Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 1530
Lid geworden op: ma 27 apr 2020 09:25

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door Ferdi » za 19 jun 2021 10:54

Als je Tapatalk app gebruikt voor het forum, kan je heel eenvoudig een foto plaatsen vanuit je iPhone


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Ferdi

Kia Niro EV executive 2023 Kip Shelter plus 2023

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19754
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door Daphne » za 19 jun 2021 12:11

Ook zonder Tapatalk is het simpel om een foto te plaatsen. Je hoeft de foto niet eens meer te verkleinen. Gewoon bijlage toevoegen, foto selecteren en invoegen in bericht. Alles vanaf een Apple, Android of Windows.

En Reisben, het is mijn persoonlijke mening. Dat hele volksstammen het zo wel willen is dit op de markt gebracht. Wil niet zeggen dat dit een goede optie is. en heeft ook niets te maken met onbekwaam zijn van mensen die dit willen. Heb ik ook niet geschreven. Om mijn opmerking een dooddoener te noemen vind ik dan ook jammer.


Verzonden vanaf mijn iPhone 12 met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

ArnoM
Berichten: 2021
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door ArnoM » za 19 jun 2021 12:16

Foto's plaatsen gewoon via het forum is idd een hele verbetering tov het verleden.
Nu Tapatalk tenminste niet meer nodig.
blij.gif
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Reisben
Berichten: 525
Lid geworden op: za 16 feb 2019 10:06

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door Reisben » za 19 jun 2021 14:18

Even een tekstje voor het plaatsen van een foto.
Krasjes op caravan.
Bijlagen
0934B04D-2F55-4C4B-97A1-C2D18E8952D8.jpeg
Krasjes op caravan
Knaus Sport 450 FU Silver Selection met Hyundai Tucson

ArnoM
Berichten: 2021
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door ArnoM » za 19 jun 2021 15:24

[re.gif]
Dit zijn de krasjes van die staander waar je het laatst over had?
Diep zo te zien.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1946
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door mrbullmastiff » za 19 jun 2021 19:53

Zijn krasjes door vuil op de tent in combinatie met wind. Als ik me goed herinner hebben jullie de G3 regelmatig en ook langere periodes gebruikt. Ik denk dat je met iedere deeltent dit soort schades krijgt op een gegeven moment.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Reisben
Berichten: 525
Lid geworden op: za 16 feb 2019 10:06

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door Reisben » za 19 jun 2021 21:48

De foto is gelukt, hoera! Ik zie perspectief, voor de toekomst wel te verstaan.
Inderdaad zie je op de foto de krasjes die de staander veroorzaakt. Bijgesloten nog een plaatje van de schade langs het wcraam.
Misschien niet dramatisch maar als je, zoals wij, lang onderweg bent dan moet de schade wel onaanvaardbare omvang aannemen. Dat willen we niet natuurlijk. Thule heeft wel in zijn instructies een opmerking geplaatst dat je het profiel schoon moet houden. Maar moet je dan elke dag met een vochtige lap de flappen poetsen om aan die voorwaarde te voldoen? Opmerkelijk vind ik dat er een regelmaat is te vinden in de krasjes. Een grotere op regelmatige afstand en kleinere er tussen in. Is zand van nature zo selectief? Nogmaals, de verticale beweging die Thule en de verkoper de schuld geven wil er bij mij niet in.
Ik heb tijdens de winderige dagen in mei de staanders met een touw gefixeerd aan de handgrepen van de caravan. Werk goed, is geen gezicht.
Bijlagen
27895781-6CE9-4755-9129-D9A9D45DC6CD.jpeg
Knaus Sport 450 FU Silver Selection met Hyundai Tucson

Gebruikersavatar
bertgolf116
Berichten: 143
Lid geworden op: do 26 mar 2015 14:45

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door bertgolf116 » zo 20 jun 2021 10:49

[re.gif] nee hebben alleen originele G2 zijwand die alleen aan de bovenkant in het meegeleverde profiel is bevestigd en beneden middels haringen thumbup.gif
Mazda CX5 2.5l aut. 4wheel met Knaus Südwind 450 FU 60 years edition 2021

Gebruikersavatar
bertgolf116
Berichten: 143
Lid geworden op: do 26 mar 2015 14:45

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door bertgolf116 » zo 20 jun 2021 10:55

[re.gif]
Bovenstaande reactie was nog op Daphnes bericht mbt zijstaander
Mazda CX5 2.5l aut. 4wheel met Knaus Südwind 450 FU 60 years edition 2021

Reisben
Berichten: 525
Lid geworden op: za 16 feb 2019 10:06

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door Reisben » zo 20 jun 2021 14:27

Daphne schreef:
za 19 jun 2021 09:01
Het is niet nieuw dat een deeltent, wintertent of deze zijwanden met aandrukstang langs de caravanwand schuren.

Wij hebben ook slijtplekken van de wintertent die we een hele winter hadden opgezet. Er zit nu eenmaal beweging in, je kunt niet verwachten dat het hetzelfde is als een pees door de tentrail.
De slijtplekken hebben we alleen op het zilverkleurige bestickerde deel van de Knaus, niet op wand zelf.

Volgens mij heeft forumlid @Adventure dit opgelost door een folie ter plekke van de zijwanden op de caravan te plakken wanneer de wintertent wordt gebruikt.

Persoonlijk begrijp ik de wens niet om van een cassetteluifel een dichte voortent te willen maken. Daar is dat ding niet voor ontworpen.


Verzonden vanaf mijn iPhone 12 met Tapatalk
Ik trek mijn opmerking dat jouw reactie een dooddoener was weer in. Excuses. Maar als jij schrijft dat het "ding" daar niet voor ontworpen is suggereert dat dat jij kennis hebt van het doel dat Thule voor ogen had en het ontwerpproces dat daarop gevolgd is. Daar twijfel ik dan weer aan. Misschien dat de wens om van een cassetteluifel een dichte voortent te maken is ingegeven door de ontelbare campers die geen voortent kunnen monteren maar wel langer op een plek blijven. Dat gis ik dan weer.
Knaus Sport 450 FU Silver Selection met Hyundai Tucson

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19754
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door Daphne » di 22 jun 2021 09:18

Reisben schreef:
zo 20 jun 2021 14:27
Misschien dat de wens om van een cassetteluifel een dichte voortent te maken is ingegeven door de ontelbare campers die geen voortent kunnen monteren maar wel langer op een plek blijven. Dat gis ik dan weer.
Dat is precies wat ik ook denk.

De schade die je op het raam laat zien is wel erg zeg. Ik zou ook niet blij zijn met deze schade. Ik begrijp dan ook niet dat Thule durft te beweren dat de afdichtflappen dit niet kunnen veroorzaken. In een dichte, windvrije ruimte misschien maar bij buitengebruik op een camping onder andere omstandigheden natuurlijk wel.

Voor langer of seizoensgebruik is zoiets gewoon niet geschikt. Zelfs onder de gewone voortenten heb je onderscheid tussen seizoensgebruik en 3 weken zomervakantie. Het is net zo'n verhaal als zomerbanden/winterbanden of all season banden. De laatste categorie kan onder alle omstandigheden maar is onder alle omstandigheden niet zo goed als de speciaal ontworpen zomer/winterband. (natuurlijk is dat in de loop van de jaren verbeterd......)
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Avontuur
Berichten: 1192
Lid geworden op: di 5 mei 2020 19:47
Locatie: Amsterdam

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door Avontuur » di 22 jun 2021 10:18

Daphne schreef:Het is niet nieuw dat een deeltent, wintertent of deze zijwanden met aandrukstang langs de caravanwand schuren.

Volgens mij heeft forumlid @Adventure dit opgelost door een folie ter plekke van de zijwanden op de caravan te plakken wanneer de wintertent wordt gebruikt.

Klopt ik heb folie aangebracht op de plekken waar het krassen achter kan laten. Helemaal tegengaan kan waarschijnlijk niet maar alles helpt. Die folie gebruik ik ook om verpakkingen mee te sealen en plakt zelf.



Afbeelding
A travel adventure has no substitute.

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1962
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door moyzo » vr 29 okt 2021 15:27

[re.gif] Dus gewone huishoudfolie? Eventueel idee maar op zich geen problemen gehad met de nieuwe residence.
Wij hebben onze residence afgelopen zomer ook regelmatig gebruikt: met veel wind vooraan aan het water, storm zelfs. Wij hadden niks geen schade op de gladde wanden en ramen van de caravan.
Was aanvankelijk geschrokken van deze ontknoping na een positieve promo van @reisben wat ons deed besluiten om de residence ook aan te schaffen.
Wij zijn er eigenlijk laaiend enthousiast over: staat als een huis, mooi strak en aan alles zie je dat het kwaliteit is. De aansluiting waardoor het luifeldoek vast in de zijrafters klem komt te zitten is toch een prachtige uitvinding en maakt het geheel mooi strak en dicht.

Na een paar keer opzetten merken we dat het snel gaat, even de handigheid er in krijgen.
Dus veel voordelen. Nadeel is toch de prijs en het gewicht. Gelukkig zijn de stangen vrij kort waardoor ze makkelijk in auto passen als je met het gewicht rekening wilt houden of kun je ze makkelijk ergens tussen kwijt. ( ik doe ze dan niet in de bijpassende tassen maar gewoon los.)
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Pieter S
Berichten: 28
Lid geworden op: do 28 okt 2021 16:19

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door Pieter S » zo 31 okt 2021 19:45

Moeilijk hoor…..

Ik heb net een 6300 op mijn caravan besteld, ook met het idee om tzt een Residence of Panorama tent erbij te kopen, of minstens een zijwand links en/of rechts.
Met name als reden dat je ook weleens uit de wind en uit het zicht wil zitten.
Je zult bij alles wat je koopt zien dat het gebruikt wordt. Anders kun je het net zo goed nieuw in de doos laten zitten. Maar dit lijken geen gebruikssporen meer.

Nu slaat de twijfel toe.
Is de Omnistore wel zo’n goede keuze?
Is een Residence zoveel anders bevestigd dan een Panorama zodat dat dit deze beschadigingen niet geeft?
Om nou te beginnen met folie of tape van boven naar beneden op de caravan is ook weer zo wat. Zeker als er een raam tussen zit.

De dealer adviseerde me ook al een eenvoudige luifel te komen als ik die voor langere tijd wilde laten staan. Maar goed, mn caravan staat drie maanden op de camping, waarbij ik vaak in het midden van de week even naar huis ga. Dan wil ik geen luifel onbeheerd laten staan in geval van storm enzo. Een Omnistore leek me dan wel de oplossing.

Groet,

Pieter

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1962
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door moyzo » ma 1 nov 2021 06:42

Tja, zo zie je maar, wij hadden geen krasje op de zijwanden en ramen en toch heeft onze residence een paar flinke winddagen mee gemaakt. Ik vermoed dat er vuil of zand tussen gezeten heeft wat de boosdoener was. Een stukje folie even over het raam plakken is een kwestie van minuut. De meeste ramen steken dan ook behoorlijk uit en zijn beste dikke bulten om de wand tegen aan te spannen.
De residence heeft zwaarder, steviger doek dan de panorama. Bij beiden is de bevestiging tegen caravan zelfde en beiden hebben ze dat klemprofiel wat het luifeldoek strak verbind. Er zijn wel een paar dealers waar ze beiden opgezet in de showroom staan. Je hebt ook nog die Thule Quick fit die heel anders bevestigd wordt maar die heb ik al als een vod, met scheuren er in een keer op een camping aan het veerse meer zien staan. Ook iemand gesproken die hem mee overgenomen had met caravan en die was er ook niet enthousiast over. De Veduta ken ik niet qua ervaring.
Je moet wel rekening houden met ramen en eventuele serviceluiken die " in de weg" zitten waardoor je ze niet meer open kunt doen.
Het ligt maar net aan het gebruik: voor langere tijd op een camping zou ik een voortent erbij nemen, die unico's bijv. dan kun je de volledige ruimte benutten en ben je niet afhankelijk van de lengte van je luifel. Ook om onbeheerd enkele dagen achter te laten mer een optie.
De omnistore zelf zouden wij niet onbeheerd enkele dagen laten staan. Deze is juist makkelijk om snel in en uit te draaien. De complete residence geeft wel veel meer stevigheid en stabiliteit.
Wij hebben hem aangeschaft met het oog op korte NL vakanties. Normaal gesproken zouden we hem niet opzetten in z'n geheel in het buitenland. Hoogstens een zijwand.
In het verleden ( wij hadden toen een queen-set van obelink zelf - zij en voorwanden van veel dunner materiaal, niet te vergelijken ) zijn we dikwijls s'nachts het bed uit gemoeten als er hevige wind opstak- aan de kust voorste rij in Kroatie om luifel in te draaien en zijkanten plat te gooien. Ik denk dat ik de residence in z'n geheel wel zou durven laten staan, maar een zijwand alleen dan kan de wind toch onder de luifel slaan. Daarom met het oog op zulke situatie een thule windscreen aangeschaft om toch prive uit de wind te kunnen zitten maar ook de boel snel in te kunnen draaien.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19754
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door Daphne » ma 1 nov 2021 07:32

[re.gif]
Ik denk dat het verschil met TS is, dat zij de Residence als seizoenstent hebben gebruikt. Dat is toch wat anders dan een kort verblijf. Natuurlijk kan bij een kort verblijf er ook zand tussen zitten, bij een seizoen gebruik is die kans veel groter dat het achteraf ertussen komt. Ondanks de aandrukstangen is het niet afgesloten zoals bij een tentpees. Van seizoenstenten worden hele andere eisen gesteld en daar is de bouw en constructie heel anders.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19754
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door Daphne » ma 1 nov 2021 07:39

Pieter S schreef:
zo 31 okt 2021 19:45
ook met het idee om tzt een Residence of Panorama tent erbij te kopen, of minstens een zijwand links en/of rechts.
Met name als reden dat je ook weleens uit de wind en uit het zicht wil zitten.
Als het alleen een zijwand moet zijn, volstaat een G2 rainblocker of sunblocker. De Residence is dan wel overkill. Om uit het zicht te zitten gebruiken wij ook wel een Thule oprolbaar windscherm.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1962
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door moyzo » vr 6 mei 2022 08:47

Inmiddels de residence, met nieuw gekochte voorwand ( deze is breder dan de vorige caravan) een paar keer uit gestest op nieuwe caravan.
Dat werkte wederom perfect en het geheel staat zo strak als een huis. Nadeel van deze caravan is toch wel voor ons als kleine mensen de hoogte, we moeten een trapje meenemen anders komen we niet bij de bovenkant van de luifel om deze in te klemmen in het frame.
Tot nu toe net zoals op vorige caravan geen krasjes ontdekt op de gladde wanden en vlakke ramen.
residence.jpg
1 keer midweek opgezet zonder folie en laatste keer toch het advies van @adventure opgevolgd en huishoudfolie aangebracht om toch maar die vlakke ramen en gladde wanden te beschermen tegen krassen. omdat de ramen vlak zijn komt de zijwand extra strak tegen de wand te zitten.

Nu hebben we het idee dat we daarvoor ook een alternatief zouden kunnen gebruiken. Liefst iets dikkers maar wat???
Iemand een suggestie? Zou antistatische raamfolie iets zijn? Het mag niet plakken, desnoods spuit ik de wand iets nat en doe het dan er op maar het moet makkelijk er ook weer van af gaan zonder plak of zo?
Bijlagen
duinpan noordwijk mrt 22 (22).jpg
duinpan noordwijk mrt 22 (9).jpg
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Reisben
Berichten: 525
Lid geworden op: za 16 feb 2019 10:06

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door Reisben » vr 6 mei 2022 09:44

Ik blijf bij mijn mening dat het toch aanmodderen is als je een zo duur product als de Residence met huishoudfolie moet opzetten. Wel vindingrijk van de gebruikers maar een beetje een blamage voor Thule. Maar goed, als Thule een oplossing bedenkt zegt ze impliciet dat de tent een manco heeft.
Maar wie ben ik! Net terug uit Spanje met de Dorema Multinova. Probleemloos gebruikt vanaf oktober 2021 tot en met nu op een SVR camping in Nederland.
Knaus Sport 450 FU Silver Selection met Hyundai Tucson

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1962
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door moyzo » vr 6 mei 2022 10:00

[re.gif] snap ik, maar wij hebben vorig jaar met de andere caravan ook met weken lang gebruik geen enkel krasje gevonden dus dit is puur voor baat het niet dan schaadt het niet met jouw verhaal in het achterhoofd en de huidige vlakke ramen waardoor de wand nog dichter tegen de caravan geplaatst kan worden, wellicht is dat ook een voordeel waardoor hij minder frictie kan veroorzaken.
Wij vinden het een prachtig systeem en vooral zeer degelijk, voor ons voldoet het voor die enkel week in NLwaarbij het weer beetje tegen valt. Maar verder houden we het bij de twee thule uittrekbare zijwandjes en evt. het reda windscherm. Bij minder weer hebben we nu weer meer dan genoeg ruimte en zoeken we de gezelligheid van onze caravan op. Naar Kroatie gaat hij helemaal niet mee bijvoorbeeld.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Reisben
Berichten: 525
Lid geworden op: za 16 feb 2019 10:06

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door Reisben » vr 6 mei 2022 10:48

Toch is de oplossing even eenvoudig als voor de hand liggend. De staander bestaat uit twee delen. Inelkaar geklikt is de verbinding niet star. Daardoor kan de staander bewegen in horizontale richting. Ik heb nog geëxperimenteerd met stukjes ijsblokje stokjes als wig maar dat was niet de oplossing.
Hoe eenvoudig zou het zijn voor Thule de verbinding star te maken met een borgschroef? Net als bij de schuine schoor. Er moet dan wel een insert, een speciale stalen moer in het 'vrouwtje' omdat aluminium niet duurzaam in en uitschroeven verdraagd. Zo simpel, toch? Achteraf had ik dit moeten doen. Maar ja, voor mij is het te laat...
Knaus Sport 450 FU Silver Selection met Hyundai Tucson

Reisben
Berichten: 525
Lid geworden op: za 16 feb 2019 10:06

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door Reisben » vr 6 mei 2022 10:49

Anders gezegd: als de staander uit een stuk zou bestaan zou het probleem niet bestaan...
Knaus Sport 450 FU Silver Selection met Hyundai Tucson

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1962
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door moyzo » vr 6 mei 2022 11:52

Reisben schreef:
vr 6 mei 2022 10:48
Toch is de oplossing even eenvoudig als voor de hand liggend. De staander bestaat uit twee delen. Inelkaar geklikt is de verbinding niet star. Daardoor kan de staander bewegen in horizontale richting. Ik heb nog geëxperimenteerd met stukjes ijsblokje stokjes als wig maar dat was niet de oplossing.
Dan denk ik dat daar het euvel ligt bij jou, dat verklaart het ws. Bij ons is de staander na verbinding niet meer te bewegen eenmaal in elkaar geklikt: 1 stevige staander waar geen frictie in zit, gewoon 1 massieve balk is het als het ware.
Ergens blij dat ik nu lees dat dat ws de oorzaak van jouw krasjes was. Ik kon het me ook niet voor stellen dat deze staander überhaupt kon bewegen eenmaal verankerd in de grond. Jammer dat jullie dan ws een maandagmorgen model hadden.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Reisben
Berichten: 525
Lid geworden op: za 16 feb 2019 10:06

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door Reisben » vr 6 mei 2022 22:51

Dat is fraai! Heeft Thule het probleem dat ik heb ondervonden onderkend en meteen maar even opgelost? Heb ik mij de blaren op de tong geluld om hun ongelijk aan te tonen hoewel ze misschien de oplossing al aan de horizon zagen?
In zoverre doet het mij goed dat ik als eenvoudige techneut achteraf hoor dat mijn ideeen juist waren. Heeft wat geld gekost maar goed.
Plezier met de G3, man!
Knaus Sport 450 FU Silver Selection met Hyundai Tucson

Gebruikersavatar
Musso53
Berichten: 451
Lid geworden op: zo 24 sep 2017 17:50
Locatie: Kerk-Avezaath

Re: Thule Omnistor 6300 met Residence G3 voortent

Bericht door Musso53 » za 7 mei 2022 10:19

moyzo schreef:
vr 6 mei 2022 08:47
1 keer midweek opgezet zonder folie en laatste keer toch het advies van @adventure opgevolgd en huishoudfolie aangebracht om toch maar die vlakke ramen en gladde wanden te beschermen tegen krassen. omdat de ramen vlak zijn komt de zijwand extra strak tegen de wand te zitten.

Nu hebben we het idee dat we daarvoor ook een alternatief zouden kunnen gebruiken. Liefst iets dikkers maar wat???
Iemand een suggestie?
Misschien is transparante wrap-folie waarmee auto's tegen steenslag worden beschermd een optie?
SsangYong Rexton RX270 XVT AWD Sapphire (181 pk, 410 Nm) met Hobby Premium 560 CFe (2017)

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”