tips gevraagd afzetting baby (caravan) en kamperen in mei

Gebruikersavatar
jessedew
Berichten: 382
Lid geworden op: vr 21 jun 2019 07:00

tips gevraagd afzetting baby (caravan) en kamperen in mei

Bericht door jessedew » zo 10 nov 2019 21:45

Ik heb nu thuis een kleine van 11 maanden. Afgelopen september hebben we gekampeerd en zetten we de kleine overdag in het campingbed of in de dichte voortent.
a.s. mei wil ik weer gaan kamperen en dan is het campingbedje niet echt meer een optie denk ik.

Hebben jullie ervaring met een soort van buitenbox, afzetting? De voortent dichtdoen schiet niet zo op, want die wil ik in het voorjaar wel open hebben natuurlijk.

De kleine moet ook wel de nodige beweegruimte hebben natuurlijk.

Voor wat slapen betreft, dat doet hij in het stapelbed met een hekje ervoor, dus dat is allemaal geen probleem.

Ik heb wel deze gezien, maar die vond ik niet zo en nog vrij duur.
https://www.obelink.nl/summer-infant-po ... ayard.html

Ohja, en in de meivakantie kamperen, is dat nog een beetje leuk met kinderen, of nog erg koud? (afhankelijk van het weer natuurlijk)
We hebben overigens een caravan en een voortent, dus boven de 15 graden moet het best te doen zijn denk ik zelf. Maar wij zijn nog maar beginnende kampeerders.

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: tips gevraagd afzetting baby (caravan) en kamperen in mei

Bericht door DanielW » zo 10 nov 2019 22:06

RE.gif

Toen onze kleinste 13/14 maanden was waren we er ook op uit, wij hadden gewoon een groot speelkleed meegenomen waar de oudste van toen bijna 4 ook gewoon lekker op kon spelen. Hij kon lopen met een loopwagentje dus die hoorde je echt wel. Dergelijke afzettingen zijn niet zo geslaagd, maar je kan ook kijken voor hondenomheiningen met paaltjes in de grond en iets van een net.

En misschien heel cliché en dit zal je zelf al wel merken met (een) klein(e) kind(eren); het leven van op je kont zitten met een goed boek zijn dan wel even over mrgreen.gif . Onze kinderen waren 2 en 4 op zomervakantie en daar kon je heel soms overdags een boekje lezen, wij stonden ook recht tegenover een speeltuintje. Dat moet je willen, maar daarmee "koop" je ook je rust een heel klein beetje.

Meivakantie moet je gewoon treffen, wij zijn dit jaar in Nederland geweest, was niet heel warm maar wel droog. Als de zon scheen stonden we er heel de dag vol in. Ga vooral naar een camping waar je wat binnen te doen hebt.
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

RogerS
Berichten: 1036
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 21:02

Re: tips gevraagd afzetting baby (caravan) en kamperen in mei

Bericht door RogerS » zo 10 nov 2019 22:31

Koop een kindertuigje. Touw van 5 meter eraan en een dikke haring in de grond slaan. :)
Caravanloos. :(

Jettiny
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 15 apr 2018 21:55
Locatie: Uden NB

Re: tips gevraagd afzetting baby (caravan) en kamperen in mei

Bericht door Jettiny » zo 10 nov 2019 22:43

Een wat groter formaat opblaasbaar zwembadje ?
Bij mooi weer wat water erin en speeltjes, bij minder mooi weer ander speeltjes !
Fendt Saphir 470 TF uit 2005 in combinatie met een Opel Astra 1.4 uit 2012 120 pk.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: tips gevraagd afzetting baby (caravan) en kamperen in mei

Bericht door VIP » ma 11 nov 2019 08:40

RogerS schreef:
zo 10 nov 2019 22:31
Koop een kindertuigje. Touw van 5 meter eraan en een dikke haring in de grond slaan. :)
Sorry, maar dat is niet de oplossing, even niet opletten en het touw zit om de nek van de kleine met alle gevolgen van dien.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
JanP
Berichten: 1458
Lid geworden op: wo 20 mei 2009 16:50
Locatie: Uithoorn a/d Amstel
Contacteer:

Re: tips gevraagd afzetting baby (caravan) en kamperen in mei

Bericht door JanP » ma 11 nov 2019 09:18

VIP Premium schreef:
ma 11 nov 2019 08:40
RogerS schreef:
zo 10 nov 2019 22:31
Koop een kindertuigje. Touw van 5 meter eraan en een dikke haring in de grond slaan. :)
Sorry, maar dat is niet de oplossing, even niet opletten en het touw zit om de nek van de kleine met alle gevolgen van dien.
Niet de hele dag met je mobieltje in je hand lopen, maar op je kinderen letten wil ook weleens lukken.
Kia-Sportage + HOBBY 460 UFE De Luxe

koning

Re: tips gevraagd afzetting baby (caravan) en kamperen in mei

Bericht door koning » ma 11 nov 2019 09:28

RE.gif
Inderdaad , deze discussie is al eens eerder gevoerd.
Op die leeftijd gaan kleintjes de wereld ontdekken, een afzetting is niet nodig. Je kunt samen met de kleine die wereld verkennen.
Een speelkleed als markering met voldoende speelgoed leert je kind om bij die plek te blijven.
En zeker, kleintjes vragen aandacht, die moet je ze ook geven, ook tijdens de vakantie.
Dat vraagt inzet, oplettendheid en.....energie.
Nu maar hopen dat de kleine 's nachts lekker slaapt. whistle.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: tips gevraagd afzetting baby (caravan) en kamperen in mei

Bericht door Micky » ma 11 nov 2019 09:38

Wij hadden zoiets: https://www.bol.com/nl/p/pop-n-play-dra ... PAQAvD_BwE

wil je meer vrijheid en vertrouw je de kleine niet, dan kun je een tuigje aandoen, werkt hetzelfde als wanneer je je kindje aan de arm vasthoud als hij weg wil lopen knipoog.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: tips gevraagd afzetting baby (caravan) en kamperen in mei

Bericht door Jan van Vijven » ma 11 nov 2019 10:17

JanP schreef:
Niet de hele dag met je mobieltje in je hand lopen, maar op je kinderen letten wil ook weleens lukken.
Beetje een dooddoener, je schermt ook je vijver of zwembad af plaatst schuttingen zet een hekje voor een trap en sluit keukenkastjes af!
Een camping kent evenveel (of meer) gevaren als thuis.
Een boek lezen of aardappels schillen kan net zo goed zorgen voor verkeerde afleiding!



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
JanP
Berichten: 1458
Lid geworden op: wo 20 mei 2009 16:50
Locatie: Uithoorn a/d Amstel
Contacteer:

Re: tips gevraagd afzetting baby (caravan) en kamperen in mei

Bericht door JanP » ma 11 nov 2019 10:33

RE.gif

Is geen dooddoener maar berust puur op waarheid, stel je toch eens voor dat je je mobieltje aan de kant moet leggen omdat je je kleine kinderen in de gaten moet houden...………!!!!!!!
Laatst gewijzigd door Jan van Vijven op ma 11 nov 2019 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodig quoten.
Kia-Sportage + HOBBY 460 UFE De Luxe

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: tips gevraagd afzetting baby (caravan) en kamperen in mei

Bericht door Diny » ma 11 nov 2019 10:45

De plaats waar je staat omheinen met een hondennet is ook mogelijk.

Prettig grote plaats waar je het gezin in 'opsluit' thumbup.gif

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: tips gevraagd afzetting baby (caravan) en kamperen in mei

Bericht door Hobby Linka » ma 11 nov 2019 12:13

JanP schreef:
ma 11 nov 2019 10:33
RE.gif

Is geen dooddoener maar berust puur op waarheid, stel je toch eens voor dat je je mobieltje aan de kant moet leggen omdat je je kleine kinderen in de gaten moet houden...………!!!!!!!
Welke waarheid? Het zal best gebeuren, maar zoals jij het schets lijkt het erop dat iedereen zijn mobiel belangrijker vind dan zijn/haar kind.

Zelf hebben we een kleinzoon en deze is nu 14 maanden oud. Begint te lopen en heeft dus alle aandacht nodig. Het gebeurt regelmatig dat ik mij telefoon niet eens opneem als ik wordt gebeld terwijl die kleine man rond loop of gewoon rustig zit te spelen.

Dus niet zo maar beweren dat iedereen zijn mobiel belangrijker vindt dan zijn (klein)kind.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
JanP
Berichten: 1458
Lid geworden op: wo 20 mei 2009 16:50
Locatie: Uithoorn a/d Amstel
Contacteer:

Re: tips gevraagd afzetting baby (caravan) en kamperen in mei

Bericht door JanP » ma 11 nov 2019 13:07

RE.gif

Dan ben jij een uitzondering in het hele verhaal, maar ik kan je vertellen dat het zo is.
Kia-Sportage + HOBBY 460 UFE De Luxe

Techn
Berichten: 1117
Lid geworden op: di 9 jan 2018 21:26

Re: tips gevraagd afzetting baby (caravan) en kamperen in mei

Bericht door Techn » ma 11 nov 2019 13:28

+1
Op het moment dat je aan een hekwerk of afscherming gaat denken vraag ik me af in hoeverre je bezig bent met je kinderen of kleinkinderen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: tips gevraagd afzetting baby (caravan) en kamperen in mei

Bericht door Hans 555 » ma 11 nov 2019 13:34

Vwb het kamperen in mei, ligt er ook aan waar je naartoe wil. Het weer in NL kennen we zo langzamerhand wel. Dat is vaker niet best dan wel in die periode. Onze ervaring was dat het weer voorbij de lijn Lyon eigenlijk altijd goed was. We hebben zelfs meegemaakt dat het weer daar dan zo goed was dat we zelfs gebruik konden maken van het zwembad. Succes met het zoeken. thumbup.gif
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: tips gevraagd afzetting baby (caravan) en kamperen in mei

Bericht door Diny » ma 11 nov 2019 14:26

Techn schreef:
ma 11 nov 2019 13:28
+1
Op het moment dat je aan een hekwerk of afscherming gaat denken vraag ik me af in hoeverre je bezig bent met je kinderen of kleinkinderen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als het mooi weer is laat je je kind spelen. Een ouder hoeft niet de hele tijd dat een kind speelt -of het nu binnen of buiten is- zich met een peuter bezig te houden.

Als je een kind in een box zet speelt het meestal ook alleen. Dan kan een ouder even voor het eten zorgen, met gasten praten, mobiel bedienen of..........

Uiteraard is het niet de bedoeling dat een kind altijd zichzelf bezig houdt.
Een middenweg is best te vinden thumbup.gif

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: tips gevraagd afzetting baby (caravan) en kamperen in mei

Bericht door DanielW » ma 11 nov 2019 15:13

Al die meningen "moet je maar op je kind letten" awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif . Dat zijn de perfect ouders waar zeker nooit wat gebeurd, want kinderen zijn echt nooit op zoek naar grenzen van het toelaatbare of gaan die liever heel graag overheen knipoog.gif . Hoe noemen ze dat ook alweer? Ow ja levenservaring, maar ik lees al dat de ouders van nu daar vrij weinig kennis van hebben.

Maar goed, onbewust doe ik zelf ook mee van topic kaping, ik zal er over ophouden.
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: tips gevraagd afzetting baby (caravan) en kamperen in mei

Bericht door Micky » ma 11 nov 2019 15:52

RE.gif

ik zie domme reacties dat ik bijna het gevoel krijg dat ze niet eens kinderen hebben en uit theorie spreken awhoea.gif

Wij hebben omheiningen nooit nodig gehad (helemaal in het begin een inklapbare box), maar liever dat dan je kleine dood uit de campingvijver vissen omdat je 2 minuten naar je aardappelschilmesje aan het kijken was....

En wat is het verschil tussen een box of omheining om je plaats scratch.gif is gewoon een hele grote box thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: tips gevraagd afzetting baby (caravan) en kamperen in mei

Bericht door Knaus440 » ma 11 nov 2019 16:50

Toen onze kinderen rond 1 jaar oud waren gingen we veel met de vouwwagen en later camper op pad.
Inderdaad af en toe in een box.
En verder was het realiseren dat kinderen grenzen zoeken en hun wereld groter maken.
Dus was 1 van ons direct alert op de kinderen. Na 3 of 4 jaar vielen er goed afspraken te maken. Maar altijd blijft dat ene oogje en oortje voor je kinderen.
Ik heb wel moeten veroveren dat vakantie met kleintjes echt anders is dan zonder kinderen op vakantie zijn.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: tips gevraagd afzetting baby (caravan) en kamperen in mei

Bericht door moyzo » di 12 nov 2019 11:42

Wij hebben zo'n popup puppyren voor de hond. doorsnede 114 cm en van heel veel mensen reactie gekregenop de camping: o, dat is ook ideaal voor een klein kindje als je even je handen vrij wilt hebben en even veiligheid vereist is. Zowiezo ideaal als je aan komt op bestemming en het even druk hebt met het plaatsen en opbouwen.
Hij is niet zwaar, we hebben hem altijd half in elkaar gevouwen op bed staan tijdens reizen even samen vouwen door de deur en klaar voor gebruik. Voor een eerste overnachting( als hij in de weg ligt binnen vouwen we hem even dubbel en doen hem op de achterbank. prijs rond de 35 euro. De kindjes van de buren vonden het ook een geweldig speelhuisje en gingen bij de hond er bij in zitten. Bovenkant kan er ook uit hoor.
https://cdn.tectake.nl/media/catalog/pr ... 439-4.webp
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
jessedew
Berichten: 382
Lid geworden op: vr 21 jun 2019 07:00

Re: tips gevraagd afzetting baby (caravan) en kamperen in mei

Bericht door jessedew » di 12 nov 2019 12:57

Bedankt voor alle tips! richting de honden afdeling had ik me nog niet georiënteerd, maar dat is wel interessant interdaad. Op Texel zie je bijv. massa's Duitsers rijden met een (honden)fietskar, de ene heeft er honden in en anderen juist kinderen;)

Sowieso gaan we niet meer buiten de schoolvakanties, daar hebben we de caravan juist voor gekocht, om betaalbaar vakantie te kunnen vieren. En inderdaad zoeken we vooral op kindvriendelijke campings met het liefst een speeltuintje op het veldje.

Maar goede tips om eens bij de hondenproducten te kijken. Wellicht dat ik de voortent af kan schermen met een stuk plastic gaas bijv.

En natuurlijk verwacht ik niet dat ik tijdens de vakantie niet naar de kinderen hoef om te kijken, de eerste jaren ben je daar gewoon flink zoet mee, niet erg natuurlijk, anders moet je er niet aan beginnen.

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: tips gevraagd afzetting baby (caravan) en kamperen in mei

Bericht door Leentje » di 12 nov 2019 22:19

Hondenafdeling zoekt makkelijker als je googelt op "schapennet".
https://www.agrishop.nl/voss-farming-fa ... eEQAvD_BwE
Deze gebruikten wij afgelopen zomer voor onze pup. Zonder hekje gekocht, we stappen eroverheen.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: tips gevraagd afzetting baby (caravan) en kamperen in mei

Bericht door Morgoth » vr 10 jan 2020 09:51

Wij hadden gewoon een opvouwbare box mee.
Als je "aardappels moest schillen" dan gingen ze even in de box. Voor de rest van de tijd moet je gewoon opletten en samen met de kleintjes dingen ondernemen. Daar leren ze van. Je kunt ze wel vrijwaren van alle gevaren en het doet je ook als ouder pijn als ze zich eens zeer doen, maar dat zijn wel wijze levenslessen. Verzuipen in de campingvijver hoort daar natuurlijk niet bij, dus kies je camping en plekje met zorg. En ja, het boekenlees- en mobieltjestijdperk is even historie.

Wij hadden een Paradiso vouwwagen. De hoek van de voortent kon een stukje open worden geritst en daar kon precies de ingang van een Iglo tentje doorheen. Zo hadden we dus een tentje voor de kinderen waarvan de ingang uitkwam in onze voortent. Ideaal om in te spelen en later, toen ze wat ouder waren om in te slapen.
Dit is wel zo'n 25 jaar geleden.

Nou moet ik wel toegeven dat wij elk jaar ook samen, zonder kids, een keer op vakantie gingen. Even de handen vrij en de kids bij oma. Goed voor je relatie (hoewel dat in mijn geval niet veel heeft geholpen mrgreen.gif mrgreen.gif mrgreen.gif )
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Techn
Berichten: 1117
Lid geworden op: di 9 jan 2018 21:26

Re: tips gevraagd afzetting baby (caravan) en kamperen in mei

Bericht door Techn » zo 12 jan 2020 10:20

Zonder je kinderen op vakantie....

Die heb ik nooit begrepen.
Wel snap ik een paar dagen weg met vrienden skieen en een van de twee blijft thuis...
maar echt met z,n tweeen op vakantie zonder???


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: tips gevraagd afzetting baby (caravan) en kamperen in mei

Bericht door Cara-Fan » zo 12 jan 2020 10:48

De Ikea kinderstoel mee, het campingbedje gebruiken als box buiten. Een kampeerplaats zonder water in de buurt. En het belangrijkste een veldje met een speeltuin/zandbak in het midden zodat je ze ook even kunt laten gaan. En kan blijven zien van onder de luifel. Het blijft ogen open houden en allert blijven. De telefoon of het boek maar verder lezen met het middagslaapje...

Plaats reactie

Terug naar “Kamperen en Winterkamperen”