Vaste watertank

Stoelen, tafels, kasten enz. voor in de voortent of onder de luifel.
Plaats reactie
Knaussie
Berichten: 28
Lid geworden op: di 7 jul 2020 11:13

Vaste watertank

Bericht door Knaussie » zo 2 aug 2020 14:38

Morgen mn nieuwe caravan ophalen, tot nu toe nooit een vaste schoonwatertank gehad, nu dus wel

Graag jullie ervaring over vast dan wel losse watertank . Dank

sailor wim
Berichten: 2665
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Vaste watertank

Bericht door sailor wim » zo 2 aug 2020 16:25

Goh heb ik is ervaring met beide.
Kip KK 400 en K37 losse tank van 10 en 15 liter leeg is leeg plus makelijk droog, en vers water snel gehaald met gieter of de tank mee.
Detleffs Cjoy +/- 44 liter tank tja leeg is niet leeg en moeilijker droog maken.
Ik ben voornemens om er een water nivometer bij te maken.
Want je wil niet steeds "oud" water verdunnen met vers.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Vaste watertank

Bericht door WillyL » zo 2 aug 2020 17:15

Ik ben er helemaal tevreden over de vaste tank. Sowieso gebruiken we voor het drinkwater enkel water uit de Britafilter dat we kan per kan halen aan de bron, het aftappunt. Water uit de tank is dus enkel voor (af)wassen en tanden poetsen. De dtank laten wel redelijk leeg komen voor we ze terug vullen. Bij erg warm weer trouwens niet gans vol. De chloor (oid) in het water zorgt dat er toch niet al te snel vervuiling is, hoop ik.
Met de citywater is het op niveauhouden ook erg gemakkelijk, alleen de darm moet zoveel als mogelijk uit de zon blijven.

Tijdens verplaatsingen zorg ik er voor dat de tank maar maximum 1/3 gevuld is.
Vullen via de buitendop gaat ook gemakkelijk ahv een gieter met over de teut een flexiebele darm geschoven en vast geklemd die dan iets in het gat kan gestoken worden.
Ergens op dit forum staat ook een voorbeeld met niveaumeters. Ik heb die zelf ineen geknutseld met 10 vlooterschakelaars . De hoogste 2 sturen bovendien 2 ledjes in die buitenvuldop aan zodat ik kan zien dat de tank bijna vol of gans vol is , ze lichten dan op.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Plaats reactie

Terug naar “Meubilair”