Ik ben vooral benieuwd of de ventilatoren überhaupt gaan draaien vanwege de zeer ruime inbouw van de koelkast en vriezer. Omdat ik ze vrijwel niet kan horen, vertrouw/baseer ik me op de temperatuuruitlezing van de koelribben als indicatie
Fendt 650 TF Brillant
Re: Fendt 650 TF Brillant
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Fendt 650 TF Brillant
Laatst gewijzigd door Daphne op di 25 mei 2021 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote voorgaand bericht verwijderd
Reden: quote voorgaand bericht verwijderd
Kabe imperial 600 dxl ks getrokken door een Volvo XC60 hybrid
Re: Fendt 650 TF Brillant
Voor wie nog twijfelt over het nut van een 4x4 mover onder een tandemasser dit was met een 2x4 nooit gelukt, plekje heeft een vrije ruimte van 9,6 meter.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Fendt 650 TF Brillant
Zeker handig zo’n 4x4 mover... De kinderen hebben hiermee vorig weekend voor elkaar gekregen om een velg/band zo te belasten dat 1 band leeg gelopen was doordat de band wss wat van de velg rand was gedrukt
Maar uh, sta je niet verkeerd om. Aan de andere kant heb je vrij uitzicht.
Maar uh, sta je niet verkeerd om. Aan de andere kant heb je vrij uitzicht.
Fendt Saphir 650SKM 2018, BMW X5 45e 2020
Re: Fendt 650 TF Brillant
Nou met een XT2 mover 2x steken en hij stond tussen de heggen van 9,2meter.
Porsche + Tabbert
Re: Fendt 650 TF Brillant
&Herr
Een 4x4 mover kan je inderdaad verrassen !
@VIP
vóór2 hegjes bedoel je dat is echt iets anders dan ertussen
Een 4x4 mover kan je inderdaad verrassen !
@VIP
vóór2 hegjes bedoel je dat is echt iets anders dan ertussen
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Fendt 650 TF Brillant
Vandaag beleefden we onze 100e aankomst met een tandemasser op een camping sinds 09-2017… 64x met de Premium 650 UFf en nu 36x met de Brillant 650 TF. De camping die de “eer” te beurt valt, is Loreleyblick in Sankt Goar
Deze caravan is voor ons met afstand de beste die we sinds 2008 gehad hebben De laatste jaren tot wel 150 probleemloze en zeer comfortabele kampeerdagen per jaar !
Deze caravan is voor ons met afstand de beste die we sinds 2008 gehad hebben De laatste jaren tot wel 150 probleemloze en zeer comfortabele kampeerdagen per jaar !
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Fendt 650 TF Brillant
De Thule 9200 is sinds eind maart (na DKA) elektrisch te bedienen met een afstandsbediening, zojuist een filmpje gemaakt van het veilig en comfortabel indraaien. Met name wanneer het wat harder waait, kunnen we deze grote 18 m2 luifel nu goed samen vasthouden
Het lawaai op de achtergrond…. Tja, Loreleyblick is helaas niet verkeersvrij Aan het begin van het filmpje hangt het doek al slap, dat komt omdat de luifel eerst een stukje verder uit moet om de vergrendelingen in de luifelbalk los te kunnen zetten.
Het lawaai op de achtergrond…. Tja, Loreleyblick is helaas niet verkeersvrij Aan het begin van het filmpje hangt het doek al slap, dat komt omdat de luifel eerst een stukje verder uit moet om de vergrendelingen in de luifelbalk los te kunnen zetten.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Fendt 650 TF Brillant
Ik heb je datzelfde over 2x een premium horen zeggen.
Je veranderde zelfs je forumnaam in Premium Discovery..
Vernieuwd inzicht??
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Fendt 650 TF Brillant
Voortschrijdend inzicht
Edit: Premium……. was mijn 1e forumnaam, in 2014 lid geworden en de 1e Premium hadden we al in 2013
Laatst gewijzigd door PD op za 7 mei 2022 19:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Fendt 650 TF Brillant
A..zo...
Whats next??
Whats next??
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Fendt 650 TF Brillant
Die moet (althans voor ons) nog ontworpen en gebouwd worden
Maar het is hier geen babbelbox…
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Fendt 650 TF Brillant
Ach...er wordt hier al 19 pagina's over nx anders dan briljant gebabbeld..
Ok..geen babbelbox
Ok..geen babbelbox
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Fendt 650 TF Brillant
Ik kan mij voorstellen dat het erg makkelijk is, bij de vele verplaatsingen van de caravan.
Hebben jullie ook op afstand bedienbare poten?
Wat moet er eigenlijk aangepast worden voor het motoriseren van de Thule?
Zo te zien valt de motor netjes binnen de cassette. Is het originele draaimechanisme ook nog aanwezig en handbediening ook nog mogelijk (bij storing)?
Waar wordt de voeding vandaag gehaald?
Hebben jullie ook op afstand bedienbare poten?
Wat moet er eigenlijk aangepast worden voor het motoriseren van de Thule?
Zo te zien valt de motor netjes binnen de cassette. Is het originele draaimechanisme ook nog aanwezig en handbediening ook nog mogelijk (bij storing)?
Waar wordt de voeding vandaag gehaald?
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17
Met daarachter
Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino
Met daarachter
Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino
Re: Fendt 650 TF Brillant
Mooie optie die elektrische bediening van de.luifel die er bij ons ook sinds begin dit jaar op zit
@mark m: handbediening blijft gewoon mogelijk. Stroom wordt bij een stroompunt vandaan gehaald wat het dichtst bij de dakdoorvoer zit. In ons geval bij het stopcontact bij de rondzit. Stuurunit zit in bovenkastje maar die is zo klein (ca 3 smartphones op elkaar) dat hij nauwelijks ruimte inbeslag neemt.
Bijkomend voordeel wat je niet op het filmpje van Hans ziet: alleen inschuiven gaat net zo snel omdat je heen en weer tussen de poten kunt lopen terwijl hij inschuift.
En toch ben ik nog blijer met de elektrische poten maar dat komt ook omdat ik de caravan thuis bij vertrek/aankomst nog een extra keer verplaats en de poten per weekend dus 8x bedien en de luifel slechts 2x.
@mark m: handbediening blijft gewoon mogelijk. Stroom wordt bij een stroompunt vandaan gehaald wat het dichtst bij de dakdoorvoer zit. In ons geval bij het stopcontact bij de rondzit. Stuurunit zit in bovenkastje maar die is zo klein (ca 3 smartphones op elkaar) dat hij nauwelijks ruimte inbeslag neemt.
Bijkomend voordeel wat je niet op het filmpje van Hans ziet: alleen inschuiven gaat net zo snel omdat je heen en weer tussen de poten kunt lopen terwijl hij inschuift.
En toch ben ik nog blijer met de elektrische poten maar dat komt ook omdat ik de caravan thuis bij vertrek/aankomst nog een extra keer verplaats en de poten per weekend dus 8x bedien en de luifel slechts 2x.
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S
Re: Fendt 650 TF Brillant
Wij hebben geen elektrisch poten zoals Pakkie die wel heeft. De handbediening van de Thule is vervangen door een motor die in de cassettebuis schuift en die bovendien ook handbediend mogelijk blijft, je moet het weten om uiterlijk het verschil te constateren De 230 V voeding komt via een dakdoorvoer met een stuurkastje in de bovenhoek van de Brillant, de montage hebben wij deskundig uitbesteed en we bedienen met een afstandsbediening.mark m schreef: ↑za 7 mei 2022 21:05Ik kan mij voorstellen dat het erg makkelijk is, bij de vele verplaatsingen van de caravan.
Hebben jullie ook op afstand bedienbare poten?
Wat moet er eigenlijk aangepast worden voor het motoriseren van de Thule?
Zo te zien valt de motor netjes binnen de cassette. Is het originele draaimechanisme ook nog aanwezig en handbediening ook nog mogelijk (bij storing)?
Waar wordt de voeding vandaag gehaald?
Wij hebben deze optie puur vanuit safety bij veel wind genomen. Ondanks het forse formaat van 6x3 mtr is de Thule 9200 prima handbediend te bedienen, maar bij wat meer wind moet je deze wel goed vast kunnen houden, vandaar deze aanvullende investering op de Brillant die wel heel snel went
Overigens gelijktijdig met een dimbare LED strip in de bestaande 3e luxe strip van de Brillant, ook deze met afstandsbediening:
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Fendt 650 TF Brillant
Ter verduidelijking een afbeelding van de motor kit. De buismotor vervangt de bestaande handbediening en wordt in de cassettebuis van de luifel geschoven, net als bij je knikarmscherm thuis. Op de afbeelding ook het stuurkastje wat in een bovenkastje van de caravan wordt ingebouwd en de afstandsbediening.mark m schreef: ↑za 7 mei 2022 21:05Wat moet er eigenlijk aangepast worden voor het motoriseren van de Thule?
Zo te zien valt de motor netjes binnen de cassette. Is het originele draaimechanisme ook nog aanwezig en handbediening ook nog mogelijk (bij storing)?
Waar wordt de voeding vandaag gehaald?
Omdat de buismotor zo krachtig is, worden ook de bestaande tension arms van de luifel vervangen door langere exemplaren waarbij de vergrendelingen wel op dezelfde plek in de cassettebalk blijven. Op de afbeelding ontbreken overigens deze langere tension arms zoals ook de dakdoorvoer.
Wanneer je de witte ronde dop verwijdert, is de cassetteluifel ook gewoon met de handslinger te bedienen, bijv. bij het ontbreken van 230 Volt.
De voeding wordt in de caravan afgetakt van de bestaande infrastructuur en daar heb ik nog een hoofdschakelaar tussen zodat ik de motor kit op de camping geheel spanningsvrij kan maken om onbedoeld bedienen te voorkomen.
Zoals gezegd, voor ons een waardevolle safety aanvulling bij wind voor de Brillant die zeker ook extra comfort brengt. Bovendien zie je er niets van
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Fendt 650 TF Brillant
Mooie optie.
Je schrijft over safety bij harde wind. Ik begrijp dat je nu je handen vrij hebt om de luifel vast te houden/te sturen.
Zit er ook een windmeter op waarbij de luifel automatisch (deels) inklapt bij te harde wind?
Je schrijft over safety bij harde wind. Ik begrijp dat je nu je handen vrij hebt om de luifel vast te houden/te sturen.
Zit er ook een windmeter op waarbij de luifel automatisch (deels) inklapt bij te harde wind?
Hobby 460 UFe De luxe bj2021
Volvo S60 Inscription bj2022
Volvo S60 Inscription bj2022
Re: Fendt 650 TF Brillant
Lijkt mij niet ivm eventueel geplaatste stormband en of zijwand.
Groet Arnold
Re: Fendt 650 TF Brillant
Heb je de stormband dan eigenlijk nog nodig?
Ik zie natuurlijk ook wel beperkingen, maar vroeg het me gewoon af...
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Ik zie natuurlijk ook wel beperkingen, maar vroeg het me gewoon af...
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Hobby 460 UFe De luxe bj2021
Volvo S60 Inscription bj2022
Volvo S60 Inscription bj2022
- sander_knaus
- Berichten: 284
- Lid geworden op: di 7 feb 2017 08:11
Re: Fendt 650 TF Brillant
Zijn de knikarmen niet sterk genoeg dat je haasje over moet doen met de staanders?
Opel Grandland X 1.2 (2020) met een Knaus Sport 450 FU (2017)
Re: Fendt 650 TF Brillant
Dank voor de duidelijke uitleg
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17
Met daarachter
Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino
Met daarachter
Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino
Re: Fendt 650 TF Brillant
Nee de luifel staat echt vast, zowel de 3 staanders met peggypeg vloerplaten als met 3 stormbanden.
Anders is er bij wat meer wind echt geen houden aan, een kite van 18 m2
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Fendt 650 TF Brillant
Thule adviseert vanaf 5 mtr breed 3 staanders, dus zeker onze 6 mtr brede luifel heeft er 3. Bij wat meer wind komen er echt forse krachten op. In het midden hebben we ook een uitneembare dakligger zodat de luifelbalk niet gebogen raakt op die lengte.sander_knaus schreef: ↑zo 8 mei 2022 10:59Zijn de knikarmen niet sterk genoeg dat je haasje over moet doen met de staanders?
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)