Kip Kompakt 300 naar onze wensen aanpassen

Een oudje van binnen en van buiten opknappen.
Gebruikersavatar
cahummel
Berichten: 136
Lid geworden op: di 26 mar 2019 14:36

Re: Kip Kompakt 300 naar onze wensen aanpassen

Bericht door cahummel » za 17 sep 2022 19:11

@ kipke98: dat is inderdaad waar, ik zal mijn vader eens vragen daar langs te gaan, die woont er dichtbij. Dankjewel!
Dacia Logan MCV 0.9 TCE en Kip Kompakt 300

Gebruikersavatar
cahummel
Berichten: 136
Lid geworden op: di 26 mar 2019 14:36

Re: Kip Kompakt 300 naar onze wensen aanpassen

Bericht door cahummel » wo 5 okt 2022 20:16

We zijn weer wat verder, we hebben inmiddels nieuw plaatwerk, en een rotte hoek van het hefdak gerepareerd. Komende week ga ik de binnenkant van het hefdak en het nieuwe plaatwerk in de allgrund zetten, op de binnenkant komt dan een watergedragen witte buitenland, op het plaatwerk komt PU lak van Sigma met dezelfde kleur grijs als de strepen op de zijkant van Kipje. Ook hebben we nieuwe sierstrips, en eindkapjes (maar die zijn wit, dus ga ik nog zwart spuiten).
IMG_20221005_154033.jpg
Dacia Logan MCV 0.9 TCE en Kip Kompakt 300

Gebruikersavatar
cahummel
Berichten: 136
Lid geworden op: di 26 mar 2019 14:36

Re: Kip Kompakt 300 naar onze wensen aanpassen

Bericht door cahummel » zo 23 okt 2022 20:56

De klus vordert gestaag, de binnenkant van het dak is weer egaal wit, en het nieuwe plaatwerk is dezelfde kleur grijs als de striping op de zijkant. We hebben hier voor gekozen omdat je bij wit het verschil erg duidelijk ziet tussen oude en nieuwe lak en ook subtiele kleurverschillen, grijs is wat dat betreft veel vergevender, het valt niet echt op als de twee grijzen net niet hetzelfde zijn.
IMG_20221012_155506.jpg
IMG_20221023_202506.jpg
Komende woensdag als het weer goed is, de caravankant van het geheel maar eens onder handen nemen, nieuwe kit, en aan de binnenkant nog wat latjes vervangen en schilderen. Dan de week erna het dak er hopelijk weer op. Daarna verder met een nieuwe koelkast, en de hoekjes van de bodem achter, die ietsje zacht zijn. De kit waarmee de naad tussen carrosserie en bodemplaat gevuld is, is verdroogd, dus die ga ik vervangen en dan de reparatie stukken weer in de dekalin spuiten. Daarna gaat kipje weer lekker binnen slapen voor de winter.

Heb ik nog een vraag: het hefdak doek is ondanks dat het drie jaar oud is vrij vies (geel is natuurlijk besmettelijker dan grijs). Als ik het schoon maak met een zachte borstel, zal ik het dan weer impregneren, of gewoon laten drogen en pas impregneren als het lekt? Hier is op internet zelfs tussen fabrikanten van tenten en doek geen consensus over.
Dacia Logan MCV 0.9 TCE en Kip Kompakt 300

Plaats reactie

Terug naar “Kluscaravan”