Duits kenteken

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 699
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Duits kenteken

Bericht door Xecto » za 10 feb 2024 19:40

Afhankelijk van hoe meewerkend de verkopers zijn: wij hebben onze caravan vanuit Würzburg gewoon op de Duitse platen en met alle originele voertuigpapieren van de verkoper naar NL gereden.

Thuis kras je de zegels van kentekenbewijs en kentekenplaat en de codes eronder stuur je naar de verkoper. Dan naar de RDW, zij doen een melding naar het Strassenverkehrsamt zodat verkoper de verzekering en belasting stop kan zetten.

De procedure zoals Dirk Jan beschrijft is de juiste wanneer de verkopers het gewoon meteen geregeld willen hebben. Bij ons hadden de verkopers daar op zaterdagmiddag geen zin in, en 10m caravan werd bij het gemeentehuis gewoon een beetje lastig

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

Gebruikersavatar
Dirk Jan Troll 535
Berichten: 177
Lid geworden op: za 9 okt 2021 10:53
Locatie: Sittard

Re: Duits kenteken

Bericht door Dirk Jan Troll 535 » za 10 feb 2024 20:20

Ik had de verkoper voorgeslagen om met de duitse nummerplaat en met deel 1 en 2 terug te rijden naar Nederland. De caravan bij ons in de buurt ( 20 km over de grens) af te melden – kost 10€ en 5 minuten werk.
Dat wat wij toen moesten doen koste wel even iets meer ( ik geloof dat wij om die 250€ betaald hebben) en 2 uur onderweg geweest.
Daarna afspraak met de RDW.. Maar nee , de verkoper was zeer argwanend. Alhoewel hij zijn geld reeds had ontvangen.
Geen caravan meer - Camper Carthago Malibu 600 DB met Sky Roof , Solar en luchtvering

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 699
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: Duits kenteken

Bericht door Xecto » za 10 feb 2024 20:30

Dat is niet zeer wantrouwend: niet afgemeld betekend gewoon betalen in Duitsland. Wij hebben onze caravan eind september opgehaald, maar door alle perikelen met de RDW ging er pas na de kerst een bericht naar Duitsland. Tot die tijd betaalden zij dus gewoon en konden ze m niet afmelden. Ik denk niet dat ze t weer op deze manier doen nu ze dit weten. Ook al hadden ze hun geld, ze waren er dus niet vanaf en konden daar niets aan doen…


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

DDW
Berichten: 16
Lid geworden op: za 19 aug 2023 13:43

Re: Duits kenteken

Bericht door DDW » za 10 feb 2024 20:43

@Dirk Jan
dat Strassenverkehrsamt en het bureau voor de uitvoerplaten, is dat samen één of zijn dat echt andere vestigingen? of verschilt dat per situatie?
wat betreft het kenteken en verzekering, heb je bewust de 2 weken variant genomen en niet de 5 dagen? of maakt dat elkaar niet zoveel?
goeie dat ze in dit geval het chassis nummer controleren. zonder caravan naar het Strassenverkehrsamt is dus geen optie. opzich logish, maar daar had ik nog niet over nagedacht.


@Xecto
dat zou de versie met de minste rondslomp zijn, maar dat is idd afhankelijk van de verkoper. lukt het, mooi meegenomen. willen ze het niet kan ik dat ook begrijpen. voorbereiding kan nooit kwaad gelukkig.

de duitse WA verzekering van de verkoper is dus nog geldig als ikzelf met de caravan op duitse platen rijdt? ik neem aan dat je ook de verzekeringspapieren hiervan bij moet hebben?

@Dik Jan en Xecto,
jullie benoemen het afmelden van de duitse plaat in NL dit moet bij het RDW gebeuren of kan het ook elders? alleen de zegels doorkrassen en de code's doorsturen is dus niet voldoende voor de verkoper begrijp ik.

Beide bedankt voor jullie reactie, e.e.a. is me al een stuk duidelijker.

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 699
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: Duits kenteken

Bericht door Xecto » za 10 feb 2024 20:51

Er moet inderdaad een bewijs komen dat de caravan is geïmporteerd in Nederland, dat doet de RDW dus bij de tenaamstelling en ze sturen dat ook uit zichzelf naar Duitsland.

De caravan is voorzien van geldige platen en dus achter de auto met de auto meeverzekerd. Voor op de camping (na aankoop de eerste nacht) en bij huis (tot verkrijgen kenteken) een eigen verzekering obv voorlopige dekking afgesloten op chassisnummer. Feitelijk was de caravan dus dubbel verzekerd: bij ons en bij de verkopers.

De verkopers moeten inderdaad goed van vertrouwen zijn: het is als je auto verkopen zonder vrijwaringsbewijs te ontvangen…

Ze hebben in Duitsland dus naast de codes van kenteken en papieren ook de verklaring van export nodig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

Gebruikersavatar
Dirk Jan Troll 535
Berichten: 177
Lid geworden op: za 9 okt 2021 10:53
Locatie: Sittard

Re: Duits kenteken

Bericht door Dirk Jan Troll 535 » za 10 feb 2024 20:54

Als jezelf de caravan bij een Strassenverkehrsamt in Duitsland afmeld, krijgt de vorige eigenaar automatisch bericht.
Meestal is in de buurt van een Strassenverkehrsamt een firma waar je de nummerplaat kan kopen.
5 dagen of 14 dagen verzering ,dat kun je zelf bepalen.
Wij moesten nog wel 3,50 € wegenbelasting betalen, wordt afgeboekt van je rekening welke ik moest opgeven..

gr. Dirk Jan
Geen caravan meer - Camper Carthago Malibu 600 DB met Sky Roof , Solar en luchtvering

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 699
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: Duits kenteken

Bericht door Xecto » za 10 feb 2024 22:11

Als je op Google Maps in een willekeurige stad het Straßenverkehrsamt op zoekt, vind je er naast of om de hoek ook wel de Kfz-Kennzeichen bedrijf Informeer voortijdig, evt via de verkoper. Het kan zijn dat je een afspraak moet maken bij het SVA.

Tips om vertrouwen te wekken: probeer alles in het Duits, download het ADAC aankoopcontract en vul daar ook in wat en hoe met overdracht. Wij hadden dus expliciet data genoemd van aankomst in NL en dus wanneer foto’s van de codes zouden worden gestuurd + datum van RDW afspraak.

Als je op DE kenteken rijdt: met beschadigde zegels zijn kenteken en papieren niet geldig dus pas bij thuiskomst open krabben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

DDW
Berichten: 16
Lid geworden op: za 19 aug 2023 13:43

Re: Duits kenteken

Bericht door DDW » zo 11 feb 2024 21:49

Xecto schreef:
za 10 feb 2024 22:11

Tips om vertrouwen te wekken: probeer alles in het Duits, download het ADAC aankoopcontract en vul daar ook in wat en hoe met overdracht. Wij hadden dus expliciet data genoemd van aankomst in NL en dus wanneer foto’s van de codes zouden worden gestuurd + datum van RDW afspraak.
super goeie tip, ik heb hem alvast even opgeslagen voor als we wat vinden. ook via google translate even in het Nederlands gezet. als bijlage toegevoegd mocht iemand er ooit nog iets aan hebben.
Dirk Jan Troll 535 schreef:
za 10 feb 2024 20:54
Als jezelf de caravan bij een Strassenverkehrsamt in Duitsland afmeld, krijgt de vorige eigenaar automatisch bericht.
ah, dit levert een extra optie op: met het duitse kenteken zo ver mogelijk naar de Nederlandse grens rijden en daar het kenteken afmelden. heeft de verkoper ook eerder de ''vrijwaring'' van zijn voertuig als wanneer je dit via de RDW regelt.
Bijlagen
ADAC-kaufvertrag-wohnwagen_nederlands.pdf
(405.96 KiB) 12 keer gedownload
ADAC-kaufvertrag-wohnwagen_Duits.pdf
(329.74 KiB) 8 keer gedownload

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 699
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: Duits kenteken

Bericht door Xecto » zo 11 feb 2024 22:43

Met de optie van afmelden zo dicht mogelijk bij de NL grens moet je nog steeds iets regelen: hetzij tijdelijke Duitse platen, hetzij een stukje illegaal DE en met eendagskenteken meteen naar de RDW.

In het eerste geval zou ik het lekker bij en met de verkoper regelen, dan kan hij dat mooi in het Duits voor je regelen en hoef jij alleen maar de verschillende zaken te betalen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

Gebruikersavatar
Dirk Jan Troll 535
Berichten: 177
Lid geworden op: za 9 okt 2021 10:53
Locatie: Sittard

Re: Duits kenteken

Bericht door Dirk Jan Troll 535 » zo 11 feb 2024 22:48

@ DDW,
Ik ben gewoon met het Duitse kenteken naar huis in Sittard gereden. Op een caravan is geen BPM
Geen caravan meer - Camper Carthago Malibu 600 DB met Sky Roof , Solar en luchtvering

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 699
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: Duits kenteken

Bericht door Xecto » ma 12 feb 2024 08:01

Iedereen moet weten wat ie doet, ik doe ook wel eens iets wat niet mag. Met een ongeldig kenteken rijden is een overtreding, wel of geen BPM.

Als je nabij de grens afmeld zou ik waarschijnlijk ook gewoon met de (ongeldige) Duitse platen doorrijden in NL, vanuit halverwege Duitsland zou ik het er niet op gokken.

Dat is een keuze die TS tzt moet maken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16331
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Duits kenteken

Bericht door Jan van Vijven » ma 12 feb 2024 08:54

Wat is eigenlijk het ergste wat je kan overkomen als je zonder geldig kenteken rijd?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 699
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: Duits kenteken

Bericht door Xecto » ma 12 feb 2024 08:56

In Duitsland tot 5 jaar cel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Duits kenteken

Bericht door Morgoth » ma 12 feb 2024 09:30

In Duitsland is het kenteken aan de persoon gebonden, niet aan het voertuig of caravan maar wel aan het voertuig gekoppeld uiteraard. Dat betekend dus dat je je eigen kenteken kunt houden op het moment dat je een andere caravan of auto koopt. Een voertuig is altijd toegelaten op een persoon. Het probleem s echter dat je verschillende Landkreisen hebt. Als je een voertuig koopt uit een ander Landkreis, dan zit je met exact het zelfde probleem als wanneer je een voertuig exporteert van Duitsland naar Nederland bijvoorbeeld.

Het is in Duitsland daarom niet ongebruikelijk dat een voertuig 'toegelaten' wordt verkocht. Dat betekend dus dat hij nog op het kenteken blijft staan van de oude eigenaar. Daarmee kun je naar een Strassenverkehrsamt in je eigen Landkreis rijden en daar de caravan inschrijven op je eigen naam. Dat kan alleen als je een bewijs van je verzekering hebt dat ie is verzekerd. Je laat dan nummerborden maken bij een bedrijfje die inderdaad meestal om de hoek zit of je gebruikt de nummerborden die je van je vorige voertuig nog hebt. Voor het afmelden van het kenteken moet je de nummerplaten, het Fahrzeugschein (kleine groene papiertje) en de Fahrzeugbrief (grote groene papier) bij het Strassenverkehrsamt inleveren. Zij maken het ongeldig. NIET ZELF GAAN KRASSEN! De oude eigenaar krijgt bericht en alles is klaar.

Ik zou me kunnen voorstellen dat een oude eigenaar huiverig is om een voertuig aangemeld mee te geven, zeker als het om een buitenlander gaat. In dat geval moet je zorgen dat je een Duitse WA verzekering hebt voor het voertuig. Dat kan het gemakkelijkst de oude eigenaar regelen bij zijn verzekering. Je krijgt van de verzekering een eVB nummer dat je nodig hebt om het Kurzzeitkennzeichen te verkrijgen. Vervolgens kun je samen met de oude eigenaar bij het Verkehrsamt het voertuig afmelden van zijn naam en een Kurzzeitkennzeichen regelen op jouw naam. Daarmee kun je en mag je naar Nederland rijden. Je mag daarmee 5 dagen rijden. De geldigheid staat op een rood of een geel vlak rechts van het nummerbord.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Dirk Jan Troll 535
Berichten: 177
Lid geworden op: za 9 okt 2021 10:53
Locatie: Sittard

Re: Duits kenteken

Bericht door Dirk Jan Troll 535 » ma 12 feb 2024 09:36

Op de Eriba Touring die wij in Allgau hebben gekocht zijn wij met Überführungs nummerplaten ,waarop aangegeven staat hoelang je er mee mag rijden( in ons geval 2 weken ) zonder problemen naar huis gereden. En binnen deze twee weken met de zelfde nummerplaat naar de RDW. Voor keuring. De caravan is door de Krawag Duitsland internationaal verzekerd geweuzen voor deze twee weken.
Geen caravan meer - Camper Carthago Malibu 600 DB met Sky Roof , Solar en luchtvering

Gebruikersavatar
Dirk Jan Troll 535
Berichten: 177
Lid geworden op: za 9 okt 2021 10:53
Locatie: Sittard

Re: Duits kenteken

Bericht door Dirk Jan Troll 535 » ma 12 feb 2024 10:09

IMG_8132.jpg
IMG_8132.jpg (61.7 KiB) 672 keer bekeken
Zo ziet een Überführungs kentekenplaat eruit.
gr. Dirk Jan
Geen caravan meer - Camper Carthago Malibu 600 DB met Sky Roof , Solar en luchtvering

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Duits kenteken

Bericht door Morgoth » ma 12 feb 2024 10:33

Maareh, allemaal wel heel mooi, maar wat ik zou doen is gewoon een witte plaat laten maken met je autokenteken er op en zo naar huis rijden. In Duitsland weet geen enkele agent dat dit niet klopt dus daar loop je als Nederlander geen enkel risico. In Nederland is het risico wellicht ietsje groter maar ook vrij klein. Je hebt als Nederlander sowieso verzekeringstechnisch geen enkel probleem omdat alles wat achter een NL auto hangt automatisch WA is meeverzekerd.
Vaak ben je te bang. Je bespaart enorm veel kosten en gedoe.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4047
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Duits kenteken

Bericht door Gemineye » ma 12 feb 2024 10:58

wat een gedoe daar in Duitsland zeg. Exporteren vanuit Nederland is wat dat betreft echt heel makkelijk. Je schrijft je caravan op een RDW vestiging "gewoon" over op naam van een buitenlander en daarmee is hij dan geëxporteerd. Kenteken flikker je in een bak bij het RDW. De nieuwe eigenaar mag daarna nog een paar dagen rond rijden onder vermelding van het oude Nederlandse kenteken. Een A4tje en een benzinestift is theoretisch vast niet voldoende, maar wordt in de praktijk geaccepteerd.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Dirk Jan Troll 535
Berichten: 177
Lid geworden op: za 9 okt 2021 10:53
Locatie: Sittard

Re: Duits kenteken

Bericht door Dirk Jan Troll 535 » ma 12 feb 2024 11:09

Jullie hebben gelijk. In Duitsland is alles een beetje gecompliceerd. Heb 20 jaar in Duitsland gewoond, maar je went aan alles.
Voor kopers van caravans in Duitsland veel succes gewenst, ze weten nu wat ze kunnen doen of niet. Ieder zijn keus.
Geen caravan meer - Camper Carthago Malibu 600 DB met Sky Roof , Solar en luchtvering

RDDR
Berichten: 2796
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Duits kenteken

Bericht door RDDR » ma 12 feb 2024 11:17

Wij hebben onze Touring vorig jaar geimporteerd. Wel gekocht bij een Duitse dealer en toen ook even zitten puzzelen of we een gok zouden nemen of niet. Besloten om het volledig via de nette weg te doen, gezien we weinig tijd hadden tussen aanschaf en vakantie.

Stappen die wij gevolgd hebben:
1) Gekocht bij de dealer en hem een kurzzeitkenzeichen laten regelen. Koste ons 170 Euro en je krijgt er een kentekenplaat en papieren bij. Dit is 5 dagen geldig. Weet zeker dat hij er marge op heeft gehad, maar gemak dient de mens soms. Formeel mag je hiermee niet in Nederland rijden, maar schijnt vaak gedoogd te worden
2) verzekerd op de dag van ophalen op basis van VIN nummer. Zowel Ohra als Aveco accepteren dit. Aveco max 2 weken, Ohra zonder een echte restrictie. Wij hebben om anere redenen Ohra gekozen. Er zijn er vast meer die dit doen, maar dit waren de 2 die voor mij interessant waren en dus die heb ik gechecked.
3) op de dag van ophalen een afspraak gemaakt in de ochtend
4) op dezelfde dag 's misddags de RDW keuring ingepland
5) met het Kurzzeitkenzeichen tot aan de grens gereden, daar het 1 dagskenteken dat je gratis krijgt bij de RDW keuring gemonteerd. Hiermee naar huis gereden en de lunch gedaan om daarna door te rijden naar de RDW. Keuring stelde niets voor (was wel een nieuwe caravan). Was in 10 minuten klaar. Liepen wel wat achter, dus een tijdje moeten wachten. Hier direct ook even een weging gedaan.

2 dagen later hadden we het kenteken in huis, dag daarna de kentekenplaat laten maken en klaar.
Kosten bij elkaar waren een kleine 300 Euro.

Bekomend voordeel is dat een Kurzzeitkenzeichen niet als een registratie gezien wordt. Dus mijn caravan heeft nu zijn eerste registratie in NL en wordt daarmee niet gezien als geimporteerd als occasion. Ziet er hetzelfde uit als kopen bij NL dealer. Mocht een koper daar ooit waarde aan hechten. Mij interesseer het overigens niets.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Dirk Jan Troll 535
Berichten: 177
Lid geworden op: za 9 okt 2021 10:53
Locatie: Sittard

Re: Duits kenteken

Bericht door Dirk Jan Troll 535 » ma 12 feb 2024 12:03

@ RDDR
De kosten van 300€ is OK . Wij hebben dit ook ongeveer betaald zonder tussenkomst van een handelaar.
Wij hebben het zelf met de vorige eigenaar geregeld.
Geen caravan meer - Camper Carthago Malibu 600 DB met Sky Roof , Solar en luchtvering

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 699
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: Duits kenteken

Bericht door Xecto » ma 12 feb 2024 12:41

[mention]Morgoth [/mention] bedoel je dan dat wij niet gewoon op de registratie van de koper naar NL hadden mogen rijden? Ik mag immers ook in DE een aanhanger huren en achter een NL auto hangen of toch niet?

Wij hebben toen samen met koper alles uitgezocht, ook dat zij gewoon met de codes achter het zegel konden uitschrijven. Dat was wel met papieren/kenteken van na een bepaalde datum wat zij dus zelf digitaal konden regelen ipv bij het SVA aan de balie.

Enige waar we ons samen op verkeken hadden was het bewijs van export dat de RDW naar het SVA moest sturen: dat duurde bij ons dus nog al lang.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Duits kenteken

Bericht door Morgoth » ma 12 feb 2024 15:50

[re.gif]
Nee hoor. Je mag gewoon op de registratie van de verkoper naar Nederland rijden. Geen enkel probleem. Alleen moet de oude eigenaar dat wel willen. Het is voor hem best wel een gedoe om een kenteken zonder papieren en nummerbord af te melden.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Ab
Moderator
Berichten: 26764
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Duits kenteken

Bericht door Ab » ma 12 feb 2024 20:56

Morgoth schreef:
ma 12 feb 2024 10:33
Maareh, allemaal wel heel mooi, maar wat ik zou doen is gewoon een witte plaat laten maken met je autokenteken er op en zo naar huis rijden. In Duitsland weet geen enkele agent dat dit niet klopt dus daar loop je als Nederlander geen enkel risico. In Nederland is het risico wellicht ietsje groter maar ook vrij klein. Je hebt als Nederlander sowieso verzekeringstechnisch geen enkel probleem omdat alles wat achter een NL auto hangt automatisch WA is meeverzekerd.
Vaak ben je te bang. Je bespaart enorm veel kosten en gedoe.
Ik heb meer dan 30 jaar gereden met een Amerikaanse boottrailer. Ook vaak mee naar Kroatië.
Daar kon ik geen kenteken op krijgen, of ik moest de assen en het hydraulisch remsysteem vervangen door een oplooprem en 2 assen met remkabels.
Dat vertikte ik, het ding remde perfect.
Dus gewoon een kenteken plaat van een andere aanhanger op mijn naam eraan gehangen.
Bij een algehele technische controle bij zo'n fuik op de snelweg kreeg ik een bekeuring.
75 gulden, en mocht gewoon doorrijden.
De technische staat was perfect, bleek ook op de aanwezige remmentestbank.

Vaak ben je te bang inderdaad..
Nu rij ik nog steeds met datzelfde kenteken.
Dat heeft al op 3 verschillende aanhangers gezeten. Gewoon de kenteken plaat van de paardentrailer erop zetten en gaan.
Als de spullen goed in orde zijn, doe je daar geen mens kwaad mee.
Thuis effe een RDW keuring aanvragen, en een nieuw kenteken halen en klaar ben je.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

lassche
Berichten: 36
Lid geworden op: do 20 okt 2016 13:42

Re: Duits kenteken

Bericht door lassche » do 15 feb 2024 20:20

Dat gaat goed totdat je bij een ongeval betrokken raakt en je verzekeringsmaatschappij moet uitkeren.
Die zullen dit aangrijpen om hier onderuit te komen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk


Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”