Tv laten hangen?

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Tv laten hangen?

Bericht door Daphne » ma 8 mei 2023 15:34

Powerman schreef:
ma 8 mei 2023 15:22
Die 4 schroefjes vastdraaien na aankomst op de camping vind ik niet zo bezwaarlijk.
Waarom neem je dan niet een beugel met een afneembare plaat die op de tv wordt gemonteerd, zoals bij de Novus Sky. Dan verwijder je met 1 klik de TV.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Tv laten hangen?

Bericht door VIP » ma 8 mei 2023 15:40

mrbullmastiff schreef:
ma 8 mei 2023 14:23
Ik wil onze 32 inch tv monteren en deze laten hangen tijdens het rijden. De steun zelf wordt vergrendeld zodat de TV gefixeerd is op korte afstand van de wand.

Hoe doen anderen dat tijdens het rijden. Ik heb eigenlijk geen zin om dat ding bij iedere verplaatsing los te maken.
Zoals je wellicht nog weet hebben wij 2 TV's in de caravan hangen en die blijven beide hangen tijdens elke rit.

Tot op heden nog nooit problemen gehad.

De ene 32" hangt aan de SKY beugel bij de rondzit, de andere 24" aan een vaste korte beugel in de slaapkamer.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1335
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: Tv laten hangen?

Bericht door Pakkie » ma 8 mei 2023 15:44

mrbullmastiff schreef:
ma 8 mei 2023 14:23
Ik wil onze 32 inch tv monteren en deze laten hangen tijdens het rijden. De steun zelf wordt vergrendeld zodat de TV gefixeerd is op korte afstand van de wand.

Hoe doen anderen dat tijdens het rijden. Ik heb eigenlijk geen zin om dat ding bij iedere verplaatsing los te maken.
32" een plekje geven in 500EU lijkt me wel een uitdaging of valt dat wel mee? Wij laten de tv tijdens het rijden ook gewoon hangen en dat heeft gelukkig nog nooit tot problemen geleid. Op onderstaande foto hangt hij van de wand af, maar tijdens de rit hangt hij uiteraard links tegen de wand in een SKY-beugel.

IMG_20230316_200005_HDR.jpg
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

Powerman

Re: Tv laten hangen?

Bericht door Powerman » ma 8 mei 2023 15:53

Daphne schreef:
ma 8 mei 2023 15:34
Powerman schreef:
ma 8 mei 2023 15:22
Die 4 schroefjes vastdraaien na aankomst op de camping vind ik niet zo bezwaarlijk.
Waarom neem je dan niet een beugel met een afneembare plaat die op de tv wordt gemonteerd, zoals bij de Novus Sky. Dan verwijder je met 1 klik de TV.
Ik wist niet eens dat die bestaan. Maar ja, om de bestaande beugel nou te vervangen? scratch.gif Maar dank voor de tip.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Tv laten hangen?

Bericht door Morgoth » ma 8 mei 2023 16:26

Ik heb een beugel van een tientje van e-bay. Ik doe tijdens het rijden een spanbandje om de TV en beugel zodat ie niet uit kan klappen. Werkt al jaren prima.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tv laten hangen?

Bericht door PD » ma 8 mei 2023 17:29

mrbullmastiff schreef:
ma 8 mei 2023 14:23
Ik wil onze 32 inch tv monteren en deze laten hangen tijdens het rijden. De steun zelf wordt vergrendeld zodat de TV gefixeerd is op korte afstand van de wand.

Hoe doen anderen dat tijdens het rijden. Ik heb eigenlijk geen zin om dat ding bij iedere verplaatsing los te maken.
In onze Brillant hangt ook een 32 inch TV en deze laten we tijdens verplaatsingen in de vergrendelde Novus Sky beugel hangen. Ik haal hem er echt niet elk weekend af knipoog.gif
Bijlagen
IMG_0140crop.jpg
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Tv laten hangen?

Bericht door petronella » ma 8 mei 2023 18:51

Ook wij laten al jaren de tv hangen aan de skybeugel. Tijdens het rijden vergrendelen . Ik doe er, puur voor mijn eigen gevoel, wel een fleece deken om met elastieken.
Al heel veel km gereden en dat gaat altijd goed, onderussen hangt hij daar al 10 jaar en doet het nog steeds prima ( ff afkloppen knipoog.gif )
Hij hangt aan onze hangkast

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3466
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Tv laten hangen?

Bericht door troapel » ma 8 mei 2023 19:55

In mijn caravan zit een nisje waar vroeger zo’n beeldbuis met toeter in kon staan. In dat nisje heb ik met balkjes een soort van kubus gemaakt en hier hangt de tvbeugel aan. Tijdens verplaatsingen haal ik de kabels los en kan ik met 1 vleugelmoertje de tv (met achterplaat) eraf halen. De tv leg ik dan altijd in een doek op het bed. Gebeurt niks mee dan.
Ik heb toentertijd een tvbeugel van Vogel’s gekocht. Deze kan ik dan zo draaien dat ik op de treinzit tv kan kijken of ‘180 graden’ draaien en dan hangt ie bij het bed. Voor mij is dit de perfecte oplossing.
En tijdens het stallen is de tv uit de caravan en ligt hij (tegenwoordig) in de verwarmde garage.
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Tv laten hangen?

Bericht door Chris » ma 8 mei 2023 22:09

Pakkie schreef:
ma 8 mei 2023 15:44
mrbullmastiff schreef:
ma 8 mei 2023 14:23
Ik wil onze 32 inch tv monteren en deze laten hangen tijdens het rijden. De steun zelf wordt vergrendeld zodat de TV gefixeerd is op korte afstand van de wand.

Hoe doen anderen dat tijdens het rijden. Ik heb eigenlijk geen zin om dat ding bij iedere verplaatsing los te maken.
32" een plekje geven in 500EU lijkt me wel een uitdaging of valt dat wel mee? Wij laten de tv tijdens het rijden ook gewoon hangen en dat heeft gelukkig nog nooit tot problemen geleid. Op onderstaande foto hangt hij van de wand af, maar tijdens de rit hangt hij uiteraard links tegen de wand in een SKY-beugel.
Exact mijn gedachte.
De beugel die in de 500EU van Mrbullmastiv zit kan het best hebben denk ik, ook de wand, die is versterkt aan de binnenkant van het kastje waar hij aan zit.
Maar 32 "...... ik loop al te knoeien met mijn 24 " ...past al niet lekker, ruimteprobleem.
En Mrgrotehond en ik hebben exact dezelfde hut.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Tv laten hangen?

Bericht door mrbullmastiff » di 9 mei 2023 00:24

Morgen eens kijken of het lukt, het zou net moeten passen als ik goed gemeten heb. Eventueel kan ik de steun ook nog een paar centimeter verplaatsen.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Tv laten hangen?

Bericht door Daphne » di 9 mei 2023 07:58

[re.gif]

Volgens mij heeft Chris een 22 inch TV. Kan me nog herinneren dat hij per se een full HD wou hebben en destijds was er geen 24 inch in Full HD.

Weet je al welke steun je gaat gebruiken? Wij hebben een 24 inch TV aan een Novus Sky 350 mm hangen. De kast waaraan de TV hangt is 65 cm. Dat gaat net zonder dat de TV buiten de kast komt wanneer die in de reisstand vast zit en de TV kan helemaal om de kast worden gedraaid om ook aan de andere kant van de caravan TV te kijken.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Tv laten hangen?

Bericht door mrbullmastiff » di 9 mei 2023 14:31

Het was geen probleem, de caravan past prima op de steun, komt wel buiten de kast maar dat was ook bij de vorige TV al het geval. De TV geeft voor ons geen hinder verwacht ik en ook het bed kan nog volledig naar boven. De plaats is niet heel praktisch omdat er vanaf de zithoek alleen vanaf de bank bij de deur tv kan worden gekeken. Vanaf het bed is het dan weer heel relaxed kijken.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Tv laten hangen?

Bericht door Chris » di 9 mei 2023 16:14

Daphne schreef:
di 9 mei 2023 07:58
[re.gif]

Volgens mij heeft Chris een 22 inch TV. Kan me nog herinneren dat hij per se een full HD wou hebben en destijds was er geen 24 inch in Full HD.

Weet je al welke steun je gaat gebruiken? Wij hebben een 24 inch TV aan een Novus Sky 350 mm hangen. De kast waaraan de TV hangt is 65 cm. Dat gaat net zonder dat de TV buiten de kast komt wanneer die in de reisstand vast zit en de TV kan helemaal om de kast worden gedraaid om ook aan de andere kant van de caravan TV te kijken.
Was andersom Daphne..
24" is/was er in HD
22" is/was er niet in HD.

Net gemeten, hij is ingepikt door Masha in de winter.... echt 24".
En die is al lastig in de hoek te proppen... en dan al die kabeltjes die nooit netjes weg te werken zijn...
In de zomervakantie blijft ie zeker thuis..
En ik ben een beetje bang dat deze TV straks meeverhuist naar haar studentenkamer in Helmond..

Terug naar de steun..
In de 500EU van Mrbullmastiv zit denk ik dezelfde steun als in mijn 500EU.
Dat is helaas geen sky novus.... was het maar waar.
Ik vind het ding niet prettig... en geen quickmount ook.
Geen foto van denk ik.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Tv laten hangen?

Bericht door Daphne » di 9 mei 2023 16:28

[re.gif]

Ik weet niet hoor. In dit bericht (ander topic) was je heel duidelijk. Wellicht intussen een nieuwe TV gekocht?
Chris schreef:
za 16 mar 2019 11:55
Ik heb een ongeveer vergelijkbare situatie als TS in ons hutje ( denk ik) , ook de TV beugel voorin en ook die "krappe" plek voor een TV.
Wij hebben een 22" daar hangen, gaat best.
Overdag een beetje schuin, dan steekt de zijkant niet uit, en de andere zijkant een beetje richting raam...
Maar voordeel van niet in het midden van de kast is dat je de TV ook door kan draaien naar achteren, kan je ook daar kijken.

Ik verbaas me wel een beetje dat meerdere mensen de TV tijdens het rijden op de beugel laten zitten, wel geblokkeerd natuurlijk, maar toch..
Lijkt mij dat daar best wat krachten opkomen, ik demonteer hem altijd even en hij gaat in de originele doos ( met tempex opvulling) mee.

( Pedro heeft toch een Knaus Sport Silver Selection 400 LK besteld als ik het goed onthouden heb?? )

Nog een "vreemd verschijnsel"..
Vaak zijn 20 en 24 inch TV's z.g. HD Ready....
En dan 22" juist wel FULL HD...
HD Ready is de grootste flauwekul die ooit verkocht is... HD Ready zal nooit HD worden...
Waarom 22 wel en 20-24 niet... geen idee, maar wellicht een tip om op te letten.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Tv laten hangen?

Bericht door Chris » di 9 mei 2023 16:39

Oeps.... jou geheugen is niks mis mee... dat blijkt wel. thumbup.gif thumbup.gif
Maar ik heb hem net nogmaals opgemeten... echt 24"..en HD... ( maar geen mooi beeld vind ik...)
Mea Culpa... mea maxima culpa.. awhoea.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Tv laten hangen?

Bericht door Daphne » di 9 mei 2023 23:57

[re.gif]

Niet zozeer mijn geheugen knipoog.gif Als je even met de zoekfunctie full HD en jouw naam zoekt, dan kom je heel veel berichten tegen waar jij telkens schrijft een 22 inch te hebben gekocht omdat 24” alleen maar in HD ready te koop is.
Kijk anders eens achter op het type plaatje van je TV of op de doos als je die nog hebt. Of meet de breedte ipv de diagonaal van je TV eens op. Mrbullmastif heeft daar denk ik meer aan.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Tv laten hangen?

Bericht door mrbullmastiff » wo 10 mei 2023 23:25

Chris schreef:
di 9 mei 2023 16:14
Daphne schreef:
di 9 mei 2023 07:58
[re.gif]

Volgens mij heeft Chris een 22 inch TV. Kan me nog herinneren dat hij per se een full HD wou hebben en destijds was er geen 24 inch in Full HD.

Weet je al welke steun je gaat gebruiken? Wij hebben een 24 inch TV aan een Novus Sky 350 mm hangen. De kast waaraan de TV hangt is 65 cm. Dat gaat net zonder dat de TV buiten de kast komt wanneer die in de reisstand vast zit en de TV kan helemaal om de kast worden gedraaid om ook aan de andere kant van de caravan TV te kijken.
Was andersom Daphne..
24" is/was er in HD
22" is/was er niet in HD.

Net gemeten, hij is ingepikt door Masha in de winter.... echt 24".
En die is al lastig in de hoek te proppen... en dan al die kabeltjes die nooit netjes weg te werken zijn...
In de zomervakantie blijft ie zeker thuis..
En ik ben een beetje bang dat deze TV straks meeverhuist naar haar studentenkamer in Helmond..

Terug naar de steun..
In de 500EU van Mrbullmastiv zit denk ik dezelfde steun als in mijn 500EU.
Dat is helaas geen sky novus.... was het maar waar.
Ik vind het ding niet prettig... en geen quickmount ook.
Geen foto van denk ik.
Ik heb de steun al een paar jaar gebruikt met een 24 inch TV. Ik vermoed dezelfde steun als in Chris zijn hut. Ik vind er maar 1 nadeel aan dat is dat er geen quickmount op zit. Verder vind ik het prima functioneren. Ik heb wel eens gekeken om een Sky Novus aan te schaffen maar de montagepunten zijn niet hetzelfde dus dan zit je weer met gaten in de kast. De 32 inch TV is wel iets zwaarder maar een heel groot is het verschil niet, ik heb er wel vertrouwen in dat het blijft hangen. We gaan het zien morgen vertrekken we naar het zuiden.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Tv laten hangen?

Bericht door Chris » wo 10 mei 2023 23:57

Goeie reis M & S thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Tv laten hangen?

Bericht door Daphne » do 11 mei 2023 07:50

mrbullmastiff schreef:
wo 10 mei 2023 23:25

Ik heb de steun al een paar jaar gebruikt met een 24 inch TV. Ik vermoed dezelfde steun als in Chris zijn hut. Ik vind er maar 1 nadeel aan dat is dat er geen quickmount op zit. Verder vind ik het prima functioneren. Ik heb wel eens gekeken om een Sky Novus aan te schaffen maar de montagepunten zijn niet hetzelfde dus dan zit je weer met gaten in de kast. De 32 inch TV is wel iets zwaarder maar een heel groot is het verschil niet, ik heb er wel vertrouwen in dat het blijft hangen. We gaan het zien morgen vertrekken we naar het zuiden.

Lekker meteen testen thumbup.gif Het zal best prima blijven hangen en een quickmount is alleen maar fijn als je de TV elke weer wil verwijderen. Ben benieuwd of je een 32 inch met deze beugel ook helemaal om de kast kunt zwenken om de TV naar de andere kant te richten.

Veel plezier en goede reis!
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”