Slecht reageren Reich move control comfort

Over de verschillende merken, het inbouwen, problemen met movers
Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Slecht reageren Reich move control comfort

Bericht door Ab » do 11 aug 2022 14:45

Juist omdat we in de winter naar Oostenrijk gingen, kreeg ik ook problemen door pekel en troep. Alles roestte vast bij mijn toenmalige Fendt Platin met een handbediende Enduro mover.
Ook achter de wielen. Maar 4 jaar gehad geloof ik.
Bij de vervanger voor de Platin, een Diamant 560, kon de mover ook alleen maar achter de wielen.
Om die reden heb ik er destijds een Simpark onder gezet. Met een hydraulisch gestuurd opzetmechanisme. Die mover was volledig van 100 % RVS. Inmiddels is de mover al 15 of 16 jaar oud..en functioneert nog steeds prima, bij de inmiddels andere eigenaar.
Het enige onderhoud was afspuiten, en om de paar jaar een beetje smeren van de bewegende delen met een spuitbusje.
Nooit ook maar enig probleem mee gehad. De nieuwe eigenaar ook niet, behalve de accu vervangen dan.
Of ze nog steeds in dezelfde kwaliteit gemaakt worden, weet ik niet.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Slecht reageren Reich move control comfort

Bericht door Jaap van Duijn » do 11 aug 2022 14:50

@AlbertFien,

En niet alleen de REICH heeft last van de winterse wegen - lees zout en pekel en regen water.
Daar kunnen andere merken ook slecht mee overweg.
Zijn ze van geheel RVS buihuizing gaat het al de goede kant op, maar een aluminium behuizing dat is vloeken in de kerk, en moet je zeker na zo een winters reis alles zeer goed en volledig met zout water schoonmaken, schrobben en spoelen.
Waarbij nog even die RVS uitvoering dacht ENDURO? ja die kan natuurlijk ook heel veel aan maar heeft toch graag een sopje na gedane arbeid :).

groet Jaap van Duijn

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Slecht reageren Reich move control comfort

Bericht door Ab » do 11 aug 2022 16:44

Volledig RVS was alleen Simpark. Nadeel: beetje zwaarder.
De ENDURO kon ik na een paar wintersportvakanties volledig uit elkaar halen, en daarna was het ook niet alles meer..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Slecht reageren Reich move control comfort

Bericht door Jaap van Duijn » do 11 aug 2022 17:59

@Ab,

Je was me voor, en zie ik had verkeerde in 't hoofd.
Maar bleek en blijkt die RVS doen het beter.
Moet zeggen nadat ik eenmaal kapotte opzet motor had, heb ik kapotjes gemaakt van zeildoek dat er onder het rijden op zat en op de camping en thuis - steeds na aankomst met water (planten spuit) schoon geblazen, dat was voldoende om ook met vorst het spul pekel vrij te houden :)

grtn Jaap van Duijn.

Plaats reactie

Terug naar “Movers”