Playa Montroig vraag

Plaats reactie
Podiki25
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 8 jul 2019 17:53

Playa Montroig vraag

Bericht door Podiki25 » di 9 jul 2019 07:20

Hoi,

Wij gaan dit jaar een weekje met de tent naar camping Playa Montroig in Spanje. Iemand ervaring met deze camping? We hebben namelijk pas na het reserveren (erg stom van ons) ontdekt dat er een.spoorlijn door de camping loopt. We hebben.perceel.G 144 toegewezen gekregen en dat ligt denk ik vrij dicht bij deze sporen. Is er veel overlast? En ik veronderstel dat de sporen.afgeschermd zijn?
Eventueel gaan.we meer betalen.om een beter perceel te krijgen. We hebben op.dit momen de standard classic gereserveerd. Iemand een tip qua percelen die ver van.de sporen.liggen maar toch dichtbij een speeltuintje, toiletgebouw en supermarkt?
Alvast bedankt :)!
Caravelair Ambiance Style 486
Ford C-MAX

Frankman
Berichten: 113
Lid geworden op: do 23 mar 2017 19:54

Re: Playa Montroig vraag

Bericht door Frankman » di 9 jul 2019 07:44

Wij zijn vorig jaar op deze camping geweest. Donderdag vertrekken we weer naar deze camping. De mooiste camping waar ik tot nu toe geweest ben. Wij hebben een plek pal aan zee ( premium plus) Hier hoor je niks van de trein. Weet niet precies waar jullie plek ligt maar als je dicht bij het spoor komt te staan zul je de trein we goed kunnen horen. Informeer eens naar een premium de luxe plek. Zijn veelal mooie plekken en een stuk verder vanaf het spoor.
Hobby 545 KMF uit 2018. Unico Verona, Reich easydriver pro 1.8 mover met Reich Mobility Power Pack, Truma Aventa comfort dakairco.
Volvo XC90 T8

Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 09:40
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Re: Playa Montroig vraag

Bericht door freekvo » di 9 jul 2019 12:59

Wij stonden vorig jaar voorjaar op een premium de luxe plek. Totaal geen last van de trein gehad. Volgens mij valt het dichterbij ook best wel mee. Het is een lokale trein die op een verhoging rijdt. En alles went. Elke camping aan dat deel van de kust heeft met die trein te maken.

Overigens vinden wij camoing voor de zomer veel te groot, te massaal en veel te duur (vooral de premium deluxe en plus plekken) maar dat is natuurlijk erg persoonlijk.
Mercedes-Benz GLB 200 automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper Benimar Mileo 263

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Playa Montroig vraag

Bericht door Conradi » di 9 jul 2019 13:08

Heb hier ook wel’es gestaan, net als op de camping er naast. Treintje is geen probleem. De grote lijn van Tarragona naar het zuiden ligt veel verder weg.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Playa Montroig vraag

Bericht door PMT » di 9 jul 2019 14:11

RE.gif Volgens mij is dit de enige spoorlijn daar dus ook die van Tarragona. Je kan met die lijn naar Valencia of Barcelona als je die steden met de trein wilt bezoeken.
Wij stonden jaren geleden vrij ver vooraan, maar ik kon de treinen goed horen, mn de extra lange treinen uit de autofabriek van Ford in Almussafes.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 09:40
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Re: Playa Montroig vraag

Bericht door freekvo » di 9 jul 2019 15:16

"Goed horen" is iets anders dan er last van hebben.
Op de heenreis naar Frankrijk staan wij regelmatig op de camping in Jaulny https://maps.app.goo.gl/qyeMXF5qLK1KWmVf6.
In de hoogte rijdt regelmatig de TGV en haaks daarop rijdt in de laagte regio- en goederentreinen. Beide zijn goed hoorbaar maar wij genieten daarvan, vooral van de TGV (blijft toch altijd weer een mooi gezicht).

Persoonlijk vinden wij schreeuwende NL-ers en radio's veel hinderlijker.
Mercedes-Benz GLB 200 automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper Benimar Mileo 263

Podiki25
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 8 jul 2019 17:53

Re: Playa Montroig vraag

Bericht door Podiki25 » wo 10 jul 2019 07:46

Dank je iedereen voor de antwoorden. Het heeft me toch al wat meer gerustgesteld. Ik heb ook de receptie gebeld en gemaild en ze hebben me een ander perceel gegeven binnen de categorie die we geboekt hadden dat volgens hen het verst van de trein ligt en op een goede locatie. Helaas gaat een hogere categorie perceel niet wegens te hoge kosten en niet alle dagen vrij. Dan zouden we eerst een dag ergens anders moeten staan en daarna verhuizen en dat is niet te doen met een tent...
Ik kon me er echt niets bij voorstellen, een trein die een camping in 2 deelt... Maar als jullie zeggen dat je er geen last van hebt dan ben ik al wat gerustgesteld.
Bedankt alvast.
Caravelair Ambiance Style 486
Ford C-MAX

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Playa Montroig vraag

Bericht door PMT » wo 10 jul 2019 14:52

freekvo schreef:
di 9 jul 2019 15:16
"Goed horen" is iets anders dan er last van hebben.
hoe ouder ik word hoe minder ik me erger aan dingen en hoe minder ik ergens last van heb, maar ik hoor alles nog wel heel goed, soms te goed. De één heeft nu eenmaal veel sneller ergens last van dan een ander. Een paar jaar geleden nog op Camping Le Paquier Fané gestaan in Chagny. Die camping ligt in een driehoek van allemaal spoorlijnen, daar ben ik na 2 nachtjes niet kunnen slapen toch wel weggegaan.

Van een TGV ben ik eens enorm geschrokken. Midden in de nacht moest ik heel even mijn ogen dicht doen op een parkeerplaats en net op het moment dat ik wegzakte kwam er een TGV langs, waarvan ik dacht dat er een straaljager door mijn auto vloog. Ik was direct weer klaarwakker, helemaal niet gezien dat we direct langs zo'n spoorlijn stonden.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Plaats reactie

Terug naar “Spanje”