Antares Style 410
Antares Style 410
Dag, ik overweeg een Style 410 te kopen. Maar omdat de keuken achter zit, hoe zit het dan met de kogeldruk? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Een ander punt is de treinmassa. Kijk ik bij ANWB dan komt men daar tot de conclusie dat treinmassa iets te veel is, en ik beter een kleinere kan nemen met mijn Kia Niro. De check bij caravantrekker daarentegen suggereert dat het prima kan. Suggesties? Alvast bedankt!
Re: Antares Style 410
Heb zelf een Sterckeman (komt uit dezelfde fabriek) waar ook alles achterin zit, keuken/koelkast/wc en ook nog een fietsenrek achterop, dit had niet mijn voorkeur maar zat er al op dus gebruik hem maar ook.
De fabrikant lost de gewichtsverdeling op door de as niet in het midden te monteren maar wat naar achteren te monteren om aanhanger toch in balans te krijgen.
Heb zelf 2 grote stalen gasflessen,reservewiel,tent zeil etc etc in disselbak staan en kan naast de andere gebruikelijke rommel met 40 liter water kogeldruk prima afregelen op zo'n 80 KG.
Caravan is bij mij op zijn maximum beladen (1000 kg) en auto mag maximum 1000 kg trekken theoretisch geen ideale situatie maar rijdt toch als een trein.
De fabrikant lost de gewichtsverdeling op door de as niet in het midden te monteren maar wat naar achteren te monteren om aanhanger toch in balans te krijgen.
Heb zelf 2 grote stalen gasflessen,reservewiel,tent zeil etc etc in disselbak staan en kan naast de andere gebruikelijke rommel met 40 liter water kogeldruk prima afregelen op zo'n 80 KG.
Caravan is bij mij op zijn maximum beladen (1000 kg) en auto mag maximum 1000 kg trekken theoretisch geen ideale situatie maar rijdt toch als een trein.
Skoda Rapid 1.4 tdi met hierachter een Sterckeman 420cp draait op zonne-energie.
Re: Antares Style 410
Mijn caravan heeft ook keuken en toilet achterin.
Ik neem helemaal niet veel mee op vakantie. Ruimte onder het bed (helemaal voorin) is grotendeels leeg en ik gebruik lichtgewicht gasflessen.
Toch zit ik altijd op minstens 60Kg kogeldruk.
Nu is dat een Adria, maar heb voorheen ook Sterckeman caravans gehuurd met dezelfde indeling en dat gaf een soortgelijke kogeldruk.
Ik neem helemaal niet veel mee op vakantie. Ruimte onder het bed (helemaal voorin) is grotendeels leeg en ik gebruik lichtgewicht gasflessen.
Toch zit ik altijd op minstens 60Kg kogeldruk.
Nu is dat een Adria, maar heb voorheen ook Sterckeman caravans gehuurd met dezelfde indeling en dat gaf een soortgelijke kogeldruk.
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS
Re: Antares Style 410
Als met treinmassa het combinatiegewicht wordt bedoeld, besef dan dat de ANWB van de maximale toegestane gewichten uitgaat, terwijl dat helemaal niet het geval hoeft te zijn. Laadvermogen van de auto wordt vaak niet helemaal benut en is de treinmassa al lager. Een kleinere caravan hoeft trouwens niet per se lichter te zijn.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Antares Style 410
Reactieopvoorgaandebericht
Met name de Franse autofabrikanten hebben daar een handje van.
Met name de Franse autofabrikanten hebben daar een handje van.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.
Re: Antares Style 410
Reactieopvoorgaandebericht
Dat is een hele andere discussie en heeft betrekking op het uiteindelijke maximum trekgewicht. Ik kan uit het bericht van TS niet halen dat dit hiermee wordt bedoeld.
Dat is een hele andere discussie en heeft betrekking op het uiteindelijke maximum trekgewicht. Ik kan uit het bericht van TS niet halen dat dit hiermee wordt bedoeld.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Antares Style 410
Kende deze indeling niet dus net even opgezocht hoe deze indeling eruit ziet. Je hebt dan de keuken achterin en een vast bed en het toilet voorin.
De caravan die ik zag is leeg 947 en beladen 1.200 of 1.300kg.
Het voordeel van De Niro is dat hij door zijn accu pakket (ga er vanuit dat je de benzine versie hebt met deels elektrische ondersteuning) al een redelijk zware auto is. Denk dat je al snel een stabiele combinatie hebt.
Voordeel dat het bed voorin zit omdat je daar vaak de zwaardere spullen onder legt. Geen fietsen achterop doen scheelt enorm aan stabiliteit.
En je kan ook een dealer vragen of hij de caravan leeg wil wegen om te weten wat de kogeldruk is, dan heb je een inschatting hoeveel je voor in moet laden om tot de gewenste kogeldruk te komen.
De caravan die ik zag is leeg 947 en beladen 1.200 of 1.300kg.
Het voordeel van De Niro is dat hij door zijn accu pakket (ga er vanuit dat je de benzine versie hebt met deels elektrische ondersteuning) al een redelijk zware auto is. Denk dat je al snel een stabiele combinatie hebt.
Voordeel dat het bed voorin zit omdat je daar vaak de zwaardere spullen onder legt. Geen fietsen achterop doen scheelt enorm aan stabiliteit.
En je kan ook een dealer vragen of hij de caravan leeg wil wegen om te weten wat de kogeldruk is, dan heb je een inschatting hoeveel je voor in moet laden om tot de gewenste kogeldruk te komen.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino
Re: Antares Style 410
Dank je voor jouw snelle reactie. Ik heb hem vandaag bekeken, en ook met de verkoper hierover gehad. Dat valt dus allemaal erg mee qua kilos de keuken en koelkast. Ik vond het zitten in de 410 iets minder gezellig dan in de 390, omdat ik daar bij de achterbank nog met benen op de bank kan zitten. Dus ik denk dat het toch een 390 wordt, nu nog kiezen of het een gewone of een titanium moet gaan worden (zit nogal een prijsverschil in...). Weet ook niet of verzwaarde steunen nu echt een meerwaarde hebben bij zo'n kleine caravan. Als je daar nog tips voor hebt :)
Re: Antares Style 410
De zit van de 390 is denk ik ruimer als in de 410 (die vonden wij niet prettig zitten qua diepte van de zittingen). Wij waren ook in de markt voor de Antares Style 390 titanium, erg mooie caravan. Uiteindelijk gekozen voor een Adria Aviva 400 PS wat ook een kleine lichte caravan is. Ook hier als optie verzwaarde steunen. Erg prettig. Ziet er mooi uit en de caravan staat er echt steviger mee. suc6 met de keuze
Laatst gewijzigd door atria op vr 11 dec 2020 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Mazda CX-30 Homura 2.0 E-Skyactiv automaat + Adria Action 361 LH
Re: Antares Style 410
Dat wist ik wel, de titanium is wel heel compleet en heeft tevens ringverwarming. Dat is wel erg prettig is als je besluit om ook eens rond deze tijd op stap te gaan met de caravan. Het wil anders bij het zitje wel eens koud op de vloer worden.
Wij hadden tot voor kort een 390 met de hele optielijst en later zelf ringverwarming in laten zetten. Je bent dan veel duurder uit.
Succes met je keuze.
Wij hadden tot voor kort een 390 met de hele optielijst en later zelf ringverwarming in laten zetten. Je bent dan veel duurder uit.
Succes met je keuze.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.
Re: Antares Style 410
Alleen al voor die stabiel steunen zou ik voor de Titanium gaan. Ik vindt die ielige standaard pootjes zo verschrikkelijk....
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk
Titanium 390
Ik zie nu dat ik niet gereageerd heb (had ik wel maar kennelijk niet gesaved..). Bedankt voor de reacties. Heb de Titanium 390 gekocht, komt in maart met mover. Ben wel benieuwd hoe het gaat bevallen!
Re: Antares Style 410
Gefeliciteerd
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk
Re: Antares Style 410
Gefeliciteerd, leuke compacte caravan. Veel plezier met de voorpret
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino
Re: Antares Style 410
Spannend... gefeliciteerd...
Maart is nog te overzien.
Soms hoor je half jaar of meer zelfs..
Top !!
Maart is nog te overzien.
Soms hoor je half jaar of meer zelfs..
Top !!
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Antares Style 410
Gefeliciteerd. Titanium uitvoering is erg compleet en de geheel kunstof opbouw, vind ik ook een voordeel. Mooi schoon te houden en makkelijk in de was zetten.
Straks lekker genieten.
Straks lekker genieten.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.
Re: Antares Style 410
Veel plezier van je nieuwe caravan.
Re: Antares Style 410
Gefeliciteerd met je nieuwe caravan, veel plezier gewenst
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016
Re: Antares Style 410
Gefeliciteerd met jullie nieuwe caravan en veel kampeerplezier!
Re: Antares Style 410
Caravan met veel voor "weinig" onder de € 18K en een goede bouwwijze hagel en vocht bestendig en gladde beplating. Kom ik ( nog even in dubio) bij een Caravalair 430 Titanium uit. Ook voor het voor en najaar goed te gebruiken. Een uitgebreid optie pakket " gratis".
Eventueel as verhoging ook mogelijk.
Heeft er al iemand " ervaring" met het 2021 model of er ook van overtuigd van een goede koop c.q. Prijs/ kwaliteits verhouding en voldoende voorzienigen aanwezig, in bestelling?
Eventueel as verhoging ook mogelijk.
Heeft er al iemand " ervaring" met het 2021 model of er ook van overtuigd van een goede koop c.q. Prijs/ kwaliteits verhouding en voldoende voorzienigen aanwezig, in bestelling?
Re: Antares Style 410
Ik heb hem niet in bestelling.
My 2 cents:
Mooi ding van buiten hoor en best strak van binnen.
Minder handig vind ik die scharnierende disselklep, kachel bijna buiten bij de deur en het dwarsbed.
Wel handig vind ik dus die koelkast met vriezer uitgevoerd als lade, dat kende ik nog niet.
Qua prijsstelling, geeeen idee, oriënteer mij al jaren niet meer op nieuwe caravans.
My 2 cents:
Mooi ding van buiten hoor en best strak van binnen.
Minder handig vind ik die scharnierende disselklep, kachel bijna buiten bij de deur en het dwarsbed.
Wel handig vind ik dus die koelkast met vriezer uitgevoerd als lade, dat kende ik nog niet.
Qua prijsstelling, geeeen idee, oriënteer mij al jaren niet meer op nieuwe caravans.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: Antares Style 410
In bestelling? Wij ook niet maar zagen dat deze schijnbaar ook redelijk verkocht wordt en trok onze aandacht.
We zijn aan het dubben wat gaan we doen ( eventueel in familie verband)
Gaan we nog in een caravan op pad. Dit jaar hebben we nog als alles kan voor 10 dagen een Camper trektocht staan. Verder beschikken wij over de mogelijkheid in Chalets te verblijven.
Doelstelling bij huidig Caravan gebruik goed bruikbaar van April tot November met toch redelijke basis voorzieningen. En... Omdat wij ook de grote auto verkocht hebben kunnen dan volstaan met de "kleine auto" die overigens 1500 kg mag trekken. ( bij kinderen auto ook geen probleem)
Verdere voorwaarden zijn ....
Niet te grote caravan meer.... en licht in gewicht met hier tot max as last 1300 kg.
Een redelijk aanrecht blad met afzet mogelijkheden.( in ieder geval kwijt kunnen van waterkoker c.q. koffie zet apparaat ).Tevens TV voorziening.
Gebruik geschat op ( gezamenlijk) ongeveer 15 tot 17 weken op jaarbasis. April tot November.
Gedachtegang meer te gebruiken als toercaravan met b.v. Max 1 week op een plaats.
Dus ook eenvoudige snelle opzetbare ( schuif) luifel.
Kachel voorziening met rondverwarming en deze heeft ook nog Ultra- heat bruikbaar in April c.q. Oktober.
Inderdaad niet waarschijnlijk de beste plaats maar in het geheel voldoende.Ring verwarming kun je ook gebruiken als ventilatie mogelijkheid.
Disselklep zal wennen zijn ( voor ons) omdat wij jaren achter elkaar busmechanismes gewend zijn.
Er schijnt het schuifbaar e-Bike fietsen rek op gemonteerd kan worden waardoor klep toch te gebruiken is.
Reservewiel naar onder de de caravan te monteren in universeel reserwiel rek.
Verder aantrekkelijk de 2/7 jaar garantie op de Caravan.
En verder... In het verleden waren onze kinderen heel tevreden met de Caravalair.
En daar werd toch ook niet " zachtjes" mee om gegaan.
En verzekerings technisch geen dure hagel verzekering noodzakelijk met daarbij een verzekerde nieuwwaarde van iets meer dan € 18k .
En mocht over een paar jaar de caravan weer normaal in zijn prijspeil staan ( het zal toch weleens weer normaliseren ) zal de afschrijving te behappen zijn.
Ach, we dubben nog even.....
We zijn aan het dubben wat gaan we doen ( eventueel in familie verband)
Gaan we nog in een caravan op pad. Dit jaar hebben we nog als alles kan voor 10 dagen een Camper trektocht staan. Verder beschikken wij over de mogelijkheid in Chalets te verblijven.
Doelstelling bij huidig Caravan gebruik goed bruikbaar van April tot November met toch redelijke basis voorzieningen. En... Omdat wij ook de grote auto verkocht hebben kunnen dan volstaan met de "kleine auto" die overigens 1500 kg mag trekken. ( bij kinderen auto ook geen probleem)
Verdere voorwaarden zijn ....
Niet te grote caravan meer.... en licht in gewicht met hier tot max as last 1300 kg.
Een redelijk aanrecht blad met afzet mogelijkheden.( in ieder geval kwijt kunnen van waterkoker c.q. koffie zet apparaat ).Tevens TV voorziening.
Gebruik geschat op ( gezamenlijk) ongeveer 15 tot 17 weken op jaarbasis. April tot November.
Gedachtegang meer te gebruiken als toercaravan met b.v. Max 1 week op een plaats.
Dus ook eenvoudige snelle opzetbare ( schuif) luifel.
Kachel voorziening met rondverwarming en deze heeft ook nog Ultra- heat bruikbaar in April c.q. Oktober.
Inderdaad niet waarschijnlijk de beste plaats maar in het geheel voldoende.Ring verwarming kun je ook gebruiken als ventilatie mogelijkheid.
Disselklep zal wennen zijn ( voor ons) omdat wij jaren achter elkaar busmechanismes gewend zijn.
Er schijnt het schuifbaar e-Bike fietsen rek op gemonteerd kan worden waardoor klep toch te gebruiken is.
Reservewiel naar onder de de caravan te monteren in universeel reserwiel rek.
Verder aantrekkelijk de 2/7 jaar garantie op de Caravan.
En verder... In het verleden waren onze kinderen heel tevreden met de Caravalair.
En daar werd toch ook niet " zachtjes" mee om gegaan.
En verzekerings technisch geen dure hagel verzekering noodzakelijk met daarbij een verzekerde nieuwwaarde van iets meer dan € 18k .
En mocht over een paar jaar de caravan weer normaal in zijn prijspeil staan ( het zal toch weleens weer normaliseren ) zal de afschrijving te behappen zijn.
Ach, we dubben nog even.....
Re: Antares Style 410
Er is hoegenaamd geen verschil tussen de modellen uit 2020 en 2021. Dat blijft beperkt tot een gewijzigde plaatsing van stopcontacten en wellicht nog wat kleinigheden. Zelfs de bestickering aan de buitenzijde is gelijk gebleven.
Re: Antares Style 410
De 430 titanium is geheel nieuw. Wij hebben hem bekeken en vonden het een prima caravan. Wij zouden echter voor de 455 gekozen hebben omdat de zithoek en toiletruimte ruimer was. Het zijn inderdaad zeer complete caravans voor een acceptabele prijs.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.
Re: Antares Style 410
De 455 heeft ook in onze overweging gestaan. In principe niets mis mee. Echter we hadden normen afgesproken in de zoektocht.
Minder dan 1000 kg leeg en eigenlijk niet langer dan totaal 6 mtr. De Titanium 430 is 6,20 mtr.
De 455 heeft het keuken blok qua formaat tegen, klein en geen voldoende afleg. Dan ernaast direct de bank niet ver van de watervoorziening c.q. wasbak. Gevolg bij het minste geknoei krijg de bank het vuil en gespetter te verduren.
Misschien oplossing extra scherm op het keukenblok te monteren. Maar dan nog.....
Het dubben en de zoektocht gaat voort maar hangt nog van wat meerdere situaties af.