ALKO Mammut mover
Re: ALKO Mammut mover
Die "colapsable" soldeer verbindingen ken ik heel goed.
Duizenden van gebruikt in de vliegtuigen.
Maar deze lijkt mij zo groot in het midden...
Ook als je daar 2 kabeltjes in bedenkt..
Maatje middenin klopt niet voor mijn gevoel.
Duizenden van gebruikt in de vliegtuigen.
Maar deze lijkt mij zo groot in het midden...
Ook als je daar 2 kabeltjes in bedenkt..
Maatje middenin klopt niet voor mijn gevoel.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
-
- Berichten: 2437
- Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31
Re: ALKO Mammut mover
Je hebt ze ook in “knel” uitvoering die blijven wat dikker plaatje was voor het idee
Die sensor zelf zal ook enkel met 2 draadjes geleverd worden die door alko aan de “kabelboom” gemonteerd wordt maar even meten geeft al enige duidelijkheid
Die sensor zelf zal ook enkel met 2 draadjes geleverd worden die door alko aan de “kabelboom” gemonteerd wordt maar even meten geeft al enige duidelijkheid
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Re: ALKO Mammut mover
Gisteren gebeld met de dealer , de mover is overleden ze krijgen deze niet meet aan de praat , er word een "nieuwe" mover geinstalleerd.
Hoe en welke ... ik weet het niet ik ben wel blij dat het onder de garantie valt ...
Vandaag 14/06 caravan ophalen ... ben benieuwd ..
De Caravans van je buren zijn niet altijd groener..
Re: ALKO Mammut mover
[/quote] Gisteren gebeld met de dealer , de mover is overleden ze krijgen deze niet meet aan de praat , er word een "nieuwe" mover geinstalleerd.
Hoe en welke ... ik weet het niet ik ben wel blij dat het onder de garantie valt ...
Vandaag 14/06 caravan ophalen ... ben benieuwd ..
[/quote]
Caravan opgehaald er is een nieuwe mover onder gezet , goede service, en hij werkt
De motor van de oude mover had geen kracht meer en kon geen druk op de banden creëren .
Dit is gekomen doordat er weer leven kwam in de mover na het resetten met de zekeringen, waarna de movers wel richting de banden gingen maar op het moment dat deze druk op moesten bouwen hoordde je de tandwielen ratelen...zo ook met het terugsturen van de movers, ook het geratel.
Nu staat er in de beschrijving dat als je de movers niet meer electrisch van de banden afkrijgt je deze dus met de hand los moet draaien, en dat dit zwaar gaat , het ging ook zwaar maar het vermoeden is dat ik tijdens het terugdraaien met de hand er toch nog leven in zou hebben gezeten in de movers en ik dus eigenlijk tegen de beweging in aan het terugdraaien was en hierdoor enkele tandwielen zou hebben beschadigd ( nogmaals dit zijn vermoedens) anders zou ik het niet weten .....
Eind goed al goed nu movers gewoon met de hand naar de band en met de AB rijden
Hoe en welke ... ik weet het niet ik ben wel blij dat het onder de garantie valt ...
Vandaag 14/06 caravan ophalen ... ben benieuwd ..
[/quote]
Caravan opgehaald er is een nieuwe mover onder gezet , goede service, en hij werkt
De motor van de oude mover had geen kracht meer en kon geen druk op de banden creëren .
Dit is gekomen doordat er weer leven kwam in de mover na het resetten met de zekeringen, waarna de movers wel richting de banden gingen maar op het moment dat deze druk op moesten bouwen hoordde je de tandwielen ratelen...zo ook met het terugsturen van de movers, ook het geratel.
Nu staat er in de beschrijving dat als je de movers niet meer electrisch van de banden afkrijgt je deze dus met de hand los moet draaien, en dat dit zwaar gaat , het ging ook zwaar maar het vermoeden is dat ik tijdens het terugdraaien met de hand er toch nog leven in zou hebben gezeten in de movers en ik dus eigenlijk tegen de beweging in aan het terugdraaien was en hierdoor enkele tandwielen zou hebben beschadigd ( nogmaals dit zijn vermoedens) anders zou ik het niet weten .....
Eind goed al goed nu movers gewoon met de hand naar de band en met de AB rijden
De Caravans van je buren zijn niet altijd groener..
-
- Berichten: 2437
- Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31
Re: ALKO Mammut mover
Dus voor garantie heb je een half automaat terug gekregen
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Re: ALKO Mammut mover
Ja Paul ,Paul Vingerhoets schreef: ↑wo 14 jun 2023 21:42Dus voor garantie heb je een half automaat terug gekregen
En ik vind het niet eens zo erg , ik hoef maar aan een kant de movers tegen de banden aan te zetten is een stuk sneller dan dan het "automatisch" gaat, en ... ook belangrijk...kan het ook niet stuk gaan
Ron
De Caravans van je buren zijn niet altijd groener..
Re: ALKO Mammut mover
En dit heb ik eerder gehoord he.RoDu schreef: ↑wo 14 jun 2023 18:22
Nu staat er in de beschrijving dat als je de movers niet meer electrisch van de banden afkrijgt je deze dus met de hand los moet draaien, en dat dit zwaar gaat , het ging ook zwaar maar het vermoeden is dat ik tijdens het terugdraaien met de hand er toch nog leven in zou hebben gezeten in de movers en ik dus eigenlijk tegen de beweging in aan het terugdraaien was en hierdoor enkele tandwielen zou hebben beschadigd ( nogmaals dit zijn vermoedens) anders zou ik het niet weten .....
Eind goed al goed nu movers gewoon met de hand naar de band en met de AB rijden
Als een Aklo mover in een verkeerde positie staat en je hem met de noodsleutel terugdraaid, dat je daarmee een mechanisme sloopt.
"Mooi" systeem is dat...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: ALKO Mammut mover
beste mensen,
ik heb totaal geen verstand van zaken maar stel hier even vraag.
wij krijgen een nieuwe caravan en daar komt een Mammut onder nu zegt de dealer dat het contact waar jullie het over hebben na uitschakeling er ook geen lekstroom meer naar de mover gaat en er dus geen extra schakelaar nodig is, ik ben bang dat toch mijn accu leeg zal gaan want bij mijn huidige caravan met Truma mover was ik een keer vergeten de stekker er uit te trekken en daar stond ik dan. graag jullie mening zonder ingewikkelde technische saal.
ik heb totaal geen verstand van zaken maar stel hier even vraag.
wij krijgen een nieuwe caravan en daar komt een Mammut onder nu zegt de dealer dat het contact waar jullie het over hebben na uitschakeling er ook geen lekstroom meer naar de mover gaat en er dus geen extra schakelaar nodig is, ik ben bang dat toch mijn accu leeg zal gaan want bij mijn huidige caravan met Truma mover was ik een keer vergeten de stekker er uit te trekken en daar stond ik dan. graag jullie mening zonder ingewikkelde technische saal.
Knaus 500pf 2023
Re: ALKO Mammut mover
Hier ook de Mammut mover. Zou er zelf een hoofdschakelaar tussen zetten, maar die ligt al 5 jaar in de doos. Accu wordt niet leeggetrokken tijdens gebruik caravan (waarbij de accu dus ook regelmatig opgeladen wordt), zou hem er voor de winter wel uit halen of in ieder geval los koppelen.
Volvo V90 D4 - Dethleffs 530FSK 2018
Re: ALKO Mammut mover
Ik zou me niet druk maken over zo'n hoofdschakelaar. Bij ons is de accu nog nooit in de afgelopen 6 jaren leeg getrokken door de Mammut, ook niet na maanden overwinteren in Spanje. Ik denk dat idd klopt dat Alko hier over nagedacht heeft.
Knaus Sport 450 FU Silver Selection met Hyundai Tucson
Re: ALKO Mammut mover
Ik heb een Alko mammut mover AMS1 uit 2012. Uit een van de movers lekt olie bij de aandŕijfrol en zijn aan de andere zijde kogeltjes uit de lager weggeraakt. Ik heb de mover motor open gemaakt en kontakt opgenomen met Alko voor vervangende onderdelen. Alko gaf aan dat deze onderdelen niet geleverd worden. Wie kan mij helpen aan een nieuwe vetkerring en nieuwe kogellager? Een gebruikte AMS1 mag ook.
Re: ALKO Mammut mover
Op kogellagers staan vaak cijfers en letters.
Dit zijn productcodes.
Waarschijnlijk kun je deze gewoon aan de hand van de codes bij een kogellagerbedrijf of betere gereedschapswinkel bestellen.
Hetzelfde geldt voor de keerringen.
AL-KO gebruikt waarschijnlijk ook gewoon standaard productie lagers. Het is geen Van Moof.
Dit zijn productcodes.
Waarschijnlijk kun je deze gewoon aan de hand van de codes bij een kogellagerbedrijf of betere gereedschapswinkel bestellen.
Hetzelfde geldt voor de keerringen.
AL-KO gebruikt waarschijnlijk ook gewoon standaard productie lagers. Het is geen Van Moof.
Volvo V60phev met Eriba Nova 465 GL.
Voorzien van Fiammaluifel, satelietschotel, Ultraheat als extra's.
Voorzien van Fiammaluifel, satelietschotel, Ultraheat als extra's.
Re: ALKO Mammut mover
Ik heb geprobeerd de aandrijfrol te verwijderen om lager en oliekeerring te kunnen vervangen. Dat is me niet gelukt. 2 snapveertjes boven en onder de lager kon ik wel verwijderen, maar dan wil de as van de aandrijfrol er nog niet uit. Heeft iemand een idee hoe je de aandrijfrol kunt verwijderen?
Re: ALKO Mammut mover
Maak eens een foto er van.
Plaatst die als bijlage en dan toevoegen aan tekst.
Dan kijken we even mee.
Plaatst die als bijlage en dan toevoegen aan tekst.
Dan kijken we even mee.
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )