Subaru Outback
Re: Subaru Outback
Een prachtige wagen natuurlijk en goede trekker maar past dit nog bij ons toekomst beeld?
Overigens alleen op benzine en dat voor/met de huidige en te verwachten literprijs. En prijs van de auto "slechts"€ 60k tot 66k daar heb je dan toch tegenwoordig voor de transitie periode Hybride of Plug-in of denkend aan een EV al iets (heel) mooi's voor.
Maar....voor de echte liefhebber???
Link
https://www.ad.nl/dossier-autotest/deze ... ~a7e5d9a1/
Overigens alleen op benzine en dat voor/met de huidige en te verwachten literprijs. En prijs van de auto "slechts"€ 60k tot 66k daar heb je dan toch tegenwoordig voor de transitie periode Hybride of Plug-in of denkend aan een EV al iets (heel) mooi's voor.
Maar....voor de echte liefhebber???
Link
https://www.ad.nl/dossier-autotest/deze ... ~a7e5d9a1/
-
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: Subaru Outback
@Diesel, in de volgende uitgave van de ACSI freelive wordt de subaru outback getest.
Ze knopen er een fendt 515 achter.
Eric
Ze knopen er een fendt 515 achter.
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
- dieseltijger
- Berichten: 11139
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Subaru Outback
Jaja...ik reed laatst op de motor langs Cito in Capelle aan de IJssel en daar stonden een paar leuke outbacks. En leuk: Subaru is een van de weinige merken die actief uitnodigt om met een caravan te gaan proefrijden. Geen gezeik van "Nu heb ik merk xyz banden en de wegligging was onrustig". Gewoon een auto die doet waar íe voor is ingehuurd. Even binnen wezen kijken.
Ehhhh...imposant. Lekker eigenwijs. Op de betrouwbaarheid na volgens mij een volkomen onverstandige keuze:
- Als ik naar de mechanische 4x4 techniek en het verbruik kijk (ik gok 1:13 met moeite op de snelweg - Avensis nu: 1:18..19 met moeite op diezelfde snelweg);
- Het ding is hoog - dus ik moet een opstapje gebruiken om de fietsen op het dak te plaatsen;
- Autistische navigatie;
- Een boxermotor met kleppen die volkomen onbereikbaar zijn in vergelijking met de keurige lijnmotor die nu onder de motorkap zit...
Volkomen onverstandige keuze - dus die auto gaat het worden. Ik mik op een model zonder eye-sight, want ik heb de schurft aan bemoeizuchtige electronica. We hebben geen haast. Ik heb m'n mind opgemaakt: gezien de leeftijd van de auto's die ik prefereer heeft een aankoop in Duitsland denk ik weinig toegevoegde waarde.
Ehhhh...imposant. Lekker eigenwijs. Op de betrouwbaarheid na volgens mij een volkomen onverstandige keuze:
- Als ik naar de mechanische 4x4 techniek en het verbruik kijk (ik gok 1:13 met moeite op de snelweg - Avensis nu: 1:18..19 met moeite op diezelfde snelweg);
- Het ding is hoog - dus ik moet een opstapje gebruiken om de fietsen op het dak te plaatsen;
- Autistische navigatie;
- Een boxermotor met kleppen die volkomen onbereikbaar zijn in vergelijking met de keurige lijnmotor die nu onder de motorkap zit...
Volkomen onverstandige keuze - dus die auto gaat het worden. Ik mik op een model zonder eye-sight, want ik heb de schurft aan bemoeizuchtige electronica. We hebben geen haast. Ik heb m'n mind opgemaakt: gezien de leeftijd van de auto's die ik prefereer heeft een aankoop in Duitsland denk ik weinig toegevoegde waarde.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Subaru Outback
Waarom zou je bij de kleppen willen? dat is ook niet echt van deze tijd, tenzij er iets goed fout is
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- dieseltijger
- Berichten: 11139
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Subaru Outback
Je hebt gelijk. Bij de meeste auto's is het hooguit eens in de 100...150k checken. Om te constateren dat de speling nauwelijks is verlopen. Zeker als je niet op LPG gaat rijden. En de recentere boxers (vanaf 2015 dacht ik) hebben ook een distributieketting in plaats van een riem - dus die kostenpost is ook finito.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
- dieseltijger
- Berichten: 11139
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Subaru Outback
Jazeker: Minder zakelijke kilometers, dus de draaikolk in de tank is dan minder een probleem. En betrouwbaar.Wie-niets schreef: ↑vr 20 aug 2021 10:00Een prachtige wagen natuurlijk en goede trekker maar past dit nog bij ons toekomst beeld?
Maar....voor de echte liefhebber???
Link
https://www.ad.nl/dossier-autotest/deze ... ~a7e5d9a1/
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Subaru Outback
Ik rij zelf een outback 2018 2.5 cvt 175pk ..en ben naar spanje geweest in 2018 met caravan (1300 kg) er achter ..en in 2019 naar sardinie ...en nu zitten we in grado italie ...en ik moet zeggen dat het gemiddeld gebruik 1:9 is met de caravan er achter dus valt nog mee ..en de outback wordt zeer compleet afgeleverd en rijd subliem .. en veel outback en foresters worden op lpg gezet ....bij veel kms ...bij weinig km ..beter toytota avensis hybrid op lpg gaan rijden dat rijd momenteel het voordeligst .
- dieseltijger
- Berichten: 11139
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Subaru Outback
Dat is zeer netjes. Met "tempo 100" stijgt het verbruik van de Avensis naar 1:7 of zoiets. Tegen 1:20 in de "miepkniep" stand en max 100 km/u zonder caravan. LPG bij Japanse auto's....dat is geen aanrader. De klepzittingen slaan relatief snel in door de hoge uitlaatgas temperatuur. En één ding wil je echt niet met een boxermotor die in een auto gelepeld is: werken aan de cylinderkoppen, oftewel: kleppen stellen om de 50k of zo.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje