Tv kijken op camping

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Tv kijken op camping

Bericht door dieseltijger » vr 11 mar 2022 06:43

Da's prima. Maar je krijgt af en toe de indruk dat er enorm veel gemierd wordt om koste wat kost TV te kijken, en dat een aantal mensen weinig plezier beleven aan de onzekerheden, de complexiteit en het werkelijk eindeloze ge-etter.

Als dat het geval lijkt te zijn: keep it simple. Buy quality - cry once (neem een schotel) of neem genoegen met het gratis lokale tv aanbod via Dvb-t (en leer gratis Frans in Frankrijk). En al die k-kastjes kan je om de paar jaar weer Weg flikkeren omdat iOs of Android ze niet meer lusten... Wet van behoud van ellende.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

sailor wim
Berichten: 2665
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Tv kijken op camping

Bericht door sailor wim » za 12 mar 2022 14:46

Ik heb de Module binnen met de nieuwe antenne.
Zoveel beter als de vorige binnen en buiten antenne.
Het scheelt voor mij een afstandsbediening, hdmi kabel, decoder, en voeding naar 12 volt.
De power antenne insert heeft een usb stekker die gelukkig de voeding van de tv gebruikt.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Tv kijken op camping

Bericht door iemand » za 12 mar 2022 17:22

powerinserter kun je ook zelf maken..


Het schema
download.png
download.png (5.62 KiB) 1746 keer bekeken
Achter in de plug
post-43581-0-70847500-1400325327.jpg
of in de behuizing van een signaalsplitter
inserter download (1).jpeg
inserter download (1).jpeg (3.73 KiB) 1746 keer bekeken
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
Tom
Berichten: 31
Lid geworden op: di 7 jan 2020 20:21

Re: Tv kijken op camping

Bericht door Tom » za 12 mar 2022 18:48

Wat grappig dat het draadje weer actief is na al die tijd…

Heb inmiddels ook besloten dat ik het te veel moeite en/of grote investering vind. Vermaak op de camping lukt toch wel, alhoewel het mij soms ook nog wel handig lijkt.
Bürnster flipper city 1980 getrokken door bmw x5 4.6

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Tv kijken op camping

Bericht door dieseltijger » za 12 mar 2022 18:59

@iemand: Die condensator begrijp ik: het blokkeren van de spanning en stroom naar de tuner. Waarvoor is de spoel, het weglekken van HF signaal richting de voeding?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Tv kijken op camping

Bericht door iemand » za 12 mar 2022 19:47

Juist, dat heb je thumbup.gif

De condensator laat het DVB-signaal door naar je ontvanger, maar niet de spanning van de 5 volt voor de antenne-voeding; high pass filter.

De spoel laat de spanning voor de antenne door, maar niet het DVB-signaal 'weglekken' naar de voeding; low pass filter.
Laatst gewijzigd door iemand op za 12 mar 2022 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Tv kijken op camping

Bericht door dieseltijger » za 12 mar 2022 20:37

Ah, dan ben ik het nog niet verleerd ;-) Wij hebben sinds 2018 of zo de Philips 22pfs5303/12 TV. Hier zitten analoge, DVB-C, DVB-T2, en DVB-S2 tuners in evenals een CI insteekmogelijkheid. Alle losse reut is daarmee komen te vervallen. Er zit ook een USB poort op, via een USB stick kan ik meegebrachte opnames afspelen - maar kan je ook de TV laten opnemen met een timer.

Het ding was nog niet eens duur ook, en wordt thuis ook gebruikt in combinatie met een passieve DVB-T2 antenne. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik dus één ding miste: de mogelijkheid om via bluetooth het geluid via een remote headphone af te spelen. Met klittenband heb ik dus semi-permanent een bluetooth transmitter aan de achterzijde vastgeplakt, die wordt gevoed via de USB poort. Klaar is klara.

In Nederland plaats ik een DVB-T antenne gewoon in de caravan, in het buitenland richt ik (ALS ik de tv meeneem) mbv een EISS statief de schotel op Astra 2E. Appeltje eitje.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”