17 jaar oude band onder caravan

Over banden, velgen, reservewiel, neuswiel, levellers, waterpas zetten, krik, enz.
Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: 17 jaar oude band onder caravan

Bericht door RichTrip » vr 25 nov 2022 12:29

Hier ook elke 6 jaar nieuwe banden, maar de "nieuwe" reserve band is uit 2003.....
Mijn monteur had meer vertrouwen in die band op reserve, dan een 6 jaar oude band die 6 jaar lang/15.000km is gebruikt.....
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

myalexx
Berichten: 1190
Lid geworden op: di 19 mar 2019 21:45
Locatie: 020

Re: 17 jaar oude band onder caravan

Bericht door myalexx » za 26 nov 2022 20:47

Heb alle 76 post gelezen..

Maar mij is nog steeds onduidelijk hoe je een band van 17 jaar als reserveband hebt..

Die wissel is merkwaardig, maar nergens bewijs wie dat echt gedaan heb dus dat is toch gokken ben ik bang.

Alleen heerst mijn vraag dan, als je keurig elke zoveel jaar onderhoud doet en je banden elke 6 jaar vervangt.. nooit eens gedacht, goh moet er niet eens een keer een nieuwe band op het reserve wiel ?

Misschien snap ik het niet omdat ik alles secuur naloop en voor bijvoorbeeld de vakantie ook even in de auto de vloeistoffen controleer etc..

Ik vraag zelfs bij mijn bedrijfs bestelbus aan de dealer na onderhoud wat ze gedaan hebben en of er iets is waar ik rekening mee moet houden..

Mbt dotcode, zelfs bij prive auto van de week nieuwe winterbandjes gehaald en ook daar wil ik een verse dotcode op hebben..
Betaal immers ook voor nieuwe banden..

Volvo V60 2.0 D4 '15 + Hobby 455UF Excellent '09

Plaats reactie

Terug naar “Banden, Velgen, Levellers, Uitdraaisteunen”