Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1966
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door moyzo » za 7 mei 2022 11:26

Ik ben denk ik geslaagd; net op de markt heel dun soepel transparant tafelzeil gekocht, ik ga het in stroken knippen. Als ik met een doekje of plantenspuitje de caravan licht vochtig maak plakt het er al tegenaan. Het is ook zo weer te verwijderen. We zullen het uit gaan testen.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36135
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door Chris » za 7 mei 2022 16:32

Zo werkt het vaak...
Je moet er tegenaan lopen.
Happy ??
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Reisben
Berichten: 525
Lid geworden op: za 16 feb 2019 10:06

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door Reisben » za 7 mei 2022 19:47

En nu maar wachten tot Thule het borgschroefje op de markt brengt...
Knaus Sport 450 FU Silver Selection met Hyundai Tucson

peevee1957
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 21 okt 2022 20:04

Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door peevee1957 » do 19 jan 2023 09:42

Kan iemand mij vertellen hoe deze Thule Residence G3 zich, in combinatie met een Omnistore 6300, zich gedraagt bij zwaar weer? Ik lees dat ' je gek wordt van het gekraak', 'de buren komen klagen van het lawaai'...
Storm wordt meestal voorspeld en dan kan je alles nog tijdig afbreken. Maar houdt het geheel goed stand bij bv. een plots opkomend hevig onweer.
Het materiaal ziet er stevig uit met heel veel afspanmogelijkheid. Maar ik veronderstel dat je de luifel niet wat scheef kan zetten voor betere afwatering? En blijft het luifelzeil bij windvlagen wel goed vastzitten in de afklemming van de rafters?
Bedankt op voorhand voor jullie ervaringen en wijze raad.
Dethleffs Camper 460 Avantgarde met Nissan Quashqai 158 Mild Hybrid 4WD

Gebruikersavatar
Rodo
Berichten: 966
Lid geworden op: di 23 aug 2022 13:11
Locatie: On the road somewhere

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door Rodo » do 19 jan 2023 10:03

moyzo schreef:
za 7 mei 2022 11:26
Ik ben denk ik geslaagd; net op de markt heel dun soepel transparant tafelzeil gekocht, ik ga het in stroken knippen. Als ik met een doekje of plantenspuitje de caravan licht vochtig maak plakt het er al tegenaan. Het is ook zo weer te verwijderen. We zullen het uit gaan testen.
Pas op!!
Nat maken en plakken gaat, maar wat als het spul indroogt? De kans is aanwezig dat het echt is vast geplakt?! Zeil en plastic hebben dan de neiging om zich ‘in te vreten’.
Ik zou eerst een klein stukje testen op een vrijwel onzichtbare plaats in de omstandigheden zoals je ze normaal zou gebruiken.
Spending a fortune to live like a wanderer

Reisben
Berichten: 525
Lid geworden op: za 16 feb 2019 10:06

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door Reisben » ma 6 mar 2023 21:44

@peevee1957
Wij hebben de G3 een tijdje gehad en inderdaad een flinke hoeveelheid wind erop gehad. Ik wordt nooit blij van storm en een voortent. Behalve dat het klappen van de panelen mij 's nachts wakker houd komt er toch een moment waarop het kritisch wordt. De stormbanden houden het denk ik, wel lang uit maar in gewone bodem werken haringen de grond uit doordat het paneel in- en uitbolt. Dan wordt de zaak hachelijk. Ik heb de G3 wel eens afgebroken omdat ik het niet meer vertrouwde. Maar dat is niet anders met een willekeurige voortent. Het probleem is dan wel dat je veel tijd nodig bent om de peesprofielen in de voorste hoeken uit te schuiven voor je een paneel kunt losmaken. het voorpaneel uitschuiven is lastig omdat de stormbanden in de weg zitten. Dan moet ook de schoor tussen de dakligger en de staander weggenomen worden waardoor de dakligger minder stabiel wordt. Ik heb steeds zo gewerkt dat ik aan de luwe zijde van de tent de panelen wegnam, als laatste dus het paneel pal op de wind. En het dak moet even uit de ligger loskomen. Het indraaien van de luifel deed ik dan tussen twee windvlagen door, nog zo'n kritisch moment. Je kunt de auto dicht tegen de tent aanzetten om nog iets wind te breken. Maar leuk is het niet om in de storm de boel af te breken. Toch is het de consequentie van een voortent...
Ik kan dus niet zeggen wanneer de G3 echt zal bezwijken, gelukkig zei mijn verstand dat het wel mooi was en dat hij plat moest. Bijkomend probleem: waar laat je de panelen zo snel, vooral als ze nat zijn? Ik propte ze in de auto, had geen betere optie.
Knaus Sport 450 FU Silver Selection met Hyundai Tucson

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”