Werking airco Dometic FJ2200

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
berndh
Berichten: 107
Lid geworden op: zo 20 aug 2017 08:11

Re: Werking airco Dometic FJ2200

Bericht door berndh » vr 26 aug 2022 12:58

myalexx schreef:
ma 8 jun 2020 22:08
Vandaag de caravan weer gehaald bij de dealer haphop.gif

Na overleg met dometic hebben ze de "ijs sensor" iets verplaatst, als de pomp op de goeie koel temperatuur was dacht de sensor dat het systeem te koud werd en schakelde deze de compressor uit..

Het werkt nu zoals ik nu kan oordelen goed. [coldwithsnow.gif]
Buiten temp 22gr binnen 29gr in 20 min was het van 29gr naar 24gr.
Voor de reparatie duurde dit 4,5uur mrgreen.gif
Exact hetzelfde bij mijn 2016 FJ2200. Bij het inschakelen ging de ijssensor ook gelijk trippen en ging de compressor uit na 30s. En weer aan na 30s. De ijssensor zit nu aan de bovenkant van de verdamper en dan koelt ie weer.

Echter als de airco de ingestelde temperatuur ongeveer haalt dan gaat de compressor ook in een aan/uit/aan. De room temp sensor denk dat de ingestelde temperatuur bereikt heeft en gaat dan de compressor uitschakelen. Het lijkt erop dat koude uitblaas lucht dan weer direct aangezogen wordt. Dit komt mede door de lage ventilator stand (ook in Auto).

Ik zal de afstandsbediening (iFeel) eens proberen.

Maar dus is dit niet een probleem alleen van jou. Er zijn er vele meer, zelfs op dit forum. Echter heb ik nog niet kunnen achterhalen waar Dometic Service hem nu heeft gemonteerd. Heb je misschien een foto ervan?
Hobby 560 KMFE 2016 - BMW F11 525d

myalexx
Berichten: 1190
Lid geworden op: di 19 mar 2019 21:45
Locatie: 020

Re: Werking airco Dometic FJ2200

Bericht door myalexx » wo 18 jan 2023 21:05

Het topic begonnen om informatie te winnen over de airco..
Maar na een hoop gezeur heb ik in overleg met de dealer een Truma aventa comfort gekregen.. tot nu toe nog geen gedonder gehad en stuk stiller..
Volvo V60 2.0 D4 '15 + Hobby 455UF Excellent '09

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”