Nieuw dubbeldekscaravan !!
Nieuw dubbeldekscaravan !!
Vandaag stond er dit artikel in het AD !
DORDRECHT - Caravans worden niet alleen langer maar ook hoger. De Zweedse fabrikant Kabe heeft de primeur van de eerste dubbeldekscaravan in Europa. Het model met de toepasselijke naam Royal Tower heeft een bovenverdieping waarin volwassen kampeerders comfortabel rechtop kunnen rondlopen.
De Royal Tower van Kabe.
De caravan met een hoogte van 4,47 meter wordt voorlopig alleen in Zweden op de markt gebracht. In Nederland zijn de viaducten niet berekend op zo’n hoog gevaarte.
De dubbeldekscaravan, gebaseerd op een normaal model, is aan de achterkant uitgebouwd met een bovenverdieping met een deur die leidt naar een zonneterras met railing. De ruimte is uitgerust met een luxe zithoek en een barmeubel met wijnkoelkast.
Op de benedenverdieping heeft de Royal Tower een indeling met woonkamer, keuken met ontbijtdinette, badkamer en een slaapkamer met twee riante eenpersoonsbedden. Beide verdiepingen zijn uitgerust met airconditioning.
Volgens Ad Vlaanderen, de Nederlandse importeur van Kabe, zal het opzienbarende model niet op de Nederlandse markt verschijnen. ,,De caravan zou voor onze viaducten moeten worden verlaagd en dat zou ten koste gaan van de staruimte. Het ontwikkelen van een model met een inklapsysteem zou te ingewikkeld en te kostbaar worden.’’
Tot voor kort maakte Kabe ook de langste caravan van Europa. Deze plek is sinds begin juni overgenomen door de 11,51 meter lange Megaron van het merk Dethleffs.
Plaatje staat hier :
http://www.ad.nl/autowereld/article1604916.ece
DORDRECHT - Caravans worden niet alleen langer maar ook hoger. De Zweedse fabrikant Kabe heeft de primeur van de eerste dubbeldekscaravan in Europa. Het model met de toepasselijke naam Royal Tower heeft een bovenverdieping waarin volwassen kampeerders comfortabel rechtop kunnen rondlopen.
De Royal Tower van Kabe.
De caravan met een hoogte van 4,47 meter wordt voorlopig alleen in Zweden op de markt gebracht. In Nederland zijn de viaducten niet berekend op zo’n hoog gevaarte.
De dubbeldekscaravan, gebaseerd op een normaal model, is aan de achterkant uitgebouwd met een bovenverdieping met een deur die leidt naar een zonneterras met railing. De ruimte is uitgerust met een luxe zithoek en een barmeubel met wijnkoelkast.
Op de benedenverdieping heeft de Royal Tower een indeling met woonkamer, keuken met ontbijtdinette, badkamer en een slaapkamer met twee riante eenpersoonsbedden. Beide verdiepingen zijn uitgerust met airconditioning.
Volgens Ad Vlaanderen, de Nederlandse importeur van Kabe, zal het opzienbarende model niet op de Nederlandse markt verschijnen. ,,De caravan zou voor onze viaducten moeten worden verlaagd en dat zou ten koste gaan van de staruimte. Het ontwikkelen van een model met een inklapsysteem zou te ingewikkeld en te kostbaar worden.’’
Tot voor kort maakte Kabe ook de langste caravan van Europa. Deze plek is sinds begin juni overgenomen door de 11,51 meter lange Megaron van het merk Dethleffs.
Plaatje staat hier :
http://www.ad.nl/autowereld/article1604916.ece
dubbeldakscaravan niks nieuws
Dubbeldakscaravan niks nieuws
Reeds in de jaren 50 werden in Europa dubbeldakscaravans gebruikt. Ik weet alleen niet zeker of 't een Europees of een Amerikaans product was maar toonde wel opvallend veel overeenkomsten met die KABE.
In "de caravanshow"op discovery werd zo'n ding gerestaureerd, er werd een folder bij getoond met een plaatje waarop een aantal voor die tijd schaars geklede dames op het zonnedak aan 't zonnen waren...
Overigens: dat model van KABE lijkt me voor Scandinavische omstandigheden heel goed bruikbaar. Persoonlijk zou ik er in ons deel van Europa niet mee durven verschijnen aan de receptie van een camping.
Fred
Reeds in de jaren 50 werden in Europa dubbeldakscaravans gebruikt. Ik weet alleen niet zeker of 't een Europees of een Amerikaans product was maar toonde wel opvallend veel overeenkomsten met die KABE.
In "de caravanshow"op discovery werd zo'n ding gerestaureerd, er werd een folder bij getoond met een plaatje waarop een aantal voor die tijd schaars geklede dames op het zonnedak aan 't zonnen waren...
Overigens: dat model van KABE lijkt me voor Scandinavische omstandigheden heel goed bruikbaar. Persoonlijk zou ik er in ons deel van Europa niet mee durven verschijnen aan de receptie van een camping.
Fred
dubbeldeks caravan
Nee, geen airstream (die vind ik wel erg mooi trouwens) maar een Berkely statesman. De naam klinkt Amerikaans maar hij zou toch in de buurt van Londen gebouwd zijn.
Er zat een binnentrap in naar de verdieping zelfs...
't Ding was voor de restauratie zó verrot dat alleen de metalen delen zoals wegklapbare wastafel, raamlijsten en de as met bladveren en wielen nog bruikbaar waren...
Hopenlijk herhaalt Discovery die serie nog eens. Kunnen we daar geen actie voor opzetten?
Fred
Er zat een binnentrap in naar de verdieping zelfs...
't Ding was voor de restauratie zó verrot dat alleen de metalen delen zoals wegklapbare wastafel, raamlijsten en de as met bladveren en wielen nog bruikbaar waren...
Hopenlijk herhaalt Discovery die serie nog eens. Kunnen we daar geen actie voor opzetten?
Fred
Jak wat een lelijk gevaarte .....zal mischien wel te bezichtigen zijn op Dordrecht open. Voor de mensen die de Megaron van Dethleffs een willen zien: http://www.dethleffs-megaron.de
Wie zei d'r dat douchen in de caravan een krappe aangelegenheid isKcara schreef:Jak wat een lelijk gevaarte .....zal mischien wel te bezichtigen zijn op Dordrecht open. Voor de mensen die de Megaron van Dethleffs een willen zien: http://www.dethleffs-megaron.de
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke
Toch is dat niet zo nieuw hoor, dat ze met een caravan de "hoogte" ingaan.
Kijk maar eens naar dit plaatje
Kijk maar eens naar dit plaatje
Nou .....
De Nieuwe Dethleffs Megaron lijkt mij ook wel wat
Preis inkl. 19 % MwSt. € 64.990,–
Gesamtbreite cm 250
Länge Aufbau/Gesamt cm 1008/1151
Höhe Innen/Gesamt cm 195/259
Liegeflächen
Kinderzimmer cm
183x78/54
Kinderzimmer cm
183x65/40
Schlafzimmer cm
202x150
Masse in fahrb. Zustand* kg 2760
Zuladung kg 740
Techn. zul. Gesamtmasse kg 3500
Fahrwerk kg WAP 3,5 t
Kühlschrank/davon Frosterfach l 138/17
Steckdosen 230 V 7
Sonderausstattungsliste
Backofen 869,00 €
Waschmaschine 1.089,00 €
Geschirrspüler 969,00 €
Flachbildschirm 32“ 3.190,00 €
Markise Omnistore 1.349,00 €
SAT Antenne Oyster 65 Twin LMB 2.890,00 €
Dachklimaanlage 3200 1.790,00 €
Lederausstattung auf Anfrage
Alufelgen 419,00 €
Handtuchtrockner 469,00 €
Dolby Surround Anlage 1.890,00 €
De Nieuwe Dethleffs Megaron lijkt mij ook wel wat
Preis inkl. 19 % MwSt. € 64.990,–
Gesamtbreite cm 250
Länge Aufbau/Gesamt cm 1008/1151
Höhe Innen/Gesamt cm 195/259
Liegeflächen
Kinderzimmer cm
183x78/54
Kinderzimmer cm
183x65/40
Schlafzimmer cm
202x150
Masse in fahrb. Zustand* kg 2760
Zuladung kg 740
Techn. zul. Gesamtmasse kg 3500
Fahrwerk kg WAP 3,5 t
Kühlschrank/davon Frosterfach l 138/17
Steckdosen 230 V 7
Sonderausstattungsliste
Backofen 869,00 €
Waschmaschine 1.089,00 €
Geschirrspüler 969,00 €
Flachbildschirm 32“ 3.190,00 €
Markise Omnistore 1.349,00 €
SAT Antenne Oyster 65 Twin LMB 2.890,00 €
Dachklimaanlage 3200 1.790,00 €
Lederausstattung auf Anfrage
Alufelgen 419,00 €
Handtuchtrockner 469,00 €
Dolby Surround Anlage 1.890,00 €
Dethleffs Camper Lifestyle 510 TK - Audi A4 Avant Quattro 272Pk - 400Nm
Ik ben gisteren op de Caravan Salon in Dusseldorf geweest en heb even een kijkje mogen nemen in de Megaron. De uitvoering die op de beurs stond kost zo'n 83.000 Euri aan kleingeldDe Nieuwe Dethleffs Megaron lijkt mij ook wel wat
Het is inderdaad een Mega ding met alle opties die je maar kunt verzinnen: Wasmachine, Afwasmachine, Grote douche, 32" Flat TV en noem maar op!
Ik vroeg de "verkoper" of er nou wel markt is voor zo'n gigant, want voor een camping is hij immers (in de meeste gevallen) een maatje te groot. Het blijkt dat de markt die ze er mee willen aanboren voornamelijk bestaat uit b.v. kermis exploitanten e.d.
De apparatuur die er in zit is ook niet bepaald geschikt voor een gemiddelde camping. Je hebt namelijk 64A nodig om alles te kunnen laten "draaien".
Afsluitend aan onze "rondleiding" :D vertelde de "verkoper" dat kermis exploitanten niet echt ongerust hoeven te worden als de muziek van hun attractie uitvalt. Hem raar aankijkend en afvragend waar dat nou op sloeg draaide hij even aan het volume knopje van de "on-board" stero installatie. Knetters..... wat een gigantische herrie komt daar uit... een discotheek zou bijna jaloers worden
Al met al is het een mooie caravan. Helaas is hij net iets te groot voor op de camping, anders had ik er wel eentje besteld. Ik heb dus toch maar besloten om de Kabe Hacienda 1000 te bestellen. Deze is immers toch zo'n dikke 8 cm korter
En dan de Opel ervoor als trekkerBlieje schreef: Helaas is hij net iets te groot voor op de camping, anders had ik er wel eentje besteld. Ik heb dus toch maar besloten om de Kabe Hacienda 1000 te bestellen. Deze is immers toch zo'n dikke 8 cm korter
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke
dubbeldekker
Geluk zit 'm toch vaak in de kleine dingen
Fred BORA 1.6 16V + CHATEAU Chiara2000 350AK
Fred BORA 1.6 16V + CHATEAU Chiara2000 350AK
Ook de Graham & Curtiss 1932, Blue Streak & Land Yacht te bezichtigen in de Louwman Collectie: http://www.louwmancollection.nl/Collectie.htm was al iets wat een klein beetje de hoogte in ging. Wellicht iets minder hoog, maar toch.
Fendt Topas 560 TG, Mercedes Benz E-klasse Estate 280 CDI Avantgarde Special Edition
Caravan met dakterras
het was Eifelland die vroeger een caravan met dakterras op de markt bracht. Min of meer voor eigengebruik voor tijdens autoraces waar men deelnemer/sponsor van was!
zandvoorta schreef:Terras op de caravan is toch ook al eerder gedaan? Was dat niet LMC in de jaren zeventig die een caravan bouwde met terras als publiciteitsstunt?
Re: Nieuw dubbeldekscaravan !!
Hobby 460 Exclusive 2004 met Ego Titanium + X20 accu / Ford Kuga 1.5 120 PK 2017
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22
Re: Nieuw dubbeldekscaravan !!
Grappig en ik denk dat het wel mee zal vallen met de viaducten ? Of zijn die in Zweden hoger dan minimaal 4.20 m ?
Maar het hokje dat de boven verdieping moet zijn is wel erg klein door dat balkon. Ik zou dan liever geen balkon hebben maar een dubbele leefruimte dus over de volle lengte opbouw. Je kunt immers toch met of zonder luifel buiten zitten....waarom moet dat OP het voertuig ?
Maar idd alleen maar praktische nadelen. Maar weinig caravan boeren kunnen het opslaan. Enorm luchtweerstand en brandstof verbruik. Enorme eisen aan trekvoertuig. Als ik van gekkigheid niet wist hoe ik mijn geld over de balk moest gooien, dan nam ik een camper maat (dubbeldeks)touringcar met een aanhangwagen met een auto erop. In Duitsland regelmatig gezien.
Maar het hokje dat de boven verdieping moet zijn is wel erg klein door dat balkon. Ik zou dan liever geen balkon hebben maar een dubbele leefruimte dus over de volle lengte opbouw. Je kunt immers toch met of zonder luifel buiten zitten....waarom moet dat OP het voertuig ?
Maar idd alleen maar praktische nadelen. Maar weinig caravan boeren kunnen het opslaan. Enorm luchtweerstand en brandstof verbruik. Enorme eisen aan trekvoertuig. Als ik van gekkigheid niet wist hoe ik mijn geld over de balk moest gooien, dan nam ik een camper maat (dubbeldeks)touringcar met een aanhangwagen met een auto erop. In Duitsland regelmatig gezien.
-
- Berichten: 1260
- Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
- Locatie: Best
Re: Nieuw dubbeldekscaravan !!
Nou kijk, als mkeders de vrouw in haar niksie i de zon wil liggen op de camping ligt ze natuurlijk niet zo in de kijk als ze op het teras bovenop de caravan vertoeft.
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007
- Fred
- Berichten: 341
- Lid geworden op: ma 4 jul 2005 11:54
- Locatie: Almelo/Ciudad Quesada, Rojales Spanje
Re: Nieuw dubbeldekscaravan !!
Deze heeft Kabe in het verleden wel geproduceerd. Ik meen voor demonstratie doeleinden
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Er gaat altijd meer goed dan fout !