Zin of Onzin caravan Navigatie ?

Systemen en aanverwante zaken.
Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 365
Lid geworden op: vr 5 jun 2020 13:04
Locatie: Friesland

Re: Zin of Onzin caravan Navigatie ?

Bericht door Frup » zo 27 mar 2022 19:29

Moris schreef:
za 26 mar 2022 15:53
Nu vraag ik me af of de app TomTom Go voor de smartphone synchroniseren van een route met MyDrive wel ondersteund?
Ja, dat wordt inderdaad ondersteund. Je kan een route in MyDrive opslaan en in de TT Go app ophalen. Je moet dan wel zijn aangemeld natuurlijk. In MyDrive kun je ook je plaatsen makkelijk opslaan. Heel handig om je reis zo voor te bereiden.
Grijze auto met 4 wielen en een caravan. 4 poten, 2 kranen, toilet, bedden en nog zo wat dingetjes. scratch.gif

Moris
Berichten: 267
Lid geworden op: wo 2 aug 2017 15:45

Re: Zin of Onzin caravan Navigatie ?

Bericht door Moris » zo 27 mar 2022 23:00

[re.gif]
@Frup
Dan wordt een abonnement op de TomTom app voor me heel interessant ipv een los apparaat erbij.
Bedankt voor de toelichting thumbup.gif

Moris
Berichten: 267
Lid geworden op: wo 2 aug 2017 15:45

Re: Zin of Onzin caravan Navigatie ?

Bericht door Moris » di 29 mar 2022 18:58

Ik heb intussen de TomTom Go navigatie app en MyDrive op mijn smartphone staan en het lukt me niet om de opgeslagen routes in MyDrive zichtbaar te krijgen in de navigatie app.

MyDrive is in TomTom Go alsook in de TomTom services geactiveerd en toch zijn de routes niet zichtbaar scratch.gif
Iemand hier enig idee of ik iets verkeerd doe of werkt het dan toch niet?

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2018
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Re: Zin of Onzin caravan Navigatie ?

Bericht door doubleyou » wo 30 mar 2022 18:02

Ik heb 2 weken terug de Sygic camper/caravan navigatieapp gekocht. De eerste ervaringen zijn positief. Duidelijke aanwijzingen met een aparte indicatie welke rijbaan je moet aanhouden. De komende maanden zal moeten blijken of ik ook werkelijk andere routes krijg dan via Google Maps. Vorig jaar heb ik Google Maps vervloekt, vooral in Frankrijk. Bleef me maar over kleine wegen sturen terwijl er vaak een doorgaande route beschikbaar was volgens de routekaarten van de ANWB. Die paar km of minuten extra vind ik niet erg.
Aan de Atlantische kust wilde Google Maps me zelfs een paar keer over zandwegen sturen…..

Ik wilde geen extra navigatieapparaat op mijn raam. De prijs voor een Garmin camper navigatie vond ik ook best pittig. Ik heb de Sygic app 3 jaar voor 60 euro inclusief updates. Je kan de file/verkeersinformatie er apart bijbestellen voor een tientje per jaar. Wellicht bestel ik die als ik eind juni weer in Nederland ben.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

JanPunne
Berichten: 2755
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Zin of Onzin caravan Navigatie ?

Bericht door JanPunne » wo 30 mar 2022 19:16

Voor mijn TT Go 6300 hebben we een bean bag gekocht. Daardoor hoeft het apparaat niet aan de voorruit bevestigd te worden.
Iets wat ik trouwens sowieso verafschuw omdat alles wat midden op de voorruit zit het zicht op de weg belemmerd, net zoals al die gekke dingen zoals complete bouwpakketten die aan de binnenspiegels hangen.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Moris
Berichten: 267
Lid geworden op: wo 2 aug 2017 15:45

Re: Zin of Onzin caravan Navigatie ?

Bericht door Moris » wo 30 mar 2022 19:19

@doubleyoy
Je hoeft toch niet te wachten op de komende maanden om dan vast te stellen dat je met de Sygic camper/caravan navigatieapp andere routes krijgt voorgeschoteld tov Google Maps?

Ik zou nu al op voorhand met de Sygic camper/caravan navigatieapp al diverse routes simuleren en deze naast Google Maps leggen om te zien of de app beloofd waar deze zou moeten in uitblinken.

Wat betreft routes voorbereiden voor de TomTom Go App ben ik via onderstaande link iets wijzer geworden.
Helaas enkel een route via track te volgen, meer zit er voorlopig nog niet in scratch.gif
https://discussions.tomtom.com/en/discu ... nd-mydrive

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5776
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Zin of Onzin caravan Navigatie ?

Bericht door Morgoth » vr 15 apr 2022 13:15

doubleyou schreef:
wo 30 mar 2022 18:02
Vorig jaar heb ik Google Maps vervloekt, vooral in Frankrijk. Bleef me maar over kleine wegen sturen terwijl er vaak een doorgaande route beschikbaar was volgens de routekaarten van de ANWB. Die paar km of minuten extra vind ik niet erg.
Aan de Atlantische kust wilde Google Maps me zelfs een paar keer over zandwegen sturen…..
Die ervaring in Frankrijk heb ik ook. Daarbij spreekt Google Maps de Franse plaatsen en straatnamen fonetisch uit waardoor er geen touw aan vast te knopen is. Ook geeft Google bij elke afslag vreselijk veel nutteloze informatie over de straatnaam, het wegnummer en de richting waarin de weg loopt. Gewoon "NU LINKS!" is veel beter. Mijn Benz zegt er nog netjes "alstublieft" achteraan. Is hem te vergeven.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Plaats reactie

Terug naar “Navigatie”