en daarna een SIM kaart bij KeepGo besteld.
Het bestelproces gaat heel eenvoudig en de SIM kaart is met een paar dagen in huis. Daarna de instructie volgen - en dat is heel eenvoudig - en de MiFi router als internetpunt in je laptop of telefoon instellen.
Ik had nog een paar vragen en ook de support die wordt gegeven is heel snel, uitstekend, hulpvaardig en heel behulpzaam.
Kortom, ik ben er nu al bijzonder of te spreken.
Als ik dit schrijf zitten wij op een camping ergens in Luxemburg en ben ik via de KeepGo oplossing met een snelheid van 11Mb op internet aangesloten.
De snelheid is wal afhankelijk van de provider waar op dat moment de verbinding mee wordt gemaakt, dus die zal per land en provider uiteraard verschillen.
Oh ja, niet alleen de Chromebook, maar ook de iPhone van mijn vrouw en mijn smartphone zijn verbonden. Dus je bent je eigen mobiele internet provider.
Een aanrader voor iedereen die meer dan gemiddeld van internet gebruik wil maken. Ik heb ook onze TV in de carvan via Chromecast verbonden en daarmee kunnen wij ook Nederlandse TV streamen (voorzover je 's avonds binnen wilt zitten uiteraard). Maar dat werkt dus prima.

Paul Vingerhoets
Berichten: 2360
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: International sim

Bericht door Paul Vingerhoets » za 28 mei 2022 13:28

Bijna alle huidige abbo met onbeperkt internet hebben een fair use policy en zijn dus beperkt tot een bepaalde hoeveelheid.

Als je veel mb wil hebben kun je beter een abbo nemen met een bepaalde hoeveelheid gb.

Het kan zomaar dat als je in het buitenland een prepaidkaart neemt met een flinke hoeveelheid gb dat je dan goedkoper uit bent maar dat zul je ter plaatse uit moeten zoeken
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: International sim

Bericht door Davendre » zo 21 mei 2023 12:07

Eens een oud draadje naar boven halen. Bij huidige werkgever heb ik KPN en internet in buitenland is beperkt tot 2 Gb.

Daar was ik dus zo door heen.

Heb even gekeken naar onbeperkt internet en ben nu uitgekomen bij een e-sim van Holafly.

Betaal voor 10 dagen 34 euro voor onbeperkt internet. Helaas op 1 apparaat te gebruiken.

Snelheid is een dikke prima.
Bijlagen
IMG_3066.png
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: International sim

Bericht door Ron » zo 21 mei 2023 14:01

Kan je je telefoon niet als router gebruiken ?
Ik zet de hotspot aan.
En iedere verbinding die mijn telefoon pakt.
4G of WIFI. Die wordt dan gedeeld
Geen extra apparatuur.
Moet alleen mijn telefoon achterlaten als ik naar toilet ga awhoea.gif awhoea.gif
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: International sim

Bericht door doubleyou » zo 21 mei 2023 14:40

34 euro voor 10 dagen vind ik niet echt goedkoop. Ik zou in het buitenland kijken wat een lokale prepaid kaart met een maand unlimited data kost. Mijn ervaring dat is dat die vaak goedkoper zijn dan 34 euro. Ik betaal in Griekenland maar 12 euro. In Spanje was het ook maar 20 euro.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: International sim

Bericht door Davendre » zo 21 mei 2023 15:10

Was inderdaad niet de goedkoopste. En telefoon kan niet als hotspot gebruikt worden.

Volgende keer iets uitgebreider onderzoeken. Maar wilde direct internet en dit was de snelste oplossing.
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Gebruikersavatar
CNB
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 23 aug 2013 15:11

Re: International sim

Bericht door CNB » zo 21 mei 2023 20:15

Blijf erbij dat Vodafone de goedkoopste prepaid oplossing biedt.

14 euro voor 7 dagen unlimited data.
Er wordt in de voorwaarden gesproken over FUP na een aantal GB's per dag (in Europa), maar heb dat nog nooit gemerkt.
En reken erop dat er met 4 kids, waarvan 3 pubers er wat data doorheen gaat.

Vergeet echter niet je bundel tijdig te activeren, want als je data gebruikt buiten je bundel kost het alles. (Tot je tegoed op is)

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 Pro met Tapatalk



Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: International sim

Bericht door doubleyou » zo 21 mei 2023 20:30

[re.gif]
Dat is dus 42 euro voor 3 weken. Zeker niet de goedkoopste oplossing in bv Spanje. Daar heb je voor 20-25 euro een lokale kaart met een maand unlimited data. En daarmee ook niet dat onhandige gedoe met elke week opwaarderen en het risico lopen dat je niet op tijd de simkaart uit je telefoon of router haalt en je saldo is verdampt.
Ik heb die Vodafone prepaid kaart achter de hand, maar vind het een omslachtig product.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Gebruikersavatar
CNB
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 23 aug 2013 15:11

Re: International sim

Bericht door CNB » zo 21 mei 2023 20:41

Kan me voorstellen dat een lokale kaart voordeliger is, maar voor kortere periodes blijft het lastig om dat voor ieder land weer uit te vissen.



Wat betreft Vodafone. De app en site zijn inderdaad waardeloos.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 Pro met Tapatalk


NN

Re: International sim

Bericht door NN » zo 21 mei 2023 20:42

Voor alles valt wat te zeggen. Persoonlijk voel ik er alvast weinig voor om in land van bestemming op zoek te gaan naar a) een goedkopere oplossing en b) een plek waar ze dat verkopen. Dan primeert voor mij gebruiksgemak en gaan we niet op 30/mnd kijken.
Het zou anders zijn moest je ergens gaan overwinteren, dan loont het meer om over te schakelen op een lokale aanbieder.
Voor die paar weken per jaar is het eigen mobiele abo met 75GB in EU en eventueel Vodafone de eerste keus.

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”