Kip Kompakt 300 naar onze wensen aanpassen

Een oudje van binnen en van buiten opknappen.
Gebruikersavatar
cahummel
Berichten: 136
Lid geworden op: di 26 mar 2019 14:36

Kip Kompakt 300 naar onze wensen aanpassen

Bericht door cahummel » do 16 jul 2020 15:41

Vorig jaar hebben wij in het voorjaar een Kip Kompakt 300 gekocht, als vervanging van onze Alpen Kreuzer vouwwagen. We wilden iets meer luxe, en met ons zoontje die destijds een half jaar oud was leek een caravan ons handiger. Uiteindelijk na lang zoeken hebben we de onze opgehaald in België. Er mankeerden wat dingetjes aan, maar de basis was goed: de kussens van het bed waren een paar jaar oud en nieuw bekleed, er is 5 jaar geleden een nieuwe as onder gezet omdat bij de oude de lagers waren ingelopen, en de buitenkant was in nette staat.

Wat vervangen moest worden was het hefdakdoek, dat was op de hoeken erg versleten. Ook bleek bij nadere inspectie de CERS de geest te hebben gegeven, dus die moest ook vervangen.

Het hefdak

Na zoeken op het forum en vooral in het topic van Blefke leek dit ons iets wat voor ons te veel gevraagd zou zijn om zelf te doen. We hebben dit dus uitbesteed aan een caravanbedrijf in het midden van Nederland (als je wilt weten welke, PB me, volgens mij mag je geen reclame maken op het forum). Wel vonden we het grijze doek erg saai, dus hebben we voor geel gekozen, ook vanwege de kleur geel op de buitenkant. Het ziet er nu binnen ook veel zonniger uit als de zon schijnt.
kippie300.jpg
kippie300.jpg (19.76 KiB) 4304 keer bekeken
CERS

De CERS bleek niet te werken, en na contact te hebben gehad met Chris bleek die ook niet meer te repareren. Dus op zijn aanraden er een LED voeding ingebouwd. Maar omdat we nu toch bezig waren met het verbouwen van de elektrische installatie wilden we voor eventueel wildkamperen (ik weet dat sommige mensen vinden dat dat niet mag), of voor mooie plekjes op de camping zonder stroompaal, toch ook een accu. En als we dan toch bezig zijn ook maar een zonnepaneel. Dus op marktplaats gezocht en een kyocera zonnepaneel van 135 wattpiek, een victron gel accu van 130 Ah, en een 250 watt victron omvormer en een steca pr 3030 laadregelaar kunnen kopen, in 1 koop voor 150 euro!! Inbouwen duurde wat langer dan gedacht, vorig jaar alles voorlopig ingebouwd, maar omdat daarbij een kast was opgeofferd, heb ik dit jaar alles verbouwd zodat het in een afgescheiden deel van de bankkist past. Ook heb ik dit jaar een accumonitor geplaatst met een shunt, omdat de omvormer rechtstreeks op de accu is aangesloten, en deze monitor schakelt de stroom uit als de accu te diep ontladen wordt (schijnt een gelaccu niet leuk te vinden).
zonnepaneel 2.jpg
zonnepaneel 2.jpg (19.52 KiB) 4304 keer bekeken
accu.jpg
accu.jpg (19.52 KiB) 4304 keer bekeken
(meer foto's in volgende bericht)
Dacia Logan MCV 0.9 TCE en Kip Kompakt 300

Gebruikersavatar
cahummel
Berichten: 136
Lid geworden op: di 26 mar 2019 14:36

Re: Kip Kompakt 300 naar onze wensen aanpassen

Bericht door cahummel » do 16 jul 2020 15:44

Hier dus meer foto's
zonnepaneel1.jpg
zonnepaneel1.jpg (19.98 KiB) 4304 keer bekeken
led trafo.jpg
led trafo.jpg (19.92 KiB) 4304 keer bekeken
accumonitor.jpg
accumonitor.jpg (19.68 KiB) 4304 keer bekeken
Dacia Logan MCV 0.9 TCE en Kip Kompakt 300

Gebruikersavatar
cahummel
Berichten: 136
Lid geworden op: di 26 mar 2019 14:36

Re: Kip Kompakt 300 naar onze wensen aanpassen

Bericht door cahummel » do 16 jul 2020 15:52

en nog een laatste foto:
steca.jpg
steca.jpg (19.56 KiB) 4304 keer bekeken
Verder is kipje om een beurt gewees waarbij een bagageluik is geplaatst, en een mistlicht als voortentlamp (is dus veel goedkoper dan een echte voortentlamp en werkt prima). Ook is alles nagekeken, en ook een vochtmeting laten doen, en er zit geen vocht in de wanden en vloer van kipje!

Dit jaar wil ik nog het volgende aan kipje gaan doen:

- nieuwe gasveren (de oude kunnen niet goed tegen het gewicht van het zonnepaneel). Vorig jaar hadden we al 1 nieuwe geplaatst, maar daardoor ging het hefdak steeds scheef bij dicht doen. Behoorlijk irritant, en daarom dus de rest ook nog vervangen.

- als je buiten wil koken staat de keuken op 1 poot en dat vind ik nogal wankel. Er komen dus 2 poten onder (hoe weet ik nog niet).

- wielen opknappen of andere minder lelijke wieldoppen

- rand van de tafel vastmaken of vervangen (hier is slecht/niet aan te komen, dus wordt schoonmaken en opnieuw vastlijmen.

- gasslang keuken vervangen (had de caravandealer niet op voorraad helaas, is uit 2008, dus moet zeker absoluut nu vervangen worden)

- multivoltage omvormer tussen auto en koelkast plaatsen, ik hoop dat bij stabiele 12 volt voorziening de koelkast het op de auto beter gaat doen

Ik blijf posten met foto's als ik weer iets gedaan heb.
Dacia Logan MCV 0.9 TCE en Kip Kompakt 300

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10950
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Kip Kompakt 300 naar onze wensen aanpassen

Bericht door dieseltijger » do 16 jul 2020 15:56

Leuk joh!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18181
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Kip Kompakt 300 naar onze wensen aanpassen

Bericht door deusjevo » do 16 jul 2020 16:01

Mooi project en inderdaad zonnig zo met dat gele doek.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
jeroen.25
Berichten: 1228
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 10:46
Locatie: Betuwe

Re: Kip Kompakt 300 naar onze wensen aanpassen

Bericht door jeroen.25 » do 16 jul 2020 18:45

Leuk ding!
Had deze week bijna z'n broertje, een Kip 32 gekocht, maar vond de prijs toch wat aan de hoge kant.
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 96
Lid geworden op: zo 11 aug 2019 22:22

Re: Kip Kompakt 300 naar onze wensen aanpassen

Bericht door Niels » vr 17 jul 2020 07:49

Leuk ding. Mooi zonnestroom zetje voor weinig. Heb je al getest hoe lang je off-grid kan staan? Ik ben daar wel benieuwd naar. Ik neem aan dat er nog de oude absorptie koelkast in staat. Deze verbruikt nml best veel als je deze op 12V laat draaien. Ikzelf heb deze nml vervangen voor een compressor koelkast. De stof van de hefdak vind ik wel heel mooi. Ik stuur je wel even een PB. Idee voor je velgen. Goed reinigen, mat zwart spuiten en leuke wieldoppen er op. Deze heb ik er op gezet: viewtopic.php?f=82&t=40786&start=75#p752751
Als je gasveren zelf gaat doen. Weet dat is een spannend klusje. Succes
Kip Kompakt 300 | 1987 | getrokken door een Mercedes C-Klasse Kombi 2.0 Avangarde

Gebruikersavatar
CoralOne77
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 2 sep 2019 13:26
Locatie: BE

Re: Kip Kompakt 300 naar onze wensen aanpassen

Bericht door CoralOne77 » vr 17 jul 2020 08:40

cahummel schreef:
do 16 jul 2020 15:52
multivoltage omvormer tussen auto en koelkast plaatsen
Tip: plaats bvb deze tussen je auto accu en je woon accu (verbinden met een afgezekerde, zo dik mogelijke, dubbel gecoate, multistrand kabel, verbonden met anderson plug)

060880.jpg
Constructam Coral I (1977) scandi-boho strandhut + Custom boogluifel Reda Lucca I met front- en zijwanden
Nissan Navara 4x4 + BFG KO2 + Garmin 780DT + Gaia GPS + Victron MPPT + Overland build
Weber WGA & JJP + Petromax + Foker & wadjan

Gebruikersavatar
cahummel
Berichten: 136
Lid geworden op: di 26 mar 2019 14:36

Re: Kip Kompakt 300 naar onze wensen aanpassen

Bericht door cahummel » vr 17 jul 2020 11:11

@ Niels: ik was inderdaad zo iets van plan, heb het idee uit jouw topic. Andere optie is gewoon de wieldoppen wegdoen en de velgen netjes zilvergrijs spuiten (mijn vrouw wil ze dan geel maken, dat vind ik te veel Bassie en Adriaan whistle.gif ) .

@ CoralOne77: ik heb al iets gekocht wat daar op lijkt. Onder de caravan ligt nu 3,5 kwadraats kabel naar voren, en een zekering is er al in op genomen, ik vond het vreemd dat de koelkast alleen in de auto afgezekerd zit, dus dat had ik al gedaan. In de Caddy zit de 13 polige doos gewoon af fabriek aangesloten, en ik ben er enigszins huiverig voor om aan de auto e.e.a te veranderen (geen idee of dat goed gaat met inleren en met CanBus e.d.). Ik heb wel gekeken naar het plaatsen van een tweepolige NATO stekker, als dat al gaat gebeuren is het voor volgend jaar.

Omdat ik in april mijn baan ben verloren, en ik nog geen nieuwe heb is het niet zeker dat we de Caddy gaan houden, twee auto's waarvan er 1 stil staat het grootste deel van de tijd is een beetje onzinnig. ik wacht dus even af met het maken van ongewone veranderingen aan de auto (en ook de caravan) totdat ik zeker weet dat die blijft.
Dacia Logan MCV 0.9 TCE en Kip Kompakt 300

Gebruikersavatar
cahummel
Berichten: 136
Lid geworden op: di 26 mar 2019 14:36

Re: Kip Kompakt 300 naar onze wensen aanpassen

Bericht door cahummel » vr 17 jul 2020 11:16

De hefdakveren hebben we inmiddels vervangen, dat was nog best een hoop gedoe, de oude veer losmaken is niet heel moeilijk, maar om de nieuwe op zijn plek te krijgen is een geworstel. Ik heb de methode als in het topic van Niels geprobeerd, maar ik krijg met geen mogelijkheid die veren ingeduwd, dus wat anders moeten bedenken. Na enig zoeken op het WWW blijkt dus dat je het hefdak kunt kantelen zodat je de veer in uitgeschoven positie kunt monteren. Erg veel gedoe, maar samen met mijn vrouw was het in 1,5 uur bekeken. Een foto volgt....
Dacia Logan MCV 0.9 TCE en Kip Kompakt 300

Gebruikersavatar
cahummel
Berichten: 136
Lid geworden op: di 26 mar 2019 14:36

Re: Kip Kompakt 300 naar onze wensen aanpassen

Bericht door cahummel » vr 24 jul 2020 16:19

Afgelopen week de keuken helemaal aangepakt. Ik had van de vouwwagen nog wat reserve onderdelen, waaronder twee keukenbeugels en een hele hoop oude stokken. Na veel zagen met de ijzerzaag (ik heb ooit met een slijptol in mijn hand geslepen, dus daar blijf ik mooi van af zucht.gif ), twee lagen primer en twee lagen zilverkleurige verf (had ik allemaal nog staan), zijn de beugels wat mij betreft netjes geworden. Omdat ik toch bezig was heb ik de keuken ook maar even opnieuw wit geverfd, met loslatend kantenband en drie verschillende kleuren wit door vergeling vond ik het geen porum meer.

Verder twee oude tentstokken ingekort, en de keuken staat lekker stabiel! En het heeft me tot nu toe alleen tijd gekost.
beugels keuken.jpg
beugels keuken.jpg (79.18 KiB) 4139 keer bekeken
keuken met poten.jpg
keuken met poten.jpg (91.09 KiB) 4139 keer bekeken
poten keuken.jpg
poten keuken.jpg (85.41 KiB) 4139 keer bekeken
Dacia Logan MCV 0.9 TCE en Kip Kompakt 300

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Kip Kompakt 300 naar onze wensen aanpassen

Bericht door Chris » vr 24 jul 2020 19:24

Lekker bezig... ik zie het al.
Jij hebt natuurlijk met die zonnepaneel met alle bijbehorende zaken een enorme mazzel gehad op MP.
Anders was het allemaal wat "simpeler" geworden denk ik.
Ziet er overigens prima uit hoor..
Wanneer zal de "doop" plaats vinden ???
Of ben je al op pad geweest in de huidige configuratie??
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Kipke98
Berichten: 546
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 22:59

Re: Kip Kompakt 300 naar onze wensen aanpassen

Bericht door Kipke98 » vr 24 jul 2020 20:31

cahummel schreef:De hefdakveren hebben we inmiddels vervangen, dat was nog best een hoop gedoe, de oude veer losmaken is niet heel moeilijk, maar om de nieuwe op zijn plek te krijgen is een geworstel. Ik heb de methode als in het topic van Niels geprobeerd, maar ik krijg met geen mogelijkheid die veren ingeduwd, dus wat anders moeten bedenken. Na enig zoeken op het WWW blijkt dus dat je het hefdak kunt kantelen zodat je de veer in uitgeschoven positie kunt monteren. Erg veel gedoe, maar samen met mijn vrouw was het in 1,5 uur bekeken. Een foto volgt....
Heb je een link mbt het kantelen van het hefdak om de veren te plaatsen?

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Kip Kompakt 300 naar onze wensen aanpassen

Bericht door Morgoth » vr 24 jul 2020 21:04

Zijn die poten in hoogte verstelbaar? Nu sta je op een vlak terrein maar dat is natuurlijk niet altijd.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
cahummel
Berichten: 136
Lid geworden op: di 26 mar 2019 14:36

Re: Kip Kompakt 300 naar onze wensen aanpassen

Bericht door cahummel » za 25 jul 2020 12:20

@ Morgoth: ze zijn verstelbaar, maar je hebt wel gelijk, de afstand waarover ze verstelbaar waren was te kort! Ik had het gisteren al gezien en de dikke buis van de poten 10 cm ingekort, nu zijn ze over een grotere afstand verstelbaar!

@Chris: we hebben zo nog niet gekampeerd, dat gaat plaatsvinden in tweede en derde week van augustus! Wel heb ik al tests gedaan hoe lang het licht aan kan staan en hoeveel de accu leegloopt, met alle drie(!) Lampen twee uur aan overdag is er nauwelijks leegloop van de accu te zien! Ik ga ze ook nog eens 's nachts aan doen.
Dacia Logan MCV 0.9 TCE en Kip Kompakt 300

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Kip Kompakt 300 naar onze wensen aanpassen

Bericht door blefke » za 25 jul 2020 12:28

Leuk gedaan met dat gele hefdak doek
Past ook goed bij de kip thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif


Grzzz Blefke

Gebruikersavatar
cahummel
Berichten: 136
Lid geworden op: di 26 mar 2019 14:36

Re: Kip Kompakt 300 naar onze wensen aanpassen

Bericht door cahummel » za 25 jul 2020 13:05

@ Kipke98: ik heb die link niet opgeslagen, ik kan wel even voor je zoeken als je wilt. Ik beschrijf ook in meer detail hoe we het gedaan hebben.

De oude gasveren waren slap, dus die kon je makkelijk indrukken. Eerst de voorste (disselkant) bevestiging aan de caravan losgeschroeft, en de veer losgemaakt. Daarna de bevestiging weer vastschroeven (met kit eronder en in de schroefgaten). Dan de nieuwe gasveer aan het dak bevestigen, en het borgringetje op zijn plek doen. Vervolgens de tegenovergestelde kant van het dak omlaag doen (dus dicht) en het dak naar de kant schuiven waar je de veer bevestigt, je krijgt dan net genoeg ruimte om de nieuwe veer in de onderste aanhechting te krijgen (dit kost wel erg veel kracht). Eerst een schroevendraaier door het oog van de bevestiging en het oog van de gasveer, dan kun je even op kracht komen. Dan het dak helemaal openen, en maximaal omhoog duwen, dan kun je de schroevendraaier vervangen door de oorspronkelijke pin. Die hebben wij er van buitenaf ingedaan met de borgring aan de tentdoek kant (dat is dus omgekeerd aan zoals het oorspronkelijk zat). Dit hebben we gedaan omdat het anders niet past. Op deze manier kun je alle veren vervangen, de achterste twee gingen makkelijker bij ons.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Dacia Logan MCV 0.9 TCE en Kip Kompakt 300

Kipke98
Berichten: 546
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 22:59

Re: Kip Kompakt 300 naar onze wensen aanpassen

Bericht door Kipke98 » za 25 jul 2020 13:21

Tnx voor de uitleg.
Ik heb er vorig jaar eentje los gehaald van de bevestigingspunten. Was wel een oeps moment. Uiteindelijk het dak gesteund met een balkje. De veer kon ik in de bankschroef net voldoende indrukken om er een stevige tiewrap omheen te trekken en die weer te fixeren met een paar circulair om de veer.
Vooralsnog het vervangen van alle gasveren uitgesteld.
Ze zijn nogal kostbaar en ik kan niet goed beoordelen of ze inderdaad aan vervanging toe zijn.

Overigens zoals Blefke al zei een mooie kleur van het tentdoek!

Gebruikersavatar
cahummel
Berichten: 136
Lid geworden op: di 26 mar 2019 14:36

Re: Kip Kompakt 300 naar onze wensen aanpassen

Bericht door cahummel » ma 28 sep 2020 12:35

Tijdens de vakantie behoorlijke lekkage gehad bij het hefdak. Dit is verholpen door een caravan reparateur omdat wij helaas geen plek hebben waar kipje voor die tijd droog kon staan, we hebben meteen ook een tweede bagageluik aan de andere kant laten maken.

Verder is Kipje erg goed bevallen, met de stabilisator rijdt hij veel minder hobbelig en slingerig (kan ook aan de auto liggen, heb eind vorig jaar een andere auto gekocht). 110 km/h is prima haalbaar zonder enige neiging tot slingeren (en ja, ik weet dat dat niet mag). Ook het zonnepaneel doet het goed, dat hebben we uitgevonden omdat de ledvoeding in de warmte de geest heeft gegeven, ik hoorde het relais steeds klikken en het bleek dat de ledvoeding zo nu en dan wel eens 5 volt afgaf, maar dat de verlichting voornamelijk op de accu werkte. Omdat we in Winterswijk kampeerden, even bij O te W langsgegaan en een crusader voeding gekocht. Die ingebouwd (met 40 graden in de caravan, pffffff) en het werkt weer goed!

Wat er nu nog moet gebeuren is puur cosmetisch, ik wil de verdroogde gele en grijze biezen gaan vervangen, en de wielen opknappen. Vooralsnog komt dat volgend jaar, ik heb kipje vanochtend naar de stalling gebracht voor de winterslaap.
Dacia Logan MCV 0.9 TCE en Kip Kompakt 300

Gebruikersavatar
cahummel
Berichten: 136
Lid geworden op: di 26 mar 2019 14:36

Re: Kip Kompakt 300 naar onze wensen aanpassen

Bericht door cahummel » vr 16 sep 2022 15:37

Stapelbed

Na twee jaar niet echt op vakantie te zijn geweest, zijn we dit jaar weer met onze Kip op reis geweest naar Zweden. We hebben drie weken top weer gehad, en Zweden bevalt ons erg goed. Omdat onze zoon nog te jong is om buiten in een tentje te slapen, en de Kip wel klein is, hebben wij een Holtkamper stapelbed zo aangepast dat die in de breedte over ons bed heen past.
IMG_20220718_065628.jpg
Een grotere caravan willen we niet, en gaat ook niet, aangezien ik mijn auto verkocht heb, want ik had hem niet meer nodig, en de Kip wordt nu getrokken door de Opel Corsa van mijn vrouw.
IMG_20220718_162830.jpg
Dacia Logan MCV 0.9 TCE en Kip Kompakt 300

Gebruikersavatar
cahummel
Berichten: 136
Lid geworden op: di 26 mar 2019 14:36

Re: Kip Kompakt 300 naar onze wensen aanpassen

Bericht door cahummel » vr 16 sep 2022 15:52

Accu

Thuisgekomen van een goede vakantie bleek dat de accu het niet meer deed, het zonnepaneel kon hem niet meer 100 % opladen. We hebben de accu veel gebruikt in Zweden, erg veel mooie kampeerplaatsen zonder stroom, dus het was ideaal. Helaas bleek twee jaar aan de druppellader er niet goed voor te zijn, dus we gaan opletten voor aanbiedingen voor een nieuwe gelaccu. Ook is alle verlichting behalve de tl balk boven de keuken vervangen door LED, dus we kunnen nu nog langer op de accu kamperen (is verder toch alleen voor de waterpomp).

Nieuwe inlegbiezen en een onaangename verrassing
Tijdens de vakantie vonden we dat de inlegbiezen er niet meet uit zagen, en besloten die te vervangen. Dus in Duitsland 200 meter van die gele inlegbies besteld (eigenlijk voor Eriba, maar ook goed voor een Kip Kompakt, en ik moest 200 meter bestellen, want ze leverden niet minder). Het vervangen ging prima, en het ziet er erg netjes uit. De schroeven onder de bies waren soms wel behoorlijk verrot, maar die zijn afgekit, en voor de stevigheid heb ik er een nieuwe schroef naast gezet (natuurlijk met kit aan het puntje).
IMG_20220824_110105.jpg
Helaas heb ik verder geen foto's van de nieuwe strips, want toen we aan het hefdak kwamen om de strips op de hoeken te vervangen, trok mijn vrouw niet alleen de strip uit de aluminium rail, maar gewoon de hele rail inclusief schroeven en onderlegrubber los. Alles eronder bleek volledig rot te zijn, en bij nadere inspectie waren de andere hoeken ook niet best.
IMG_20220914_162348.jpg
Ook bleek het hefdak aan 1 kant behoorlijk last te hebben van aluminiumrot, allemaal kleine gaatjes. Omdat we geen ruimte hebben waar we aan kipje kunnen werken als het nat is, maar bij ons in de woongroep wel een grote klusruimte, hebben we het hele hefdak los gemaakt van kipje, en kipje helemaal ingepakt (drie lagen bouwzeil is hopelijk waterdicht genoeg). Over de komende weken gaan we het hefdak aanpakken, en als het weer goed is, weer terug zetten op de caravan.
IMG_20220914_190721.jpg
Met het verwijderen van het hefdakdoek van de caravan werd het ook duidelijk waarom dat soms lekte op de hoeken (hele kleine beetjes maar bij een behoorlijke stortbui), daar zat gewoon niet genoeg kit op, dus dat kunnen we nu ook mooi herstellen.
Dacia Logan MCV 0.9 TCE en Kip Kompakt 300

Gebruikersavatar
cahummel
Berichten: 136
Lid geworden op: di 26 mar 2019 14:36

Re: Kip Kompakt 300 naar onze wensen aanpassen

Bericht door cahummel » vr 16 sep 2022 16:01

Nu we droog kunnen werken eerst het hele dak gestript, rubber eraf, doek eraf, handvatten, alles moest eraf.
IMG-20220916-WA0003.jpeg
Uiteindelijk blijkt het plaatwerk overal niet heel denderend meer te zijn, dus misschien moet dat ook vervangen. De dakplaat is nog geheel roestvij en stevig, dus dat scheelt een hoop. Heeft iemand enig idee waar ik een losse plaat aluminium stucco, wit gecoat dun aluminium of hamerslag vandaan kan halen, en of dat makkelijk zelf te bewerken is. Ik zou dan de zijkanten van het hefdak na moeten gaan maken, het knippen of snijden lijkt me geen probleem, maar er moeten drie vouwen in een platte plaat worden gemaakt, kan ik dat zelf zonder zetgereedschap? Ook ga ik nieuwe sierstrips bestellen voor boven op het dak, deze moeten los, en omdat de schroeven danig verroest zijn, zal ik die eraf moeten forceren waarschijnlijk. Als alles klaar is krijgt het dak van binnen een nieuwe laag verf (voor buiten, want die kan beter tegen vocht).

Overigens snap ik niet hoe de ingenieurs bij Kip ooit gedacht hebben dat dit goed zou gaan, er zijn zo veel open naden aan dat hefdak, en er is duidelijk bezuinigd op de hoeveelheid kit. Iets wat ik dus mooi niet ga doen.
Dacia Logan MCV 0.9 TCE en Kip Kompakt 300

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Kip Kompakt 300 naar onze wensen aanpassen

Bericht door Chris » vr 16 sep 2022 16:19

Heeft Jasicamp dat plaatwerk misschien??
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
cahummel
Berichten: 136
Lid geworden op: di 26 mar 2019 14:36

Re: Kip Kompakt 300 naar onze wensen aanpassen

Bericht door cahummel » vr 16 sep 2022 20:51

@ Chris: daar ga ik eens kijken, bedankt!
Dacia Logan MCV 0.9 TCE en Kip Kompakt 300

Kipke98
Berichten: 546
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 22:59

Re: Kip Kompakt 300 naar onze wensen aanpassen

Bericht door Kipke98 » za 17 sep 2022 08:35

Bij Caravan Centrum Bosschenhoofd heb ik nogal wat plaatwerk zien liggen. Zijn een voormalig Kip dealer.

Plaats reactie

Terug naar “Kluscaravan”