Kamperen in de herfstvakantie

Gebruikersavatar
jeroen.25
Berichten: 1230
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 10:46
Locatie: Betuwe

Kamperen in de herfstvakantie

Bericht door jeroen.25 » zo 4 okt 2020 21:34

Omdat ik er nog even tussenuit wil, maar je bijna nergens heen kan overweeg ik om met de caravan naar Drenthe te gaan in de herfstvakantie.
Eerste vraag is of er eigenlijk nog veel campings open zijn in deze tijd van het jaar.
Tweede of het nog een beetje comfortabel te doen is.
Mijn caravan heeft wel een gaskachel, maar geen ringverwarming.
Voortent heb ik wel, maar nog nooit gezien. Deze direct na aankoop van de caravan op zolder gegooid. In m'n eentje toch erg lastig om op te zetten. Een zakluifel heb ik er wel aan zitten.

Bedoeling is om daar wat te mountainbiken en wandelen.
MTB kleding weer droog krijgen kan nog wel een probleem zijn
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS

Den Adriaan
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
Locatie: Urk

Re: Kamperen in de herfstvakantie

Bericht door Den Adriaan » zo 4 okt 2020 21:44

Dag Jeroen,

Wij staan in september en oktober op de camping.
Is goed te doen.
Er zijn meer dan genoeg campings open.
Je gaskachel is meer dan voldoende om je caravan te verwarmen.
En je kleren hang je gewoon binnen, boven de kachel.

Dus pak je caravan en ga!

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Kamperen in de herfstvakantie

Bericht door Leentje » zo 4 okt 2020 21:49

In NL zijn er nog volop campings open. In Drenthe vinden wij camping de Olde Bargen erg fijn. Pal aan het bos en voorzieningen toch in de buurt. Het sanitair is lekker verwarmd. In de winter toen er sneeuw lag hing er ook regelmatig iets te drogen. Wij hebben vloerverwarming. De gaskachel is heerlijk comfortabel. Bij flinke koude kan evt een klein elektrisch kacheltje ook nog.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Kamperen in de herfstvakantie

Bericht door dieseltijger » zo 4 okt 2020 21:50

Prima te doen. Je moet eerder minder dan meer spullen meenemen. En lekker ventileren.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Stigter
Berichten: 1132
Lid geworden op: ma 18 nov 2013 23:45
Locatie: Midden Nederland

Re: Kamperen in de herfstvakantie

Bericht door Stigter » zo 4 okt 2020 23:08

Kamperen kan het hele jaar er zijn campings open in Nederland.

In Drenthe kan ik geen camping opnoemen maar Rabitt Hill heeft diverse mogelijkheden en is open.

Achterin kan je zo het bos in fietsen.

De meeste caravans hebben een douchebak bij het toilet daar een doucheslang tussen de wand klemmen.

Zo doen wij dat met de zwemkleding.

Gewoon gaan anders wat extra kleding meenemen.
Groet Arnold

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Kamperen in de herfstvakantie

Bericht door dieseltijger » zo 4 okt 2020 23:20

En wat ook van belang is: wat voor een camping zoek je, en wat prevaleert: de omgeving of het comfort. Ik kom al jaren in het vroege voor- en najaar bij een kleine camping De Alberthoeve in Wateren (bij oude Willem en Dieverbrug) . Die heeft een grondige opknapbeurt gehad en is uiterst lieflijk qua indeling en opzet, en zit in een allermooist, natuurgebied waar je prima kan fietsen, wandelen en in de nacht kan sterrenkijken.

Alleen nu zijn zowat alle voorzieningen afgesloten, en het is nu dodelijk stil. Ik kan mij voorstellen dat veel mensen dat minder vinden.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: Kamperen in de herfstvakantie

Bericht door Erwin1987 » zo 4 okt 2020 23:48

Stigter schreef:Kamperen kan het hele jaar er zijn campings open in Nederland.

In Drenthe kan ik geen camping opnoemen maar Rabitt Hill heeft diverse mogelijkheden en is open.

Achterin kan je zo het bos in fietsen.

De meeste caravans hebben een douchebak bij het toilet daar een doucheslang tussen de wand klemmen.

Zo doen wij dat met de zwemkleding.

Gewoon gaan anders wat extra kleding meenemen.
Bij rabbit hill is alles ( behalve het buitenzwembad) gewoon aan de gang als in hoogseizoen, wij zijn er wel eens in januari geweest en ook dan is alles open.
Wij hangen inderdaad ook spullen in de wasruimte.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Home-car racer 48

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Kamperen in de herfstvakantie

Bericht door Niels83 » ma 5 okt 2020 00:49

ben je ook alleen op vakantie of heb ke wel iemand die geen tent op kan zetten?

Het weer kan alle kanten op, lekker warm, herfst regen of winters koud. evt extra elektrisch kacheltje mee voor de avonden, maar lijkt me niet direct nodig.

In de tent wordtvhet idd niet droog, dus of in het toiket gebouw drogen, in je caravan, dan is uitspoelen qua frisheid wel aan te raden of evt in de auto hangen.

Enige watvik mij kan voorstellen is dat veel mensen grotendeels binnen zitten.

Veel camoings die in september dicht gaan, blijven door het gemiste voor seizoen een maandje langer open.

Gebruikersavatar
jeroen.25
Berichten: 1230
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 10:46
Locatie: Betuwe

Re: Kamperen in de herfstvakantie

Bericht door jeroen.25 » ma 5 okt 2020 07:34

Bedankt voor de reacties!
Veel voorzieningen hoeft een camping niet te hebben. Fatsoenlijk sanitair uiteraard wel.
De MTB routes die ik sowieso graag wil rijden zijn Gieten en Sleen.
Heb vorig jaar op een camping vlakbij Borger gestaan, De Bosrand in Ellertshaar. Die is op zich wel redelijk gunstig gelegen voor beide routes.
Veel aanspraak zal ik inderdaad niet hebben in deze tijd, maar ben doorgaans niet heel veel op de camping overdag.
Mijn toilet heeft ook zo'n douchebak. Zo'n stang om kleding daar te drogen is wel een goed idee thumbup.gif

@Niels, ik ben alleen. Die tent ga ik niet opzetten.

Elektrisch kacheltje heb ik wel, maar die maakt teveel herrie naar m'n zin. Zowel als ik wakker ben en zeker voor als ik het koud heb midden in de nacht.
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Kamperen in de herfstvakantie

Bericht door dieseltijger » ma 5 okt 2020 07:56

Dan heb je rust, ruimte, de mooiste plek, het fraaiste uitzicht en onbegrensde mogelijkheden. Gewoon genieten!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: Kamperen in de herfstvakantie

Bericht door Erwin1987 » ma 5 okt 2020 08:08

Re re:

Wij zetten ook geen tent op die hebben we niet, ik zet bij mooi weer de luifel neer. En bij wat minder weer hebben we sinds dit jaar een goedkoop deeltentje, nog niet gebruikt maar soms bij wat minder weer misschien handig met vieze schoenen etc


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Home-car racer 48

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Kamperen in de herfstvakantie

Bericht door PD » ma 5 okt 2020 08:25

Toen de kids nog meegingen, kampeerden we altijd in de herfstvakantie. We zetten dan een voortent op en de kids sliepen in tentjes. In de nacht geen verwarming aan maar dikke dekbedden en slaapzakken en overdag/avond de voortent met gas verwarmen.

Soms waren de ritsen van de tentjes van de kids bevroren maar met de juiste voorzorgen hadden die het nooit koud.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Kamperen in de herfstvakantie

Bericht door Wie-niets » ma 5 okt 2020 09:38

Idem dito aan PD. Jaren lang gingen wij met de kids in de herfstvakantie. En je schrijft er zit een zakluifel aan. Die kun je natuurlijk ook gebruiken. Voor de rest is het meeste al gezegd.

Gewoon doen en vaak hebben we het qua weer in de herfstvakantie best getroffen.
Fijne vakantie.

Gebruikersavatar
Eefje
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 10:55
Locatie: regio oud blauw...

Re: Kamperen in de herfstvakantie

Bericht door Eefje » ma 5 okt 2020 10:00

@ PD: goed om te horen! wij zitten er ook aan te denken met de herfstvak weg te gaan (wel beetje afh van weer en dan last minute kijken), maar kids in tentje vroeg ik me af of dat wel fijn is (we kunnen niet met zijn 4 in de eriba). voortent gaan we wel opzetten ivm ruimte.

@ jeroen: ik denk dat als je alleen bent er vold ruimte is in de caravan om ook je spullen te drogen. warm genoeg wordt het vast ook wel, gewoon lekker dik dekbed mee voor de nacht ;) alvast een fijne vakantie toegewenst!
Eriba Touring Troll 540 en Kia Optima Sportswagon GT Line caravan.gif

Lucas
Berichten: 965
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: Kamperen in de herfstvakantie

Bericht door Lucas » ma 5 okt 2020 11:19

Camping De Norgerberg in Norg is ons deze zomer goed bevallen en is volgens mij ook in het najaar open. Ligt midden in de bossen, dus wandelen en mountainbiken kan er zeker. En je kunt daar alle kanten op.

Gaskachel moet zeker voldoende zijn, wij hebben wel ringverwarming maar gebruiken deze ook in het najaar zelden. Kachel alleen is al voor de meeste omstandigheden meer dan genoeg.

thundercat
Berichten: 143
Lid geworden op: za 24 sep 2016 21:56

Re: Kamperen in de herfstvakantie

Bericht door thundercat » ma 5 okt 2020 11:33

Wij willen er in de herfstvakantie ook nog graag een weekje op uit. Wachten het weer nog even af. Zijn ook een beetje terughoudend ivm de binnenactiviteiten voor de kids.
De bongerd lijkt ons wel wat maar het zwembad en binnenspeeltuin (waar we dan eigenlijk een beetje voor gaan) zijn op reservering. Max 30 volwassenen per keer.
Zijn bang dat het dan vaak vol zit.
Iemand ervaring hiermee??

Robertolini
Berichten: 401
Lid geworden op: vr 23 sep 2016 16:17

Re: Kamperen in de herfstvakantie

Bericht door Robertolini » ma 5 okt 2020 12:01

Wij gaan nu voor het 12e jaar met de caravan op herfstvakantie.
Volgende week lekker naar Gulpen.
Normaal altijd met privesanitair, maar het gebied in Limburg waar wij heen gaan zijn geen campings met eigen sanitair en gelegen zoals wij willen.
Ford Kuga 150pk St-Line
Gechipt naar 190 pk

Hobby 540 FU 2021, lekker compleet 😋

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Kamperen in de herfstvakantie

Bericht door willianv » ma 5 okt 2020 12:07

We gaan normaal vaak in de herfstvakantie naar Landal Sonnenberg in het Moezel gebied. Helaas gaat dat dit jaar niet lukken vanwege de inreisbeperkingen.

Ik twijfel om nu iets in Nederland te boeken, of toch richting Oostenrijk/Italië te gaan.

Als ik zie dat alle huisjes op de Nederlandse campings bezet zijn, begin ik er toch naar te neigen om naar het rustige Oostenrijk/Italië te gaan.
Transitverkeer door Duitsland is immers geen probleem.
Momenteel weer caravan- en camperloos….

Abve
Berichten: 580
Lid geworden op: do 6 aug 2020 13:35

Re: Kamperen in de herfstvakantie

Bericht door Abve » ma 5 okt 2020 21:18

Jeroen, ik zou je willen aanraden lid te worden van de ACSI.
Google daar maar es op, als je dit niet kent.
Als lid kun je gebruik maken van diverse ACSI-apps en filteren op je voorkeuren, zoveel als je wilt.
Hieronder een beeld van een aantal campings ( van groot tot klein) in Drenthe welke volgende week geopend zijn...
022EF202-7E33-47AE-A451-830025DBC7B7.png
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.

[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]

.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Kamperen in de herfstvakantie

Bericht door Daphne » ma 5 okt 2020 22:17

RE.gif

Lid worden of een abonnement nemen is niet nodig. Online kun je dit gewoon vinden en filteren. Alleen als je gebruik wil maken van CampingCard (korting) en de camping app wil installeren op een mobiel device, dan heb je een abonnement nodig.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Abve
Berichten: 580
Lid geworden op: do 6 aug 2020 13:35

Re: Kamperen in de herfstvakantie

Bericht door Abve » ma 5 okt 2020 22:36

RE.gif

Dank voor de toevoeging thumbup.gif
Maar lid worden kost je geen ‘rib uit het lijf’ mrgreen.gif
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.

[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]

.

Gebruikersavatar
jeroen.25
Berichten: 1230
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 10:46
Locatie: Betuwe

Re: Kamperen in de herfstvakantie

Bericht door jeroen.25 » ma 5 okt 2020 23:08

Die Acsi Card heb ik al, maar ging er onterecht van uit dat deze nu niet bruikbaar is.
Zag een camping die heel dicht bij de mountainbikeroute ligt en maar 12 euro per nacht kost.
Krijg steeds meer zin om het gewoon te gaan proberen :)
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Kamperen in de herfstvakantie

Bericht door Conradi » ma 5 okt 2020 23:45

willianv schreef:We gaan normaal vaak in de herfstvakantie naar Landal Sonnenberg in het Moezel gebied. Helaas gaat dat dit jaar niet lukken vanwege de inreisbeperkingen.
Wij staan met de Herfstvakantie ook vaak aan de Moezel. Gewoon lekker kamperen en je planning van het weer laten afhangen.
Balen dat het nu niet kan, hoewel we heel goed als Limburgers door zouden kunnen gaan :roll:

Oostenrijk is wat ver, kan Luxemburg eigenlijk nog?
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
jeroen.25
Berichten: 1230
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 10:46
Locatie: Betuwe

Re: Kamperen in de herfstvakantie

Bericht door jeroen.25 » di 6 okt 2020 07:26

:(
Had de stalling in september gezegd dat ik de caravan niet meer zou halen dit jaar.
Nu even geïnformeerd of het toch nog kan, maar krijg ik te horen dat het erg lastig is omdat hij helemaal achteraan staat...
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Kamperen in de herfstvakantie

Bericht door WillyL » di 6 okt 2020 08:46

Die ACSIkaart zit bij de boeken. Let op, het moet de (blauwe) CC zijn om de buitenseizoenskorting te krijgen en niet alle camping nemen die aan. Dus op de ACSIsite letten op het lichtblauwe logo.

Verder, campings die eind oktober begin november open zijn. Hebben meestal aangepast sanitair, versta verwarmd, maar daarom zijn niet alle sanitairgevpbiuwen open.

Voor de kou moet je het niet laten, zelfs lichte vorst versla je met een gaskachel ( of Ultraheat).

Het is meetsal rustig kamperen. Drogen van kleding kan lastiger zijn, maar met 1 of 2 geen probleem. Het kan in je sanitair hangen. Moesten het berghutten of echte wintercampings zijn , zelfs in droogruimtes.

Soms kan het helpen om een wintervoortentje te plaatsen, dat is een kleine voortent die enkel een zone rond de deur beschermt. Dat is gemakkelijk alleen op te zetten en je kan er botten, regenjassen ed in kwijt. Erg drogen doet het er niet in, tenzij met voldoende zon...
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Plaats reactie

Terug naar “Kamperen en Winterkamperen”