van Hobby naar Elddis

Gebruikersavatar
wim
Berichten: 205
Lid geworden op: di 27 mei 2014 15:02
Locatie: Opperdoes
Contacteer:

Re: van Hobby naar Elddis

Bericht door wim » zo 9 mei 2021 20:54

Tinus. H. schreef:
wo 21 apr 2021 20:05
Echt een hele mooie caravan. Ik hoop dat de caravan goed bevalt. Wij zijn er ook naar gaan kijken maar, na de Engelse sites bezocht te hebben, zijn we er toch maar niet voor gegaan. Wat een problemen worden er daar gemeld zeg. Inzakkende- en opbollende daken met lekkages, vanaf de overname door Hymer (of Thor), in ieder geval tot en met 2019. De Britten zijn er ook niet echt blij meer mee volgens mij maar dat kan ook een nostalgische inslag hebben. Ik hoop voor u dat de problemen opgelost zijn, vanaf modeljaar 2020 maar ik durfde het (nog) niet aan.
Je schrijft, wat een problemen worden er op de Engelse sites gemeld. Maar je hebt het over 1 probleem en dat is het doorzakken van het dak. Dat is in 2016 gemeld. Ik heb hem in 2020 gekocht. Als dat nu echt een fabricage fout zou zijn, zou het dan na 4 jaar nog niet zijn opgelost.
Als ik op internet ga zoeken naar problemen met de diverse merken caravans, dan vindt je bij elk merk wel wat.
Wij hebben er in iedergeval geen last van. En ik ga niet in herhaling treden waarom wij zeer tevreden zijn met onze Elddis

Wim
Toyota Avensis Wagon-2.0 VVTi Executive Business CVT 152 PK 2014
Elddis Affinity 550 2020, Unico Verona luifel met front, Simpark mover, Avtex L249DRS-PRO 12 volt 24 Inch TV met DVB-S/S2, DVB-T/T2 en DVD-Speler
2276

Gebruikersavatar
Avontuur
Berichten: 1192
Lid geworden op: di 5 mei 2020 19:47
Locatie: Amsterdam

Re: van Hobby naar Elddis

Bericht door Avontuur » ma 10 mei 2021 08:30

Wim je hebt een prachtige caravan, PUNT!
Op internet lees je meestal de problemen, leuk in dit draadje enthousiaste gebruikers te lezen.
Dat is voor toekomstig geïnteresseerden goud waard.

Heel veel fijne vakanties toegewenst!
A travel adventure has no substitute.

Gebruikersavatar
ronkies
Berichten: 26
Lid geworden op: za 24 jul 2021 10:09

Re: van Hobby naar Elddis

Bericht door ronkies » wo 4 aug 2021 08:04

Ook wij zijn van Hobby en Burstner naar Elddis overgestapt. Regelmatig bezochten we de caravanbedrijven in Nederland om wat te shoppen en kwamen regelmatig Engelse Caravans tegen.
Ons hield het gedoe met water, de plaats van de deur (de verkeerde kant), soms het gewicht en de gebruikte kleurstellingen, tegen om de stap te maken tot aanschaffen. Totdat we een afgelopen jaar een compleet aangeklede Avante 550 tegen kwamen.

Na een paar kleine aanpassingen is de caravan helemaal "de onze" geworden. Wat zachtere verlichting, een vaste watertank binnen en een City aansluiting aangebracht. En afgelopen week het kastje aangepast waar de tafel in staat.

Met een automatische mover, airco, Thule luifel, en een Isabella 3 meter voortent: helemaal content.

Laatste stap is het verwijderen van de vaste vloermat en het plaatsen van een fietsendrager op de dissel.

Veel plezier voor de nieuwe overstappers
Bijlagen
kastje1.jpg

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10954
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: van Hobby naar Elddis

Bericht door dieseltijger » wo 4 aug 2021 08:15

Leuk. Stiekem kijk ik toch extra lang naar deze Engelsen (luxe en mooi) als ik bij Cor Olie ben. Dat wordt hier bevestigd.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Keesje
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 16 mei 2012 10:32
Locatie: waterland

Re: van Hobby naar Elddis

Bericht door Keesje » ma 9 aug 2021 09:48

Gefeliciteerd met deze geweldig mooie caravan en hopelijk hebben jullie daar heel veel plezier van.
Je bent ,met alle respect van een B merk naar een absoluut Top A merk gegaan.
Zelf wil ik nooit meer anders dan een engelse caravan.
Elddis maakt zeker ook deel uit van de Swift groep?

Mvrgr.Kees

Volvodriver

Re: van Hobby naar Elddis

Bericht door Volvodriver » ma 9 aug 2021 10:04

[re.gif]
Nou nee! Elddis behoort tot de Explorer Group. Onderdeel (sinds 2017) van de Erwin Hymer Gruppe.

Plaats reactie

Terug naar “Engelse caravans (Sprite, Elddis enz.)”