Op de bonnefooi in hoogseizoen?

Nog geen vaste bestemming gevonden of je zoekt een camping voor een groep of specifiek doel.
Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Op de bonnefooi in hoogseizoen?

Bericht door deusjevo » di 30 apr 2019 18:51

Niels83 schreef:
ma 29 apr 2019 00:25
wij hebben dus 1 vervelende dag gehad dat we bijna een hotel namen. sinds die tijd belde we altijd van te voren op of er plek was. voor ons geen complet borden meer.
Hier hetzelfde hoor.
Wij dachten een jaar of 15 geleden dat er in het hoogseizoen vast wel plek zou zijn aan de Costa Brava. stom.gif
Viel heel erg vies tegen en als je dan 3 uur later, 100 km en 7 campings verder bent ben je er ook echt wel klaar mee, vooral met een jengelend kind achterin en een lichtelijk wordende hysterische partner naast je.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

HutKabouter
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 26 apr 2019 17:11

Re: Op de bonnefooi in hoogseizoen?

Bericht door HutKabouter » di 30 apr 2019 23:08

Na dit alles gelezen te hebben, heb ik het vertrouwen dat het goed komt. We bellen de middag van tevoren of tijdens het ontbijt of er plek is, reserveren de plek en zorgen dat we op tijd op bestemming zijn. Komt goed! 😃
John

Hobby 460 UFe (2011) + Mazda CX-5 GTM AWD Automaat (2013)

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Op de bonnefooi in hoogseizoen?

Bericht door Niels83 » wo 1 mei 2019 01:33

deusjevo schreef:
di 30 apr 2019 18:51
Niels83 schreef:
ma 29 apr 2019 00:25
wij hebben dus 1 vervelende dag gehad dat we bijna een hotel namen. sinds die tijd belde we altijd van te voren op of er plek was. voor ons geen complet borden meer.
Hier hetzelfde hoor.
Wij dachten een jaar of 15 geleden dat er in het hoogseizoen vast wel plek zou zijn aan de Costa Brava. stom.gif
Viel heel erg vies tegen en als je dan 3 uur later, 100 km en 7 campings verder bent ben je er ook echt wel klaar mee, vooral met een jengelend kind achterin en een lichtelijk wordende hysterische partner naast je.
sinds we kinderen hebben plannen we iets meer. maar afgelopen jaar was het plan om 4 campings te doen steeds 5 dagen ergens te staan. bij de 2de camping lekker weken blijven hangen. Ik had hard gewerkt en kind van 3mnd mee. dus planning weg en voetjes in de lucht.
maar het geeft wel een rustig gevoel om een plan met potlood te hebben nu we kinderen hebben.

HutKabouter
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 26 apr 2019 17:11

Re: Op de bonnefooi in hoogseizoen?

Bericht door HutKabouter » do 2 mei 2019 21:16

Dat klinkt ook relaxed 😃
John

Hobby 460 UFe (2011) + Mazda CX-5 GTM AWD Automaat (2013)

HutKabouter
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 26 apr 2019 17:11

Re: Op de bonnefooi in hoogseizoen?

Bericht door HutKabouter » ma 5 aug 2019 21:57

We hebben de eerste bonnefooi-vakantie achter de rug. 15 dagen toeren door Duitsland, Zwitserland, Belgie en Luxemburg. In totaal 5 campings. Elke keer de ochtend voor de reisdag gebeld naar een camping. In de meeste gevallen konden we op de tweede of derde camping die we belden terecht. Alleen in Frankrijk, in de Vogezen, was het een grote uitdaging. We waren de hele ochtend aan het zoeken en bellen. Pas de 16e camping had plek.
John

Hobby 460 UFe (2011) + Mazda CX-5 GTM AWD Automaat (2013)

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Op de bonnefooi in hoogseizoen?

Bericht door Ab » di 6 aug 2019 10:05

Wij zijn inmiddels een week of 7 onderweg..
En een stuk of 20 staanplaatsen verder.
Slechts een paar keer verder gereden omdat het of vol was, of het niet naar ons zin was.
Ook aan de kust in Kroatië geen probleem om een plek te vinden. Op een kleine camping in Istrie stonden we zelfs bijna alleen.
Op een andere plek, wat we zelf het mooiste plekje van heel Istrie vonden, stonden we pal aan zee.
3 dagen gebleven. Was nog gratis en voor niks ook nog.
Incl. ( eenvoudige) voorzieningen voor toilet en douche.
Geen stroom, hebben we ook niet echt nodig.
Inmiddels in Dalmatie, ook een prachtige plek pal aan zee. Met eigen aanlegsteiger.
Gewoon langs de kust gereden, en bij de 2e keer vragen
was het raak.
Reserveren doen we nooit iets.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

koos
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 23 aug 2010 10:38
Locatie: In het uiterste noorden van het vaste land

Re: Op de bonnefooi in hoogseizoen?

Bericht door koos » di 6 aug 2019 11:05

Ook nog nooit gereserveerd. En dit jaar langs de stranden van Normandië en Bretagne getrokken. Op één camping konden we maar 1 nachtje staan. Verder geen problemen gehad. Maar toch krijg ik het idee dat de campings de laatste jaren steeds meer gereserveerde plaatsen hebben. 'Vroeger' (ik word al oud :-)) was het de gewoonte om 's avonds nog een camping op te zoeken. Maar nu is er een trend gaande dat er steeds meer op voorhand gereserveerd wordt. Heeft misschien ook wel te maken dat het contact leggen met een camping via mobieltje of website véél gemakkelijker is geworden. Als je eerst een (werkende) telefooncel + muntjes op moet zoeken om een camping te bellen dan reserveer je niet zo gemakkelijk een plekje.

Dus ik zie wel een beweging in kampeerland van bonnefooi maar reservatie. Ik vind dit zelf wel jammer want juist de ultime vrijheid van het kamperen spreekt mij wel aan.
Subaru Forester 2.0 Premium (150 pk, 4WD, CVT) & Kip Starline 47 TRZ (1998) Powrmover/Ultraheat/Therme TT2/Solar 100W

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Op de bonnefooi in hoogseizoen?

Bericht door Ab » di 6 aug 2019 11:10

Exact. knipoog.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Rembrandt
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 29 aug 2014 21:48

Re: Op de bonnefooi in hoogseizoen?

Bericht door Rembrandt » di 6 aug 2019 11:19

Ach, een reservering is ook niet alles, hebben wij dit hoogseizoen gemerkt.

Een gereserveerde plek werd een week voor onze aankomst weggegeven aan mensen die (op de bonnefooi) daar even drie weken kwamen staan.
En dus konden wij (op de bonnefooi) op zoek naar een nieuwe camping in het hoogseizoen. boos.gif
Volkswagen Tiguan Allspace 1.5 TSI 150pk DSG Highline Business R (2020) + Knaus Südwind 500 TK (2003)

Gebruikersavatar
j.dreves
Ban
Berichten: 688
Lid geworden op: zo 4 jan 2009 11:47

Re: Op de bonnefooi in hoogseizoen?

Bericht door j.dreves » di 6 aug 2019 11:24

RE.gif
En je reservering geld kwijt?
Mitsubishi Outlander 2017 met aan de kogel Hobby 495 UL 2018.

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1130
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: Op de bonnefooi in hoogseizoen?

Bericht door r.obbink » di 6 aug 2019 11:53

Rembrandt schreef:
di 6 aug 2019 11:19
Ach, een reservering is ook niet alles, hebben wij dit hoogseizoen gemerkt.

Een gereserveerde plek werd een week voor onze aankomst weggegeven aan mensen die (op de bonnefooi) daar even drie weken kwamen staan.
En dus konden wij (op de bonnefooi) op zoek naar een nieuwe camping in het hoogseizoen. boos.gif
Ik heb het andersom meegemaakt. Vorige week konden wij door een hevige buikgriep, niet vertrekken op de dag dat we wilden, pas 2 dagen later.

Direct gemaild met de camping en die begrepen het en leefden mee. Ze vertelden wel dat de dagen dat we niet kwamen wel in rekening gebracht zouden worden (wat ik logisch vind).

Toen we 2 dagen later aankwamen was de plek vrij, en daar staan we nu dan ook heerlijk. Overigens de conversatie in het Italiaans (mijn vrouw spreekt dat vloeiend) tussen mijn vrouw en de eigenaar leverde op dat hij vertelde dat ze de plek de 3 nachten ervoor hadden kunnen verhuren en dat wordt verrekend in onze rekening. whistle.gif

Meedenken met je gasten bestaat dus wel degelijk nog! haphop.gif (bedoel ze hadden het ook niet hoeven vertellen/verrekenen)
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

Gebruikersavatar
Rembrandt
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 29 aug 2014 21:48

Re: Op de bonnefooi in hoogseizoen?

Bericht door Rembrandt » di 6 aug 2019 12:06

RE.gif RE.gif

Nee, deze hadden we (gelukkig) nog niet betaald. Anders had ik ook nog wel wat anders gereageerd.
Alle andere campings hebben we wel betaald. Bij deze geen rekening/betalingsverzoek gekregen. Reserveringssysteem leek nog niet echt op orde. Nieuwe beheerder.
Wel jammer, was een van onze favoriete campings. Maar een beheerder doet veel.
Volkswagen Tiguan Allspace 1.5 TSI 150pk DSG Highline Business R (2020) + Knaus Südwind 500 TK (2003)

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Op de bonnefooi in hoogseizoen?

Bericht door Conradi » di 6 aug 2019 12:15

Het is maar wat je wilt: een top camping in het hoogseizoen reserveren we, simpel om teleurstelling te voorkomen. De rest is op de bonnefooi.
Overigens heb ik ook de indruk dat steeds meer vakantiegangers, zeker met kinderen, reserveren. Het nadeel is wel dat als een plaats minder bevalt je niet zomaar weg kunt, althans je hebt al betaald....

Wat ik wel vervelend vind is de trend - net zoals bij huisjes - om enkel van zat tot zat te kunnen reserveren. Het is handig voor de uitbaters - want 100% bezetting - maar een ramp met reizen en sluit eventuele plek voor passanten volledige uit.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Op de bonnefooi in hoogseizoen?

Bericht door DanielW » di 6 aug 2019 12:54

Ik zou semi op de bonnefooi in het hoogseizoen wel aandurven, dus thuis op de kaart kijken waar het lekker weer is en aan de hand daarvan een bestemming prikken. Wij vinden 5 a 7 dagen op 1 camping zat, het gros boekt voor langer of wil langer boeken, met als resultaat dat heel vaak plekken onbezet blijven voor dat weekje. Dus weekje van te voren boeken, caravan al gepakt hebben en bijvoorbeeld 5 dagen van te voren weg gaan. Overnachtingscamping(s) wel op de bonnefooi voor bijvoorbeeld dag rijden, dag niets, dag rijden, op geboekte camping verblijven en op die manier rustig aan terug rijden. Volgend jaar rondje Neurenberg - Ossiachersee - Rovinj/Porec - Gardameer - Elzas / Vogezen in gedachten als het weer een beetje in orde is. Ik probeer altijd bijna 1 maand verlof te nemen, dus tijd zat wat dat betreft.
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Op de bonnefooi in hoogseizoen?

Bericht door VIP » di 6 aug 2019 13:17

Wij reizen zonder reserveringen in het hoogseizoen en ook Italie Gardameer en reserveren nooit.

Het bijzondere is dat er altijd plek is (ook voor grote caravans).

Een keer gehad dat we een plek namen om binnen te zijn en de volgende ochtend overgingen naar de plek die we liever hadden. Frame loshalen,luifel/tent laten hangen en de hut verplaatsen naar de nieuwe plek.
Porsche + Tabbert

Plaats reactie

Terug naar “Bestemming nog onbekend”