verzopen na een harde regenbui

Plaats reactie
Gebruikersavatar
bono1984
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 12 nov 2017 18:00

verzopen na een harde regenbui

Bericht door bono1984 » di 11 jun 2019 20:54

Onze eerste vakantie met de caravan.

Na een paar regenachtige dagen dachten wij het redelijk voor elkaar te hebben. Alles was nog redelijk droog en het was in de voortent maar een beetje nat. Daar kwam deze morgen verandering in onze caravan stond op het laagste plekje van het veld en na wat hoos buien stond er een kleine 20 cm water in de tent. Het bleef heel de ochtend regenen en pas deze middag kwam de zon weer even kijken.

Ik was bij de receptie geweest om te vragen of ik verkassen kon naar een wat hoger plekje. Geen probleem!

Mijn vrouw nam de kleine boef mee naar de speeltuin en ik begon met afbreken van de voortent.

Na een poosje kwamen er 3 doorgewinterde kampeerders om een helpende hand te geven. De voortent was nadat alle haringen eruit waren opgetild en met tent aan de caravan naar de nieuw plek. De mannen hebben nog even geholpen met wat los spul en daar had ik alles weer compleet. 1 van de heren heeft nog wel een les tent spannen en grondzeil leggen gegeven en daar waren wij erg blij mee!!!!


heren bedankt voor de hulp.
thumbup.gif
Renault Trafic. Knaus 550 met stapelbed knipoog.gif

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: verzopen na een harde regenbui

Bericht door WillyL » wo 12 jun 2019 17:34

thumbup.gif
Gelukkig had je geen oude legertent.
Ik herinner me nog van mijn jeugdjaren, lang geleden dus, dat we op een uitgeregend zomerkamp zulk een kaki tent verplaatsen, tentzeil van het frame, frame met enkele verplaatst, tentzeil er terug over, euh, was enkele centimeters gekrompen...

Wel leute gehad.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
perry
Berichten: 498
Lid geworden op: do 9 jul 2009 11:11
Locatie: vianen

Re: verzopen na een harde regenbui

Bericht door perry » za 20 jul 2019 11:58

Dat vind ik toch altijd het mooiste van de camping.
Mensen helpen elkaar in plaats van elkaar uit te lachen en foto's maken en op fb zetten enz.
Gelukkig konden jullie naar een andere plaats.
Fijne vakantie verder
Ford S Max 1.5 titanium 2016. Adria 462PK 2012 blij.gif
-------------------------------------Pedal to the metal-----------------------------------

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: verzopen na een harde regenbui

Bericht door petronella » za 20 jul 2019 16:12

Laat je niet ontmoedigen door dit hoor! Ze zeggen weleens: kamperen moet je leren.. knipoog.gif
Zo’n 30 jaar geleden... wij gingen vol trots met onze nieuwe( tweedehands) vouwwagen op vakantie met onze 3 kleutertjes achter in de auto.
Toen begon ons avontuur, wat op de film zo handig leek, was voor ons een drama ( opzetten van de vouwwagen)
Eindelijk stond hij, het begon te regenen en wat bleek: de slaap plaats voor de kindjes was zo lek als een zeef!
Toen wij uiteindelijk doodmoe in bed stapten was ons 2 persoons luchtbed lek! Zoeken naar een pomp, en die lag dus nog thuis!

De nacht erop begon het te stormen en er schoot een tentstok los. Mijn man wilde de lijnen strak gaan zetten en deed de rits open, noooooooooit doen bij storm maar wisten wij veel! De voortent vloog bijna de lucht in en we moesten aan de stokken hangen!
Uiteindelijk is alles goed gekomen, strerker nog we zijn nu 30 jaar verder en kamperen nog steeds, nu met een caravan ( onze 4 de) en zonder kinderen.

Die zijn vandaag aan gekomen in Frankrijk met hun gezinnetjes, 2 met de tent en 1 met de vouwwagen......
Fijne vakantie, het gaat vast goed komen C vacation.gif

Plaats reactie

Terug naar “Kampeerverhalen”