Ik denk dat je een aantal zaken door elkaar haalt (als je tenminste onze ervaring bedoelt) De "zwabberende" banden (Security Road) en de doorgezakte as met bijbehorende scheef afgesleten banden zijn 2 verschillende problemen. Het eerste probleem was zeker merkbaar opgelost na het monteren van andere banden. De trekkende auto was niet relevant. Wij reden zelf met een Ford Mondeo wagon, maar de dealer heeft ook met onze caravan proefgereden met een VW Tiguan en had exact dezelfde ervaring met "zwabberende" banden. Na het monteren van ContiVanContact was het met beide auto's opgelost.dieseltijger schreef: ↑di 18 jan 2022 18:53Er was een forummer met een recente Seat Ateca die het verschil wel degelijk merkte. Nu ja, gewoon andere banden eronder en het probleem is opgelost denk ik dan, ik heb bij mijn auto's ook nooit enig verschil gemerkt tussen de diverse banden (Continental, Vredenstein, XiPing).
De doorgezakte as met scheef afgesleten banden (ContiVanContact) en daarna Maxxis, heeft geen merkbare problemen in rijgedrag gegeven. De caravan is overigens met doorgezakte as ingeruild, dus of het rijgedrag na herstel is veranderd, is bij ons niet bekend.
Het mooie is wel dat we voor aankoop van een nieuwe caravan, met een nieuwe caravan uit de showroom een proefrit hebben mogen maken om het rijgedrag van de caravan te ervaren.