Alternatief Duvalay slaapzakken?

Plaats reactie
riemer&nara
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 23 aug 2019 13:50
Locatie: Oldeberkoop
Contacteer:

Alternatief Duvalay slaapzakken?

Bericht door riemer&nara » zo 25 aug 2019 09:12

Hallo medekampeerders,

Wij hebben onze eerste caravan gekocht en dat is een Sprite Cruzer 460 SR geworden. De zitbanken, die heel goed geveerd zijn, dienen ook als 2 x 1 persoonsbed en dat moet prima liggen. Nu kunnen we die ' s avonds natuurlijk gewoon met een hoeslaken en een dekbedje opmaken, maar er zijn ook luxe Duvalay slaapzakken te koop. Daarin zit nog een extra schuim-bodem in van 2,5 cm , maar het grootste voordeel is dat je ze gewoon uitrolt wanneer je gaat slapen en oprolt wanneer je de banken overdag gebruikt waarvoor ze bedoeld zijn: als bank.
Die Duvalays hebben één nadeel: ze zijn erg duur. scratch.gif Wie kent er een goed alternatief?

https://www.duvalay.nl/Caravans/caravan-luxe-slaapzak
Sprite Cruzer 460 SR - Volvo V40 D2 - Friesland

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Alternatief Duvalay slaapzakken?

Bericht door Leentje » zo 25 aug 2019 10:16

Je hebt mazzel. Kijk eens op marktplaats. Staat een bijna nieuwe set op!
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
Sytske01
Berichten: 359
Lid geworden op: wo 27 aug 2014 19:51
Locatie: Friesland

Re: Alternatief Duvalay slaapzakken?

Bericht door Sytske01 » zo 25 aug 2019 10:21

Onze vorige caravan was ook een Sprite met alleen twee (slaap)banken. Ik heb toen ook weleens gekeken maar de Duvelay, maar idd. de prijs hield me tegen. Een vergelijkbaar alternatief heb ik toen niet gevonden. Wij hebben het opgelost door twee toppers van Leen Bakker. En wij lieten de bedden altijd opgemaakt liggen, omdat we meestal in de voortent zaten.
Volgens mij is de Duvelay wel een kwalitatief goed product, dus mijn advies zou zijn om toch maar de investering te doen. Goed slapen is heel belangrijk en het gemak van dit product is ook wel wat waard. Of kijken naar een 2e hands op MP .

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Alternatief Duvalay slaapzakken?

Bericht door Niels83 » zo 25 aug 2019 11:28

goedkoper is denk ik een matrasbescherner of topper kopen. daarover doe je dan je hoeslaken en in en uitrollen is zo gedaan. de luxe van caravan kamperen vind ik nu juist dat ik onder mijn eigen deken liggen.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Alternatief Duvalay slaapzakken?

Bericht door PMT » zo 25 aug 2019 15:12

Wij vinden de duvalay ook te duur en zeker nog met een extra hoes erbij. Bovendien vinden wij het allebei niet prettig dat het dekbed aan een kant vastgenaaid zit aan het matras.
Wij hebben nu gewoon 2 toppers met 2 losse dekbedden. Van één hoeslaken hebben wij 2 onderhoezen gemaakt zodat het één geheel lijkt. Voor de rest hetzelfde principe, oprollen/uitrollen en klaar, met dit verschil dat ik het dekbed van me af kan trappen als het te warm is en voor minder dan een kwart van de prijs van een duvalay.
alternatief duvelay.jpg
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

riemer&nara
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 23 aug 2019 13:50
Locatie: Oldeberkoop
Contacteer:

Tips Duvalay slaapzakken?

Bericht door riemer&nara » zo 25 aug 2019 18:39

Beste medekampeerders,

Hartelijk dank voor jullie suggesties voor eventueel gebruikte Duvalay ( MP) en zelf gemaakte alternatieven met foto's.
We zullen nog even nadenken wat we gaan doen.... Goed te weten dat er op dit forum direct zoveel reacties komen op een vraag.
Leuk!!
Sprite Cruzer 460 SR - Volvo V40 D2 - Friesland

Plaats reactie

Terug naar “Bedden”